Κυριακή, 28 Μαΐου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θες/νίκης παρέδωσε το ΣΑΣΘ στο υπ. Μεταφορών

ffotinos by ffotinos
25 Ιανουαρίου, 2017
στο MMM
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η συζήτηση που έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης και η δημοσιοποιημένη πρόθεση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, να προβεί σε σημαντικές αλλαγές αποτελεί για το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών της περιοχής.

Η ανακοίνωση του ΣΑΣΘ

Το ΣΑΣΘ και ο Πρόεδρός του, Γιάννης Παλαιστής, φρόντισαν εδώ και δυο χρόνια να προετοιμάσουν τη Θεσσαλονίκη και τους εμπλεκόμενους φορείς για τις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται στις δημόσιες αστικές μεταφορές και μετακινήσεις, εν όψει της πλήρους εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2009 από το 2019.

Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε εκπονήθηκε και η μοναδική μελέτη για τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων.

«Η ανάγκη προσαρμογών στα θέματα ευρωπαϊκών κανονισμών και υποχρεωτικής εποπτείας των παρόχων συγκοινωνιακού έργου στη βάση τήρησης κανόνων και δεικτών ποιότητας (άνεση μετακίνησης, μείωση οχλήσεων, πιστή τήρηση χρονοπρογραμματισμού, καθαριότητα, έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση, αντίτιμο εισιτηρίου κτλ.) είναι αυτή που οδήγησε το ΣΑΣΘ στην προετοιμασία της Θεσσαλονίκης, ώστε το αύριο των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών να είναι βελτιωμένο σε όλα τα επίπεδα, με την προσθήκη και των νέων μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως το μετρό και ενδεχομένως η θαλάσσια συγκοινωνία, το τραμ κ.ά.

 

Ως ΣΑΣΘ αναλάβαμε την πρωτοβουλία για τη σύσταση ομάδας εργασίας και την εκπόνηση της μελέτης για τη νέα Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, διοργανώσαμε ενημερωτική ημερίδα από το Μάιο του 2015 και αξιοποιήσαμε όλες τις δυνατότητες που μας δίνουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα, ώστε η Θεσσαλονίκη και η χώρα να είναι σε πλήρη ετοιμότητα.

Το σχέδιο νόμου που παρέδωσε το ΣΑΣΘ στο Υπουργείο προβλέπει όλες τις αρμοδιότητες που πρέπει να έχει η νέα Αρχή και οι οποίες θα αφορούν σε όλα τα μέσα δημοσίων μεταφορών, που είτε λειτουργούν, είτε προβλέπεται να λειτουργήσουν στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Η ανάθεση μέσω δημοπράτησης, ο έλεγχος των παρόχων συγκοινωνιακού έργου, αλλά και ο συντονισμός των δημοσίων μέσων μεταφοράς αποτελούν αρμοδιότητες – κλειδιά, που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν μια σύγχρονη Αρχή, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προτύπων», επισήμανε ο κ. Παλαιστής.

Το ΣΑΣΘ αποτελεί από την ίδρυσή του, το 2001, το φορέα, ο οποίος υπό την άμεση εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι αρμόδιος για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, εποπτεία και έλεγχο των αστικών δημοσίων συγκοινωνιών στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, δεδομένου ότι οι αλλαγές που θα επιφέρει η σύσταση νέων συγκοινωνιακών φορέων, όπως αυτοί έχουν εξαγγελθεί, θα είναι ριζικές για τις συγκοινωνίες και κατ’ επέκταση τη λειτουργία της Θεσσαλονίκης, η προετοιμασία τους απαιτεί ολοκληρωμένη θεώρηση, νομική και τεχνική τεκμηρίωση, αλλά και ουσιαστική διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Το ΣΑΣΘ αναγνωρίζοντας αυτή την ανάγκη, που συνοδεύεται και από την ανάγκη για αναδιαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές, έχει διαμορφώσει τις απόψεις του και έχει καταθέσει δημοσίως και αρμοδίως συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των δημοσίων συγκοινωνιών και της αστικής κινητικότητας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, πάντα στη βάση των βέλτιστων ευρωπαϊκών πρακτικών και με γνώμονα τις ευρωπαϊκές οδηγίες και κανονισμούς.

Τις προτάσεις αυτές έχει θέσει διαχρονικά στη διάθεση των αρμοδίων Υπουργών, μαζί βέβαια με ένα μεγάλο επιστημονικό και μελετητικό έργο, που συνοδεύει αυτές τις πολύ σημαντικές αλλαγές για την καθημερινότητα των πολιτών.

Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της μελέτης για την ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου, για την χωροθέτηση και την υιοθέτηση κριτηρίων για την ασφάλεια και τη βελτίωση των στάσεων και των στεγάστρων των αστικών συγκοινωνιών, για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης, αλλά και για τις στρατηγικές κατευθύνσεις ώστε να ενσωματωθούν θέματα ποιότητας της ΕΕ στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι στο σύνολό τους αυτές οι μελέτες έγιναν με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και κονδυλίων και σε μεγάλο βαθμό αποτελούν μοναδικές στον ελληνικό χώρο και βραβεύθηκαν διεθνώς.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ΕΡΤΑ του προγράμματος INTERREG IVC, το ΣΑΣΘ ολοκλήρωσε τη μελέτη σκοπιμότητας «Δημοπράτηση και ανάθεση των υπηρεσιών μεταφοράς με λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη», για την οποία βραβεύτηκε από τον συντονιστή του έργου, καθώς ενσωματώνει τα βέλτιστα πρότυπα των Οργανωτικών Αρχών που υπάρχουν σε ευρωπαϊκές μητροπόλεις, λαμβάνοντας υπόψη τις επιταγές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Το ΣΑΣΘ επίσης συμμετείχε ως βασικός εισηγητής στην Επιτροπή που συνέστησε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χρήστος Σπίρτζης, με θέμα «Επιτροπή για τη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση μιας Ενιαίας Αρχής για την οργάνωση και ανάπτυξη δημόσιων επιβατικών μεταφορών στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης», τμήμα του πορίσματος της οποίας παρουσιάστηκε στους αυτοδιοικητικούς φορείς της Θεσσαλονίκης προσφάτως, από τον ίδιο τον Υπουργό.

«Το ΣΑΣΘ, παρά τους περιορισμένους πόρους, προσωπικό και εργαλεία που διαθέτει (ενδεικτικά και της ανάγκης αναβάθμισής του σε όφελος της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης), έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες σε θέματα αρμοδιότητάς του, ενώ ταυτόχρονα είναι από τους ελάχιστους φορείς σε εθνικό επίπεδο, που έχει καταφέρει να ενταχθεί σε πολυάριθμα ευρωπαϊκά έργα.

Στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης, το ΣΑΣΘ έχει προσφέρει μελέτες για τη δημιουργία τραμ, για την επέκταση του δικτύου λεωφορειοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, για την προώθηση των βιώσιμων αστικών μετακινήσεων, για την αύξηση της χρήσης των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών, για την υλοποίηση της τηλεματικής, για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για πρότυπους σταθμούς μετεπιβίβασης κ.ά.

Πέτυχε να είναι ένας εξωστρεφής φορέας, εξασφαλίζοντας και αξιοποιώντας πόρους από διάφορους ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς, που του επιτρέπουν αφενός να μελετήσει πληθώρα θεμάτων σχετικών με τις δημόσιες συγκοινωνίες και την αστική κινητικότητα, αφετέρου να αναπτύξει περαιτέρω την τεχνογνωσία του και να επιτύχει την καθολική αναγνώρισή του διεθνώς.

Όλη αυτή η τεχνογνωσία και η εμπειρία που απέκτησε το ΣΑΣΘ διαχρονικά πρέπει να αξιοποιηθεί ως πυρήνας για τη νέα Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, που θα κληθεί να υλοποιήσει το όραμα για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Κάτι που πιστεύω ότι θα κάνει το Υπουργείο. Υπενθυμίζεται ότι για το πρώτο στην Ελλάδα ΣΒΑΚ, που υλοποίησε το ΣΑΣΘ, βραβεύτηκε πριν από ένα χρόνο από την αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλκ, μετ’ επαίνων», τόνισε ο κ. Παλαιστής.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΟΑΣΘΣΑΣΘ

Σχετικά Άρθρα

Metro Thessaloniki, works in progress developed by Attiko Metro, photographed by © Pygmalion Karatzas.
MMM

ΕΒΕΘ: Η πιο θετική εξέλιξη για τη Θεσσαλονίκη η ολοκλήρωση του μετρό, δικαίωση η μετονομασία του

19 Μαΐου, 2023
MMM

250.000 επιβάτες ημερησίως θα εξυπηρετεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης

19 Μαΐου, 2023
MMM

Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΟΑΣΘ

11 Μαΐου, 2023
MMM

Αίτημα Κ. Ζέρβα για σχέδιο διαχείρισης κυκλοφορίας κατά την εκτέλεση των έργων για το fly over

9 Μαΐου, 2023
MMM

Πως εξελίσσεται ο διαγωνισμός για τα 650 λεωφορεία, μετά τις εκλογές η υπογραφή των συμβάσεων

5 Μαΐου, 2023
MMM

Πιάνει «δουλειά» ο μετροπόντικας της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας

3 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Η ΓΕΠΟΕΤ συναντήθηκε με τον υφ. Μεταφορών. Θετικά τα μηνύματα για τον τουρισμό του 2017

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023

H AEGEAN «τολμά»: Δρομολογεί το μεγαλύτερο θερινό πρόγραμμα της ιστορίας της, με 18 εκατ. θέσεις

26 Μαΐου, 2023

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

22 Μαΐου, 2023

Ελέγχους σε αεροσκάφη με συστήματα WiFi διενήργησε η ΑΠΑ

23 Μαΐου, 2023

Τα σενάρια για τον επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

23 Μαΐου, 2023

Έτσι θα γίνει η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στον δήμο Φυλής, με ορίζοντα το 2025

23 Μαΐου, 2023

O Γιάννης Γκόλιας (πρόεδρος του ΟΑΣΑ) υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

25 Μαΐου, 2023

Ενισχύεται η επίδραση των αεροσκαφών neo στην AEGEAN: Θα αντιστοιχούν φέτος στο 48% των ωρών πτήσεων

24 Μαΐου, 2023

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

28 Μαΐου, 2023

Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

28 Μαΐου, 2023

Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

27 Μαΐου, 2023

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

27 Μαΐου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023

Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

26 Μαΐου, 2023

Ukraine’s share in EU exports peaked in March

26 Μαΐου, 2023

Πτήσεις και ταξίδια με έκπτωση έως 60% σε όλο το δίκτυο της AEGEAN

26 Μαΐου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ