ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑ«Άντεξε» στην πανδημία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης: -1% τα εμπορευματοκιβώτια, με βελτίωση κερδοφορίας το πρώτο εξάμηνο

«Άντεξε» στην πανδημία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης: -1% τα εμπορευματοκιβώτια, με βελτίωση κερδοφορίας το πρώτο εξάμηνο

«Άντεξε» στην πανδημία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για το πρώτο εξάμηνο του έτους, η πρόβλεψη αναφέρεται σε μείωση 1% στα εμπορευματοκιβώτια (-2.000 εμπορευματοκιβώτια) και 19% στο συμβατικό φορτίο (-420.000 τόνοι), ωστόσο με βελτίωση της κερδοφορίας, λόγω της υλοποίησης μέτρων αναδιάρθρωσης του Οργανισμού.

Του Φώτη Φωτεινού 

Τα ανωτέρω ελέχθησαν κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης του Οργανισμού, η οποία ενέκρινε το νέο διοικητικό συμβούλιο. Νέος εκτελεστικός πρόεδρος ανέλαβε ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος και διευθύνων σύμβουλος ο κ. Franco Nicola Cupolo.

Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σωτήρης Θεοφάνης, ο οποίος πρωταγωνίστησε στη σύσταση της κοινοπραξίας (SEGT) που ανέλαβε στη συνέχεια τη διαχείριση του λιμένα και πέτυχε πέρσι άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 17,8%, παρέμεινε μέλος του διοικητικού συμβουλίου.

Σχετικά με τις επιδόσεις του λιμένα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης ειπώθηκε ότι, κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η μείωση στα εμπορευματοκιβώτια ανήλθε στο 6% και 31% στο συμβατικό φορτίο.

Ωστόσο, σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, η μείωση ήταν μικρότερη (1% και 19% αντίστοιχα), καθώς στο πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε αύξηση 4,5% στα εμπορευματοκιβώτια (στο συμβατικό φορτίο σημειώθηκε πτώση 8,2%).

«Η πανδημία, τουλάχιστον στο πρώτο εξάμηνο, δεν επηρέασε τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε αξιοσημείωτο βαθμό. Μάλιστα, παρά τη μείωση φορτίων, η κερδοφορία είναι αυξημένη», σημείωσε ο οικονομικός διευθυντής του ΟΛΘ.

«Για το δεύτερο εξάμηνο, δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις. Οι επιδόσεις μας θα εξαρτηθούν από το μέγεθος της κρίσης», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με τις επιδόσεις του 2019, υπογράμμισε ότι «ίσως θα μπορούσαν να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι. Τα έσοδα αυξήθηκαν, υπάρχουν κέρδη, έγινε αναδιοργάνωση».

Σημειώνεται ότι, το 2019, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ ανήλθε στα 68,98 εκατ., έναντι 58,53 εκατ., σημειώνοντας άνοδο 17,8% και τα καθαρά κέρδη στα 16,4 εκατ.

Η συνολική διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ανήλθε από 424.500 TEUs το 2018, σε 448.765 TEUs το 2019.

Ο όγκος των φορτίων του Συμβατικού Λιμένα αυξήθηκε σημαντικά κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με ένα βελτιωμένο μείγμα φορτίων, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του Συμβατικού Λιμένα να αυξηθεί κατά 17,9%, από 18,9 εκατ. ευρώ το 2018, σε 22,3 εκατ. ευρώ το 2019.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο