ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑPoseidon Med II: Πως θα εδραιωθεί το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο στην Αν. Μεσόγειο

Poseidon Med II: Πως θα εδραιωθεί το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο στην Αν. Μεσόγειο

Η χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο για τις θαλάσσιες μεταφορές αποτέλεσε το αντικείμενο ημερίδας που διοργάνωσε το πρόγραμμα Poseidon Med II (PMII), σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Η εκδήλωση έλαβε χώρα στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών την Παρασκευή, 7 Δεκεμβρίου 2018.

Οι συμμετέχοντες φοιτητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες του LNG, την αξία του ως φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, αλλά και την αναγνώρισή του ως μία από τις ενδεδειγμένες και βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις στα συμβατικά ορυκτά καύσιμα στη ναυτιλία.

Το κοινό είχε επίσης την ευκαιρία να γίνει γνώστης των κύριων δραστηριοτήτων και των ορόσημων του PMII όπως έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, και έτσι να εξοικειωθεί με τις ασφαλείς και οικονομικά βιώσιμες πτυχές του LNG στις θαλάσσιες μεταφορές.

Συνολικά, συζητήθηκαν οι πυλώνες μιας αποτελεσματικής αλυσίδας εφοδιασμού LNG και παρουσιάστηκε ο μελλοντικός οδικός χάρτης για την εδραίωση των υποδομών για να γίνει το όραμα πραγματικότητα.

Οι συμμετέχοντες του πάνελ: Μπουτάτης (ROGAN), Φωτιάδου (ΔΕΠΑ), Φλωρεντίν (ΔΕΣΦΑ), Κουβερτάρη (LR), Σφετσιώρης (ΕΚΕΤΑ), Μίχου (Helengi), Βραχάτης (Helengi).

Την εκδήλωση άνοιξε με την παρουσίαση του ο καθηγητής Μάργαρης/ διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής των Ρευστών, Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Ο καθηγητής παρουσίασε τις ιδιότητες του LNG, τις συνθήκες μεταφοράς του και θέματα που άπτονται της εφοδιαστικής αλυσίδας και του οδικού χάρτη για την ευρεία ανάπτυξη των υποδομών στο χερσαίο ελλαδικό χώρο σε σχέση με το φυσικό αέριο.

Η αρχιτεκτονική της μικρής κλίμακας εφοδιαστικής αλυσίδας LNG (Μ. Φωτιάδου/ ΔΕΠΑ), οι υποδομές ΥΦΑ μικρής κλίμακας του σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα (Ι. Φλωρεντίν/ ΔΕΣΦΑ), τα αποτελέσματα των μετρήσεων ατμοσφαιρικών ρύπων στους λιμένες (Κ. Σφετσιώρης/ ΕΚΕΤΑ), το κανονιστικό πλαίσιο για την προμήθεια πλοίων με LNG ως καύσιμο (Α. Κουβερτάρη/ Lloyd’s Register), οι μελέτες για τη διαχείριση των κινδύνων και τη βέλτιστη χωροθέτηση των εγκαταστάσεων (Α. Μπουτάτης/ ROGAN), και οι μελέτες για την μετασκευή πλοίων σε πλοία LNG (Σ. Μίχου & Ν. Βραχάτης) ήταν οι επιμέρους θεματικές της Δράσης που κάλυψαν οι εταίροι του Poseidon Med II.

Η Μαρία Φωτιάδου, Διευθύντρια Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια σειρά ερωτήσεων και απαντήσεων, όπου η ομάδα των ομιλητών πέρασε ένα θετικό μήνυμα; ότι το LNG κατέχει πράγματι ισχυρό μερίδιο στην αγορά των εναλλακτικών καυσίμων που έρχεται τώρα στη ζωή και μπορεί πράγματι να είναι ένα καύσιμο και ανταγωνιστικό στην τιμή και βιώσιμο στα περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη που μπορεί να προσφέρει στην τοπική κοινωνία.

Το πρόγραμμα Ρoseidon Med II

Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον.

Ο Κωνσταντίνος Σφετσιώρης, Ερευνητικός Συνεργάτης του ΕΚΕΤΑ.

Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, και συμμετέχουν έξι Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα.

Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για το σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας LNG.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο