ΑρχικήMMMΗ ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card) και το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) «μπήκαν στη ζωή μας». Χρηστικές οδηγίες

Η ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card) και το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) «μπήκαν στη ζωή μας». Χρηστικές οδηγίες

Έπειτα από τη θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ο ΟΑΣΑ δύναται να εκδίδει προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες, ήτοι τις προσωποποιημένες ΑΤΗ.ΕΝΑ Card.

Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου

Επί του παρόντος, ο ΟΑΣΑ διαθέτει το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο, το ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket και την ανώνυμη ηλεκτρονική κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ Card, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.

Για παράδειγμα, 4,5 ευρώ κοστίζει το ημερήσιο εισιτήριο, 9 ευρώ το πενθήμερο, κτλ., ακολουθώντας την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του σημερινού «παραδοσιακού» χάρτινου εισιτηρίου.

Η ουσιώδης διαφορά του ηλεκτρονικού – «έξυπνου» εισιτηρίου, σε σχέση με το «παραδοσιακό» χάρτινο εισιτήριο είναι η έκδοση, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, του ενιαίου εισιτηρίου των 1,4 ευρώ.

Tο ΑΤΗ.ΕΝΑ TICKET ή αλλιώς, το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο προορίζεται κυρίως για τους μεμονωμένους και περιστασιακούς χρήστες, δηλαδή αυτούς που δεν χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αποθηκεύοντας συγκεκριμένο αριθμό τύπων κομίστρου.

Όταν ο επιβάτης προμηθευτεί για πρώτη φορά, το ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket ή την απρόσωπη ΑΤΗ.ΕΝΑ Card δεν μπορεί να αγοράσει 1 ενιαίο εισιτήριο, ήτοι 1 Χ 1,4 = 1,4 ευρώ, αλλά οφείλει να προμηθευτεί τουλάχιστον ένα ημερήσιο εισιτήριο (1 Χ 4,5 = 4,5 ευρώ) ή π.χ. 5 ενιαία εισιτήρια (5 Χ 1,4 = 7 ευρώ) σε 1 τεμάχιο.

Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της ανωτέρω συναλλαγής, μπορεί να επαναφορτίσει το ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket ή την απρόσωπη ΑΤΗ.ΕΝΑ Card με 1 ενιαίο εισιτήριο, ήτοι με 1,4 ευρώ.

Τα βήματα έκδοσης της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας

Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, αλλά τα μειωμένα και τα ελευθέρας.

Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:

-επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,

-την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο.

-Έγγραφο απόδειξης του δικαιώματος μετακίνησης, εφόσον ανήκει σε ειδική κατηγορία.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το  όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης και την ειδική κατηγορία εφόσον υπάρχει (όταν και εφόσον υπάρξει διασύνδεση με το Web Service της ΗΔΙΚΑ η άντληση δεδομένων πέραν του ΑΜΚΑ, ήτοι Όνομα, Επώνυμο, μήνα & έτος γέννησης θα γίνεται αυτόματα).

Η ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες και ετήσιες κάρτες, αλλά και τα μειωμένα και τα ελευθέρας. Η εν λόγω κάρτα, η οποία θα αποτελέσει και το κύριο προϊόν κομίστρου του ΟΑΣΑ, θα είναι προσωποποιημένη ή απρόσωπη. Η απρόσωπη κάρτα, εάν χαθεί, δεν αντικαθίσταται και δεν αποζημιώνεται.

Στη συνέχεια  προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη,  ο οποίος εισάγει τον κωδικό ασφαλείας.  Τέλος ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ (ή αριθμού διαβατηρίου) και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.  Σε περίπτωση έκδοσης κάρτας ειδικής κατηγορίας αποθηκεύεται σε ξεχωριστό αρχείο δεδομένων ο αριθμός ΑΜΚΑ και η ημερομηνία λήξης του δικαιώματος μόνο.

Αντίστοιχα, η διαδικασία έκδοσης κάρτας, με χρήση της Web εφαρμογής, διαφοροποιείται μόνο ως προς τη μέθοδο εισαγωγής των στοιχείων στην εφαρμογή του ΤΕΚ.

Αντικατάσταση απολεσθείσας προσωποποιημένης κάρτας

Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ (ή τον αριθμό διαβατηρίου) και ζητά από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.

Στη περίπτωση ταύτισης με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.

Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.

Mega
Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Σχόλια
  • Αυτό με το 1,40€ δεν θα είναι μόνιμο. Γίνεται επειδή δεν υπάρχουν αρκετά εισιτήρια. Αν όμως έχεις ήδη εισιτήριο μπορείς να το φορτίσεις με μονό 1,40 γιατί δεν χρειάζεται να εκτυπωθεί καινούριο. Όταν ο ΟΑΣΑ προμηθευτεί αρκετά ATH.ENA Ticket θα είναι δυνατή η άμεση αγορά εισιτηρίου 1,40€.

    Αύγουστος 11, 2017
  • Εγώ που έχω ηδη μια ανώνυμη καρτα σήμερα πηγα σε ένα μηχάνημα και δεν μπόρεσα να βρω κάπου την αγορά ενός εισιτηρίου δλδ 1.40. έκανα κάτι λάθος ή δεν έχει ξεκινήσει ακομα;; Το έχεις χρησιμοποιήσει;;

    (Πάντως και μόνιμο να είναι για τις πλαστικες κάρτες τουλάχιστον όχι το χάρτινο λογικό ειναι. Στο Λονδίνο κοστίζει 5 λίρες για να βγαλεις την καρτα)

    Αύγουστος 12, 2017
  • Από πού την προμηθεύτηκες; Γιατί έχω ρωτήσει σε εκδοτήριο και δεν ξέρουν ούτε πότε θα μπορώ να αγοράσω, έστω ανώνυμη…

    Αύγουστος 12, 2017
  • Γνωρίζουμε τί θα ισχύει σχετικά με την ηλεκτρονική εφαρμογή εισιτηρίων για κινητά στο μέλλον; Αναφέρομαι στην app TfA Tickets. Θα μπορεί κάποιος να τη χρησιμοποιεί εναλλακτικά του ηλεκτρονικού εισιτηρίου; Θα ανοίγουν οι πύλες με το QR Code της εφαρμογής ή θα καταργηθεί;

    Αύγουστος 14, 2017
  • Καλησπέρα Δημήτρη, εγώ την ανώνυμη κάρτα την πήρα πριν καμία εβδομάδα από το σταθμό Μεταξουργείο. Αλλά σου λέω δεν μπορώ να βρω το ενιαίο 90λεπτο εισιτήριο, μόνο τα 5 ή 10 ενιαία. (Σε αυτά που είναι στους δρόμους εάν εννοείς δεν νομίζω να βγάλεις άκρη πηγαινε σε ένα σταθμό μετρό).

    Άγγελε όχι νομίζω, από ότι έχω διαβάσει και με την λογική ότι οι πύλες και τα μπλε μηχανήματα στα λεωφορεία λειτουργούν με RFID (και όχι NFC που έχουν τα κινητά) δεν θα λειτουργεί η εφαρμογή. Τώρα βέβαια δεν ξέρω μπορεί να φτιάξουν κάτι άλλο.

    Αύγουστος 14, 2017

Αφήστε ένα σχόλιο