Κυριακή, 28 Μαΐου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι ακτοπλοϊκές οφείλουν να ρίξουν τα ναύλα, προβληματισμός από τα «στάσιμα» μεγέθη

ffotinos by ffotinos
12 Αυγούστου, 2016
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι προσπάθειες του λειτουργικού εξορθολογισμού των εταιρειών, η αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, η ανανέωση του στόλου τους και η ολοκλήρωση των δανειακών τους αναδιαρθρώσεων, αναμφισβήτητα, βοήθησαν στην εξυγίανση του ακτοπλοϊκού κλάδου, όπως αναφέρει η 15η κατά σειρά μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα, που εκπονήθηκε από την XRTC Business Consultants Ltd.

Οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια κατέβαλαν σοβαρές προσπάθειες για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Η πτώση της τιμής του πετρελαίου αποτέλεσε βέβαια την αναγκαία «χείρα βοηθείας» για τη μεταστροφή των εταιρειών, το 2015, προς την κερδοφορία.

Η προσφορά όμως από μόνη της δεν μπορεί να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα. Η ζήτηση είναι αυτή που μπορεί να εξισορροπήσει την κατάσταση. Η μείωση της ζήτησης είναι αποτέλεσμα της δεινής οικονομικής κατάστασης της χώρας και οι εταιρείες αναζητούν διεξόδους για την αναπλήρωση των εσόδων από τη συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς.

Έτσι, η ATTICA κατάφερε να ανοίξει νέους δρόμους δρομολόγησης των πλοίων της, μέσω της εταιρείας που σύστησε με Μαροκινούς μετόχους. Η γραμμή Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης είναι πολλά υποσχόμενη και φυσικά δεν είναι η μόνη στην οποία μπορούν οι Έλληνες ακτοπλόοι να επεκταθούν.

Η κίνηση αυτή είναι η πρώτη παρόμοια κίνηση που πραγματοποιείται, ύστερα από περίπου μια δεκαετία εσωστρέφειας της Ελληνικής ακτοπλοΐας και βέβαια μετά από μια περίοδο βαθιάς κρίσης, όπου έχουν απομακρυνθεί πολλά πλοία της αγοράς που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αναγκαία διεθνοποίησή της.

Παρ’ όλα αυτά όμως οι εταιρείες δεν έχουν εξαντλήσει ακόμα τις προσπάθειες εξορθολογισμού. Ούτε είναι ορθή η πολιτική των εταιρειών, σύμφωνα με την οποία κατακλύζουν την αγορά με προσφορές τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, σε μια προσπάθεια κάλυψης της προσφερόμενης χωρητικότητας.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν υποφέρουν πια από τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Υποφέρουν από τον ανταγωνισμό τους με τις αεροπορικές εταιρείες. Μέσα στον οικονομικό ορυμαγδό που μαστίζει την Ελλάδα, τους εκατομμύρια ανέργους και τις χιλιάδες λουκέτα της αγοράς τίποτα δεν προοιωνίζει «καλύτερες ημέρες».

Οι ακτοπλόοι κατάφεραν να επιβιώσουν μετά από τις μεγάλες παραγγελίες και την πληθώρα των πλοίων της περασμένης δεκαετίας καθώς και με τις υψηλές τιμές καυσίμων. Ολοκλήρωσαν τις αναδιαρθρώσεις των υψηλών δανείων τους και εξυπηρετούν κανονικά τα δάνειά τους. Η σημερινή όμως οικονομική κρίση που μαστίζει το μέσο Έλληνα δυστυχώς δεν είναι μια παροδική κατάσταση.

Ήρθε για να μείνει αρκετά χρόνια και, αν οι ακτοοπλόοι θέλουν να αυξήσουν τον εγχώριο τουρισμό, θα πρέπει να προχωρήσουν σε μειώσεις των τιμών των ναύλων, τόσο των επιβατών, όσο και των αυτοκινήτων.

Αυτό θα μπορέσει να συμβεί εφόσον μια σειρά εξωγενών παραγόντων σταθεροποιηθούν, όπως τα κόστη καυσίμων και η κίνηση και συνοδευτεί από ένα μείγμα περαιτέρω εσωτερικής αναδιοργάνωσης των εταιρειών.

Μείωση επιβατών και αυτοκινήτων σημείωσαν οι μεγάλες εταιρείες

Εκτός από τη διακίνηση φορτηγών που παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 6%, η διακίνηση επιβατών και αυτοκινήτων συνεχίζει να μειώνεται. Τα στοιχεία διακίνησης επιβατών και αυτοκινήτων σημείωσαν, το 2015, μείωση της τάξεως του -2% και -7% αντίστοιχα.

Παρά το γεγονός ότι, το 2015, αποτέλεσε έτος ρεκόρ για τις αφίξεις τουριστών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δε φαίνεται να αυξάνουν την κίνησή τους. Γύρω στα 26 εκατ. τουρίστες ήρθαν το 2015 στη χώρα και η διακίνηση επιβατών από τις εταιρείες που είναι εισηγμένες στο ΧΑ μαζί με την HSW μόλις που ξεπερνούν τα 8 εκατ.

Το στοιχείο αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού είναι ενδεικτικό ότι το επιβατικό φορτίο στην Ελλάδα αποτελείται κυρίως από Έλληνες κι όχι από ξένους τουρίστες. Στους Έλληνες χρήστες των ακτοπλοϊκών δρομολογίων θα πρέπει να απευθύνονται κυρίως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και τις ανάγκες αυτού του κοινού να ερευνήσουν.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:BLUE STAR FERRIESHSWMINOAN LINESSUPERFAST FERRIESΑΚΤΟΠΛΟΙΑΑΝΕΚΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο πρώην Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Θεόδωρος Κλιάρης υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας

25 Μαΐου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο α’ τρίμηνο του 2024 το οικονομικό κλείσιμο των διαγωνισμών για τα λιμάνια Ηρακλείου και Βόλου

25 Μαΐου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πληροφόρηση για υποδομές και υπηρεσίες εξυπηρέτησης ΑμεΑ σε λιμενικές υποδομές της χώρας

10 Μαΐου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η σύγκριση του μεταφορικού έργου της Attica (Blue Star, Superfast, HSW) πριν (2019) και μετά τον Covid (2022)

8 Μαΐου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στα 35 εκατ. αυξήθηκε η επιδότηση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών στις Κυκλάδες

5 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Ανεβαίνει η κρουαζιέρα, πέφτουν τα εμπορευματοκιβώτια. Επιμέρους ανάλυση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023

H AEGEAN «τολμά»: Δρομολογεί το μεγαλύτερο θερινό πρόγραμμα της ιστορίας της, με 18 εκατ. θέσεις

26 Μαΐου, 2023

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

22 Μαΐου, 2023

Ελέγχους σε αεροσκάφη με συστήματα WiFi διενήργησε η ΑΠΑ

23 Μαΐου, 2023

Τα σενάρια για τον επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

23 Μαΐου, 2023

Έτσι θα γίνει η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στον δήμο Φυλής, με ορίζοντα το 2025

23 Μαΐου, 2023

O Γιάννης Γκόλιας (πρόεδρος του ΟΑΣΑ) υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

25 Μαΐου, 2023

Ενισχύεται η επίδραση των αεροσκαφών neo στην AEGEAN: Θα αντιστοιχούν φέτος στο 48% των ωρών πτήσεων

24 Μαΐου, 2023

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

28 Μαΐου, 2023

Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

28 Μαΐου, 2023

Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

27 Μαΐου, 2023

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

27 Μαΐου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023

Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

26 Μαΐου, 2023

Ukraine’s share in EU exports peaked in March

26 Μαΐου, 2023

Πτήσεις και ταξίδια με έκπτωση έως 60% σε όλο το δίκτυο της AEGEAN

26 Μαΐου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ