• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 5 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

    5 Ιουλίου, 2022
    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα
    LOGISTICS

    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

    4 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

    4 Ιουλίου, 2022
    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο
    LOGISTICS

    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

    4 Ιουλίου, 2022
    LOGISTICS

    ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

    4 Ιουλίου, 2022
    5 χρόνια από την έναρξη της εμβληματικής παραχώρησης των 14 αεροδρομίων
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην έκδοση δυο ομολογιακών δανείων, συνολικού ύψους 960 εκατ. ευρώ, προχωρά η Fraport Greece

    4 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

    5 Ιουλίου, 2022
    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα
    LOGISTICS

    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

    4 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

    4 Ιουλίου, 2022
    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο
    LOGISTICS

    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

    4 Ιουλίου, 2022
    LOGISTICS

    ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

    4 Ιουλίου, 2022
    5 χρόνια από την έναρξη της εμβληματικής παραχώρησης των 14 αεροδρομίων
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην έκδοση δυο ομολογιακών δανείων, συνολικού ύψους 960 εκατ. ευρώ, προχωρά η Fraport Greece

    4 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι ακτοπλοϊκές οφείλουν να ρίξουν τα ναύλα, προβληματισμός από τα «στάσιμα» μεγέθη

ffotinos by ffotinos
12 Αυγούστου, 2016
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Οι ακτοπλοϊκές οφείλουν να ρίξουν τα ναύλα, προβληματισμός από τα «στάσιμα» μεγέθη
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι προσπάθειες του λειτουργικού εξορθολογισμού των εταιρειών, η αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, η ανανέωση του στόλου τους και η ολοκλήρωση των δανειακών τους αναδιαρθρώσεων, αναμφισβήτητα, βοήθησαν στην εξυγίανση του ακτοπλοϊκού κλάδου, όπως αναφέρει η 15η κατά σειρά μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα, που εκπονήθηκε από την XRTC Business Consultants Ltd.

Οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια κατέβαλαν σοβαρές προσπάθειες για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Η πτώση της τιμής του πετρελαίου αποτέλεσε βέβαια την αναγκαία «χείρα βοηθείας» για τη μεταστροφή των εταιρειών, το 2015, προς την κερδοφορία.

Η προσφορά όμως από μόνη της δεν μπορεί να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα. Η ζήτηση είναι αυτή που μπορεί να εξισορροπήσει την κατάσταση. Η μείωση της ζήτησης είναι αποτέλεσμα της δεινής οικονομικής κατάστασης της χώρας και οι εταιρείες αναζητούν διεξόδους για την αναπλήρωση των εσόδων από τη συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς.

Έτσι, η ATTICA κατάφερε να ανοίξει νέους δρόμους δρομολόγησης των πλοίων της, μέσω της εταιρείας που σύστησε με Μαροκινούς μετόχους. Η γραμμή Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης είναι πολλά υποσχόμενη και φυσικά δεν είναι η μόνη στην οποία μπορούν οι Έλληνες ακτοπλόοι να επεκταθούν.

Η κίνηση αυτή είναι η πρώτη παρόμοια κίνηση που πραγματοποιείται, ύστερα από περίπου μια δεκαετία εσωστρέφειας της Ελληνικής ακτοπλοΐας και βέβαια μετά από μια περίοδο βαθιάς κρίσης, όπου έχουν απομακρυνθεί πολλά πλοία της αγοράς που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αναγκαία διεθνοποίησή της.

Παρ’ όλα αυτά όμως οι εταιρείες δεν έχουν εξαντλήσει ακόμα τις προσπάθειες εξορθολογισμού. Ούτε είναι ορθή η πολιτική των εταιρειών, σύμφωνα με την οποία κατακλύζουν την αγορά με προσφορές τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, σε μια προσπάθεια κάλυψης της προσφερόμενης χωρητικότητας.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν υποφέρουν πια από τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Υποφέρουν από τον ανταγωνισμό τους με τις αεροπορικές εταιρείες. Μέσα στον οικονομικό ορυμαγδό που μαστίζει την Ελλάδα, τους εκατομμύρια ανέργους και τις χιλιάδες λουκέτα της αγοράς τίποτα δεν προοιωνίζει «καλύτερες ημέρες».

Οι ακτοπλόοι κατάφεραν να επιβιώσουν μετά από τις μεγάλες παραγγελίες και την πληθώρα των πλοίων της περασμένης δεκαετίας καθώς και με τις υψηλές τιμές καυσίμων. Ολοκλήρωσαν τις αναδιαρθρώσεις των υψηλών δανείων τους και εξυπηρετούν κανονικά τα δάνειά τους. Η σημερινή όμως οικονομική κρίση που μαστίζει το μέσο Έλληνα δυστυχώς δεν είναι μια παροδική κατάσταση.

Ήρθε για να μείνει αρκετά χρόνια και, αν οι ακτοοπλόοι θέλουν να αυξήσουν τον εγχώριο τουρισμό, θα πρέπει να προχωρήσουν σε μειώσεις των τιμών των ναύλων, τόσο των επιβατών, όσο και των αυτοκινήτων.

Αυτό θα μπορέσει να συμβεί εφόσον μια σειρά εξωγενών παραγόντων σταθεροποιηθούν, όπως τα κόστη καυσίμων και η κίνηση και συνοδευτεί από ένα μείγμα περαιτέρω εσωτερικής αναδιοργάνωσης των εταιρειών.

Μείωση επιβατών και αυτοκινήτων σημείωσαν οι μεγάλες εταιρείες

Εκτός από τη διακίνηση φορτηγών που παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 6%, η διακίνηση επιβατών και αυτοκινήτων συνεχίζει να μειώνεται. Τα στοιχεία διακίνησης επιβατών και αυτοκινήτων σημείωσαν, το 2015, μείωση της τάξεως του -2% και -7% αντίστοιχα.

Παρά το γεγονός ότι, το 2015, αποτέλεσε έτος ρεκόρ για τις αφίξεις τουριστών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δε φαίνεται να αυξάνουν την κίνησή τους. Γύρω στα 26 εκατ. τουρίστες ήρθαν το 2015 στη χώρα και η διακίνηση επιβατών από τις εταιρείες που είναι εισηγμένες στο ΧΑ μαζί με την HSW μόλις που ξεπερνούν τα 8 εκατ.

Το στοιχείο αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού είναι ενδεικτικό ότι το επιβατικό φορτίο στην Ελλάδα αποτελείται κυρίως από Έλληνες κι όχι από ξένους τουρίστες. Στους Έλληνες χρήστες των ακτοπλοϊκών δρομολογίων θα πρέπει να απευθύνονται κυρίως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και τις ανάγκες αυτού του κοινού να ερευνήσουν.

Tags:BLUE STAR FERRIESHSWMINOAN LINESSUPERFAST FERRIESΑΚΤΟΠΛΟΙΑΑΝΕΚΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρα

Ολοκληρώθηκε η 3η Περιβαλλοντική απόΔραση της Attica Group
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Ολοκληρώθηκε η 3η Περιβαλλοντική απόΔραση της Attica Group

1 Ιουλίου, 2022
Εφτά από τα εννέα σχήματα συνεχίζουν στο διαγωνισμό για το 67% του λιμένα Ηγουμενίτσας
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τον Ιούλιο οι δεσμευτικές προσφορές για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Αλεξανδρούπολης

1 Ιουλίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κοινή πρωτοβουλία υπουργείων Ναυτιλίας και Παιδείας για εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά αναπληρωτών εκπαιδευτικών

29 Ιουνίου, 2022
Υπερηφάνια για τον ελληνόκτητο στόλο, αλλά… 6η – 7η η ελληνική σημαία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Συνεχίζεται ακάθεκτη η μείωση του ελληνικού στόλου», υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ

28 Ιουνίου, 2022
Καθυστερήσεις σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω των ελέγχων διαβατηρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μήνυμα του ΥΝΑΝΠ Γ. Πλακιωτάκη για την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτικού (video)

25 Ιουνίου, 2022
Καθυστερήσεις σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω των ελέγχων διαβατηρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Γ. Πλακιωτάκης: Σύντομα τα νέα για την εξαίρεση της ελληνικής ακτοπλοΐας από το ETS ως το 2031

24 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Ηχηρή η απουσία της Cosco από το Θριάσιο. Κίνηση διπλωματική ή αυτοεγκλωβισμού;

Ανεβαίνει η κρουαζιέρα, πέφτουν τα εμπορευματοκιβώτια. Επιμέρους ανάλυση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

5 Ιουλίου, 2022
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

4 Ιουλίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

4 Ιουλίου, 2022

ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

4 Ιουλίου, 2022
5 χρόνια από την έναρξη της εμβληματικής παραχώρησης των 14 αεροδρομίων

Στην έκδοση δυο ομολογιακών δανείων, συνολικού ύψους 960 εκατ. ευρώ, προχωρά η Fraport Greece

4 Ιουλίου, 2022
Intrakat: Ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς στην Κύπρο

Intrakat: Ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς στην Κύπρο

4 Ιουλίου, 2022
Η SKY express παρέλαβε το 9ο Airbus A320

Γ. Σκαλτσάς, Εμπορικός Δ/ντής SKY express: Με άμεσες και συντονισμένες δράσεις οι αερομεταφορές θα αποκτήσουν μόνιμη δυναμική

4 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ