ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΓια καθυστερήσεις στην έναρξη διαπραγμάτευσης ΣΣΕ και έλλειψη προσωπικού κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ

Για καθυστερήσεις στην έναρξη διαπραγμάτευσης ΣΣΕ και έλλειψη προσωπικού κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ

Την άμεση έναρξη των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) και τη μετατροπή των 8μηνων συμβάσεων 100 ατόμων σε αορίστου χρόνου ζητούν -μεταξύ άλλων- οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι ίδιοι προειδοποιούν ότι αν δεν εισακουσθούν, θα αντιδράσουν «με τρόπους συνδικαλιστικούς και νομικούς και με μέτωπα».

Όπως επισημάνθηκε σε συνέντευξη Τύπου εκπροσώπων τριών σωματείων (χειριστών-οδηγών μηχανημάτων, υπαλλήλων και διοικητικών υπαλλήλων), την προσεχή Δευτέρα, οι εργαζόμενοι αναμένεται να συνεδριάσουν, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Κατά την τοποθέτησή της, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, η πρόεδρος του Σωματείου Διοικητικών Υπαλλήλων ΟΛΘ, Φανή Γουργούρη, γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Λιμενικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), έκανε λόγο για πολύμηνες καθυστερήσεις στη διαδικασία διαπραγμάτευσης διοίκησης-εργαζομένων για τον γενικό κανονισμού προσωπικού και τη ΣΣΕ και επισήμανε ότι για τους εργαζομένους τα βασικά θέματα σε αυτό το σκηνικό είναι τρία: το πότε και πώς γίνεται λύση της εργασιακής σχέσης, καθώς και το τι ισχύει με το διευθυντικό δικαίωμα και το πειθαρχικό δίκαιο.

«Ενώ η διαπραγμάτευση για τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού (ΓΚΠ ΟΛΘ) ήταν να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2018, ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, με αποτέλεσμα ενώ προβλεπόταν να διαρκέσει 8 μήνες, να διαρκέσει 3» σημείωσε η κα Γουργούρη και πρόσθεσε ότι η ΣΣΕ έληγε στις 31/12/2018 και έχουν ήδη δοθεί δύο παρατάσεις (η πρώτη έως τις 30/6/2019 και η δεύτερη έως τις 31/8/2019).

«Έχουμε φτάσει Ιούλιο του 2019 και ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για τη ΣΣΕ. Προφανώς θεωρούμε ότι υπάρχει μια τακτική πίσω από αυτές τις καθυστερήσεις» υποστήριξε η ίδια και προειδοποίησε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση οι εργαζόμενοι -που από το 2000 έχουν ΣΣΕ- να καμφθούν και να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις.

«Το προσωπικό υπολείπεται των αναγκών»

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι εργαζόμενοι επιδιώκουν την υπογραφή νέας ΣΣΕ μέσω διαπραγματεύσεων, βάσει τόσο της σύμβασης παραχώρησης του 67% του ΟΛΘ στον ιδιώτη επενδυτή, όσο και του σχετικού κυρωτικού νόμου, που προβλέπουν ότι όλα γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων και ότι «ο ΟΛΘ είναι υποχρεωμένος να διατηρεί προσωπικό επαρκές και εξειδικευμένο, χωρίς διακρίσεις».

Παρόλα αυτά, υποστήριξαν, το προσωπικό υπολείπεται των αναγκών, με αποτέλεσμα οι ίδιοι να χρειάζεται ακόμη να εργάζονται υπερωρίες και Σαββατοκύριακα.

Ως προς την ανεπάρκεια προσωπικού, ενδεικτικά ανέφεραν το παράδειγμα του χώρου εναπόθεσης των εγχώριων προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων, που με βάση τις εξαγγελίες της διοίκησης επρόκειτο να λειτουργήσει την περασμένη άνοιξη.

Όπως είπαν, παρότι έχουν γίνει επενδύσεις για τον μηχανολογικό εξοπλισμό, ώστε ο χώρος να λειτουργεί αποδοτικά βάσει  της τελωνειακής νομοθεσίας, εκτιμάται ότι απαιτούνται προσλήψεις τουλάχιστον άλλων 25 χειριστών, προκειμένου να διεκπεραιώνεται αποτελεσματικά αυτό το κομμάτι της δραστηριότητας του λιμένος, που εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει λειτουργικά έσοδα ύψους 1,3 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, κατά τον πρόεδρο του Σωματείου Χειριστών Μηχανημάτων ΟΛΘ και αντιπρόεδρο της ΟΜΥΛΕ, Λάζαρο Τανταλίδη, στην πραγματικότητα δεν αρκούν ούτε οι 25 νέοι εργαζόμενοι, αλλά θα απαιτούνταν περισσότεροι ώστε ο χώρος να λειτουργήσει όπως χρειάζεται.

«Στους 15 μήνες που έχει αναλάβει η νέα διοίκηση, έχουν γίνει κάτι παραπάνω από 100 προσλήψεις για όλους τους κλάδους, οι λιγότερες για το λεγόμενο “εργοστάσιο”, τα παραγωγικά δηλαδή κομμάτι της λειτουργίας του λιμανιού, ενώ και οι 100 είναι ορισμένου χρόνου, με οκτάμηνες συμβάσεις» σημείωσε η κα Γουργούρη και διερωτήθηκε γιατί μια εταιρεία σε πορεία ανάπτυξης, όπως ο ΟΛΘ, καλύπτει ανάγκες “εργοστασίου” με 8μηνες προσλήψεις και όχι με αορίστου χρόνου συμβάσεις, έστω με δοκιμαστική περίοδο στην αρχή.

Πρόσθεσε δε ότι, όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις στην 6η προβλήτα, που αναμένεται να υπερδιπλασιάσουν ή και τριπλασιάσουν τη δουλειά –από 462.000 TEUs σε 1,2-1,3 εκατ. TEUs– τότε θα προκύψουν ανάλογες ανάγκες σε προσωπικό.

Ο Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, πρόεδρος του Σωματείου Υπαλλήλων ΟΛΘ και έφορος δημοσίων σχέσεων ΟΜΥΛΕ, σημείωσε ότι η διοίκηση θα πρέπει να πάρει απόφαση για προσλήψεις με συμβάσεις αορίστου χρόνου, καθώς υπάρχουν δραστηριότητες με διάρκεια, όπως αυτής της εναπόθεσης των εγχώριων εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή, οι οποίες αφορούν σε πάγιες ανάγκες και χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό.

Αρχικό ενδιαφέρον από 150 εργαζόμενους για μετάταξη

Οι εργαζόμενοι υπογράμμισαν ακόμη ότι οι συμπεριφορές αυτές, καθώς και οι καθυστερήσεις, δημιουργούν αβεβαιότητα στους υπαλλήλους ενόψει των μετατάξεων, καθώς «κανείς δεν μπορεί να πάρει μια απόφαση για τη ζωή του, να μείνει στον ΟΛΘ ή να φύγει, αν δεν γνωρίζει τους όρους της εργασίας του και την αμοιβή του» όπως επισήμανε ο κ.Τανταλίδης.

Δικαίωμα μετακίνησης σε άλλους δημόσιους φορείς και εταιρείες του Δημοσίου έχει το 50% των εργαζομένων κάθε ειδικότητας. Από τους 322 εργαζομένους όλων των ειδικοτήτων, αρχικό ενδιαφέρον μετακίνησης έχουν εκδηλώσει περίπου 150, κυρίως υπάλληλοι, καθώς η συμμετοχή των λιμενεργατών είναι πολύ χαμηλή. Η διαδικασία των μετατάξεων στον ΟΛΘ πρέπει να ολοκληρωθεί το 2021.

Ξεκινούν άμεσα οι συζητήσεις με τα Σωματεία

Σχολιάζοντας τα όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου, κύκλοι του ΟΛΘ σχολίασαν ότι η διοίκηση «ξεκινά άμεσα τις συζητήσεις με τα Σωματεία για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας», ενώ για τους εργαζόμενους που απασχολούνται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου σημείωσαν ότι «τα 8μηνα είναι συμβάσεις ορισμένου χρόνου που ανταποκρίνονται με τον πλέον υπεύθυνο τρόπο στις μεταβατικές συνθήκες τις οποίες διέρχεται ο ΟΛΘ».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο