• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 17 Αυγούστου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Νέο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας για την Περιφέρεια Αττικής
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Υπάρχει μποτιλιάρισμα στην Αθήνα; Ενημέρωση μέσω εφαρμογής σε κινητό από την Περιφέρεια Αττικής

    17 Αυγούστου, 2022
    Προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για την 35ετή αξιοποίηση της μαρίνας μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στην Κέρκυρα η 62η Γενική Συνέλευση της MedCruise

    17 Αυγούστου, 2022
    To γερμανικό κράτος επιδοτεί την κατασκευή ιδιωτικών εμπορευματικών σιδηροδρομικών γραμμών
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η ελβετική InterRail ίδρυσε θυγατρική στην Τουρκία

    17 Αυγούστου, 2022
    Το μέλλον των αερομεταφορών; Τα υπερηχητικά αεροσκάφη της Boom Supersonic (video)
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Το μέλλον των αερομεταφορών; Τα υπερηχητικά αεροσκάφη της Boom Supersonic (video)

    17 Αυγούστου, 2022
    MMM

    Planet, Polinde και Systema διεκδικούν τη σύμβαση για την τεχνική υποστήριξη του διαγωνισμού για τα νέα λεωφορεία

    17 Αυγούστου, 2022
    Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τα τέλη διαδρομής και τα τέλη τερματικής εξυπηρέτησης

    17 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Νέο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας για την Περιφέρεια Αττικής
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Υπάρχει μποτιλιάρισμα στην Αθήνα; Ενημέρωση μέσω εφαρμογής σε κινητό από την Περιφέρεια Αττικής

    17 Αυγούστου, 2022
    Προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για την 35ετή αξιοποίηση της μαρίνας μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στην Κέρκυρα η 62η Γενική Συνέλευση της MedCruise

    17 Αυγούστου, 2022
    To γερμανικό κράτος επιδοτεί την κατασκευή ιδιωτικών εμπορευματικών σιδηροδρομικών γραμμών
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η ελβετική InterRail ίδρυσε θυγατρική στην Τουρκία

    17 Αυγούστου, 2022
    Το μέλλον των αερομεταφορών; Τα υπερηχητικά αεροσκάφη της Boom Supersonic (video)
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Το μέλλον των αερομεταφορών; Τα υπερηχητικά αεροσκάφη της Boom Supersonic (video)

    17 Αυγούστου, 2022
    MMM

    Planet, Polinde και Systema διεκδικούν τη σύμβαση για την τεχνική υποστήριξη του διαγωνισμού για τα νέα λεωφορεία

    17 Αυγούστου, 2022
    Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τα τέλη διαδρομής και τα τέλη τερματικής εξυπηρέτησης

    17 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

vvegiazi by vvegiazi
4 Ιουλίου, 2022
στο LOGISTICS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το 56% των επιχειρήσεων αναμένουν χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα το 2022, ενώ 1 στις 4 αναμένει ζημιές, σύμφωνα με κυλιόμενη Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 13 – 25 Μαΐου 2022 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 150 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κ.λπ.

Ανάμεσα στα θέματα που εξετάστηκαν, διερευνήθηκε και η παρούσα οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων, αλλά και η επίδραση των ανατιμήσεων.

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε ποσοστό 56% αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία της το 2022, ενώ μόλις 11% αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις του δείγματος, είτε δεν έχουν ακόμα σαφή εικόνα, είτε δεν αναμένουν μεταβολή.

Πρακτικά 1 στις 4 επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένει ζημιές το 2022, ενώ μόλις 1 στις 2 αναμένει κέρδη, αλλά και από αυτές που αναμένουν κέρδη, οι μισές εταιρείες αναμένουν οριακά κέρδη κάτω του 2%.

Σίγουρα τον κύριο ρόλο σε αυτή την εξέλιξη έχει παίξει η αύξηση του κόστους, οι ανατιμήσεις και η προσπάθεια συγκράτησης των τιμών. Στο σχήμα 2 καταγράφονται οι παράγοντες που επηρεάζουν αυξητικά τις τιμές το 2022.

Σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου το κόστος ενέργειας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας με το 100% των ερωτώμενων να αναγνωρίζουν αυτό το κόστος ότι επηρεάζει πολύ (15%) ή πάρα πολύ (85%) αυξητικά τις τιμές.

Αντίστοιχα, μεγάλη σημασία δίνεται στις διεθνείς τιμές πρώτων υλών με 98% (71% πάρα πολύ και 27% πολύ) και στα κόστη μεταφορών με 97% (61% πάρα πολύ και 36% πολύ) που σχετίζονται με τα καύσιμα.

Για το σύνολο των ερωτώμενων ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδρά αυξητικά στις τιμές των προϊόντων, 12% λίγο, 41% πολύ και 47% πάρα πολύ.

Οι υπόλοιπο παράγοντες που καταγράφονται στη μελέτη επιδρούν και αυτοί αυξητικά στις τιμές σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς, αλλά με μικρότερη ένταση από τους προαναφερθέντες παράγοντες.

Οι παράγοντες αυτοί κατά σειρά σημαντικότητας είναι οι έμμεσοι φόροι, το εργασιακό κόστος, η νομισματική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα κόστη της πανδημίας και το κόστος δανεισμού.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν την μεγάλη ένταση των πληθωριστικών πιέσεων και την πολυπλοκότητα αντιμετώπισης του φαινομένου, λόγω των πολλών αρνητικών παραγόντων που επιδρούν στις τιμές. Παρόλα αυτά η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων και της βιομηχανίας τροφίμων έχει απορροφήσει μέρος των ανατιμήσεων.

Συγκεκριμένα όπως καταγράφεται στο σχήμα 3, 9 στις 10 επιχειρήσεις έχουν απορροφήσει έστω ένα μέρος από τις ανατιμήσεις που έχουν λάβει από τους προμηθευτές τους και δεν τις έχουν μεταφέρει στους πελάτες τους.

Το ποσοστό της αύξησης που έχει απορροφηθεί μεσοσταθμικά είναι 25%, δηλ. το ¼ της αύξησης. Το 26% έχει απορροφήσει έως 10%, το 26% έχει απορροφήσει 10-25%, το 27% έχει απορροφήσει 25-50% και το 20% πάνω από 50%.

Βέβαια το κατά πόσο αυτό μπορεί να συνεχιστεί αποτελεί ένα μεγάλο ερώτημα με βάση τα στοιχεία του σχήματος 1 για την κερδοφορία των επιχειρήσεων, καθώς όσο δεν εμφανίζεται αποκλιμάκωση των τιμών, η απορρόφηση των ανατιμήσεων θα αποτελεί μη βιώσιμη λύση για τις εταιρείες.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 4, η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία για τις επιχειρήσεις είναι αρκετά εντονότερη της επίδρασης της πανδημίας. Η επίδραση της πανδημίας ήταν μεν πολύ σημαντική, αλλά ποτέ δεν ξεπέρασε σε ένταση το 5 στα 10 κατά μέσο όρο, ο πόλεμος στην Ουκρανία άμεσα κατέγραψε ένταση αρνητικών επιπτώσεων 6,28 στα 10, σχεδόν 50% πιο αρνητικές επιπτώσεις από την πανδημία.

Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα των απόψεων των στελεχών απεικονίζουν ένα αρνητικό και ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων (βιομηχανία και λιανεμπόριο) και μία κατάσταση η οποία είναι δύσκολο να αναστραφεί άμεσα.

Tags:ΙΕΛΚΑΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣΚΑΥΣΙΜΑΜΕΤΑΦΟΡΕΣΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Άνοιξε η πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμου (Fuel Pass 2) για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 1,2 και 3

1 Αυγούστου, 2022
MMM

«Ναι» από Κομισιόν στο τομεακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-27», ύψους 2,2 δισ. Ποια έργα αφορά

26 Ιουλίου, 2022
Σε συνθήκες αποπληθωρισμού, για 44ο συνεχή μήνα, η ελληνική οικονομία
MMM

Ο πληθωρισμός χτύπησε «κόκκινο» στις μεταφορές: +48,5% τα αεροπλάνα, +20,4% τα πλοία, +45,6% τα καύσιμα

25 Ιουλίου, 2022
H αύξηση του ΕΦΚ επηρεάζει τις βενζίνες 3,7 λεπτά, το πετρέλαιο 10 λεπτά και το υγραέριο 7 λεπτά
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Οι Έλληνες μειώνουν τη χρήση αυτοκινήτου, λόγω ακριβής βενζίνης

22 Ιουλίου, 2022
Αποδεκτή η Συμφωνία για τις διεθνείς μεταφορές ευπαθών τροφίμων και τον ειδικό εξοπλισμό που θα χρησιμοποιείται γι’ αυτές (ΑTP)
LOGISTICS

Αποδεκτή η αναθεωρημένη Συμφωνία για διεθνείς μεταφορές ευπαθών τροφίμων (ATP)

14 Ιουλίου, 2022
Χρειάζεται η Ελλάδα αλλαγή παραγωγικού μοντέλου; Φτάνει (μόνο) ο τουρισμός;
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EY: Ανθεκτική η εικόνα της Ελλάδας ως επενδυτικός προορισμός για ξένες επιχειρήσεις

13 Ιουλίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης

Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

12 Αυγούστου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

12 Αυγούστου, 2022

«Απογειώθηκαν» τον Ιούλιο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport: Άνοδος επιβατών 11,1% σε σχέση με το 2019

11 Αυγούστου, 2022
Γιώργος Γοβατζιδάκης, AEGEAN AIRLINES: Οι ενέργειες της AEGEAN για πιο «πράσινες» αερομεταφορές

Διευρυμένη συμφωνία πτήσεων κοινού κωδικού μεταξύ AEGEAN και Emirates

16 Αυγούστου, 2022
To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών

Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

16 Αυγούστου, 2022
Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα

Θα αναβιώσει το Rail T-K-A-B-V-R Project, με τη δημιουργία ελληνο-βουλγαρικής εταιρείας; Προσλαμβάνεται νομικός σύμβουλος

12 Αυγούστου, 2022
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τα τέλη διαδρομής και τα τέλη τερματικής εξυπηρέτησης

17 Αυγούστου, 2022

«Ναυμαχίες» Ελλάδας (ATTICA) και Ιταλίας (Grimaldi) σε θάλασσες και λιμάνια

15 Αυγούστου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

11
«Επίθεση» ΟΣΥΠΑ εναντίον ΤΑΙΠΕΔ και Fraport. Τα ερωτήματα που θέτει η ομοσπονδία

Έσοδα ρεκόρ ο τουρισμός, αλλά «δεν είναι όλοι Μύκονος και Σαντορίνη»

1
Άκτωρ και Vinci δεν «καταθέτουν τα όπλα» για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Προσλήψεις μηχανικών, σταθμαρχών και κλειδούχων στον ΟΣΕ. Η προκήρυξη

1
Στα Χανιά επεκτείνεται η Wolt, η 5η πόλη εντός του 2021

Ι.Ο.ΑΣ. και Wolt ενώνουν δυνάμεις για την οδική ασφάλεια των διανομέων

1
«Τσιμπάει» σε κυκλοφορία η Αττική Οδός. Άνοδος 4% στο εξάμηνο

Αλλάζουν όλα στην Αττική Οδό: Έρχονται διόδια ανάλογα με τις ώρες αιχμής / κίνηση

1

«Πάνω από 2 εκατ. αφίξεις στα 5 διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού

1
Νέο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας για την Περιφέρεια Αττικής

Υπάρχει μποτιλιάρισμα στην Αθήνα; Ενημέρωση μέσω εφαρμογής σε κινητό από την Περιφέρεια Αττικής

17 Αυγούστου, 2022
Προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για την 35ετή αξιοποίηση της μαρίνας μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα

Στην Κέρκυρα η 62η Γενική Συνέλευση της MedCruise

17 Αυγούστου, 2022
To γερμανικό κράτος επιδοτεί την κατασκευή ιδιωτικών εμπορευματικών σιδηροδρομικών γραμμών

Η ελβετική InterRail ίδρυσε θυγατρική στην Τουρκία

17 Αυγούστου, 2022
Το μέλλον των αερομεταφορών; Τα υπερηχητικά αεροσκάφη της Boom Supersonic (video)

Το μέλλον των αερομεταφορών; Τα υπερηχητικά αεροσκάφη της Boom Supersonic (video)

17 Αυγούστου, 2022

Planet, Polinde και Systema διεκδικούν τη σύμβαση για την τεχνική υποστήριξη του διαγωνισμού για τα νέα λεωφορεία

17 Αυγούστου, 2022
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τα τέλη διαδρομής και τα τέλη τερματικής εξυπηρέτησης

17 Αυγούστου, 2022
Για μια προοδευτική αντίληψη των Logistics

Πως τα ακριβότερα ναυτιλιακά καύσιμα οδηγούν σε ακριβότερα εισιτήρια

17 Αυγούστου, 2022
To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών

Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

16 Αυγούστου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ