• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Θετική η διασφάλιση επενδύσεων 293 εκατ. στον ΟΛΠ και 180 εκατ. στον ΟΛΘ, σύμφωνα με τον γ.γ.Λιμένων

ffotinos by ffotinos
26 Απριλίου, 2017
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στις διαπραγματευτικές επιτυχίες του ελληνικού δημοσίου στις συμβάσεις παραχώρησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ, στη βέλτιστη αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων, στο ρόλο των ΡΑΛ και ΔΑΛ και στη σημασία της ποντοπόρου ναυτιλίας, αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, στο συνέδριο που διοργανώθηκε από το International Propeller Club, Port of Piraeus.

Ο κ. Λαμπρίδης επέμεινε ότι τα ελληνικά λιμάνια και η ποντοπόρος ναυτιλία μπορούν να αξιοποιηθούν ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας.

«Σημαντικός είναι επίσης ο ρόλος της ναυτιλίας στην περιφερειακή ανάπτυξη. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, το 13% του πληθυσμού να κατοικεί στα νησιά και σημαντικό μέρος του ΑΕΠ να προέρχεται από εκεί, η αποτελεσματική μεταφορική σύνδεση των νησιών με την ενδοχώρα αποτελεί προϋπόθεση ανάπτυξης», είπε

Μεταξύ άλλων, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων θέλησε να μεταφέρει στους παρευρισκόμενους όλες τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης που έχουν στόχο την αξιοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και των δυνατοτήτων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, προσδοκώντας σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία.

Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε τα ακόλουθα:

«Στις περιπτώσεις  των ιδιωτικοποιημένων λιμανιών, δηλαδή του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μέσω των συμβάσεων παραχώρησης και του κυρωτικού νόμου, επιδιώξαμε και επιδιώκουμε να υλοποιηθεί και στην πράξη μία λειτουργία που θα εξασφαλίζει τις απαραίτητες για την ανάπτυξη των λιμανιών επενδύσεις.

Συγκεκριμένα για τον λιμένα του Πειραιά διασφαλίστηκαν υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 293 εκατ. ευρώ για τις οποίες έχει δοθεί κατεύθυνση από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή να γίνει προσπάθεια σε συνεργασία με τον ΟΛΠ να πραγματοποιηθούν εμπροσθοβαρώς, ιδιαίτερα στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής.

Επίσης, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα ανακοινώθηκε ότι το επενδυτικό πακέτο επεκτείνεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ.

Αντίστοιχες θέλουμε να είναι και οι επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη, για την οποία προβλέπεται η υποχρεωτική υλοποίηση ενός επενδυτικού πακέτου ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ σε βασικές υποδομές.

Τέλος, μέσω των συμβάσεων παραχώρησης και του κυρωτικού νόμου  επιδιώξαμε τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων, την απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων που συνδέονται με τη λιμενική λειτουργία και ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες και τη διασφάλιση αρμονικών σχέσεων μεταξύ των λιμανιών και των τοπικών κοινωνιών.

-Στα έντεκα (11) λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή των Ανωνύμων Εταιρειών, στοχεύουμε στη βάση ενός ενιαίου σχεδιασμού που εξειδικεύεται για κάθε λιμάνι στην αξιοποίηση επενδυτικών κεφαλαίων για την πραγματοποίηση έργων υποδομής και ανωδομής, στην ενίσχυση τους με προσωπικό, ενώ θα προχωρήσουμε στην επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου που αφορά τη λειτουργία τους στοχεύοντας στην υιοθέτηση ευέλικτων διαδικασιών καθώς και στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων που εμποδίζουν τη λειτουργία τους.

Αξίζει βέβαια να επισημανθεί ότι τον τελευταίο χρόνο τα διαχειριστικά αποτελέσματα των Ανωνύμων Εταιρειών εμφανίζουν σημαντική πρόοδο μειώνοντας τις δαπάνες τους και αυξάνοντας τα έσοδα τους όπως και την διακίνηση φορτίων και επιβατών.

-Μέσα από μια διαδικασία ευρείας διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αναφορικά με τα μικρότερα λιμάνια θα προχωρήσουμε σε προτάσεις βελτίωσης του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ η ψήφιση των διατάξεων που βρίσκονται στο σχέδιο νόμου που έχει ήδη κατατεθεί στην Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης από το Υπουργείο Ναυτιλίας θα επιτρέψει στους φορείς διαχείρισης να προχωρήσουν άμεσα σε βελτιώσεις σε υποδομές και λειτουργίες και να περιορίσουν την μεγάλη απώλεια πόρων που υφίστανται.

-Η αναζήτηση πόρων για έργα χρηματοδότησης στα λιμάνια αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής μας. Ήδη η προσπάθεια που γίνεται για την αξιοποίηση πόρων μέσα από έναν ενιαίο σχεδιασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και των συναρμόδιων Υπουργείων, των φορέων διαχείρισης των λιμένων και των περιφερειών αποδίδει καρπούς.

Η ένταξη πέντε (5) ελληνικών λιμένων στο κύριο δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και των είκοσι (20) περιφερειακών λιμένων στο δευτερεύον δίκτυο θα προσφέρει δυνατότητες χρηματοδότησης των έργων. Για το σκοπό αυτό, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στο κύριο δίκτυο βαδίζουμε στα πλαίσια σχεδίου σε συνεργασία με σύμβουλο που έχει προσληφθεί και με τις διοικήσεις των λιμένων.

-Στόχος μας είναι επίσης η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια και για το σκοπό αυτό βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να αποτυπωθεί θεσμικά το κατάλληλο πλαίσιο.

Για πρώτη φορά έχει δημιουργηθεί μια ενιαία βάση δεδομένων που δεν λειτουργεί μόνο ως μηχανισμός καταγραφής των υποδομών αλλά και ως εργαλείο ιεράρχησης έργων.

Με τη βοήθεια αυτού του εργαλείου και με βάση τις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας συμμετέχουμε ενεργά στην αναθεώρηση του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) το οποίο έτσι όπως είναι διαμορφωμένο θέτει περιορισμούς στην υλοποίηση λιμενικών έργων.

Η συνεργασία είναι επίσης στενή με τα συναρμόδια Υπουργεία και ιδιαίτερα το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ώστε να θέσουμε σε προτεραιότητα εκείνα τα έργα σύνδεσης των λιμανιών με το υπόλοιπο μεταφορικό δίκτυο, είτε πρόκειται για οδικές είτε για σιδηροδρομικές μεταφορές.

Επίσης στα πλαίσια ανάπτυξης της κρουαζιέρας λαμβάνουμε υπόψη το επενδυτικό πρόγραμμα ανάπτυξης των αεροδρομίων ώστε να σχεδιάσουμε την πολιτική μας στην ανάπτυξη του home porting.

-Τέλος, μια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε  και είναι σημαντική, είναι πώς οργανώνεται η λιμενική βιομηχανία, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς. Σήμερα, μεγάλες εταιρείες μεταφορών επεκτάθηκαν στη διαχείριση λιμένων (mega carriers) και μέσω συμμαχιών (alliances) ελέγχουν την μεταφορική δραστηριότητα σχεδόν ολιγοπωλιακά.

Οι εταιρίες αυτές έχουν αποκτήσει τεράστια διαπραγματευτική δύναμη,  έναντι των κρατικών φορέων διαχείρισης και των κρατών σε ένα τομέα που είναι ζωτικός για την ανάπτυξη τους και την λειτουργία της οικονομίας.

Σε αυτό το σημείο χρειαζόμαστε την παρέμβαση εθνικών ή υπερεθνικών θεσμών που θα εξασφαλίσουν το μέγιστο δυνατό όφελος για την οικονομία και την κοινωνία από τη μία πλευρά αλλά και την καλύτερη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα της μεταφορικής δραστηριότητας και της βιωσιμότητας των επενδύσεων από τις εταιρίες του κλάδου από την άλλη.

Η Ελληνική κυβέρνηση με τη θέσπιση του θεσμικού πλαισίου για τη ΡΑΛ, την ίδρυση της ΔΑΛ, με την ενίσχυση του ρόλου της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και κυρίως μέσα από το περιεχόμενο των συμβάσεων παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ / ΟΛΘ έθεσε το πλαίσιο κανόνων για την λειτουργία των επιχειρήσεων σε μια βάση αμοιβαίων ωφελειών.

Αντίστοιχα, ο Ευρωπαϊκός κανονισμός για την παροχή των λιμενικών υπηρεσιών που πρόσφατα ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο  αποτελεί επίσης μια θετική εξέλιξη σε μια προσπάθεια ρύθμισης της λιμενικής αγοράς από την ΕΕ.»

Tags:ΔΑΛΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΟΛΘΟΛΠΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΡΑΛΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΜΠΡΙΔΗΣ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

23 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το επενδυτικό πλάνο του ΟΛΘ παρουσιάστηκε στην Πρέσβειρα της Ν. Αφρικής

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε ανοδική τροχιά ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ: Αύξηση φορτίων 5,4%, στα 40 εκατ. τα έσοδα

20 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ: Έχουν συμβασιοποιηθεί έργα 250,5 εκατ. (πίνακας)

20 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ρεκόρ εσόδων (194,6 εκατ.) και καθαρών κερδών (52,9 εκατ.) πέτυχε ο ΟΛΠ το 2022

17 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις καθυστερήσεις στην ανακαίνιση της Σχολής Δόκιμων Λιμενοφυλάκων στον Πειραιά

17 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Π. Κουρουμπλής: Πετύχαμε εργασιακή ειρήνη στην παραχώρηση του ΟΛΘ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ