ΑρχικήMMMΑπό την Πέμπτη 1η Οκτωβρίου, τα ΚΤΕΛ θα ξεκινήσουν περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ

Από την Πέμπτη 1η Οκτωβρίου, τα ΚΤΕΛ θα ξεκινήσουν περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ

Τα πρώτα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα ξεκινήσουν περιφερειακά δρομολόγια, για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, την Πέμπτη, ένα μήνα νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε, την Πέμπτη θα βγουν τα πρώτα 10 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ στους δρόμους της Αθήνας, στη συνέχεια θα βγουν άλλα 40 – 50 και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουν προστεθεί στο στόλο του ΟΑΣΑ συνολικά 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ με τους δικούς τους οδηγούς.

Τα λεωφορεία αυτά θα καλύψουν τα περιφερειακά – περιαστικά δρομολόγια, ώστε να «απελευθερωθούν» αστικά λεωφορεία, που θα μετακινηθούν στα πιο επιβαρυμένα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ακολουθεί και ένα πρωτοποριακό, όπως το χαρακτήρισε, για το ελληνικό δημόσιο βήμα, που ήδη εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή θα έρθουν και στην Αθήνα λεωφορεία με leasing, τα οποία θα οδηγούν οι οδηγοί της ΟΣΥ.

Για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις στα ΜΜΜ, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Θα πραγματοποιηθούν 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με fast track διαδικασίες, αλλά με όρους ΑΣΕΠ σε ειδικότητες αιχμής, δηλαδή οδηγούς και τεχνικούς.

Υπενθύμισε επίσης ότι πάνω από 10 χρόνια έχει να αγοραστεί από το ελληνικό δημόσιο λεωφορείο ή τρόλεϊ.

Τα 300 επιπλέον λεωφορεία με leasing, ηλικίας μέχρι 10 ετών, θα έρθουν μέχρι τέλος του χρόνου – αρχές Ιανουαρίου.

Το κόστος της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και του leasing

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι το κόστος ανά χλμ για τον ΟΑΣΑ είναι σήμερα στην Αθήνα περίπου τρία ευρώ, όταν τα ΚΤΕΛ θα κάνουν το ένα χλμ με 1,41 ευρώ.

Όσον αφορά στο leasing, η σύμβαση είναι τριετής και αφορά 300 λεωφορεία με ετήσιο κόστος ανά λεωφορείο 33.800 ευρώ, δηλαδή συνολικά το κόστος είναι περίπου 30 εκατ. ευρώ για 3 χρόνια.

Εάν το δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία, αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ, υποστήριξε ο κ. Καραμανλής.

Υπογράμμισε επίσης ότι στην τιμή του leasing συμπεριλαμβάνονται το κόστος ανταλλακτικών και η αποκατάσταση των βλαβών.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι, μέσα σε τέσσερις μήνες, ο στόλος θα έχει αυξηθεί κατά 80% με την ανάταξη των υπαρχόντων οχημάτων, τα επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ και μέσω leasing, ενώ τον Οκτώβριο θα βγει ο μεγάλος διαγωνισμός, ο οποίος όμως με τις διαδικασίες που προβλέπει η ΕΕ και η ελληνική νομοθεσία, θα απαιτήσει δύο χρόνια. Επομένως τώρα με αυτό τον τρόπο, επισήμανε, αντιμετωπίζεται άμεσα το ζήτημα, ενώ με το μεγάλο διαγωνισμό «σπάει» μακροπρόθεσμα ένας κύκλος αποεπένδυσης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Μισό δισ. ευρώ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως, όταν ανέλαβε τον Ιούλιο του 2019, βρήκε 850 λεωφορεία στους δρόμους και με ανάταξη μόνον του στόλου επετεύχθη αύξηση 30%, καθώς ο αριθμός αυτός έφτασε τα 1.094, δηλαδή μέσα σε 15 μήνες βγήκαν επιπλέον σχεδόν 250 λεωφορεία στους δρόμους.

Εξήγησε, επίσης, ότι βρήκε ένα διαγωνισμό για τα λεωφορεία από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο οποίος ακυρώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών.

«Επομένως τι κάναμε; Πρώτον, ανατάξαμε όσα λεωφορεία μπορούσαμε, συνολικά 250. Βήμα δεύτερο, κάνουμε μία μεταρρύθμιση και παίρνουμε άμεσα λεωφορεία και με τα ΚΤΕΛ και με leasing.

Και τρίτον κάνουμε το σωστό βήμα να αγοράσουμε μέχρι 1.200 λεωφορεία, αλλά αυτό θα μας πάρει τουλάχιστον δύο χρόνια, γιατί αυτές είναι οι διαδικασίες και της ΕΕ και της ελληνικής νομοθεσίας», είπε ο κ. Καραμανλής.

«Κάνουμε, αυτό που πρέπει να κάνουμε άμεσα και σχεδιάζουμε βήμα βήμα για το μέλλον», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι δεν θέλει να ωραιοποιήσει την κατάσταση.

Ανέφερε επίσης ότι στο Μετρό έχουν προστεθεί συρμοί και οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί στις γραμμές 2 και 3 στα τέσσερα με πέντε λεπτά κατά μέσο όρο τις ώρες αιχμής, επισημαίνοντας, ωστόσο, πως εάν υπάρξει μία βλάβη ή περιστατικά δολιοφθοράς, παρατηρούνται μεμονωμένες καθυστερήσεις.

«Έχουμε προσπαθήσει μέσα σε ένα χρόνο να σπάσουμε ένα φαύλο κύκλο αποεπένδυσης 10 ετών. Η εικόνα τέλος του χρόνου, θα είναι μία πολύ διαφορετική εικόνα από αυτή που βλέπουμε σήμερα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση κάνει μία επένδυση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ύψους περίπου μισό δισ. ευρώ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο