ΑρχικήΥΠΟΓΕΙΟΣ«Φταίξαμε, θέλουμε επιείκεια». Πληθαίνουν οι κατασκευαστικές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

«Φταίξαμε, θέλουμε επιείκεια». Πληθαίνουν οι κατασκευαστικές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ολοένα και περισσότερες κατασκευαστικές εταιρείες προσφεύγουν στη Επιτροπή Ανταγωνισμού για… επιείκεια, ενόψει της κύριας συνεδρίασης της Ολομέλειας της ανεξάρτητης Αρχής.

Τις προσεχείς ημέρες εκτιμάται ότι θα πληθύνουν οι εκπρόσωποι κατασκευαστικών εταιρειών που θα προσέλθουν στην Επιτροπή, ζητώντας να υπαχθούν στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών, η οποία προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις, που παραδέχονται εμπλοκή σε καρτέλ και παραιτούνται από ένδικα μέσα, λαμβάνουν ως «αντάλλαγμα» έκπτωση 15% στα πρόστιμα που θα τους επιβληθούν.

Ακούγεται ότι αρκετές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν ήδη υποβάλει το σχετικό αίτημα και κάποιες από αυτές είναι «μεγάλα ονόματα».

Άλλοι συσχετίζουν την υπόθεση με τις διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων και το «μπράντεφερ» μεταξύ δημοσίου και ιδιωτών για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και το ύψος των αποζημιώσεων.

Υπενθυμίζεται ότι αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα επιείκειας έχει υποβάλλει ήδη η Τεχνική Ολυμπιακή, η οποία ήταν η κατασκευαστική που συνέδραμε ουσιαστικά στην έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού.

Η αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού αφορά σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, στα οποία συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, έργα κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, έργα ΜΕΤΡΟ, Προαστιακού και σιδηροδρομικών γραμμών/ σταθμών, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και έργα μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση, εταιρίες των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και INTRACOM συμμετείχαν, με διαφορετικό χρόνο έναρξης έκαστη, σε καρτελική σύμπραξη για τη χειραγώγηση διαγωνισμών δημόσιων έργων, η οποία διήρκεσε για μακρό χρονικό διάστημα (1989 έως 2016).

Από το πλήθος των αποδεικτικών στοιχείων που εντοπίσθηκαν στη διάρκεια της αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις προέβαιναν σε συνεννοήσεις αναφορικά με:

α)τον προσδιορισμό, εκ των προτέρων, του αναδόχου ανά διαγωνισμό,

β)τον καθορισμό του ύψους των προσφερόμενων εκπτώσεων,

γ)την μη υποβολή οικονομικών προσφορών σε διαγωνισμούς, έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων,

δ)την από κοινού εκτέλεση των έργων, παρά τη συμμετοχή τους σε φαινομενικά ανταγωνιστικά σχήματα, μέσω επαφών σε χρόνο πριν από την υποβολή οικονομικών προσφορών, ή/ και

ε)την παραίτηση από τη διεκδίκηση διαγωνισμών με αντάλλαγμα την από κοινού συμμετοχή στην εκτέλεση των έργων.

Η εν λόγω καρτελική σύμπραξη υλοποιήθηκε κυρίως μέσω τακτικών συναντήσεων εκπροσώπων των εμπλεκομένων ανταγωνιστών ή και με τη σύναψη διασφαλιστικών/ αποζημιωτικών συμφωνητικών.

Με βάση την ίδια εισήγηση είχαν συμμετοχή στις συνεννοήσεις, κατά περιόδους ή ως προς συγκεκριμένους διαγωνισμούς, και εταιρίες των ομίλων FCC, VINCI, HOCHTIEF και SIEMENS, καθώς και οι εταιρίες ΒΙΟΤΕΡ, ΕΚΤΕΡ, ΘΕΜΕΛΗ, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ALSTOM TRANSPORT, IACOVOU BROTHERS, ARCHIRODON CONSTRUCTION, SALINI, SELI, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΕΡΕΤΒΟ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ, NEMESIS, VAN OORD, TADEI, IMPRESA, RIZZANI και MAIRE TECNIMONT.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο