• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 26 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022
    «Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς
    MMM

    Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022
    «Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς
    MMM

    Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Εντείνονται οι φωνές για «πάγωμα» της απαγόρευσης του παράπλευρου δικτύου από φορτηγά. Επιστολή ΚΕΕ – ΕΒΕΑ

vvegiazi by vvegiazi
28 Αυγούστου, 2016
στο LOGISTICS
0
Αντίθετη πορεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων (+12,1%) και φορτηγών (-3,5%) στο 7μηνο
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Την αναστολή της ισχύος της υπουργικής απόφασης, σχετικά με τον καθορισμό εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, τουλάχιστον για διάστημα τριών μηνών, ώστε να δοθεί χρόνος για την ενημέρωση και προετοιμασία των επαγγελματιών φορτηγών Δ.Χ., ζήτησε, με επιστολή του, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, από τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πάνο Σκουρλέτη και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη.

Υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί αντίστοιχες επιστολές από ΕΒΕΠ και ΓΣΕΒΕΕ, ενώ σχετικό υπόμνημα έχει καταθέσει, στο υπουργείο Μεταφορών, το ΠΣΧΕΜ.

Όπως επισημαίνει στην επιστολή της η ΚΕΕ: «Την 11η Αυγούστου 2016 δημοσιεύθηκε η υπ΄ αριθ. ΔΝΣγ/οικ. 53494/ΦΝ 393 (ΦΕΚ Β΄ 2481/11 Αυγούστου 2016) Απόφαση  του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με θέμα «Καθορισμός εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο» κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου δεύτερου της παραγράφου 8 του Ν.4388/2016.

Σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις απαγορεύεται η διέλευση των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το παράπλευρο / παραλλαγμένο οδικό δίκτυο με ορισμένες ελάχιστες εξαιρέσεις. Για τις εξαιρέσεις αυτές χορηγείται άδεια μετά από πολύπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία.

Για την παράβαση της ως άνω υπουργικής αποφάσεως προβλέπεται ως κύρωση, η επιβολή προστίμου 1000 ευρώ για τον οδηγό και 1000 ευρώ για τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Τα πρόστιμα καταβάλλονται επιτόπου και σε αντίθετη περίπτωση και μέχρις αποδείξεως καταβολής του προστίμου, το όχημα ακινητοποιείται. Η ισχύς της υπουργικής απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή την 11η Αυγούστου 2016.

Tα μέτρα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρότατων δυσχερειών στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου, δεδομένου ότι ο αποκλεισμός αυτός σε όλο το παράπλευρο / παραλλαγμένο οδικό δίκτυο της χώρας επιβαρύνει με κόστη 27.000 δημόσιους μεταφορείς, τα οποία αδυνατούν να καλύψουν.

Η – για τους εισπρακτικούς σκοπούς των παραχωρησιούχων εταιριών – αναγκαστική διέλευσή τους, μόνο από τους αυτοκινητοδρόμους, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης αλλά ούτε από το Δίκαιο της Ε.Ε. γεννά πολλές απορίες και ερωτήματα, τα οποία χρήζουν απάντησης.

 Με τις προαναφερθείσες διατάξεις – και εν μέσω σοβαρής οικονομικής κρίσεως και συνεχούς υφέσεως – υποχρεώνονται  32.000 φορτηγά, δηλαδή ο κλάδος των οδικών ελληνικών μεταφορών να φέρει το υπέρογκο οικονομικό βάρος των διοδίων τελών για τη διέλευση μόνον από αυτοκινητοδρόμους με την παράλληλη υποχρεωτική αύξηση των διανυομένων αποστάσεων και να αντιμετωπίσουν τα δυσεπίλυτα προβλήματα που δημιουργούνται.

Εάν, δε, συνυπολογισθεί ότι η διέλευση των φορτηγών αυτοκινήτων απαγορεύεται από τους αυτοκινητοδρόμους κατά τα περισσότερα Σαββατοκύριακα και τις εορτές, τότε η κατάληξη είναι να επιτρέπονται οι μεταφορές με φορτηγά άνω των 3,5 τόνων μόνον τέσσερις ημέρες την εβδομάδα.

Ακόμη δεν αντιμετωπίζεται η διέλευση από το παράπλευρο δίκτυο των φορτηγών με σκοπό την φόρτωση  προϊόντων, δομικών υλικών ή οικοσκευών, μηχανημάτων και κάθε είδους διανομή και τροφοδοσία, δεδομένου ότι τούτο επιτρέπεται μόνον εφ’ όσον υπάρχει δελτίο αποστολής (παρ. 2, στοιχείο δ της ΥΑ).

Δυστυχώς για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε ότι οι συντάκτες της απόφασης αυτής έχουν άγνοια των προβλημάτων που δημιουργούν, τόσο στους ίδιους τους μεταφορείς, όσο και στις παραγωγικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα οδικά δίκτυα της Υ.Α., καθιστώντας πλέον άβατο τη χρήση τους για όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων.

Με την απόφαση αυτή, κεντρικά οδικά δίκτυα που εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες της χώρας για πάνω από 100 χρόνια, όπως η Π.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου, Ελευσίνας-Θήβας, Καβάλας-Ξάνθης και τα υπόλοιπα κεντρικά δίκτυα που αναφέρονται στην Υ.Α., γίνονται ξαφνικά Παραλλαγμένο Οδικό Δίκτυο και χρησιμοποιούνται μόνο για την αποφυγή καταβολής τελών διοδίων.

 Ένα άλλο γεγονός, που μας δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, είναι αυτό της αιφνίδιας επιβολής των μέτρων αυτών, εν μέσω των θερινών διακοπών, και σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κ. Α. Τσίπρα, περί ριζικής μειώσεως των εξουθενωτικών διοδίων για τα φορτηγά Δ.Χ. και λήψεως μέτρων για να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός των ελληνικών φορτηγών Δ.Χ. από γειτονικές χώρες χαμηλού κόστους.

Συνεπώς, παρίσταται άμεση ανάγκη αναστολής της ισχύος της υπουργικής αποφάσεως, τουλάχιστον για διάστημα τριών μηνών, για να δοθεί χρόνος της ενημέρωσης και της προετοιμασίας των επαγγελματιών φορτηγών Δ.Χ., καθώς επίσης και την καταγραφή των προβλημάτων που δημιουργεί η Υ.Α, τόσο στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου μέσω του αποκλεισμού χιλιάδων επιχειρήσεων, όσο και την επιβάρυνση των αστικών περιοχών από τη διέλευση χιλιάδων φορτηγών μόνο για την είσπραξη τελών διοδίων».

Tags:ΑΓΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝΔΙΟΔΙΑΠΟΕΜΙΦΑΠΣΧΕΜ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

26 Μαΐου, 2022
Πόσα σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά πρέπει να διαθέτει η Ελλάδα ως το 2025 και το 2030
LOGISTICS

Τα σημαντικότερα σημεία που θα πρέπει να μπουν φορτιστές ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Fraunhofer ISI

24 Μαΐου, 2022
H αύξηση του ΕΦΚ επηρεάζει τις βενζίνες 3,7 λεπτά, το πετρέλαιο 10 λεπτά και το υγραέριο 7 λεπτά
LOGISTICS

IRU: Σχέδιο 17 σημείων προς αποφυγή της κατάρρευσης των μεταφορών λόγω ενεργειακής κρίσης

20 Μαΐου, 2022
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
LOGISTICS

Η Κομισιόν ζητά από την Ελλάδα να ενισχύσει τους καθ’ οδόν ελέγχους στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022
Διαμαρτύρονται οι Βούλγαροι οδηγοί φορτηγών για την αύξηση στα καύσιμα και τα ηλεκτρονικά διόδια
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Διαμαρτύρονται οι Βούλγαροι οδηγοί φορτηγών για την αύξηση στα καύσιμα και τα ηλεκτρονικά διόδια

11 Μαΐου, 2022
Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε τη μεταρρύθμιση των τελών για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές
LOGISTICS

Μπαίνει «στοπ» στην «ασυδοσία» των αλλοδαπών φορτηγών; Δημιουργούνται σταθερά σημεία ελέγχου στα ελληνικά σύνορα

5 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Μαρινόπουλος: Το Plan B, η Σκλαβενίτης και ο χρόνος που τελειώνει

Καρέ εγκρίσεων από τράπεζες για τον «Μαρινόπουλο». Οι βασικοί άξονες της διάσωσης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Σημαντική εξέλιξη στην αγορά ταχυμεταφορών: Διαδικτυακές αγορές χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο

Οδηγούμαστε σε «καραμπόλα» στις τεχνικές βάσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας;

22 Μαΐου, 2022

Αυτά είναι τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τις θέσεις που προκήρυξε ο ΟΣΕ

20 Μαΐου, 2022
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Η Κομισιόν ζητά από την Ελλάδα να ενισχύσει τους καθ’ οδόν ελέγχους στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022

Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ, στις 26 Μαΐου, από τις 10 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι

25 Μαΐου, 2022
Η ΕΥΔΑΠ ανοίγει την «Κερκόπορτα» για τα ΕΛΤΑ;

Εθελούσια έξοδος, ΑΜΚ και Καθολική Υπηρεσία βελτίωσαν (αξιοσημείωτα) τις οικονομικές επιδόσεις των ΕΛΤΑ. Προς EBITDA 25 εκατ.

24 Μαΐου, 2022

Πρόγραμμα επιβράβευσης για τους συνεργαζόμενους οδηγούς ταξί της BEAT

20 Μαΐου, 2022
To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

«Συνεπιβάτης» στις αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα Mikel

23 Μαΐου, 2022

260.000 teu εξαγώγιμου φορτίου από τη Σαγκάη θα «πνίξουν» την αγορά το καλοκαίρι. Οι εκτιμήσεις της Drewry

20 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

1
Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

1
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019

Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

26 Μαΐου, 2022
Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς

CLIA unveils #LoveCruise initiatives

26 Μαΐου, 2022
Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

26 Μαΐου, 2022

Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

26 Μαΐου, 2022
O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

26 Μαΐου, 2022
«Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς

Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

26 Μαΐου, 2022

Στην EnableGood η Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των ΕΛΤΑ

26 Μαΐου, 2022
H αύξηση του ΕΦΚ επηρεάζει τις βενζίνες 3,7 λεπτά, το πετρέλαιο 10 λεπτά και το υγραέριο 7 λεπτά

ΠΟΠΕΚ: Συρρικνώνονται τα κέρδη των πρατηρίων βενζίνης, άδικη η επιβολή πλαφόν

26 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ