Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Π. Πέρκα: Η κυβέρνηση επιλέγει ΣΔΙΤ αντί για ισχυρούς δημόσιους φορείς για τον σιδηρόδρομο

ffotinos by ffotinos
3 Οκτωβρίου, 2023
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τους προβληματισμούς της σε ό,τι αφορά το έργο ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Φλώρινα-Αλεξανδρούπολη θέτει με σχετική ερώτηση η Βουλευτής Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πέτη Πέρκα, με τη συνυπογραφή 19 Βουλευτών, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Μεταξύ άλλων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός για το αν η επιλογή της μεθόδου ΣΔΙΤ προέκυψε ως αποτέλεσμα τεκμηριωμένων συγκριτικών αναλύσεων, όπως συστήνει η πρόσφατη ανάλυση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, ποιος είναι ο κίνδυνος που αναλαμβάνει ο ιδιώτης, σύμφωνα και με τη βασική αρχή των ΣΔΙΤ για επιμερισμό των κινδύνων, αν θα διατεθούν χρήματα από τον ιδιώτη στο σχήμα ΣΔΙΤ και για ποιο λόγο τα προβλεπόμενα κονδύλια δεν κατευθύνονται στον ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη της συντήρησης του δικτύου εδώ και 120 χρόνια.

Εκφράζεται ακόμα η ανησυχία ότι, με βάση τους χειρισμούς της κυβέρνησης, ο ιδιώτης θα εισπράττει τα έσοδα και όλες οι ευθύνες θα συνεχίσουν να βαραίνουν τον ΟΣΕ, ενώ μετά από 20 χρόνια ΣΔΙΤ (περίοδος κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης), όλη η τεχνογνωσία του ΟΣΕ θα χαθεί, με όλα τα έργα συντήρησης του δικτύου να περνάνε πλέον στους ιδιώτες.

Έντονος είναι επίσης και ο προβληματισμός για την «πυροσβεστική» μόνο συντήρηση που γίνεται σήμερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και θα γίνεται μέχρι την ολοκλήρωση του έργου ΣΔΙΤ. Φαίνεται ότι η αυξημένη συχνότητα των ατυχημάτων τα τελευταία 4 χρόνια υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να συνεχιστεί, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός δεν έχει καν ξεκινήσει.

Η κα Πέρκα ερωτά τέλος τον αρμόδιο Υπουργό για το λόγο διακοπής της κυκλοφορίας των συρμών στο δίκτυο της Φλώρινας, μετά από το δυστύχημα των Τεμπών.

Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση για το πότε προβλέπεται η επανέναρξη των δρομολογίων μιας τόσο κρίσιμης γραμμής για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της Φλώρινας.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης

ΘΕΜΑ: «Η κυβέρνηση επιλέγει ΣΔΙΤ αντί για ισχυρούς δημόσιους φορείς για το σιδηρόδρομο»

Διαβάζουμε στον Τύπο ότι ο ΟΣΕ προχωρά με την προκήρυξη του πρώτου από τα τρία έργα ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, με τον Οργανισμό να αναζητά νομικό και χρηματοοικονομικό σύμβουλο. Το εν λόγω έργο περιλαμβάνει την ανάταξη, αναβάθμιση και συντήρηση του άξονα Βορείου Ελλάδος και συγκεκριμένα το δίκτυο Φλώρινα-Πλατύ και Στρυμόνας-Αλεξανδρούπολη. Έχει κατασκευαστικό κόστος 171,2 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), κόστος επένδυσης 220 εκ. ευρώ. Η κατασκευαστική περίοδος προβλέπεται να είναι 2.5 έτη και η περίοδος λειτουργίας και συντήρησης 17.5 έτη.

Δυστυχώς, η προχειρότητα που επιδεικνύουν σήμερα κυβέρνηση και ΟΣΕ στο σχεδιασμό τους για το σιδηρόδρομο – και μάλιστα στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών – δε μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι.

Αρχικά, φαίνεται ότι αγνοούν τα αποτελέσματα της πρόσφατης ανάλυσης του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στον τομέα Μεταφορών, όπου αναλύθηκαν και οι ελληνικές προσπάθειες για εφαρμογή ΣΔΙΤ.

Τα αποτελέσματα αυτά είναι εξαιρετικά αρνητικά, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι αναφέρονται στους αυτοκινητοδρόμους, όπου αποτελούν και την πλέον κατάλληλη περίπτωση για εφαρμογή ΣΔΙΤ και όχι στο σιδηρόδρομο, όπου τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα.

Με βάση την παραπάνω ανάλυση, δεν πρέπει να ενθαρρύνεται η χρήση ΣΔΙΤ, έως ότου μελετηθούν σε βάθος όλες οι δυσκολίες. Και το πιο σημαντικό, όταν επιλέγεται η μέθοδος ΣΔΙΤ, πρέπει να βασίζεται σε τεκμηριωμένες συγκριτικές αναλύσεις, όσον αφορά στη βέλτιστη μέθοδο ανάθεσης των σχετικών συμβάσεων.

Δεύτερον, αγνοούν μάλλον και τη βασική αρχή των ΣΔΙΤ σε σχέση με τις παραδοσιακές δημόσιες συμβάσεις: τον επιμερισμό των κινδύνων μεταξύ των εταίρων από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Στην περίπτωση του ΟΣΕ, με δεδομένη τη δημόσια χρηματοδότηση, αδυνατούμε να καταλάβουμε ποιος είναι ο κίνδυνος που αναλαμβάνει ο ιδιώτης.

Άλλο ένα κρίσιμο σημείο είναι ότι δε γνωρίζουμε αν θα διατεθούν χρήματα από τον ιδιώτη στο σχήμα ΣΔΙΤ. Από τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις, προκύπτει ότι μόνο το Δημόσιο θα διαθέσει χρήματα.

Τίθεται όμως τότε το εύλογο ερώτημα, γιατί τα προβλεπόμενα κονδύλια να μην κατευθυνθούν στον ΟΣΕ; Ο Οργανισμός συντηρεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας εδώ και 120 χρόνια. Δεν έχει την τεχνογνωσία να συνεχίσει να το κάνει;

Ακόμα όμως κι αν τελικά ο ιδιώτης διαθέσει κάποιο ποσό για το σχήμα ΣΔΙΤ που θα εφαρμοστεί, αυτό σημαίνει ότι θα περιμένει κάποια χρηματοοικονομική ανταπόδοση.

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα μόνα έσοδα του ΟΣΕ, εκτός από τις κρατικές χρηματοδοτήσεις, προέρχονται από τα τέλη χρήσης υποδομής. Ευλόγως λοιπόν συμπεραίνουμε ότι ο ιδιώτης θα λαμβάνει και όλα ή μέρος των εσόδων από τα τέλη χρήσης υποδομής. Φυσικά, σήμερα οι μόνες αμαξοστοιχίες που κάνουν δρομολόγια είναι αυτές της Hellenic Train, επιδοτούμενες από το κράτος.

Και μάλιστα, για τη Βόρεια Ελλάδα, αναφερόμαστε σε 4-6 αμαξοστοιχίες ημερησίως (υπό κανονικές συνθήκες, διότι μετά το δυστύχημα των Τεμπών έχουν μειωθεί κι άλλο, ενώ δρομολογούνται αντ’ αυτών λεωφορεία). Τα προσδοκόμενα οφέλη λοιπόν για τον ιδιώτη είναι ελάχιστα. Οπότε, θα απαιτήσει κι άλλα χρήματα.

Το σχήμα που θα προκύψει με βάση τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι το εξής: Το κράτος επιδοτεί τη Hellenic Train να κάνει δρομολόγια, η οποία δεν πληρώνει τέλη χρήσης υποδομής στο κράτος, αλλά στον ιδιώτη. Τελικά, πολύ φοβόμαστε ότι ο τελευταίος θα εισπράττει μόνο τα έσοδα, ενώ όλες οι ευθύνες (πχ σε περίπτωση καθυστερήσεων λόγω προβλημάτων στην υποδομή ή σε περίπτωση ατυχήματος) θα συνεχίσουν να βαραίνουν τον ΟΣΕ.

Το σχήμα αυτό καθορίζει σαφώς – έστω και σιωπηλά – ότι για τα σιδηροδρομικά τμήματα που περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη ΣΔΙΤ, ο Διαχειριστής Υποδομής, σύμφωνα με τους Ευρωπαϊκούς κανόνες, δε θα είναι ο ΟΣΕ.

Μάλιστα, αυτομάτως αποδεχόμαστε ότι για όλα τα έργα που θα προκύψουν κατά την περίοδο κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης, δηλαδή για 20 χρόνια, ο ιδιώτης θα αποφασίζει και το κράτος μόνο θα πληρώνει.

Άγνωστο επίσης παραμένει το τι θα γίνει με τους εξειδικευμένους μηχανικούς και τα στελέχη του ΟΣΕ που έχουν σήμερα αυτές τις αρμοδιότητες.

Σε κάθε περίπτωση, μετά από 20 χρόνια ΣΔΙΤ, όλη η τεχνογνωσία του ΟΣΕ θα χαθεί. Ο Οργανισμός δε θα μπορέσει ποτέ ξανά να εκτελέσει έργα ανατάξεων, αναβάθμισης και συντήρησης δικτύου. Και όταν οι ιδιώτες αντιληφθούν ότι τα πανάκριβα έργα που έχουν κατασκευαστεί δεν μπορούν να συντηρηθούν από κρατικούς φορείς, θα πολλαπλασιάσουν και τις τιμές.

Τελευταίος, αλλά σημαντικός προβληματισμός είναι ότι με τα σχέδια της κυβέρνησης, όλες οι δραστηριότητες που αφορούν έργα ανατάξεων, αναβάθμισης και συντήρης δικτύου θα περάσουν πλέον στους μεγάλους εργολάβους, αφήνοντας εκτός ανταγωνισμού τοπικούς μεσαίους ή μικρούς εργολάβους.

Με συμβόλαια που υπογράφονται σήμερα, παγώνει η αγορά για τουλάχιστον 20 χρόνια. Και φυσικά, κανείς δε θα έχει ανάγκη την ΕΡΓΟΣΕ για project management, αφού οι εργολάβοι θα έχουν συμβόλαια που τους δίνουν την υποδομή, οπότε θα μοιράζονται όλες τις πίτες μεταξύ τους.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ενώ, με βάση τα στοιχεία της έγκρισης του έργου από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, το Ταμείο Ανάκαμψης θα συνέβαλε χρηματοδοτικά στην κατασκευή με 80 εκ. ευρώ. Όμως, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκης, με πρόσφατες δηλώσεις του στο 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2023 είπε ότι «δυστυχώς δεν είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης».

Πέρα από τα παραπάνω, ανησυχούμε ιδιαίτερα και για τη συντήρηση που γίνεται σήμερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το έργο ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ανακοινωθεί πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2022, από τον τότε Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Πατέρα. Μάλιστα, ο κ. Πατέρας είχε αναφέρει ότι μέχρι να γίνει το έργο, ο σιδηρόδρομος θα υλοποιεί τη συντήρησή του με πολύ περιορισμένους όρους, υλοποιώντας συνήθως «πυροσβεστική συντήρηση».

Ήδη από τότε είχαμε εκφράσει τον προβληματισμό μας, για το ότι ο ΟΣΕ ουσιαστικά παραδέχεται ότι η συντήρηση πραγματοποιείται με πολύ περιορισμένους πόρους, «πυροσβεστικά».

Με αυτή την παραδοχή εξηγείται και η συχνότητα των ατυχημάτων τα 4 τελευταία χρόνια, η οποία φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για καιρό ακόμα, δεδομένου ότι είμαστε 1.5 χρόνο μετά την ανακοίνωση των έργων, ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμα ξεκινήσει, ενώ είναι γνωστή η δυσκολία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών να προωθήσει οτιδήποτε δεν είναι απευθείας ανάθεση, τομέα στον οποίο πρωταγωνιστεί.

Ειδικά για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Φλώρινας, από το δυστύχημα των Τεμπών σταμάτησε η κυκλοφορία των συρμών και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί λεωφορεία.

Πληροφορούμαστε ότι στο πλαίσιο ελέγχων που έγιναν αμέσως μετά το δυστύχημα, εντοπίστηκε πρόβλημα στατικότητας σε γέφυρα στο Ξινό Νερό, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση για το λόγο που διεκόπη η κυκλοφορία των συρμών και για το πότε προβλέπεται η επανέναρξη των δρομολογίων.

Πρόκειται για μια γραμμή κρίσιμη για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της Φλώρινας, πολλοί εκ των οποίων δε διαθέτουν ίδιο μεταφορικό μέσο και χρησιμοποιούν το σιδηρόδρομο για να μετακινηθούν. Ήδη υπήρχαν πολλά παράπονα για τις συνεχείς καθυστερήσεις, ακόμα και ακυρώσεις δρομολογίων, οπότε και η αλλαγή αυτή δημιουργεί πολλά προβλήματα στον προγραμματισμό τους.

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Ποιες είναι οι τεκμηριωμένες συγκριτικές αναλύσεις που έγιναν, οι οποίες οδήγησαν στην επιλογή της μεθόδου ΣΔΙΤ ως βέλτιστη λύση για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Φλώρινα-Αλεξανδρούπολη;

Υπάρχουν σχετικές μελέτες για το έργο της συντήρησης; Ποιος τις εκπόνησε;

Δεδομένης της δημόσιας χρηματοδότησης, ποιος είναι ο επιμερισμός των κινδύνων μεταξύ των εταίρων από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα;

Θα διατεθούν κονδύλια από τον ιδιώτη στο σχήμα ΣΔΙΤ; Αν ναι, ποιο είναι το ποσό; Αν όχι, ποιος ο λόγος που τα προβλεπόμενα κονδύλια δε διατίθενται στον ΟΣΕ, που έχει διαχρονικά την τεχνογνωσία στη συντήρηση του δικτύου;

Ποιος είναι ο λόγος που δε θα αξιοποιηθεί η χρηματοδοτική συμβολή των 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης;

Ποια προβλέπεται να είναι η χρηματική ανταπόδοση στον ιδιώτη, αν διαθέσει χρήματα για το σχήμα ΣΔΙΤ;

Ποιος θα έχει την ευθύνη έναντι της Hellenic Train σε περίπτωση καθυστερήσεων, λόγω προβλημάτων στην υποδομή ή ακόμα και σε περίπτωση ατυχήματος;

Ποιος θα καθορίζει το ύψος των τελών χρήσης υποδομής, το κράτος ή ο ιδιώτης;

Θα αλλάξει η σύμβαση Πολιτείας – Hellenic Train που καθορίζει αυτές τις βασικές λεπτομέρειες;

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει ενημερωθεί για τα παραπάνω και ποια η άποψή της;

Τι προβλέπεται για τους εξειδικευμένους μηχανικούς και τα στελέχη του ΟΣΕ που έχουν σήμερα αυτές τις αρμοδιότητες;

Μέχρι να γίνει το έργο ΣΔΙΤ για την ανάταξη του δικτύου, ποιος είναι ο σχεδιασμός του ΟΣΕ για τη συντήρηση του δικτύου;

Ποιος είναι ο λόγος για τη διακοπή της κυκλοφορίας των συρμών στο δίκτυο της Φλώρινας; Πότε προγραμματίζεται η επανέναρξη των δρομολογίων;

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΠΕΤΗ ΠΕΡΚΑΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟHELLENIC TRAINΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

12 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

12 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Επίσκεψη στη Ρώμη για τον Κ. Μητσοτάκη. Συνάντηση με τη Τζ. Μελόνι, τα θέματα που θα συζητηθούν

12 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αναστολή απεργιακών κινητοποιήσεων των ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

10 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Ο Aθανάσιος Μπίνης πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

12 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

12 Μαΐου, 2025

Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

12 Μαΐου, 2025

Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

12 Μαΐου, 2025

Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις το AI, κατά τον ΣΕΒ

12 Μαΐου, 2025

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr