Κυριακή, 1 Οκτωβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

    29 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

    30 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

    29 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

    29 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Έρευνα Deloitte: Πώς αντιλαμβάνεται η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα το Σχέδιο «Ελλάδα 2.0»

vvegiazi by vvegiazi
12 Ιανουαρίου, 2023
στο LOGISTICS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Deloitte Βορειοδυτικής Ευρώπης και η Deloitte Κεντρικής Μεσογείου, διεξήγαγαν έρευνα κατά το β’ τρίμηνο του 2021, αποτυπώνοντας τις προσδοκίες και την αντίληψη των Ευρωπαίων πολιτών σε σχέση με τους στόχους του προγράμματος – Next Generation EU funding and the future of Europe.

Σε συνέχεια της ευρωπαϊκής μελέτης, η Deloitte Ελλάδος διενήργησε κατά το β’ εξάμηνο του 2022, πανελλαδική έρευνα σε περισσότερες από 100 επιχειρήσεις, με σκοπό την αποτύπωση της αντίληψης της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας αναφορικά με το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0», καθώς και τη δυνατότητα αλλά και τις προϋποθέσεις αξιοποίησης των πόρων του προγράμματος με γνώμονα τις μελλοντικές επιχειρηματικές ανάγκες των εταιρειών, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάκαμψη της οικονομίας.

Στο πλαίσιο της πανελλαδικής έρευνας, αναδείχθηκαν τα σημαντικότερα ευρήματα τα οποία έχουν κατηγοριοποιηθεί στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  1. Η γενικότερη αντίληψη για το «Ελλάδα 2.0»

Το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0» αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις. Στη βάση αυτή, περισσότερες από 9 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις θεωρούν το πρόγραμμα στρατηγικό και απαραίτητο μέσο για τη στήριξη των πολιτικών ανάκαμψης της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, εκφράστηκε η άποψη ότι η Ψηφιοποίηση και η Καινοτομία (23%), η Έρευνα και Ανάπτυξη (19%), το Περιβάλλον και η Βιωσιμότητα  (17%) και οι Υποδομές (16%) αναμένεται να διαδραματίσουν το σημαντικότερο ρόλο στην ανάκαμψη αυτή.

Αντίστοιχα, η γραφειοκρατία/καθυστέρηση διαδικασιών (32%), η καθυστέρηση/αδυναμία εφαρμογής μεταρρυθμίσεων (32%) και η απορροφητικότητα (24%), αναδείχθηκαν ως οι σημαντικότερες προκλήσεις που οφείλουν να υπερκεραστούν με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση του προγράμματος «Ελλάδα 2.0».

  1. Ψηφιακός μετασχηματισμός

Παρότι η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα θεωρεί ότι ο βαθμός της ψηφιακής ωριμότητας εντός της επιχείρησής τους κρίνεται ως «Ικανοποιητικός» σε ποσοστό μόλις 41%, περισσότερο από το 60% των ελληνικών επιχειρήσεων σκοπεύει να αξιοποιήσει έως και το 50% του επενδυτικού τους πλάνου για τα επόμενα χρόνια σε επενδύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού.

Στο δρόμο προς ένα πιο ψηφιακό μέλλον, η πανελλαδική έρευνα ανέδειξε την κυβερνοασφάλεια (23%) και την έλλειψη γνώσεων και δεξιοτήτων (30%) ως τις μεγαλύτερες προκλήσεις που χρειάζεται να υπερκεραστούν.

  1. Έρευνα και καινοτομία

Περισσότερο από το 60% των ελληνικών επιχειρήσεων πιστεύει ότι το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0», μπορεί να ανταποκριθεί σε μεγάλο βαθμό στις ανάγκες της επιχείρησης, με γνώμονα την καινοτομία και την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Μάλιστα, οι Επιχορηγήσεις (39%) και τα Εθνικά Προγράμματα όπως το «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ» (30%) χαρακτηρίστηκαν από τις ελληνικές επιχειρήσεις ως οι σημαντικότεροι πόροι προς αξιοποίηση για την έρευνα και την ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το 90% των επιχειρήσεων αναγνωρίζει σε μεγάλο, ή πολύ μεγάλο βαθμό τη δημιουργία μιας στρατηγικής σχέσης μεταξύ Καινοτομίας και Βιωσιμότητας ως πολύ προοδευτική και αναγκαία για την ανάπτυξη ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

  1. Πράσινη μετάβαση

Σχεδόν το 70% των ελληνικών επιχειρήσεων πιστεύει ότι το πρόγραμμα μπορεί να ανταποκριθεί σε μεγάλο βαθμό στις απαιτήσεις/ανάγκες της επιχείρησης με γνώμονα την πράσινη μετάβαση.

Επιπρόσθετα, η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (23%) και η αύξηση της ενεργειακής απόδοσης (16%), αποτελούν τους δημοφιλέστερους τομείς για επενδύσεις πράσινης μετάβασης, ενώ παράλληλα η κοινωνική ευθύνη (21%) και η θετική εικόνα και φήμη της επιχείρησης (20%), αναδεικνύονται ως τα σημαντικότερα κίνητρα για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης (ESG).

Η έλλειψη πόρων και χρηματοδότησης ή/και φορολογικών κινήτρων (53%), τα υψηλά κόστη και οι ανεπαρκείς προϋπολογισμοί (42%), καθώς και η αβεβαιότητα σχετικά με την απόδοση των επενδύσεων (38%) αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την υλοποίηση βέλτιστων πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης.

  1. Απασχόληση, δεξιότητες και κοινωνική συνοχή

Η δυσκολία εξεύρεσης ικανά καταρτισμένου εργατικού δυναμικού, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν το 75% των ελληνικών επιχειρήσεων θεωρεί την έλλειψη εξειδικευμένων δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, ως τον βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, τουλάχιστον 6 στις 10 επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολία στην εξεύρεση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού.

Στη βάση αυτή, περισσότερο από το 80% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι η μεταρρύθμιση που στοχεύει στη ριζική αναθεώρηση και στον εκσυγχρονισμό του συστήματος αναβάθμισης δεξιοτήτων του ενεργού πληθυσμού, θα αποτελέσει ουσιαστικό παράγοντα για την ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Επιπρόσθετα, όπως ανέδειξε και η πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte σχετικά με την εκπαίδευση STEM, το ζητούμενο είναι η προώθηση της κριτικής και των υβριδικών ικανοτήτων, αλλά και η στροφή στην πρωτότυπη σκέψη και στην προσαρμοστικότητα που πρέπει να επιδεικνύεται ενόψει της συνεχούς αβεβαιότητας.

  1. Επενδύσεις και αναπτυξιακό πλάνο

Καταλήγοντας, η έκθεση αναδεικνύει το ανθρώπινο δυναμικό (20%), τις τεχνολογίες πληροφορικής & επικοινωνιών (19%) και την έρευνα & ανάπτυξη (16%), ως τους δημοφιλέστερους τομείς προς επένδυση την επόμενη τριετία. Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν το 50% των ελληνικών επιχειρήσεων θεωρεί πολύ/πάρα πολύ πιθανό να αξιοποιήσει τους πόρους του προγράμματος «Ελλάδα 2.0» για πιθανές εξαγορές ή συγχωνεύσεις.

Ο Βασίλης Καφάτος, Partner, Clients & Industries Leader της Deloitte Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «Η υγειονομική και οικονομική κρίση που βιώνει η ανθρωπότητα τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει την κοινωνία και τον κόσμο του επιχειρείν σε μία παγκόσμια ύφεση, η οποία επιδεινώθηκε λόγω και του πολέμου στην Ουκρανία.

Παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα, η συγκεκριμένη χρονική στιγμή αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους επιχειρηματίες να προβληματιστούν και να ορίσουν ένα τολμηρό μονοπάτι επανεφεύρεσης για τις επιχειρήσεις τους με προσανατολισμό τη βιώσιμη ανάπτυξη, την ανθεκτικότητα και την ικανότητα να αντιμετωπίσουν μελλοντικές προκλήσεις.

Το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0» φιλοδοξεί να αλλάξει το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας εστιάζοντας στην πράσινη μετάβαση, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στις επενδύσεις και τις δεξιότητες προστιθέμενης αξίας, αλλά και στην κοινωνική συνοχή και ανθεκτικότητα, κινητοποιώντας συνολικές επενδύσεις και κεφάλαια άνω των €59 δισ. την επόμενη τετραετία.

Αυτές οι δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, στο πλαίσιο του προγράμματος NGEU και συγκεκριμένα του «Ελλάδα 2.0», βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης ενός ανθεκτικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος».

Για πρόσβαση στην πλήρη έρευνα της Deloitte, πατήστε εδώ

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:DELOITTEΕΛΛΑΔΑ 2.0Ταμείο ΑνάκαμψηςΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σχετικά Άρθρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκαν κατά 249 εκατ. ευρώ, τον περασμένο Αύγουστο, οι καταθέσεις των επιχειρήσεων

27 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Online ενημερωτική εκδήλωση για την ηλεκτροκίνηση στις επιχειρήσεις

13 Ιουλίου, 2023
Rollverkehr
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

“Ψαλίδι” στα επαγγελματικά ταξίδια για το 25% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, σύμφωνα με τη Deloitte

4 Ιουλίου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συγχαρητήριες επιστολές ΕΒΕΠ στη νέα κυβέρνηση με «αξιώσεις για τις ΜμΕ»

28 Ιουνίου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΒΕΘ – Οικονομικό Βαρόμετρο: 8 στους 10 βιοτέχνες δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένο προσωπικό

21 Ιουνίου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΒ: Οι προκλήσεις και οι προοπτικές των επιχειρήσεων για την επόμενη περίοδο

15 Ιουνίου, 2023
Επόμενο άρθρο

IRU: Έλλειμμα 2,6 εκατομμυρίων οδηγών, παγκοσμίως, στις οδικές μεταφορές

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Προς επίτευξη του φετινού στόχου η SKY express: Κοντά στη διακίνηση 4,3 – 4,5 εκατ. επιβατών

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Δημήτρης Πάτσιος, ΣΕΑΑ: Απουσιάζουν τα κίνητρα ανανέωσης στόλου για επιχειρήσεις και μεταφορείς

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Oι 5 πρωτοβουλίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Επιδότηση 8,73 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για κάλυψη λειτουργικών δαπανών

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Ανακαινίζεται η σιδηροδρομική γραμμή Στρυμόνας – Προμαχώνας, εγκρίθηκαν 7,37 εκατ. ευρώ

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Webinar για την ηλεκτρονική εφαρμογή Ferry Watchers στις 27/9

26 Σεπτεμβρίου, 2023
An Airbus 330-300 (333) flying over ocean at sunset. - | These images are protected by copyright. Delta has acquired permission from the copyright owner to use the images for specified purposes and in some cases for a limited time. If you have been authorized by Delta to do so, you may use these images to promote Delta, but only as part of Delta-approved marketing and advertising. Further distribution (including providing these images to third parties), reproduction, display, or other use is strictly prohibited.

Η Delta θα συνδέει καθημερινά Αθήνα – Βοστώνη την θερινή περίοδο του 2024

28 Σεπτεμβρίου, 2023

Επιχορήγηση 7,76 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ λόγω ενεργειακού κόστους

26 Σεπτεμβρίου, 2023

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1

Άνοδο κύκλου εργασιών και κερδών αναμένει η Attica (Blue Star, Superfast, HSW) το 2023

30 Σεπτεμβρίου, 2023

Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ

30 Σεπτεμβρίου, 2023

Η Σλοβακία καλείται να θεσπίσει σύστημα καταχώρισης φορέων εκμετάλλευσης drone και να καθορίσει αρμόδια Αρχή

29 Σεπτεμβρίου, 2023

H «Μικρή Κοιλάδα Υδρογόνου» με συμμετοχή της ΟΣΥ, του ΟΛΠ και της Ολυμπίας Οδού

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Στα 3,2 δισ. το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ. Επιστροφή σε θετικό EBITDA στον κατασκευαστικό κλάδο, ύψους 12,2 εκατ.

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Maersk pilots heavy-duty electric truck solutions in Brazil

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Ως την 1η Απριλίου οι αιτήσεις πιστοποίησης ολοκλήρωσης και λειτουργίας επενδυτικών σχεδίων του Αναπτυξιακού

29 Σεπτεμβρίου, 2023
default

Νέος ενεργειακός φωτισμός στο οδικό δίκτυο του δήμου Γαλατσίου

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ