• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 27 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Το πρώτο Α321 neo παρέλαβε η Aegean Airlines (φωτο). Η εξέλιξη του στόλου αεροσκαφών
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συρρίκνωση ζημιών, με αύξηση εσόδων για την AEGEAN το πρώτο τρίμηνο του έτους

    26 Μαΐου, 2022
    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Το πρώτο Α321 neo παρέλαβε η Aegean Airlines (φωτο). Η εξέλιξη του στόλου αεροσκαφών
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συρρίκνωση ζημιών, με αύξηση εσόδων για την AEGEAN το πρώτο τρίμηνο του έτους

    26 Μαΐου, 2022
    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Καμπανάκι ΣΕΒΕ για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, λόγω υπερφορολόγησης. Η εικόνα των εξαγωγών

ffotinos by ffotinos
8 Φεβρουαρίου, 2017
στο LOGISTICS
0
Οι λιανέμποροι χρειάζονται περαιτέρω υποστήριξη στα logistics. Αναγκαία η καλύτερη χρήση των φυσικών σημείων πώλησης
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις κατάφεραν για ακόμη μία χρονιά να επιδείξουν την αντοχή τους και τις δυνατότητες που έχουν, καθώς χωρίς τα καύσιμα ενισχύθηκαν κατά 1,2% το 2016 σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπως αναφέρει ο ΣΕΒΕ.

Το εύλογο ερώτημα που ανακύπτει είναι πόσο καλύτερες θα μπορούσαν να ήταν οι επιδόσεις τους, αν δεν ήταν τόσο αρνητικό το εσωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά και πώς θα ανταπεξέλθουν στον διεθνή ανταγωνισμό, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες τους τελευταίους μήνες.

Με δεδομένη την αδυναμία χρηματοδότησης της συντριπτικής πλειοψηφίας των ελληνικών επιχειρήσεων από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, τη γραφειοκρατία και το υψηλό λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, η φοροεισπρακτική πολιτική με τη συνεχή αύξηση των φόρων και των εισφορών αποτελεί πλέον τεράστιο αντικίνητρο προς οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση εγχώριου ή ξένου επενδυτή. Θέτει όμως σε κίνδυνο ακόμα και τη βιωσιμότητα των υγιών επιχειρήσεων που έχουν παραμείνει στη χώρα.

Η πολιτική αυτή θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε αύξηση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, με αποτέλεσμα τα προσδοκόμενα έσοδα να μην επιτευχθούν, αναγκάζοντας σε βάθος χρόνου στην επιβολή περαιτέρω μέτρων, εξίσου αναποτελεσματικών, με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Παράλληλα διαρρηγνύεται η κοινωνική συνοχή, η οποία επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την άσχημη κατάσταση της χώρας μας.

Τα στοιχεία για την Ελλάδα μέχρι τώρα δείχνουν ξεκάθαρα ότι η παράλογη υπερφορολόγηση απειλεί άμεσα την οικονομία, οι φόροι και οι εισφορές  αυξάνονται, αλλά τα έσοδα μειώνονται. Αυτό προκύπτει και από τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τα οποία στην χώρα μας από το 2010, επιβλήθηκαν μέτρα για την αύξηση των εσόδων ύψους €37 δισ., όμως το αποτέλεσμα για το ίδιο χρονικό διάστημα ήταν τα έσοδα του κράτους να μειωθούν κατά €9,2 δισ.

Πέρα όμως από τις επιχειρήσεις, εξόχως αρνητική είναι η υπερβολική φορολόγηση της εργασίας, ιδιαίτερα μετά την παράλογη αύξηση από 01.01.17 των ασφαλιστικών εισφορών, που στην ουσία είναι φορολόγηση καθώς δεν είναι ανταποδοτική, με αποτέλεσμα τη φυγή στελεχών και των ικανότερων νέων στο εξωτερικό καθιστώντας την ανάπτυξη αδύνατη, επιδεινώνοντας το ήδη μεγάλο πρόβλημα του «Brain Drain».

Η εικόνα ανά κλάδο 

Οι ελληνικές εξαγωγές αγαθών το έτος 2016 διαμορφώθηκαν στα €25,4 δις. έναντι €25,8 δις. το 2015, διαγράφοντας μείωση της τάξης του 1,8%, σύμφωνα με τα σημερινά δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, υπολογίζονται αυξημένες κατά 1,2% σε €18,6 δις. από €18,4 δις. το 2015. Το 2016, ποσοστό 56,2% των ελληνικών προϊόντων αποστέλλεται σε Ευρωπαϊκές αγορές και το υπόλοιπο 43,8% σε τρίτες χώρες. Οι εισαγωγές παρουσίασαν οριακή αύξηση κατά 0,8% και σε αξία διαμορφώθηκαν σε €43,9 δις. διαμορφώνοντας εμπορικό έλλειμμα σε ύψος €18,5 δις., υψηλότερα κατά 4,9% από πέρσι.

Κλαδικά, το 2016 στις γενικές κατηγορίες οι πωλήσεις αγροτικών προϊόντων στο εξωτερικό ενισχύθηκαν κατά 5,7% σε ετήσια βάση, τα καύσιμα συνέχισαν την πτώση, λόγω χαμηλότερης τιμής του πετρελαίου, κατά 9,1%, ενώ τα βιομηχανικά προϊόντα κατέγραψαν οριακή πτώση κατά 0,8%. Διαχρονικά, από το 2008 μέχρι το 2016, σε όλους τους κλάδους, πλην των τροφίμων και των λαδιών, στην πορεία των εξαγωγών παρατηρείται στασιμότητα ή πολύ αργός ρυθμός αύξησης.

Αναλυτικότερα, η αύξηση στις εξαγωγές αγροτικών προήλθε κυρίως από την άνοδο κατά 9,2% της ζήτησης για τρόφιμα. Ανοδικά κινήθηκαν και οι εξαγωγές ποτών-καπνού (+10%), αλλά το μερίδιό τους παραμένει χαμηλό (2,9%). Οι εξαγωγές λαδιών μειώθηκαν κατά 6,8% και η αξία τους διαμορφώθηκε σε €673 εκατ. από €722 το 2015.

Οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων συνολικά μειώθηκαν οριακά κατά 0,8%, με την αξία τους να υπολογίζεται σε €11,2 δις. Η πτώση αποδίδεται κυρίως στη μείωση της ζήτησης για βιομηχανικά είδη ταξινομημένα κατά πρώτη ύλη (-4,2%).

Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, οι εξαγωγές χημικών προϊόντων παρέμειναν το 2016 στα ίδια επίπεδα με πέρσι, οι διεθνείς πωλήσεις μηχανημάτων και υλικού μεταφορών μειώθηκαν κατά 1,7%, ενώ μόνο οι εξαγωγές διαφόρων βιομηχανικών ειδών ενισχύθηκαν κατά 7,1%.

Τέλος, οι εξαγωγές πρώτων υλών, μη εδώδιμων το 2016 μειώθηκαν κατά 1,5% από το 2015, όπως επίσης πτώση κατά 21,5% καταγράφηκε στις εξαγωγές ειδών και συναλλαγών μη ταξινομημένων κατά κατηγορίες.

Tags:LOGISTICSΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΕΒΕ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Έργο FENIX: Στόχος η βελτιστοποίηση των διαδικασιών στις μεταφορές και τα logistics στην Ελλάδα

26 Μαΐου, 2022
Χιλιάδες οδηγοί φορτηγών και πούλμαν παραμένουν αποκλεισμένοι στην Ουκρανία. Νέα έκκληση IRU
LOGISTICS

Κομισιόν: Σχέδιο έκτακτης ανάγκης για την προστασία των μεταφορών σε περιόδους κρίσης

23 Μαΐου, 2022
Υπερδιπλασιάστηκε το μεταφορικό κόστος για το 23% των εξαγωγικών επιχειρήσεων!
LOGISTICS

Στα 920 δισ. το κόστος από τις διαταραχές στην εφοδιαστική, ως το 2023, στην Ευρωζώνη. Η μελέτη της Accenture

23 Μαΐου, 2022
Volkswagen Commercial Vehicles και Hermes συνεργάζονται για ταχύτερη παράδοση πακέτων από τους ταχυμεταφορείς
LOGISTICS

Έκθεση για το ανθρακικό τους αποτύπωμα καλούνται να υποβάλλουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών και logistics

19 Μαΐου, 2022
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κ. Καραμανλής: Τα έργα της επόμενης γενιάς για τη λύση του κυκλοφοριακού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

18 Μαΐου, 2022
LOGISTICS

Έφτασε το «τέλος» στην άνοδο των ακινήτων logistics; Οδηγούμαστε σε επιβράδυνση της ανάπτυξης;

13 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Ο N. Jennett της ΕΤΕπ κεντρικός ομιλητής στο 20ο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics

Τρόφιμα και ποτά/καπνός οι πρωταγωνιστές για τις ελληνικές εξαγωγές

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Σημαντική εξέλιξη στην αγορά ταχυμεταφορών: Διαδικτυακές αγορές χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο

Οδηγούμαστε σε «καραμπόλα» στις τεχνικές βάσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας;

22 Μαΐου, 2022

Αυτά είναι τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τις θέσεις που προκήρυξε ο ΟΣΕ

20 Μαΐου, 2022

Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ, στις 26 Μαΐου, από τις 10 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι

25 Μαΐου, 2022
Η ΕΥΔΑΠ ανοίγει την «Κερκόπορτα» για τα ΕΛΤΑ;

Εθελούσια έξοδος, ΑΜΚ και Καθολική Υπηρεσία βελτίωσαν (αξιοσημείωτα) τις οικονομικές επιδόσεις των ΕΛΤΑ. Προς EBITDA 25 εκατ.

24 Μαΐου, 2022

Πρόγραμμα επιβράβευσης για τους συνεργαζόμενους οδηγούς ταξί της BEAT

20 Μαΐου, 2022
To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

«Συνεπιβάτης» στις αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα Mikel

23 Μαΐου, 2022

260.000 teu εξαγώγιμου φορτίου από τη Σαγκάη θα «πνίξουν» την αγορά το καλοκαίρι. Οι εκτιμήσεις της Drewry

20 Μαΐου, 2022

Οι ιδιώτες δεν είναι πλέον «ταμπού» στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης

25 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

1
Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

1
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Το πρώτο Α321 neo παρέλαβε η Aegean Airlines (φωτο). Η εξέλιξη του στόλου αεροσκαφών

Συρρίκνωση ζημιών, με αύξηση εσόδων για την AEGEAN το πρώτο τρίμηνο του έτους

26 Μαΐου, 2022
Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019

Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

26 Μαΐου, 2022
Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς

CLIA unveils #LoveCruise initiatives

26 Μαΐου, 2022
Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

26 Μαΐου, 2022

Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

26 Μαΐου, 2022
O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

26 Μαΐου, 2022
«Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς

Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

26 Μαΐου, 2022

Στην EnableGood η Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των ΕΛΤΑ

26 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ