ΑρχικήMMMΤα όσα σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών για αστικές συγκοινωνίες, ΚΤΕΛ, ΣΒΑΚ, διπλώματα, ΚΟΚ και υδροπλάνα

Τα όσα σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών για αστικές συγκοινωνίες, ΚΤΕΛ, ΣΒΑΚ, διπλώματα, ΚΟΚ και υδροπλάνα

Τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, τα ΚΤΕΛ, τα ΣΒΑΚ και τον ΚΟΚ παρουσίασε ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας στη Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2020.

Ως κεντρικούς στόχους του υπουργείου έθεσε την άρση των εμποδίων της οικονομικής δραστηριότητας στον τομέα των μεταφορών, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες σε όλα τα επίπεδα του μεταφορικού έργου.

Νέο θεσμικό πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης

Ανά κατηγορία και για τις άδειες οδήγησης, ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι έως τον Μάρτιο θα έχει παρουσιαστεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο.

«Λειτουργικό, διαφανές και κυρίως φιλικό προς τον πολίτη, τον επαγγελματία εκπαιδευτή, τον υπάλληλο του Υπουργείου και της Περιφέρειας. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχωρούμε στην απλούστευση και ψηφιοποίηση  των διοικητικών διαδικασιών για την έκδοση άδειας οδήγησης, ενώ παράλληλα υλοποιούμε την αποσυμφόρηση και τη back office λειτουργία των υπηρεσιών του υπουργείου και των Διευθύνσεων Μεταφορών της χώρας», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «έως τότε φιλοδοξούμε να δώσουμε ένα γερό χτύπημα στη διαφθορά, με το θεσμό της προσωρινής άδειας οδήγησης, με την οποία ο επιτυχών υποψήφιος θα παίρνει αμέσως την άδεια του, βάζοντας τέλος σε μια αναμονή που διαρκεί έως και πέντε μήνες».

Οι σχετικές διατάξεις βρίσκονται σε δημόσια διαβούλευση και μέσα στον Ιανουάριο θα έλθουν προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Τα επόμενα βήματα στις αστικές συγκοινωνίες

Για τις αστικές συγκοινωνίες, ο υφυπουργός Μεταφορών επισήμανε ότι μέσα σε έξι μήνες επισκευάστηκαν δεκάδες οχήματα, καλύφθηκαν βάρδιες οδηγών που ήταν κενές, διαγραμμίστηκαν και βάφτηκαν πάλι οι λεωφορειολωρίδες και αυξήθηκε, κατά μισό λεπτό, η συχνότητα των δρομολογίων σε μετρό και ηλεκτρικό.

Το επόμενο εξάμηνο θα υιοθετηθούν νέες πρωτοβουλίες για τις αστικές συγκοινωνίες. Ανάμεσα σε αυτές, η δυνατότητα ανανέωσης και πληρωμής του κομίστρου μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ και από κινητά που διαθέτουν τεχνολογία NFC.

«Και ξεκινάμε άμεσα καμπάνια για τη μείωση της χρήσης του χάρτινου εισιτηρίου, την ενημέρωση του κοινού για τη δυνατότητα επαναφόρτισης, στοχεύοντας να μειώσουμε τα έξοδα του ΟΑΣΑ από την προμήθεια χαρτιού που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογάννης, τονίζοντας ότι έως τότε θα επαναλειτουργήσουν τουλάχιστον 20 εκδοτήρια, αυξάνοντας τον διαθέσιμο αριθμό στα 40.

Πτήσεις με υδροπλάνα

Τον Ιανουάριο, θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των υδατοδρομίων.

Σκοπό έχει να απλοποιηθεί το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, ώστε να πετάξουν ξανά υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Απελευθέρωση ΚΤΕΛ

Μετά ακολουθούν διατάξεις για το νέο τοπίο στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές.

«Με υιοθέτηση διαγωνιστικών διαδικασιών που θα εγγυώνται  την παροχή υψηλής ποιότητας δημόσιων υπεραστικών και αστικών μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ανασχεδιάζεται η οργάνωση και η λειτουργία των δικτύων υπεραστικών και αστικών μεταφορών ετοιμάζεται με ορίζοντα τον Φεβρουάριο του 2020», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ΣΒΑΚ

Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο με την έναρξη της νέας χρονιάς θα παρουσιάσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη δράσεων που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πόλεων.

Το ίδιο ισχύει και για το νέο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα, ένα πλέγμα μέσων που ήρθε πρόσφατα στο προσκήνιο.

Οδική ασφάλεια και ΚΟΚ

Έως τον Μάρτιο θα έλθει στη Βουλή και η νέα εθνική στρατηγική για την οδική ασφάλεια:

-Με τη θεσμοθέτηση Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Οδική Ασφάλεια και την νομική δέσμευση της πολιτείας για την υλοποίηση του.

-Τον σχεδιασμό υποστηρικτικών διοικητικών δομών και εκτίμηση των αναγκαίων οικονομικών πόρων για την ενίσχυση  της οδικής ασφάλειας.

-Τον εκσυγχρονισμό του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού κυκλοφοριακής αγωγής.

-Την αναθεώρηση της διαδικασίας βεβαίωσης και παρακολούθησης των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.

-Την αναθεώρηση  αναποτελεσματικών διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο