ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΗ κρουαζιέρα, το 2017, στην Ελλάδα και τι πρέπει να γίνει… σήμερα

Η κρουαζιέρα, το 2017, στην Ελλάδα και τι πρέπει να γίνει… σήμερα

Στη δίνη της κρουαζιέρας περιέρχεται η Ελλάδα το 2017, όπως δυστυχώς είχαμε προβλέψει από τον Σεπτέμβριο, με πτώση που δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο κανένα.

Tου Γιάννη Μπρα (CEO, Five Senses Consulting)

Η Five Senses Consulting & Development συγκέντρωσε τις προσδοκώμενες αφίξεις για το 2017* για κάποια από τα μεγαλύτερα  Ελληνικά λιμάνια, που δυστυχώς επιβεβαιώνουν και τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις.

Έτσι, για το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 510 calls με περίπου 914.000 επιβάτες, για την Σαντορίνη 381 calls με 736.455 επιβάτες, για την Κέρκυρα έχουν προγραμματιστεί 400 Calls με  650.000 επιβάτες, για την Ρόδο έχουν προγραμματιστεί 240 calls με περ. 270.000 επιβάτες  και τέλος για το Ηράκλειο έχουν προγραμματιστεί 145 calls με περ. 257.486 επιβάτες (Full Capacity).

Συγκρίνοντας τις προσδοκώμενες αφίξεις του 2017, με το 2016, οι διαφορές είναι συντριπτικές, καθώς σε πολλά ελληνικά λιμάνια υπήρξε πρόσκαιρη αύξηση κίνησης λόγο των γνωστών αλλαγών σε πλόες που έγιναν λόγο των προβλημάτων στην γείτονα Τουρκία και την συνεχιζόμενη ”μετακόμιση” προς Δυτική Μεσόγειο και Ασία.

Έτσι σε σχέση με τα επίσημα αποτελέσματα (ΕΛΙΜΕ) του 2016  με την παραδοχή για το 2017 ότι οι πληρότητες θα φτάσουν το 85% τις χωρητικότητας των πλοίων** έχουμε:

(*πηγή: http://www.cruisetimetables.com, 30/12/16 ).

Προορισμός Χρονιά 2016 Χρονιά 2017 Διαφορά %
Calls Επιβάτες Calls Επιβάτες**
Πειραιάς 625 1.094.135 510 776.900 -28,99
Σαντορίνη 572 783.893 381 625.000 -20.26
Κέρκυρα 481 748.916 400 553.000 -26,15
Ρόδος 299 314.689 240 230.000 – 26,91
Ηράκλειο 165 238.780 145 218.863 -8,34

Το μεγαλύτερο ζήτημα δεν είναι τα νούμερα του 2017 που, πλέον,  δεν αλλάζουν ούτε στο να αρκούμαστε να βγάζουμε απλώς ανακοινώσεις και να τα ρίχνουμε όλα στην κατάσταση στην Τουρκία κτλ. ,  αλλά το τι θα γίνει 2018 και μετά.

Το άμεσο ζητούμενο είναι να υπάρξει μια αξιοπρεπή παρουσία τον Μάρτιο του 2017 στην μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο Seatrade Global στο Μαϊάμι και να λυθούν επιτέλους μερικά από τα χρονίζοντα προβλήματα, όπως το Berth Allocation.

Χρειάζονται άμεσα οι παρακάτω (10+2) ενέργειες ως στρατηγική και με ορίζοντα 3ετιας…

  1. Επανασχεδιασμός αποστολής και περιπτέρου στην Seatrade Global με ουσιαστικότατα…1.    Ανάπτυξη Ελληνικού Berth Allocation Systemμε πρωτοβουλία του Υπουργείου.
  1. Cruise Clustering μεταξύ των  Ελληνικών  προορισμών με βάση την διεθνή εμπειρία με την βοήθεια των νησιωτικών Περιφερειών.
  1. Στις Εκθέσεις που συμμετέχει ο ΕΟΤ, ανάπτυξη σχεδίου προώθησης της Ελληνικής Κρουαζιέρας.
  1. Ανάπτυξη Εθνικής πλατφόρμας προώθησης των προορισμών στις εταιρείες κρουαζιέρας (Best Practices Cruise Destination DevelopmentSystem).
  1. Ανάπτυξη Εθνικού Σχεδίου με κίνητρα για Year Round Cruising με νομοθετική πρωτοβουλία.
  1. Εξερεύνηση δυνατότητας αφορολόγητης λειτουργίας (προμήθειες και καταναλώσεις εντός πλοίου κτλ.) χωρίς την ανάγκη για κυκλικό ταξίδι σε χώρα εκτός Σέγκεν.
  1. Προσδιορισμός προσφερόμενου προϊόντος στην κρουαζιέρα και σύνδεση του με τα ιστορικά, πολιτιστικά και αγροτοδιατροφικά στοιχεία του κάθε προορισμού με την βοήθεια των Περιφερειών και των Δήμων.
  1. Ανάδειξη νέων προορισμών όπως, η Σητεία, η Πάρος, η Μήλος, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα και στήριξη των προορισμών που πάσχουν από ”εξωγενή” προβλήματα.
  1. Δημιουργία Crisis Management Team(max. 5 άτομα) για άμεση συμβουλευτική προς τα Υπουργεία.

+1. Συνεργασία των Περιφερειών και των Λιμανιών με την Cosco για ανάπτυξη της νέας αγοράς των Κινέζων για έναρξη και τερματισμό κρουαζιέρας (Homeport) από Ελλάδα από το 2018+.

Ο Πειραιάς πρέπει να παίξει τον σημαντικό ρόλο του στην ανάπτυξη της Ελληνικής κρουαζιέρας μέσα από την δημιουργία ενός δικτύου προορισμών  που θα μπορεί επάξια να δώσει μοναδικές, επαρκώς προσδιορισμένες, εμπειρίες στους επισκέπτες όλο τον χρόνο, φυσικά με τις κατάλληλες υποδομές.

+2. Αναζήτηση συνεργιών και συνεργασιών με Λιμάνια και προορισμούς της Ν. Ανατολικής Μεσογείου που μετά την εποχή της αβεβαιότητας θα δώσουν ξανά σπουδαία αποτελέσματα. Η πρόταση είναι η δημιουργία και προώθηση ενός νέου κρουαζιερικού προϊόντος με ονομασία “Ο νέος δρόμος του μεγάλου Αλεξάνδρου” με πρωταγωνιστές το λιμάνι της Αλεξάνδρειας, το λιμάνι της Λεμεσού και Ελληνικούς προορισμούς.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο