Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

vvegiazi by vvegiazi
26 Μαΐου, 2023
στο LOGISTICS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αύξηση των εξαγωγών και συγκράτηση των εισαγωγών στο α’ τρίμηνο του έτους διαπιστώνει η Eurobank σε ανάλυσή της, που τιτλοφορείται «7 ΗΜΕΡΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» (Τεύχος 464), προσθέτοντας ότι θα είναι υψηλό το εξωτερικό έλλειμμα τη διετία 2023-24 σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αναλυτικότερα, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών διαμορφώθηκε σε έλλειμμα €3,9 δισ. στο α’ τρίμηνο 2023, μειωμένο κατά €3,1 δισ. (44,8%) σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του περασμένου έτους. Η εν λόγω βελτίωση προήλθε από τα ισοζύγια των αγαθών και των δευτερογενών εισοδημάτων.

Το μεν πρώτο ενισχύθηκε κατά €1,8 δισ., αντανακλώντας την πολύ υψηλότερη άνοδο των εξαγωγών καυσίμων και αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων από την αντίστοιχη των εισαγωγών, το δε δεύτερο αυξήθηκε κατά €2 δισ., αντανακλώντας τις εισπράξεις της γενικής κυβέρνησης: Πρώτον από την τελευταία δόση του ESM στο πλαίσιο της επιστροφής των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα (ANFA/SMP) και δεύτερον από πόρους προερχόμενους από το σκέλος των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).

Παρά ταύτα, η προαναφερθείσα αύξηση του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων δύναται να αποδειχτεί προσωρινή, καθότι τους επόμενους μήνες η σύγκριση θα γίνεται με μήνες του 2022 στους οποίους πραγματοποιήθηκαν παρόμοιες εκταμιεύσεις ANFA/SMP και πόρων του ΤΑΑ (σκέλος επιχορηγήσεων).

Όπως παρουσιάζεται στον Πίνακα 1, οι εξαγωγές (εισπράξεις) αγαθών και υπηρεσιών ενισχύθηκαν σε ετήσια βάση κατά €2,5 δισ. (13,6%) σε τρέχουσες τιμές στο α’ τρίμηνο 2023, από €3,9 δισ. (19,3%) στο δ’ τρίμηνο 2022.

Οι κατηγορίες των καυσίμων και των αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων είχαν την υψηλότερη συμμετοχή στην αύξηση του συνόλου των εξαγωγών, ενώ ακολούθησαν οι ταξιδιωτικές και οι λοιπές υπηρεσίες.

Αναλυτικά, οι εξαγωγές καυσίμων ενισχύθηκαν κατά €1 δισ. (30,8%), των αγαθών εκτός καυσίμων και πλοίων κατά €1 δισ. (12,1%), των ταξιδιωτικών υπηρεσιών κατά €0,3 δισ. (63,8%) και των λοιπών υπηρεσιών κατά €0,3 δισ. (22,4%).

Σε ό,τι αφορά την πλευρά της χρέωσης των εξωτερικών συναλλαγών της ελληνικής οικονομίας, οι εισαγωγές (πληρωμές) αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά €0,8 δισ. (2,8%) στο α’ τρίμηνο 2023, από €6,3 δισ. (24,2%) στο δ’ τρίμηνο 2022.

Η εν λόγω επιβράδυνση, αρκετά εντονότερη από την αντίστοιχη των εξαγωγών, προήλθε κυρίως από τον τομέα των αγαθών, με τον ετήσιο ρυθμό ανόδου των εισαγωγών καυσίμων να μειώνεται στα €0,1 δισ. (2,1%) στο α’ τρίμηνο 2023, από €3,3 δισ. (59,7%) στο δ’ τρίμηνο 2022, και τον αντίστοιχο ρυθμό αύξησης των εισαγωγών αγαθών χωρίς καύσιμα και πλοία να μειώνεται στα €0,1 δισ. (0,7%) στο α’ τρίμηνο 2023, από €1,3 δισ. (9,2%) στο δ’ τρίμηνο 2022.

Βάσει των παραπάνω στοιχείων, το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών και υπηρεσιών βελτιώθηκε σε ετήσια βάση κατά €1,8 δισ. (21,7%) στο α’ τρίμηνο 2023, από χειροτέρευση €2,5 δισ. (40,2%) στο δ’ τρίμηνο 2022 (βλέπε Πίνακα 1, Τμήμα Γ).

Αποδεικνύεται ότι η ετήσια μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου στο α’ τρίμηνο 2023 (16,8% από αύξηση 14,6% στο δ’ τρίμηνο 2022) επηρέασε εντονότερα τις εισαγωγές από ό,τι τις εξαγωγές καυσίμων.

Το εν λόγω αποτέλεσμα, μέσω της συνιστώσας των καθαρών εξαγωγών στην ταυτότητα του ΑΕΠ, αναμένεται να έχει θετική συνεισφορά στον ετήσιο ρυθμό μεγέθυνσης του α’ τρίμηνου 2023 (ανακοίνωση από την ΕΛΣΤΑΤ στις 7 Ιουνίου 2023).

Από την άλλη πλευρά ωστόσο, η υψηλή μείωση του ρυθμού ανόδου των εισαγωγών, όχι μόνο των καυσίμων αλλά και των αγαθών χωρίς καύσιμα και πλοία, δύναται να συνοδευτεί από ισχυρή επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της εγχώριας ζήτησης (κατανάλωση + επενδύσεις παγίων + μεταβολή αποθεμάτων).

Εν κατακλείδι, στο α’ τρίμηνο 2023, η αύξηση των εξαγωγών, η συγκράτηση των εισαγωγών και οι μεταβιβάσεις πόρων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ANFA/SMP και επιχορηγήσεις του ΤΑΑ) είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών κατά €3,1 δισ. (44,8%) σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τις πρόσφατες εαρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕπ), το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών στην Ελλάδα, παρά την προβλεπόμενη μείωσή του, αναμένεται να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα τη διετία 2023-2024 (7,3% και 6,0% του ΑΕΠ αντίστοιχα).

Όπως παρουσιάζεται στο Σχήμα 1, η ελληνική οικονομία το 2022 είχε το υψηλότερο έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών ανάμεσα στις χώρες της Ευρωζώνης (Ελλάδα -9,7% του ΑΕΠ, Κύπρος -9,1%, Σλοβακία -8,2%, Λετονία -6,4%, Μάλτα -5,8%, Λιθουανία -5,1%, Φινλανδία -3,9%, Βέλγιο -3,6%, Κροατία -3,3%, Εσθονία -2,2%, Γαλλία -2,1%, Ιταλία -1,3%, Πορτογαλία -1,3%, Ευρωζώνη -1,0%, ΕΕ-27 -0,6%, Σλοβενία -0,4%, Αυστρία +0,2%, Ισπανία +0,6%, Γερμανία +4,2%, Ολλανδία +4,4% και Λουξεμβούργο +5%).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:EUROBANKΕΙΣΑΓΩΓΕΣΕΞΑΓΩΓΕΣΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Με θετικό πρόσημο (7,6%) ολοκλήρωσαν, το α’ τρίμηνο, οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή

8 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Προειδοποιήσεις Κομισιόν σε 5 χώρες για την εφαρμογή των ηλεκτρονικών τελωνειακών συστήματων

8 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Συνάντηση ΠΣΕ με τον αν. υπουργό Οικονομικών, στο επίκεντρο οι δασμοί των ΗΠΑ

3 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

22 Απριλίου, 2025
LOGISTICS

Κατατέθηκε τροπολογία για τις προϋποθέσεις επιβολής ΦΠΑ σε εργασίες διεθνών μεταφορών

10 Απριλίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε 5,26 δισ. ευρώ το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου στο α’ δίμηνο του 2025

9 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Τη λύση Entersoft Business Suite επέλεξε η ΛΥΚΟΜΗΤΡΟΣ ΑΕ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

«Η μείωση των λιμενικών τελών θα επηρεάσει απευθείας τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», δήλωσε ο Β. Κικίλιας

0

Αλ. Μεϊκόπουλος: Η Hellenic Train επιλέγει ξανά το κέρδος αντί της ασφάλειας. Κόβει τον β’ μηχανοδηγό στα τρένα

0

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

0

Συνάντηση Απ. Τζιτζικώστα με το Διοικητικό Συμβούλιο του ACI Europe, με τη συμμετοχή ΔΑΑ και Fraport

0

Πως διαμορφώνονται οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα

0

O ΔΑΑ δωρίζει 4 περιπολικά στην Ελληνική Αστυνομία

0

European Rail CEOs join high-level Dialogue on continent-wide high-speed rail implementation

0

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025

Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

15 Μαΐου, 2025

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025

DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

15 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025

Υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση αναθεώρησης του «Ελλάδα 2.0»

15 Μαΐου, 2025

Nissan after sales service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά και αξεσουάρ

15 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr