Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Νέα επιστολή της ΟΦΑΕ στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Μεταφορών για μέτρα στήριξης στα καύσιμα

vvegiazi by vvegiazi
13 Οκτωβρίου, 2022
στο LOGISTICS, ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Νέα επιστολή με θέμα «Ενίσχυση κλάδου οδικών μεταφορών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της αύξησης των τιμών των καυσίμων» απέστειλε η ΟΦΑΕ στον πρωθυπουργό και τους υπουργούς Μεταφορών, Ανάπτυξης και Οικονομικών.

Σε αυτήν, η Ομοσπονδία, μεταξύ άλλων, αναφέρει πως τα περισσότερα Κ-Μ έχουν ήδη λάβει μέτρα οικονομικής ενίσχυσης του νευραλγικού κλάδου των οδικών μεταφορών, με πιο πρόσφατα παραδείγματα από την Γαλλία και την Ισπανία, όπου εγκρίθηκαν άμεσες επιδοτήσεις στις εταιρείες του κλάδου συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα Κ-Μ λειτουργεί ανέκαθεν σύστημα επιστροφής φόρου καυσίμου στους επαγγελματίες, τα οποία έχουν ενισχυθεί λόγω της σημερινής κατάστασης, δημιουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο ασφυκτικές πιέσεις στους Έλληνες αυτοκινητιστές, που ουδεμία κρατική στήριξη έχουν λάβει, κι αντιμετωπίζουν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η επιστολή της ΟΦΑΕ  

Σε συνέχεια των πολλαπλών προτάσεων που έχει υποβάλλει η ΟΦΑΕ από τις αρχές του έτους, σχετικά με τους τρόπους επιδότησης του καυσίμου για τον κλάδο των οδικών μεταφορών, παραθέτοντας μάλιστα και βέλτιστες πρακτικές από άλλα Κ-Μ, καθώς και τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις δυνατότητες που δόθηκαν από την ΕΕ μέσω του Temporary Crisis Framework, σας προωθούμε εκ νέου τις προτάσεις μας, ευελπιστώντας αυτή την φορά να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την στήριξη της ομαλής λειτουργίας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

Η ουκρανική κρίση έχει προκαλέσει τόσο ανθρωπιστική τραγωδία, όσο και οικονομική αναταραχή σε όλη την Ε.Ε. Η παροχή υποστήριξης από την Πολιτεία προς τον κλάδο των οδικών μεταφορών, ο οποίος πλήττεται ανεπανόρθωτα από την κατακόρυφη άνοδο της τιμής του πετρελαίου και άλλα συναφή κόστη, κρίνεται αναγκαία!

Από τις αρχές του 2021 έως τώρα, η τιμή των καυσίμων στην Ε.Ε. αυξήθηκε ακόμη έως και 80%, με συνεχή ανοδική τάση.

Από τότε που ξεκίνησε η στρατιωτική επίθεση της Ρωσία στην Ουκρανία στα τέλη του Φεβρουαρίου 2022, και μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες, η τιμή των καυσίμων αυξήθηκε έως και 25-30%.

Έπειτα από την δεκαετή και πλέον οικονομική ύφεση που πέρασε η χώρα μας από το 2008, η οποία στην συνέχεια ακολουθήθηκε από την πανδημία που είχε τραγικές οικονομικές επιπτώσεις στις εταιρείες οδικών μεταφορών, αυτή η ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου ήταν και η χαριστική βολή που ήδη έχει οδηγήσει πολλούς μεταφορείς στην ακινητοποίηση των οχημάτων τους, ενώ έχει φέρει όλους τους υπόλοιπους από εμάς στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης.

Τα καύσιμα αποτελούν περίπου το 45% του λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος, ενώ το ποσοστό σήμερα αγγίζει το 70% λόγω της αύξησης της τιμής τους. Παράλληλα, η μετακύληση των αυξήσεων στους πελάτες των μεταφορέων είναι πρακτικά αδύνατη καθώς η αγορά αδυνατεί να ανταπεξέλθει.

Αντιθέτως, οι μεταφορείς έχουν κληθεί να απορροφήσουν την αύξηση του κόστους πετρελαίου σε είδη και υπηρεσίες τις οποίες χρησιμοποιούν – όπως για παράδειγμα το κόστος των ακτοπλοϊκών ναύλων με την επιβολή επίναυλου καυσίμου ο οποίος έχει αυξητική τάση – αναλαμβάνοντας τελικά εξ’ ολοκλήρου την οικονομική πίεση.

Η πλειοψηφία των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων λειτουργεί σήμερα με αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, ενώ τα χρηματοοικονομικά αποθεματικά έχουν πλέον μηδενιστεί.

Παράλληλα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πως η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών οδικών μεταφορών είναι μικρές καθώς στην Ελλάδα πρόκειται κατά κύριο λόγο για μεμονωμένους αυτοκινητιστές, με τον μέσο όρο ιδιοκτησίας φορτηγών οχημάτων να φτάνει τα 1,2 οχήματα ανά ιδιοκτήτη.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως οι εταιρείες αυτού του μεγέθους δεν μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικά εργαλεία και δεν έχουν αποθεματικά για να καλύψουν τα αυξανόμενα ελλείμματα ταμειακών ροών.

Είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ πως αν δεν λάβουν οικονομική στήριξη από την Πολιτεία, πολλοί Έλληνες μεταφορείς θα αναγκαστούν πολύ σύντομα να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους και τελικά να οδηγηθούν στην χρεοκοπία εντός των επόμενων μηνών, αφήνοντας κατά αυτόν τον τρόπο ένα τεράστιο κενό στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Με την παρούσα εφιστούμε την προσοχή στην κατεπείγουσα ανάγκη στήριξης του  κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σύμφωνα με τις κατευθυντήριες Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που περιλαμβάνονται τόσο στην από 08.03.22 ανακοίνωσή της σχετικά με την «Κοινή ευρωπαϊκή δράση για πιο προσιτή οικονομικά, εξασφαλισμένη και βιώσιμη ενέργεια», όσο και για τις κρατικές ενισχύσεις που αφορούν την ανακούφιση των επιπτώσεων της ουκρανικής κρίσης.

Γνωρίζετε πολύ καλά, πως τα περισσότερα Κ-Μ έχουν ήδη λάβει μέτρα οικονομικής ενίσχυσης του νευραλγικού κλάδου των οδικών μεταφορών, με πιο πρόσφατα παραδείγματα από την Γαλλία και την Ισπανία όπου εγκρίθηκαν άμεσες επιδοτήσεις στις εταιρείες του κλάδου συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα Κ-Μ λειτουργεί ανέκαθεν σύστημα επιστροφής φόρου καυσίμου στους επαγγελματίες, τα οποία έχουν ενισχυθεί λόγω της σημερινής κατάστασης, δημιουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο ασφυκτικές πιέσεις στους Έλληνες αυτοκινητιστές, που ουδεμία κρατική στήριξη έχουν λάβει, κι αντιμετωπίζουν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή αγορά!

Αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου  μας η άμεση εφαρμογή μέτρων οικονομικής στήριξης προς τις εταιρείες Οδικών Μεταφορών.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ την μείωση του ειδικού φόρου καυσίμου, ή εναλλακτικά την εφαρμογή πλαφόν στην τιμή διάθεσης του πετρελαίου κίνησης στους επαγγελματίες μεταφορείς, έτσι ώστε να επανέλθει το κόστος της μεταφοράς σε βιώσιμα επίπεδα και να μπορέσουν οι επαγγελματίες να ανταπεξέλθουν στην συνέχιση της δραστηριότητάς τους συμβάλλοντας στην διατήρηση του ομαλού εφοδιασμού της αγοράς.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τις πρακτικές που έχουν ακολουθήσει τα λοιπά Κράτη Μέλη, τις οποίες έχουμε συγκεντρώσει και σας έχουμε γνωστοποιήσει- καθώς και την δυνατότητα οικονομικής στήριξης του κλάδου χωρίς την επιβάρυνση των δημόσιων ταμείων, θεωρούμε πως η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων για την στήριξη του κλάδου μας και της εφοδιαστικής αλυσίδας γενικότερα, κρίνεται αναγκαία.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΟΦΑΕΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΚΑΥΣΙΜΑΠΕΤΡΕΛΑΙΟDIESEL

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ο τελευταίος κινητήρας πετρελαίου της Volvo θα παραχθεί στις αρχές του 2024

21 Σεπτεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Live stream για τις εμπορευματικές μεταφορές (13.00 – 14.00): Δ. Πάτσιος (ΣΕΑΑ), Ν. Αργυρίδης (ΣΥΝΔΔΕ&L) και Δ. Κατσώχης (ΕΕΣΥΜ)

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΟΦΑΕ: Υποστηρικτής του ITC 2023 – 6oυ Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

13 Σεπτεμβρίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Η Ελλάδα πρωταθλήτρια με την υψηλότερη τιμή βενζίνης

7 Σεπτεμβρίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Δορυφορική παρακολούθηση φορτηγών και κοντέινερ σε όλη τη χώρα

3 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Πρόστιμα σε 12 πρατήρια και στην AUTOPLUS ACCESSORIES επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης

30 Αυγούστου, 2023
Επόμενο άρθρο

Κάλεσμα ΟΦΑΕ σε ΦΔΧ για τη διενέργεια μεταφορών μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

23 Σεπτεμβρίου, 2023
Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.

Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

22 Σεπτεμβρίου, 2023

DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ