• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με νέες καταθέσεις συνεχίζεται η δικαστική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μειώθηκαν στα 52 τα πλοία σε αργία τον Δεκέμβριο 2022, έναντι 58 το 2021 και 74 το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό την Παρασκευή 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Open Days για πλήρωμα καμπίνας από την Emirates σε Αθήνα (30/3), Θεσ/νίκη (1/4), Ηράκλειο (3/4)

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο.Λ.Ε.: Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τις σεισμόπληκτες περιοχές Τουρκίας και Συρίας

    23 Μαρτίου, 2023
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Συνέργεια Golden Cargo – Dronamics φέρνει στο Αιγαίο τα πρώτα drones που θα μεταφέρουν μικρά φορτία

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με νέες καταθέσεις συνεχίζεται η δικαστική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μειώθηκαν στα 52 τα πλοία σε αργία τον Δεκέμβριο 2022, έναντι 58 το 2021 και 74 το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό την Παρασκευή 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Open Days για πλήρωμα καμπίνας από την Emirates σε Αθήνα (30/3), Θεσ/νίκη (1/4), Ηράκλειο (3/4)

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο.Λ.Ε.: Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τις σεισμόπληκτες περιοχές Τουρκίας και Συρίας

    23 Μαρτίου, 2023
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Συνέργεια Golden Cargo – Dronamics φέρνει στο Αιγαίο τα πρώτα drones που θα μεταφέρουν μικρά φορτία

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

2.700 πλοία ανήκουν σε γερμανικές ναυτιλιακές, μόλις τα 339 έχουν… γερμανική σημαία

ffotinos by ffotinos
30 Δεκεμβρίου, 2016
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σχεδόν 2700 πλοία ανήκουν σε γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες και συνεπώς στο γερμανικό εμπορικό στόλο. Ωστόσο, μόλις 339 ταξιδεύουν με γερμανική σημαία. Γιατί συμβαίνει αυτό, αναρωτιέται σε άρθρο της η DW.

Mόλις 339 είναι τα εμπορικά πλοία γερμανικής ιδιοκτησίας που έχουν επιλέξει τη γερμανική σημαία, σύμφωνα με στοιχεία του Ομοσπονδιακού Γραφείου Ναυτιλίας και Υδρογραφίας.

Τα υπόλοιπα 2342 πλοία που ανήκουν στο γερμανικό εμπορικό στόλο ταξιδεύουν υπό ξένη σημαία, σημειώνουν οι Μπρίτα Σούλτενγιανς και Δήμητρα Κυρανούδη στη DW.

Ειδικοί από τον χώρο της ναυτιλίας καταβάλλουν προσπάθειες για να αλλάξουν αυτή την τάση, διοργανώνοντας ημερίδες και σεμινάρια με στόχο να καταστήσουν ξανά ελκυστική τη γερμανική σημαία. Μια τέτοια πρωτοβουλία ανήκει στο Ανώτατο Τεχνολογικό Ίδρυμα Έλσφλεθ στο Όλντενμπουργκ.

Το βασικό ερώτημα είναι γιατί τόσο λίγα εμπορικά πλοία ταξιδεύουν με τη γερμανική σημαία. Γιατί είναι η πιο φθηνή λύση, απαντά ο Κλάους Χάραλντ Χόλοχερ, ειδικός σε θέματα ναυτιλίας.

Η σημαία υποδεικνύει το νομικό σύστημα, στο οποίο υπάγεται κάθε πλοίο. Εάν ένα πλοίο έχει γερμανική σημαία, υπόκειται στους κανόνες του γερμανικού εργατικού δικαίου, ενώ αν πλέει με τη σημαία των Φιλιππίνων υπόκειται στους κανόνες που ισχύουν εκεί.

«Η σημαία καθορίζει την υπαγωγή στο νομικό καθεστώς. Μια ναυτιλιακή εταιρεία με την αλλαγή σημαίας μπορεί να εξοικονομήσει τεράστια χρηματικά ποσά.»

Πόσο εύκολο είναι όμως για ένα πλοίο να αλλάξει σημαία; Πολύ εύκολο. Ένας ιδιοκτήτης μπορεί εξαρχής να δηλώσει το πλοίο με ξένη σημαία π.χ. με τη σημαία της Μάλτας ή των νήσων Αντίγκουα και Μπαρμπούντα.

Ωστόσο, για το πλήρωμα των γερμανικών πλοίων με ξένη σημαία μια τέτοια επιλογή είναι μάλλον επιζήμια, δεδομένου ότι οι ναυτικοί και μηχανικοί που εργάζονται σε αυτό εξαιρούνται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του γερμανικού εργατικού δικαίου.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η μη χρήση της γερμανικής σημαίας βλάπτει και την χώρα σε επίπεδο διεθνούς εκπροσώπησης στον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (IMO), την υπηρεσία του ΟΗΕ που εξειδικεύεται στη ρύθμιση θεμάτων διεθνούς ναυσιπλοΐας.

Όσο λιγότερα είναι τα πλοία με γερμανική σημαία, τόσο μειώνονται οι θέσεις εκπροσώπησης στον διεθνή οργανισμό και κατ’ επέκταση η δυνατότητα επηρεασμού των αποφάσεων.

Ο Χάραλντ Χόλοχερ θεωρεί πάντως πως πρέπει να αυξηθούν τα πλοία με γερμανική σημαία γιατί κάτι τέτοιο θα λειτουργούσε καταρχήν ως εγγύηση για την τήρηση των όρων ασφαλείας, προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και προστασίας των εργαζομένων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη τον Οκτώβριο στην Εθνική Διάσκεψη Ναυτιλίας εκπρόσωποι του γερμανικού εφοπλιστικού κόσμου συμφώνησαν στη λήψη ευνοϊκών φορολογικών και ασφαλιστικών μέτρων για πλοία που ταξιδεύουν με γερμανική σημαία.

Ωστόσο, η εξαγγελία των ευνοϊκών μέτρων δεν φαίνεται να έχει κάνει στο μεταξύ πιο ελκυστική την ιδέα της γερμανικής σημαίας, ενώ όπως επισημαίνει ο Χόλοχερ πολλοί γερμανοί εφοπλιστές δεν έχουν ενημερωθεί για τις εξελίξεις.

Από την πλευρά του, το συνδικάτο Verdi βλέπει αντίστοιχες αλλαγές με σκεπτικισμό, δεδομένου ότι ενδέχεται να επιβαρυνθούν μισθολογικά και ασφαλιστικά οι εργαζόμενοι.

Μέχρι νεωτέρας, οι σημαίες των εμπορικών πλοίων που φθάνουν στο λιμάνι του Αμβούργου κάθε άλλο παρά γερμανικές είναι.

Τα πρωτεία κατέχουν οι σημαίες του Παναμά, του Γιβραλτάρ, του Λουξεμβούργου αλλά και της πορτογαλικής νήσου Μαδέιρα, ακόμη και της Λιβερίας.

Tags:ΕΕΕΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

100 υποτροφίες για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οριακή πτώση 0,5% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο. Στο -4,1% η χωρητικότητα

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

100 υποτροφίες από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Πληροφορίες

13 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο Ευρωκοινοβούλιο το νέο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ στη ναυτιλία

13 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο -2,8% η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου τον Δεκέμβριο του 2022. Στο -0,3% η δύναμη

22 Φεβρουαρίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Πράσινες πολιτικές στη ναυτιλία: Να γίνουμε disruptors για να διατηρήσουμε την ελληνική κυριαρχία

13 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Συνάντηση υπ. Ναυτιλίας με τον πρόεδρο της ΕΕΕ. Μεταξύ των θεμάτων η ναυτική εκπαίδευση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Με νέες καταθέσεις συνεχίζεται η δικαστική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

23 Μαρτίου, 2023

Μειώθηκαν στα 52 τα πλοία σε αργία τον Δεκέμβριο 2022, έναντι 58 το 2021 και 74 το 2020

23 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό την Παρασκευή 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Open Days για πλήρωμα καμπίνας από την Emirates σε Αθήνα (30/3), Θεσ/νίκη (1/4), Ηράκλειο (3/4)

23 Μαρτίου, 2023

Ο.Λ.Ε.: Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τις σεισμόπληκτες περιοχές Τουρκίας και Συρίας

23 Μαρτίου, 2023

Συνέργεια Golden Cargo – Dronamics φέρνει στο Αιγαίο τα πρώτα drones που θα μεταφέρουν μικρά φορτία

23 Μαρτίου, 2023

Enhancing rail journeys across Europe – more flexibility offered to passengers

23 Μαρτίου, 2023

Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Σείριος», που σχεδίασε και κατασκεύασε η Νέα Οδός, υποδέχεται μαθητές Δημοτικού

23 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ