Πέμπτη, 8 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    200 επιβάτες τρένου στην Αυστρία απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από τα βαγόνια εξαιτίας πυρκαγιάς

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Η επέκτασης του Logistics Park στον Ασπρόπυργο επέφερε άνοδο εσόδων στη BriQ Properties

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    SKY express: Πρόβλεψη για έσοδα 360 εκατ. ευρώ και διακίνησης 4,4 εκατ. επιβατών το 2023

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Ανασυγκροτήθηκε το ΔΣ του ΣΥΝΔΔΕ&L, παραμένει πρόεδρος ο Ν. Αργυρίδης

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Fly 7 Executive Aviation SA και Zela Jet συνεργάζονται την φετινή καλοκαιρινή σεζόν

    8 Ιουνίου, 2023
    Volvo EX30 exterior
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Volvo EX30: Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες

    8 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    200 επιβάτες τρένου στην Αυστρία απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από τα βαγόνια εξαιτίας πυρκαγιάς

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Η επέκτασης του Logistics Park στον Ασπρόπυργο επέφερε άνοδο εσόδων στη BriQ Properties

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    SKY express: Πρόβλεψη για έσοδα 360 εκατ. ευρώ και διακίνησης 4,4 εκατ. επιβατών το 2023

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Ανασυγκροτήθηκε το ΔΣ του ΣΥΝΔΔΕ&L, παραμένει πρόεδρος ο Ν. Αργυρίδης

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Fly 7 Executive Aviation SA και Zela Jet συνεργάζονται την φετινή καλοκαιρινή σεζόν

    8 Ιουνίου, 2023
    Volvo EX30 exterior
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Volvo EX30: Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες

    8 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ: Παραμένουν κυρίαρχες οι οδικές μεταφορές. Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου

Τα τρία τέταρτα των εμπορευμάτων στην ΕΕ εξακολουθούν να μεταφέρονται οδικώς

vvegiazi by vvegiazi
28 Μαρτίου, 2023
στο LOGISTICS
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι διατροπικές εμπορευματικές μεταφορές συνίστανται στη μεταφορά εμπορευμάτων σε ενιαίο μοναδοποιημένο φορτίο, με τη χρήση συνδυασμού τρόπων μεταφοράς: οδικές, σιδηροδρομικές, πλωτές ή αεροπορικές, όπως αναφέρει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

Μπορούν να βελτιστοποιήσουν τα σχετικά πλεονεκτήματα καθενός από τους επιμέρους τρόπους μεταφοράς από άποψη ευελιξίας, ταχύτητας, κόστους και περιβαλλοντικών επιδόσεων.

Για την περίοδο 2014 – 2020, η συνολική χρηματοδότηση της ΕΕ που δεσμεύθηκε για έργα στήριξης της διατροπικότητας ανήλθε σε περίπου 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Ευρωπαική Επιτροπή έθεσε τιμές – στόχο σε επίπεδο ΕΕ για την αυξημένη χρήση των σιδηροδρομικών και των εσωτερικών πλωτών μεταφορών, οι οποίες δεν ήταν ρεαλιστικές, ενώ τα κράτη μέλη διέθεταν δικές τους τιμές – στόχο που δεν ήταν ευθυγραμμισμένες με τις τιμές – στόχο σε επίπεδο ΕΕ, υποστηρίζει το ΕΕΣ.

Συνολικά, το Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι διατροπικές εμπορευματικές μεταφορές εξακολουθούν να μην μπορούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τις οδικές μεταφορές, λόγω φραγμών τόσο σε ρυθμιστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο υποδομών.

Η έκθεση του ΕΕΣ 

Το ευρωπαϊκό δίκτυο υποδομών δεν είναι ακόμη κατάλληλο για να εξυπηρετήσει διατροπικές μεταφορές

Σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ), ο δρόμος για διατροπικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ είναι μακρύς: προς το παρόν, οι αμαξοστοιχίες και οι φορτηγίδες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τα φορτηγά οχήματα.

Οι προσπάθειες να στραφούν οι εμπορευματικές μεταφορές μακριά από τα οδικά δίκτυα δεν είχαν αποτελέσματα όσον αφορά την άρση των φραγμών που υπάρχουν σε ρυθμιστικό επίπεδο και σε επίπεδο υποδομών και αποβαίνουν εις βάρος άλλων τρόπων μεταφοράς. Τα ζητήματα αυτά πρέπει να διευθετηθούν, προκειμένου η ΕΕ να εκπληρώσει τις πράσινες φιλοδοξίες της.

Οι οδικές μεταφορές είναι ο πλέον ευέλικτος τρόπος παράδοσης εμπορευμάτων, και συχνά και ο ταχύτερος και οικονομικότερος. Έτσι εξηγείται γιατί τα τρία τέταρτα των εμπορευμάτων στην ΕΕ εξακολουθούν να μεταφέρονται οδικώς.

Ωστόσο, τα φορτηγά αποτελούν σημαντική πηγή ρύπανσης. Η στροφή των μεταφορών μακριά από τα οδικά δίκτυα και η αυξημένη χρήση άλλων τρόπων μεταφοράς, όπως οι σιδηροδρομικές ή οι εσωτερικές πλωτές, μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στο να καταστούν οι εμπορευματικές μεταφορές περισσότερο πράσινες. Για να γίνει αυτή η αλλαγή πραγματικότητα, την περίοδο 2014‑2020 η ΕΕ παρείχε στήριξη σε διατροπικά έργα που υπερέβαινε τα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

«Η απανθρακοποίηση των μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρύτερου στόχου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία», δήλωσε η Annemie Turtelboom, Μέλος του ΕΕΣ και αρμόδια για τον έλεγχο. «Αν και η διατροπικότητα αποτελεί βασικό εργαλείο στην προσπάθεια αυτή, οι εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ δεν βρίσκονται στον σωστό δρόμο.»

Το ΕΕΣ διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει ειδική στρατηγική της ΕΕ για τις διατροπικές εμπορευματικές μεταφορές. Αντ’ αυτού, η διατροπικότητα εντάσσεται σε ευρύτερες στρατηγικές για τον οικολογικό προσανατολισμό των εμπορευματικών μεταφορών, οι οποίες θέτουν συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους για την αυξημένη χρήση των σιδηροδρομικών και των εσωτερικών πλωτών μεταφορών.

Ωστόσο, δεδομένου ότι οι στόχοι αυτοί δεν είναι δεσμευτικοί, οι χώρες της ΕΕ έχουν θέσει δικούς τους στόχους, οι οποίοι δεν είναι πάντοτε συγκρίσιμοι ούτε ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους της ΕΕ. Δεν είναι, επομένως, δυνατόν να αξιολογηθεί κατά πόσον οι συνδυασμένες εθνικές προσπάθειες είναι αρκετές προκειμένου να επιτευχθούν οι συνολικοί στόχοι της ΕΕ για τη μετατόπιση προς άλλους τρόπους μεταφοράς.

Εν πάση περιπτώσει και με απλά λόγια, οι στόχοι που έθεσε η ΕΕ για το 2030 και το 2050 (με απώτερο σκοπό τον διπλασιασμό της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και την αύξηση των πλωτών μεταφορών κατά 50 %) δεν είναι ρεαλιστικοί, σύμφωνα με το ΕΕΣ.

Το ΕΕΣ υποστηρίζει επίσης ότι ορισμένοι κανόνες της ΕΕ αποτελούν πρόσκομμα στην ελκυστικότητα των διατροπικών μεταφορών.

Η τρέχουσα έκδοση της οδηγίας για τις συνδυασμένες μεταφορές είναι παρωχημένη (χρονολογείται από το 1992) και αναποτελεσματική. Ενδεικτικά, προβλέπεται η απαίτηση να παρουσιάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής έντυπο έγγραφο που φέρει σφραγίδες από όλες τις σιδηροδρομικές ή λιμενικές αρχές, αντί να υπάρχει μια ψηφιοποιημένη ροή εργασιών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέβαλε αρκετές προσπάθειες για την αναθεώρηση της οδηγίας, χωρίς όμως να κατορθώσει να επιτύχει συμφωνία με τα κράτη μέλη. Εν τω μεταξύ, άλλες κανονιστικές διατάξεις της ΕΕ, ιδίως δε εκείνες που διέπουν τις οδικές μεταφορές, εξουδετερώνουν ορισμένες φορές τον στόχο της κινητροδότησης της διατροπικότητας.

Απουσία νέας νομοθετικής δράσης (για παράδειγμα όσον αφορά τον προγραμματισμό των χρονοθυρίδων των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, τους κανόνες προτεραιότητας για επιβατικές αμαξοστοιχίες έναντι εμπορευματικών ή τις γλωσσικές απαιτήσεις για τους οδηγούς αμαξοστοιχιών), η διαχείριση της δυναμικότητας και η διαλειτουργικότητα είναι πιθανό να συνεχίσουν να αποτελούν προβληματικά σημεία.

Το ΕΕΣ επισημαίνει επίσης τις καθυστερήσεις που σημειώνονται σε χώρες της ΕΕ όσον αφορά τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των υποδομών με τις τεχνικές απαιτήσεις που προβλέπει η ενωσιακή νομοθεσία.

Παραδείγματος χάριν, η χρήση αμαξοστοιχιών μεγαλύτερου μήκους, ίσου με το ευρωπαϊκό πρότυπο των 740 μέτρων, θα αποτελούσε μία από τις βελτιώσεις με τη μεγαλύτερη οικονομική αποδοτικότητα στην προσπάθεια ανταγωνισμού με τις οδικές μεταφορές. Βέβαια, προς το παρόν, η εκμετάλλευση τέτοιων αμαξοστοιχιών είναι θεωρητικά δυνατή στο ήμισυ μόνο των κεντρικών διαδρόμων του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).

Η έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τους διατροπικούς τερματικούς σταθμούς και τις δυναμικότητες δικτύου, μεταξύ άλλων, εμποδίζουν τους πράκτορες διαμετακόμισης και τους φορείς εφοδιαστικής να προσφέρουν στους πελάτες τους καλές λύσεις διατροπικών μεταφορών.

Με την πρόταση αναθεώρησης του κανονισμού ΔΕΔ-Μ προσφέρεται η δυνατότητα βελτίωσης της κατάστασης. Πάντως, το ΕΕΣ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, στην τρέχουσα κατάστασή του, το δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ απλά δεν είναι ακόμη κατάλληλο να υποστηρίξει τη διατροπικότητα.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣLOGISTICS

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Το Σάββατο 10 Ιουνίου οι εκλογές του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών

8 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η πρόεδρος της Κομισιόν “νονά” του πρώτου containership πράσινης μεθανόλης της Maersk

7 Ιουνίου, 2023
LOGISTICS

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023
LOGISTICS

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

31 Μαΐου, 2023
LOGISTICS

Έντονη αντίδραση εταιρειών 3PL και μεταφορικών εταιρειών για 2 αποφάσεις της AΑΔΕ για το διερχόμενο φορτίο

31 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Απαγορεύσεις κυκλοφορίας φορτηγών στις 2,3 και 5 Ιουνίου

31 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Αποσαφηνίζεται η χρέωση για ανταποδοτικές υπηρεσίες στις επιχειρήσεις των Επιχειρηματικών Πάρκων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

6 Ιουνίου, 2023

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη απευθείας πτήση Αθήνα – Ισλανδία από την Play

6 Ιουνίου, 2023

Κοντά – κοντά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για Φυλή και Γκόνο

6 Ιουνίου, 2023

Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

2 Ιουνίου, 2023

Η παρούσα κατάσταση και οι εξελίξεις στην αεροπορική βιομηχανία στο 6o συνέδριο της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης

6 Ιουνίου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

1

200 επιβάτες τρένου στην Αυστρία απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από τα βαγόνια εξαιτίας πυρκαγιάς

8 Ιουνίου, 2023

Η επέκτασης του Logistics Park στον Ασπρόπυργο επέφερε άνοδο εσόδων στη BriQ Properties

8 Ιουνίου, 2023

SKY express: Πρόβλεψη για έσοδα 360 εκατ. ευρώ και διακίνησης 4,4 εκατ. επιβατών το 2023

8 Ιουνίου, 2023

Ανασυγκροτήθηκε το ΔΣ του ΣΥΝΔΔΕ&L, παραμένει πρόεδρος ο Ν. Αργυρίδης

8 Ιουνίου, 2023

Fly 7 Executive Aviation SA και Zela Jet συνεργάζονται την φετινή καλοκαιρινή σεζόν

8 Ιουνίου, 2023
Volvo EX30 exterior

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Volvo EX30: Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες

8 Ιουνίου, 2023

Το Σάββατο 10 Ιουνίου οι εκλογές του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών

8 Ιουνίου, 2023
Der neue eCitan von Mercedes-Benz  The new eCitan from Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eCitan: Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό Van για ευέλικτες και «πράσινες» μεταφορές

8 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ