Σάββατο, 14 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    “Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

    13 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

    13 Ιουνίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

    13 Ιουνίου, 2025
    LOGISTICS

    Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

    13 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    “Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

    13 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

    13 Ιουνίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

    13 Ιουνίου, 2025
    LOGISTICS

    Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

    13 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Θα μείνουν ή όχι οι Ιταλοί της Hellenic Train στην Ελλάδα; Το Θριάσιο ΙΙ δίνει τις «απαντήσεις»

ffotinos by ffotinos
11 Μαρτίου, 2024
στο ΥΠΟΓΕΙΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το τελευταίο διάστημα και έπειτα από τα περιστατικά που ήρθαν στη δημοσιότητα για διάφορα σιδηροδρομικά δρομολόγια, τα οποία ανέδειξαν, εκ νέου, τις «δυναμικές» σχέσεις μεταξύ του ελληνικού / κρατικού ΟΣΕ και της ιταλικής Hellenic Train, επανήλθαν στο προσκήνιο φήμες σχετικά με το μέλλον της Hellenic Train.

Συγκεκριμένα, προέκυψε ξανά το εξής ερώτημα: Θα μείνουν οι Ιταλοί στην Ελλάδα; Θα στηρίξουν τη Hellenic Train ή θα απο – επενδύσουν;

H απάντηση ίσως δοθεί σύντομα, σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς.

Ποια είναι αυτή; Το Θριάσιο ΙΙ, στο οποίο η Hellenic Train, μαζί με τη Damco του Ομίλου Κοπελούζου, έχουν ανακηρυχθεί προσωρινοί ανάδοχοι.

Εάν τελεσφορήσει ο διαγωνισμός (έχουν δοθεί ήδη δυο παρατάσεις στην ισχύ της προσφοράς της κοινοπραξίας), τότε πράγματι, οι Ιταλοί της ΗΤ θα «αποδείξουν» ότι διατηρούν μακροπρόθεσμες βλέψεις στην Ελλάδα.

Μπορεί το ελληνικό δημόσιο να «εκδιώξει» τους Ιταλούς από τη Hellenic Train;

Μπορεί το ελληνικό δημόσιο να «εκδιώξει» τη Hellenic Train ή καλύτερα, τους Ιταλούς της FS από την εταιρεία;

Μπορεί να ασκήσει πιέσεις προς συγκεκριμένη κατεύθυνση;

Σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς, «μπορεί, τα εργαλεία είναι πολλά».

Θέλει το ελληνικό δημόσιο να «οδηγήσει» τους Ιταλούς εκτός της ΗΤ;

Αυτήν την απάντηση μπορεί να τη δώσει μόνο ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο Έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Εάν προβεί η ελληνική κυβέρνηση σε μία τέτοια ενέργεια, φανταζόμαστε ότι θα έχει υπολογίσει το διπλωματικό ρίσκο, αλλά και την επόμενη ημέρα (π.χ. είσοδο Γάλλων ή Γερμανών στον ελληνικό σιδηρόδρομο).

Θέλουν να αποχωρήσουν οι Ιταλοί της FS από την Ελλάδα;

Θέλουν να αποχωρήσουν οι Ιταλοί της FS από την Ελλάδα; Εάν κάποιος κρίνει από την πρόσφατη δημόσια ανάρτηση του Ματέο Σαλβίνι, αλλά και την επικείμενη ανάληψη των καθηκόντων του νέου διευθύνοντος συμβούλου της HT, η απάντηση είναι «όχι».

Η FS είναι η 3η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη. Μπορεί ο ετήσιος κύκλος εργασιών των 100 – 150 εκατ. της Hellenic Train να φαντάζει «σταγόνα» μπροστά στα 13,6 δις του Ομίλου, ωστόσο μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, είναι προφανές ότι η εικόνα της FS έχει πληγεί σημαντικά σε όλη την Ευρώπη και την ΕΕ.

Επίσης, η Hellenic Train έχει καταφέρει, όπως υποστηρίζουν σιδηροδρομικοί αναλυτές, να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά και να «κλειδώσει» τον (όποιο) εγχώριο ανταγωνισμό, με την απευθείας ανάθεση των 10 + 5 χρόνων των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και με τη τεχνική συντήρηση των τρένων, αποκτώντας την ΕΕΣΣΤΥ.

Τέλος, είναι δυνατόν να αποχωρήσει η FS από την Ελλάδα, όταν μια άλλη ιταλική εταιρεία, το Μετρό του Μιλάνου (ΑΤΜ) έχει αναλάβει το Μετρό της Θεσσαλονίκης και ετοιμάζεται να το εγκαινιάσει εμπορικά; Φαντάζει δύσκολο.

Η θέση του metaforespress.gr

Οι σχέσεις ΟΣΕ και ΗΤ είναι σύνθετες και εκτείνονται σε πολλά επίπεδα. Από την άλλη πλευρά, δεν γίνεται να συνεχίσει να λειτουργεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος υπό κλίμα «καχυποψίας».

Οι δυο πλευρές οφείλουν να κάνουν βήματα προς τα μπροστά και το υπουργείο Μεταφορών να εξασφαλίσει ένα νέο τοπίο, με ξεκάθαρους κανόνες και υποχρεώσεις.

Δηλαδή, να λυθεί ο «γόρδιος δεσμός» μεταξύ των οφειλών ΟΣΕ / ΗΤ / ΓΑΙΑΟΣΕ και να συντελεστεί η αποπληρωμή των οφειλών του ελληνικού δημοσίου προς τη HT.

Από την άλλη πλευρά, και οι Ιταλοί της HT χρειάζεται να ενισχύσουν περαιτέρω την εταιρεία, κυρίως με τροχαίο υλικό και υπηρεσίες συντήρησης.

Γενικότερα, όταν αποκατασταθεί η βασική γραμμή από τον Daniel, θα ήταν προς το συμφέρον όλων των πλευρών, να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, τόσο στις επιβατικές, όσο και στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Συνήθως, όσες περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται σε μία αγορά, τόσο βελτιώνεται αυτή και σε θεσμικό επίπεδο (κράτος, Αρχές) και σε επιχειρηματικό (ανταγωνισμός μεταξύ εταιρειών).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΟΣΕHELLENIC TRAINΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣΓΑΙΑΟΣΕΘΡΙΑΣΙΟ ΙΙ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη αναστολή λειτουργίας εκδοτηρίου του ΟΣΕ στο Βόλο

13 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

13 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Κρατική επιχορήγηση, ύψους 6,25 εκατ. ευρώ, θα λάβει ο ΟΣΕ. Είναι η 6η μέσα στο 2025

12 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ομάδα Εργασίας για τη διαχείριση κινδύνων στον σιδηρόδρομο: Ποιο το έργο της και οι συμμετέχοντες

12 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Η εξέλιξη του σχεδιασμού και η ολοκλήρωση των κυριότερων σιδηροδρομικών έργων

9 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Οι «κρυφοί άσσοι» του αεροδρομίου της Αθήνας και ο ανταγωνισμός που εντείνεται

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

“Τέλος” η δωρεάν χειραποσκευή στο αεροπλάνο με απόφαση της ΕΕ

7 Ιουνίου, 2025

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Πως σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τις νέες διαγραμμίσεις στα αεροδρόμια της ΥΠΑ

9 Ιουνίου, 2025

Στα τέλη του 2026 τοποθετείται η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ

10 Ιουνίου, 2025

Εντός του 2028 η παράδοση της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών

10 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Η εξέλιξη του σχεδιασμού και η ολοκλήρωση των κυριότερων σιδηροδρομικών έργων

9 Ιουνίου, 2025

Στις 31 Ιουλίου παραδίδεται το Αλισσός – Πύργος, τον Νοέμβριο το Μιντιλόγλι – Αλισσός, ολοκληρώνοντας το Πάτρα – Πύργος

9 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα που πουλιέται στην Ελλάδα είναι υβριδικό (48,5%). Μόλις στο 5,5% τα αμιγώς ηλεκτρικά

0

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

0

H Autohellas εισαγωγέας της κινεζικής CHANGAN στην Ελλάδα

0

“Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

13 Ιουνίου, 2025

Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

13 Ιουνίου, 2025

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

13 Ιουνίου, 2025

Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

13 Ιουνίου, 2025

Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

13 Ιουνίου, 2025

Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

13 Ιουνίου, 2025

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη αναστολή λειτουργίας εκδοτηρίου του ΟΣΕ στο Βόλο

13 Ιουνίου, 2025

Δημιουργείται κοινή ομάδα εργασίας για την ελληνική κρουαζιέρα με τη συμμετοχή υπουργείων και CLIA

13 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr