ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΕΕ: Προειδοποιήσεις για τις συνέπειες που θα φέρουν οι πιο χαλαροί κανόνες συγχωνεύσεων

ΕΕ: Προειδοποιήσεις για τις συνέπειες που θα φέρουν οι πιο χαλαροί κανόνες συγχωνεύσεων

Προειδοποιήσεις προς τα κράτη-μέλη να «είναι ενήμερα για τις συνέπειες» που θα επιφέρει η υποβάθμιση των ευρωπαϊκών κανόνων στις συγχωνεύσεις, απηύθυνε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η Vestager πρόσθεσε ότι μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε μια «στρατηγική επιλογή» για να αλλάξει το οικονομικό μοντέλο της Ευρώπης.

«Έχουμε πολύ κρατική παρέμβαση στην οικονομία μας, αλλά ουσιαστικά είναι μια πολύ στρατηγική επιλογή να έχουμε θεμιτό ανταγωνισμό», δήλωσε η ίδια σε συνέντευξή της στους Financial Times.

Υπενθυμίζεται ότι, η Ευρωπαία επίτροπος προκάλεσε τη μήνη της γαλλικής και γερμανικής κυβέρνησης «μπλοκάροντας» τη συγχώνευση των Siemens και Alstom.

Η συμφωνία επρόκειτο να δημιουργήσει έναν Ευρωπαϊκό «πρωταθλητή» στον σιδηρόδρομο, ικανό να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την κινεζική CRRC.

Όπως υποστήριξε η ίδια, το τρέχον καθεστώς για στήριξη του θεμιτού ανταγωνισμού «μας έχει εξυπηρετήσει καλά», δημιουργώντας αγορές που έκαναν τις ευρωπαϊκές εταιρείες πιο αποτελεσματικές, καινοτόμες και σε καλύτερη ανταγωνιστική θέση διεθνώς.

«Νομίζω ότι είναι σημαντικό να συζητήσουμε αυτή τη θεμελιώδη επιλογή, επειδή εάν επιθυμούμε να την αλλάξουμε (στην Ευρώπη), θα πρέπει να γνωρίζουμε καλά τις συνέπειες», τόνισε.

Υπενθυμίζεται ότι, Γαλλία και Γερμανία έχουν προτείνει να δοθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο το δικαίωμα να παρακάμπτει κάποιες αποφάσεις κατά του μονοπωλίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε ορισμένες «σαφώς προσδιορισμένες περιπτώσεις».

Βασική επιδίωξη Βερολίνου και Παρισιού να αλλάξουν οι κανόνες της ΕΕ για τις συγχωνεύσεις εταιρειών.

Στη γαλλογερμανική πρόταση που δόθηκε στη δημοσιότητα, οι δύο χώρες πρότειναν την επικαιροποίηση των κατευθυντήριων γραμμών που ισχύουν σήμερα για τις συγχωνεύσεις, προκειμένου να λαμβάνουν περισσότερο υπόψη τους τον ανταγωνισμό σε παγκόσμιο παρά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο