ΑρχικήMMMΑντιπαράθεση μεταξύ Κ. Μητσοτάκη με Χρ. Σπίρτζη – Θ. Λυμπερόπουλο (ΠΟΕΙΑΤΑ) για την Uber

Αντιπαράθεση μεταξύ Κ. Μητσοτάκη με Χρ. Σπίρτζη – Θ. Λυμπερόπουλο (ΠΟΕΙΑΤΑ) για την Uber

Αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου για την Uber και την αγορά των ταξί.

Αιτία στάθηκαν οι σημερινές δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη για την αγορά των ταξί και την Uber, οι οποίες προκάλεσαν την αντίδραση του υπουργού Μεταφορών και του προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ.

Σήμερα το πρωί, ο κ. Μητσοτάκης είχε συνάντηση σε καφέ της Κέρκυρας με μέλη του σωματείου οδηγών ταξί Κέρκυρας.

Στον διάλογο που είχε με τους επαγγελματίες οδηγούς, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του κόμματος, άκουσε τις ανησυχίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τα οποία εστιάζονται στην υψηλή φορολογία, την πτώση του τζίρου και τον ανταγωνισμό από πλατφόρμες, όπως η Uber, που δεν λειτουργεί, όπως είπαν, με τους ίδιους κανόνες και ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι, με ευθύνη της κυβέρνησης «η Uber δεν υπόκειται σε σωστό ρυθμιστικό πλαίσιο» και εξήγησε στους επαγγελματίες οδηγούς ότι υπάρχει παραπληροφόρηση για τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας στο συγκεκριμένο θέμα, την οποία κάποιοι διακινούν στον κλάδο τους.

«Εμείς συμφωνούμε μόνον με τις πλατφόρμες που λειτουργούν με αδειοδοτημένα ταξί και όχι με αυτές που λειτουργούν ανεξέλεγκτα», είπε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Το να διαφωνείτε με κάποια πολιτική μας είναι σεβαστό, αλλά είναι άδικο να διακινείται κάτι που δεν έχουμε ποτέ πει ότι θα κάνουμε».  

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι τα συνεργατικά σχήματα που λειτουργούν με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο διευκολύνουν και τον πελάτη, αλλά και ενισχύουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ταξί.

Στη συζήτηση που έγινε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέφερε ότι «ο κλάδος των ταξί είναι πολύ σημαντικός για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού» και διαβεβαίωσε τους οδηγούς ότι δέσμευση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι να υπάρχει πάντα ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου.

Το σχόλιο του Χρ. Σπίρτζη  

O κ. Μητσοτάκης μέχρι τις ευρωεκλογές του Μαΐου και τις εκλογές του φθινοπώρου, θα θυμηθεί όλους όσους προσπάθησε να εξαφανίσει από την Ελλάδα, μιλώντας για παραπληροφόρηση για τις θέσεις της ΝΔ.

Ξεκίνησε με τα ταξί που ρήμαξαν μέσα από τις γνωστές πλατφόρμες και τα διαγγέλματα και του ίδιου και πολλών στελεχών της ΝΔ, υπέρ συγκεκριμένων εταιρειών διαμεσολάβησης. Δημιούργησαν και υπερασπίστηκαν με πάθος το θεσμικό πλαίσιο του χάους για να λειτουργούν οι εκλεκτές τους εταιρείες ανεξέλεγκτα ενάντια στο κοινωνικό σύνολο αλλά και στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.

Ο κ. Μητσοτάκης απομένει να θυμηθεί τους ανέργους, τους επαγγελματίες που οδήγησε σε κλείσιμο των επιχειρήσεών τους, τους δημόσιους υπαλλήλους, τους απολυμένους από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, τους πολίτες που δεν είχαν πρόσβαση στις υπηρεσίες  Υγείας, τους πολίτες του μεροκάματου, τους εργαζόμενους με κατώτατο και υποκατώτατο μισθό, τους επαγγελματίες, τους συνταξιούχους, τους νέους επιστήμονες που οδήγησαν στο εξωτερικό. Όλους όσους κατηγορούσε ως συντεχνίες.

Θα θυμηθεί δηλαδή την ελληνική κοινωνία, που τόσο πολέμησαν με την πολιτική τους και τις πράξεις τους και θα πάρουν τις απαντήσεις από την κοινωνία που αποδόμησαν και διέλυσαν.

Η απάντηση της ΠΟΕΙΑΤΑ

Εδώ και τέσσερα χρόνια ο  κύριος Μητσοτάκης, οι αντιπρόεδροί του Γεωργιάδης και Χατζηδάκης  και οι τομεάρχες και σύμβουλοι όλων αυτών, έστησαν το αφήγημα πως η φωνή του Θύμιου Λυμπερόπουλου είναι μία φωνή μειοψηφίας αφού τόλμησε να αντισταθεί στα συμφέροντα των εταιριών UBER και ΒΕΑΤ.

Παρά την παρότρυνση-υπόδειξη πολλών στελεχών του κόμματος να συζητήσει τα θέματα του ταξί με τα θεσμοθετημένα όργανα του κλάδου, εκείνος το αρνείται πεισματικά. Όπου τον εξυπηρετεί (πότε στο Πέραμα, πότε στη Σάμο κ.λ.π.) εμφανίζεται ως guest star και θυμάται ότι σ αυτή τη χώρα υπάρχουν και ταξί.

Σήμερα, από την Κέρκυρα, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας  λέει  ότι με ευθύνη της κυβέρνησης «η Uber δεν υπόκειται σε σωστό ρυθμιστικό πλαίσιο».

Να του υπενθυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρία που αγιοποίησε η κ. Μπακογιάννη και  ο κ. Κυρανάκης (ποιος μπορεί να ξεχάσει την ξενάγηση των εκπροσώπων της στα γραφεία του κόμματος) σήμερα λειτουργεί στην Ελλάδα μόνο με αδειοδοτημένα ταξί.

Και αυτό το πέτυχε η σημερινή κυβέρνηση. Οπότε ακόμη κι αν ήθελε (που πού αμφιβάλλουμε) να το ρυθμίσει, τον πρόλαβε ο νόμος του Σπίρτζη. Κρατάμε μόνο την παραδοχή ότι η Uber λειτουργούσε εκτός ρυθμιστικού πλαισίου στην προηγούμενη κυβέρνηση της οποίας ήταν και υπουργός.

Το Δελτίο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας αναφέρει επίσης: ‘’ Εξήγησε στους επαγγελματίες οδηγούς ότι υπάρχει παραπληροφόρηση για τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας στο συγκεκριμένο θέμα την οποία κάποιοι διακινούν στον κλάδο τους.

«Εμείς συμφωνούμε μόνον με τις πλατφόρμες που λειτουργούν με αδειοδοτημένα ταξί και όχι με αυτές που λειτουργούν ανεξέλεγκτα» .

Ο κ. Μητσοτάκης απέφυγε να εξηγήσει ποιος συντηρεί την παραπληροφόρηση και ποιος αποφεύγει να επισημοποιήσει τις θέσεις του για το ταξί. Τον ξαναρωτάμε λοιπόν :

Α. Θα σεβαστεί η Νέα Δημοκρατία το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για τις επιβατικές μεταφορές ή θα το αλλάξει;

Β. θα σεβαστεί η Νέα Δημοκρατία τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τις διαμεσολαβητικές εφαρμογές; Θα σεβαστεί το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και τις οδηγίες που έχουν εκδοθεί;

Γ. θα σεβαστεί το Ν. 4446/16 που απαγορεύει την είσπραξη για λογαριασμό τρίτων;

Δ. θα ζητήσει κανείς συγνώμη για τη στήριξη και προώθηση της Uber στην Αθήνα, αν και γνωρίζατε ότι οι δραστηριότητές της ήταν έξω από τα όρια του νόμου;

Ε. θα συνεχίσει η Νέα Δημοκρατία να στηρίζει το “επιχειρείν” που στοχεύει στην εξαγωγή χρήματος (μείζονος σημασίας για την εθνική οικονομία) εκτός ελληνικών συνόρων; Θα συνεχίσει ο κ. Μητσοτάκης τα διαγγέλματα υπέρ της Beat και εναντίον των ταξιτζήδων και της Ομοσπονδίας μας που ζητούν μόνο καθαρούς κανόνες και διαφάνεια στις επιβατικές μεταφορές; Μπορεί να αφήσει πίσω του τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη για ιδιωτικά μονοπώλια και εργασιακό μεσαίωνα;

Συμφωνεί με το αίτημα του κλάδου μας, να φορολογούνται όλες οι εφαρμογές στη χώρα μας, να αδειοδοτούνται από τη χώρα μας, να έχουν φορολογική και νομική υπόσταση στη χώρα μας  και να πληρώνει ο κάθε ταξιτζής την υπηρεσία που του παρέχουν, με νόμιμο παραστατικό, εδώ στη χώρα μας και όχι στις Παρθένους Νήσους;

ΣΤ. Θα ζητήσει κάποιος  από τη Νέα Δημοκρατία συγνώμη για την εργαλειοθήκη Χατζηδάκη και το τερατούργημα (Ν 4093) που έβγαλε χιλιάδες ΙΧ στο δρόμο για να κάνουν παράνομη αστική μεταφορά.

Ζ. θα καταργήσει η Νέα Δημοκρατία το άρθρο 23 του Συντάγματος που αναφέρετε στην συνδικαλιστική ελευθερία;»

Όσο αυτά τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, ο κλάδος των ταξί δεν πρόκειται να δείξει καμιά εμπιστοσύνη ούτε στον αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας, ούτε στα στελέχη της. Αν εκείνος θεωρεί ότι μια χαλαρή κουβεντούλα με πέντε ταξιτζήδες σε καφενείο της Κέρκυρας, αποκατέστησε τη σχέση της Νέας Δημοκρατίας με τον κλάδο των ταξί και τις 80.000 οικογένειες που ζουν από αυτό, τότε για μια ακόμη φορά κάνει λάθος.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο