ΑρχικήMMMΠοινική δίωξη για καρτέλ σε 2 έργα: κρηπίδωμα ΟΛΘ και ανακαίνιση γραμμής ΗΣΑΠ

Ποινική δίωξη για καρτέλ σε 2 έργα: κρηπίδωμα ΟΛΘ και ανακαίνιση γραμμής ΗΣΑΠ

Κακουργηματική ποινική δίωξη, σε βάρος δυο κατασκευαστικών εταιρειών, για πρακτικές τύπου καρτέλ στα δημόσια έργα. Η κατηγορία αναφέρεται σε προσυνεννόηση που είχαν, πριν την υποβολή προσφορών, κατά τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης κρηπιδώματος στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων προβλήτας του ΟΛΘ και της ανακαίνισης της υποδομής της γραμμής του ΗΣΑΠ Ομόνοια-Μοναστηράκι, με ενίσχυση της σήραγγας, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.

Η πρώτη κακουργηματική ποινική δίωξη, για απάτη σε βάρος του Δημοσίου, στο πλαίσιο έρευνας που διενεργείται για την ύπαρξη καρτέλ στα δημόσια έργα, απαγγέλθηκε από την εισαγγελία Πρωτοδικών, σε βάρος των υπευθύνων δύο μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η δικογραφία για τις δύο εταιρίες, περιλαμβάνει στοιχεία μεταξύ των οποίων και επιστολές, που αντάλλαξαν οι υπεύθυνοί τους, από το 2008 έως το 2012.


Από το υλικό αυτό, φαίνεται να προκύπτει προσυνεννόηση μεταξύ των δύο κατασκευαστικών εταιρειών, προκειμένου να αποσυρθεί η μία εταιρεία, στην οποία είχαν ανατεθεί τα δύο έργα, καθώς είχε υποβάλει την πιο συμφέρουσα για το Δημόσιο προσφορά, ώστε να τα αναλάβει τελικά η δεύτερη, η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας.

Ο μειοδοτικός διαγωνισμός του ΟΛΘ προκηρύχτηκε το Φεβρουάριο του 2011, με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα 74 εκ. ευρώ.  Αντίστοιχα, η σύμβαση για την ανακαίνιση της γραμμής Ομόνοια – Μοναστηράκι υπογράφηκε το 2008.


Η δικογραφία για τις δύο εταιρίες ανατέθηκε σε ανακριτή, ο οποίος θα προσωποποιήσει την κατηγορία σε βάρος κάθε υπαιτίου.

Η ποινική δίωξη ασκήθηκε από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη, η οποία διενεργεί μεγάλη έρευνα για την ύπαρξη καρτέλ κατασκευαστικών εταιριών δημοσίων έργων, με βάση αναφορά της εισαγγελίας Διαφθοράς, προς την οποία είχαν αποσταλεί στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η Επιτροπή, με ανακοίνωση της τον περασμένο Μάιο έκανε λόγο για «καρτελικές» συμπράξεις μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών, που τα τελευταία 27 χρόνια «χειραγωγούσαν» τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων.

Στον φάκελο της Επιτροπής που παρέλαβε η κ. Γνεσούλη, περιέχονται στοιχεία προς διερεύνηση για πολλές εταιρίες και δεκάδες έργα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, από τα στοιχεία που συνέλεξε στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνάς της, «οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις προέβαιναν σε συνεννοήσεις αναφορικά με: τον προσδιορισμό, εκ των προτέρων, του αναδόχου ανά διαγωνισμό, τον καθορισμό του ύψους των προσφερόμενων εκπτώσεων, την μη υποβολή οικονομικών προσφορών σε διαγωνισμούς έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, την από κοινού εκτέλεση των έργων παρά τη συμμετοχή τους σε φαινομενικά ανταγωνιστικά σχήματα, μέσω επαφών σε χρόνο πριν από την υποβολή οικονομικών προσφορών, ή και την παραίτηση από τη διεκδίκηση διαγωνισμών με αντάλλαγμα την από κοινού συμμετοχή στην εκτέλεση των έργων».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο