ΑρχικήLOGISTICSΕΒΕΠ: Ζητάει επανεξέταση της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά

ΕΒΕΠ: Ζητάει επανεξέταση της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά

Αρνητικές συνέπειες στις εμπορευματικές μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα δύναται να επιφέρει η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά, όπως αναφέρει – σε επιστολή του στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη – ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.

Όπως υπογραμμίζεται στην επιστολή, «με δεδομένο τον κοινό μας στόχο για την εύρυθμη λειτουργία του μεταφορικού έργου και τη μείωση του μεταφορικού κόστους, παρακαλούμε όπως,αναστείλετε την ισχύ της υπουργικής Απόφασης, μέχρι το τέλος του έτους, προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος σε συνεργασία και με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να επανεξετασθεί η εν λόγω ρύθμιση, στη βάση πάντα της αναβάθμισης του μεταφορικού κλάδου και της άρσης των εμποδίων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η επιστολή του προέδρου του ΕΒΕΠ

Με την παρούσα θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την αντίθεση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, σχετικά με την υπ’ αριθμ ΔΝΣγ/οικ. 53494/ΦΝ 393 (Φ.Ε.Κ. Β’ 2481/11 Αυγούστου 2016) Απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με θέμα «Καθορισμός εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο» κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου δεύτερου της παραγράφου 8 του Ν.4388/2016.

Βάσει των ως άνω διατάξεων, απαγορεύεται η διέλευση των οχημάτων, άνω των 3,5 τόνων από το παράπλευρο/παραλλαγμένο οδικό δίκτυο με ορισμένες ελάχιστες εξαιρέσεις, για τις οποίες χορηγείται άδεια, έπειτα όμως από πολύπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία.

Για την παράβαση της εν λόγω υπουργικής Απόφασης προβλέπονται η επιβολή προστίμου 1000 ευρώ για τον οδηγό και 1000 ευρώ για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, τα οποία καταβάλλονται επιτόπου. Σε αντίθετη δε περίπτωση και μέχρι αποδείξεως καταβολής του προστίμου, το όχημα ακινητοποιείται.

Επιπλέον, οι μεταφορείς που φορτώνουν πχ. από το Θριάσιο, «αναγκάζονται» να μην χρησιμοποιούν το κεντρικό οδικό δίκτυο Ελευσίνας-Θήβας (με τη μισή χιλιομετρική απόσταση], αλλά τη διαδρομή, μέσω της Ν.Ε.Ο., γεγονός που θα δημιουργήσει πρόβλημα στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο της Δυτικής Αθήνας, ενώ κάτι αντίστοιχο με την συγκεκριμένη διαδρομή, θα συμβεί και στα υπόλοιπα οδικά δίκτυα, που αναφέρονται στην σχετική Υ.Α.

Σε αυτό το πλαίσιο, εάν συνεκτιμηθεί ότι η διέλευση των φορτηγών αυτοκινήτων απαγορεύεται από τους αυτοκινητοδρόμους κατά τα περισσότερα Σαββατοκύριακα και τις εορτές, τότε η κατάληξη είναι να επιτρέπονται οι μεταφορές με Φ/Γ, άνω των 3,5 τόνων μόνον τέσσερεις ημέρες την εβδομάδα.

Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι τα ανωτέρω μέτρα δυσχεραίνουν την εκτέλεση του μεταφορικού έργου σε όλο το παράπλευρο/παραλλαγμένο οδικό δίκτυο της χώρας και επιβαρύνουν χιλιάδες δημόσιους μεταφορείς με υπέρογκα κόστη, τα οποία αδυνατούν να υποστηρίξουν, εν μέσω μάλιστα οικονομικής ύφεσης.

Με δεδομένο τον κοινό μας στόχο για την εύρυθμη λειτουργία του μεταφορικού έργου και τη μείωση του μεταφορικού κόστους, παρακαλούμε όπως, αναστείλετε την ισχύ της υπουργικής Απόφασης, μέχρι το τέλος του έτους, προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος σε συνεργασία και με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να επανεξετασθεί η εν λόγω ρύθμιση, στη βάση πάντα της αναβάθμισης του μεταφορικού κλάδου και της άρσης των εμποδίων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο