ΑρχικήLOGISTICSΤα αποτελέσματα και οι παρουσιάσεις του webminar της EEL «E-Commerce Logistics: Lessons learned & post COVID-19 preparation»

Τα αποτελέσματα και οι παρουσιάσεις του webminar της EEL «E-Commerce Logistics: Lessons learned & post COVID-19 preparation»

Οι προκλήσεις που αντιμετώπισε ο ευρύτερος κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας από το ηλεκτρονικό εμπόριο και την αύξηση του όγκου αποστολών αποτέλεσε το αντικείμενο του 1ου διαδικτυακού σεμιναρίου της Ελληνικής Εταιρείας LOGISTICS και της OPTILOG Advisory Services, με θέμα: «E-Commerce Logistics: Lessons learned & post COVID-19 preparation».

Το webinar χαιρέτησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης, ο οποίος παρακολούθησε ένα μεγάλο μέρος της διαδικτυακής εκδήλωσης.

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι εξαιρετικά χρήσιμα για τον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και για τον αντίκτυπο που έχει η κρίση του κορονοϊού στα Logistics. Συγκεκριμένα, έγινε σαφές ότι οι επιπτώσεις της παγκόσμιας πανδημίας οδήγησαν στη δημιουργία μιας εφοδιαστικής αλυσίδας δυο ταχυτήτων. 

Τις αλυσίδες υψηλής ταχύτητας (παράδειγμα οι υπεραγορές) και τις αλυσίδες χαμηλής ταχύτητας (παράδειγμα τα ρούχα, τα αξεσουάρ κ.ά.), τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Στη χώρα μας, οι υπόλοιποι μήνες, μέχρι το τέλος του 2020, όπως επισημάνθηκε είναι κρίσιμοι. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί και το 2021, ώστε να εξομαλυνθεί πλήρως το παγκόσμιο κύκλωμα εφοδιασμού.

Με βάση στατιστικά στοιχεία που παρουσίασαν οι ομιλητές, αλλά και σύμφωνα με έρευνες που διεξήχθησαν αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, στις επιχειρήσεις που διαθέτουν φυσικά σημεία πώλησης και ηλεκτρονικά καταστήματα παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση των ηλεκτρονικών τους παραγγελιών  μετά το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων (18/03/2020), προξενώντας όμως μεγάλα προβλήματα στο κύκλωμα logistics στις αρχές του Απριλίου.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του Webinar της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και της OPTILOG Advisory Services, 4 είναι οι βασικοί πυλώνες για να οικοδομηθεί η νέα πραγματικότητα: α) Αναδιοργάνωση διαδικασιών εφοδιαστικής, β) Υποδομές & εξοπλισμός εφοδιαστικής, γ) Πληροφοριακά συστήματα εφοδιαστικής, δ) Εσωτερική οργάνωση – Άνθρωποι.

Πέντε βήματα προετοιμασίας για τη μετά COVID-19 εποχή

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του σεμιναρίου, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν ακολουθώντας 5 βασικά βήματα για την μετακορονοϊό εποχή.

Βήμα 1:  Αξιολόγηση της στρατηγικής των προμηθειών και επανασχεδιασμός του δικτύου προμηθευτών.

Βήμα 2: Ορθή διαχείριση των αλλαγών στα κανάλια διανομής – Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει (10%-20% των χρηστών της κρίσης του COVID-19 θα συνεχίσουν να επιλέγουν για τις αγορές τους τα ηλεκτρονικά καταστήματα).

Βήμα 3: Σωστός καθορισμός και βέλτιστη διαχείριση επιπέδου αποθεμάτων.

Βήμα 4: Καλύτερη οργάνωση του εκτελεστικού σκέλους της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Βήμα 5: Ψηφιοποίηση / Χρήση αυτοματισμών & έξυπνων πληροφοριακών συστημάτων.

Oμιλητές του webinar ήταν οι κκ: Ν. Ροδόπουλος, Πρόεδρος EEL, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος OnLine Data, Δρ. Β. Ζεϊμπέκης, Επίκουρος Καθηγητής Παν. Αιγαίου, Α. Γιαλός, Supply Chain Senior Consultant, OPTILOG Advisory Services, Β. Γκιουζεπής, Distribution Manager & Production Coordinator, Caremarket.gr, Σ. Συρίγος, Business Development Manager, LOGIKA, Δρ. Γ.  Νινίκας, Managing Director, SE Europe, ORTEC, Χ. Ηλιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος, Iliadis Cargo, Δ. Κατσαδάκης, Αντιπρόεδρος Ομίλου Ο. Βεϊνόγλου, Πρόεδρος Easy Mail courier.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο