Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

H κρουαζιέρα «ανεβαίνει» σταδιακά, το 2024 η πλήρης ανάκτηση των μεγεθών του 2019

vvegiazi by vvegiazi
25 Ιουλίου, 2022
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Για σημαντική ανάκαμψη της κρουαζιέρας από το 2023 και μετά κάνουν λόγο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του κλάδου.

Προσθέτουν ότι, από το 2024, η κρουαζιέρα σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019, στα επίπεδα προ πανδημίας.

Τονίζουν ότι εφέτος, το 2022 αποτελεί μία μεταβατική περίοδο, επισημαίνοντας ότι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που μεταφέρουν αυτή τη στιγμή τα κρουαζιερόπλοια είναι περίπου στο 70% – 80% του capacity των πλοίων.

Σύμφωνα με προβλέψεις διεθνούς οίκου αναλύσεων για τον κλάδο, το 2022 ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να κλείσει παγκοσμίως στα 22,5 εκατ. επιβάτες, έναντι 17 εκατ. επιβατών το 2021, μια αύξηση 32,5%.

Το 2020, ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως έκλεισε στα 8 εκατ. επιβάτες έναντι 29 εκατ. το 2019.

Σημειώνεται ότι το 2020 και το 2021 ήταν δύο χρονιές που ο κλάδος υπέστη σημαντικές απώλειες σε αριθμό επιβατών, λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας.

Ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως το 2023 θα ανέλθει σε 26,5 εκατ. επιβάτες, το 2024 σε 29,8 εκατ. και το 2025 σε 31,5 εκατ.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία, ο κλάδος της κρουαζιέρας θα επιστρέψει λίγο περισσότερο από τα επίπεδα του 2019, το 2024.

Το σύνολο των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως το 2022 ήταν 350 πλοία, εκ των οποίων τα 279 ήταν μέλη της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που αντιπροσωπεύει το 92,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Οι επιδόσεις της Ελλάδας

Για τη χώρα μας, τα στοιχεία του κλάδου είναι αισιόδοξα, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, ο αριθμός προκρατήσεων κρουαζιερόπλοιων για το 2022 στην Ελλάδα αγγίζει τα 4.939 πλοία.

Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, το 2021 στη χώρα μας είχαν αφιχθεί συνολικά 2.064 κρουαζιερόπλοια με 1.418.315 επιβάτες, έναντι 3.979 κρουαζιερόπλοιων με 5.552.384 επιβάτες το 2019, έτος που δεν υπήρχαν ακόμα τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία.

Με τον έως τώρα προγραμματισμό των εταιρειών κρουαζιέρας, οι 10 πρώτοι προορισμοί σε αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων για φέτος είναι το λιμάνι του Πειραιά με 739 προσεγγίσεις, η Σαντορίνη με 741, η Κέρκυρα με 414, η Μύκονος με 692, η Ρόδος με 440, το Ηράκλειο με 231, η Πάτμος με 213, το Κατάκολο με 197, τα Χανιά με 119 και η Κεφαλονιά με 155.

Οι δαπάνες τουριστών κρουαζιέρας στη χώρα μας το 2019, έτος που δεν υπήρχαν ακόμα τα περιοριστικά μέτρα μετακίνησης λόγω της πανδημίας, ανήλθαν στα 457 εκατ. ευρώ, έναντι 433 εκατ. ευρώ το 2018, αύξηση 5,7%.

Επίσης οι δαπάνες εταιρειών κρουαζιέρας στην Ελλάδα την ίδια περίοδο για τροφοδοσία, καύσιμα και διάφορες εργασίες άγγιξαν τα 127 εκατ. ευρώ το 2019, έναντι 120 εκατ. ευρώ το 2018, αύξηση 5,7%.

Στροφή των εταιρειών στα μεγαλύτερα και μικρά κρουαζιερόπλοια

Στελέχη των εταιρειών αναφέρουν εξάλλου ότι πλέον οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου διεθνώς στρέφονται πλέον προς τις κατασκευές είτε πολύ μεγαλύτερων είτε μικρότερων κρουαζιερόπλοιων, αποφεύγοντας τα κρουαζιερόπλοια μεσαίου μεγέθους.

Η προτίμηση αυτή των εταιρειών για τα πλοία άνω των 2.000 επιβατών έχει να κάνει με τη μείωση του λειτουργικού κόστους του πλοίων και την αύξηση των εσόδων, ενώ η προτίμηση για τα μικρότερα πλοία έχει να κάνει με το γεγονός ότι όλο και περισσότερες εταιρείες κατασκευάζοντας σκάφη των 700 επιβατών μπορούν να ανέρχονται στην κατηγορία των κρουαζιέρων πολυτελείας, προσεγγίζοντας μικρά νησιά του Αιγαίου και της ανατολικής Μεσογείου, στα οποία δεν υπάρχουν ακόμα οι κατάλληλες υποδομές για τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια.

Σύμφωνα με το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών από το 2022 έως το 2027 έχουν προγραμματιστεί να ναυπηγηθούν 24 κρουαζιερόπλοια που θα μπορούν να μεταφέρουν από 200 έως 700 επιβάτες, 16 από 700 έως 1.200 επιβάτες και 37 από 1.200 έως 6.000 επιβάτες.

Το 2022 έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν από ναυπηγεία της Ευρώπης τουλάχιστον 11 μικρά κρουαζιερόπλοια των 130 έως 930 επιβατών σε διάφορες εταιρείες και άλλα 9 μεγάλα κρουαζιερόπλοια με δυνατότητες μεταφοράς από 2.500 επιβάτες έως 5.400 επιβάτες.

Ενδεικτικά, τον Σεπτέμβριο του 2022 η Dream Cruises αναμένεται να παραλάβει από γερμανικά ναυπηγεία το κρουαζιερόπλοιο Clobal Dream χωρητικότητας 5.000 επιβατών και κόστους 1,8 δισ. δολ., ενώ η Carnival τον Οκτώβριο του 2022 από ναυπηγεία της Φινλανδίας το κρουαζιερόπλοιο Celebration χωρητικότητας 5.200 επιβατών και κόστους 950 εκατ. δολ.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2022 η ΜSC Cruises θα παραλάβει από ναυπηγεία της Γαλλίας το κρουαζιερόπλοιο Word Europa χωρητικότητας 5.400 επιβατών και κόστους 1,2 δισ. δολ.

Εξάλλου, την ίδια περίοδο η Viking Ocean αναμένεται να παραλάβει δύο κρουαζιερόπλοια, το Neptune και Mars, χωρητικότητας 930 επιβατών το καθένα.

Επίσης, η Swan Hellenic αναμένεται να παραλάβει από ναυπηγείο του Ελσίνκι το Unnamed χωρητικότητας 192 επιβατών και κόστους 170 εκατ. δολ.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΕΛΙΜΕΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι δράσεις της ΕΛΙΜΕ στο πλαίσιο της 87ης ΔΕΘ

15 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΕΛΙΜΕ: Υποστηρικτής του ITC 2023 – 6oυ Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

13 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

FedHatta: Ανησυχία για τις επιπτώσεις της κακοκαιρίας στον ελληνικό τουρισμό

12 Σεπτεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι εταιρείες κρουαζιέρας εντείνουν τις επενδύσεις, 44 νέα πλοία υπό κατασκευή τα επόμενα 5 χρόνια

7 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Στην τακτική συνεδρίαση του ΣΕΤΕ η υπουργός Τουρισμού, τα θέματα που αναδείχτηκαν

6 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Γ. Μασούτης, ΚΕΕΕ: Αισιοδοξία από τις αφίξεις, αλλά απαραίτητα τα έργα υποδομών για στήριξη του τουρισμού

4 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Υπερκαλύφθηκε 3,6 φορές το ομολογιακό της CPLP Shipping του Β. Μαρινάκη

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1
Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.

Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

22 Σεπτεμβρίου, 2023

DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ