Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Intrakat: Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στις εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (Κύπρος)

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    PostNL appoints Maurice Unck as Director of its Dutch mail business

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    SABO: Ανέλαβε την αναβάθμιση του εργοστασίου κεραμοποιίας της Cemacon στη Ρουμανία

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Πρωτογενές πλεόνασμα 5,6 δισ. στο 8μηνο για τον προϋπολογισμό

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    FREENOW και Johnnie Walker συμπράττουν για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ρώμη Fiumicino και Ρίο ντε Τζανέιρο θα συνδέει, από 29 Οκτωβρίου, η ITA Airways

    25 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Intrakat: Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στις εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (Κύπρος)

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    PostNL appoints Maurice Unck as Director of its Dutch mail business

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    SABO: Ανέλαβε την αναβάθμιση του εργοστασίου κεραμοποιίας της Cemacon στη Ρουμανία

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Πρωτογενές πλεόνασμα 5,6 δισ. στο 8μηνο για τον προϋπολογισμό

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    FREENOW και Johnnie Walker συμπράττουν για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ρώμη Fiumicino και Ρίο ντε Τζανέιρο θα συνδέει, από 29 Οκτωβρίου, η ITA Airways

    25 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σιδηρόδρομος στην Ελλάδα: Μερίδιο αγοράς 0,6% στους επιβάτες και 2,2% στα εμπορεύματα

vvegiazi by vvegiazi
26 Απριλίου, 2023
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Μια συνολική αποτύπωση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα επιχειρεί, μεταξύ άλλων, το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα των Τεμπών.

Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη

Όπως αναφέρεται σε αυτό, στο συνολικό επιβατικό μεταφορικό έργο από όλα τα μέσα μεταφοράς (σε χιλιομετρικούς επιβάτες) που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, το 2020, οι σιδηρόδρομοι είχαν μερίδιο 0,6%, έναντι αντίστοιχου μεριδίου των σιδηροδρόμων, στις επιβατικές μεταφορές για τις χώρες της ΕΕ, 5,5%.

Αντιστοίχως, στις συνολικές εμπορευματικές μεταφορές της χώρας, οι σιδηρόδρομοι είχαν στην Ελλάδα, το 2020, μερίδιο 2,2%, έναντι μεριδίου των σιδηροδρόμων στις εμπορευματικές μεταφορές στις χώρες της ΕΕ, 16,1%.

Όπως υποστηρίζεται, είναι προφανές ότι (σε σύγκριση ιδίως με την ΕΕ) οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι αποτελούν μικρή και ίσως αμελητέα συνιστώσα του ελληνικού συστήματος μεταφορών.

Η λυπηρή αυτή διαπίστωση, ωστόσο, παραβλέπει μια ουσιώδη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου για τους νέους, τους συνταξιούχους, τις χαμηλές εισοδηματικές τάξεις, τις απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές.

Για όλες τις παραπάνω κατηγορίες Ελλήνων πολιτών (αλλά και για αρκετές άλλες), ο σιδηρόδρομος αποτελεί όχι μόνο αγαπημένο αλλά και απαραίτητο μέσο μετακίνησης.

Ως επιχείρημα για το χαμηλό μερίδιο των σιδηροδρόμων στην ελληνική αγορά μεταφορών προβάλλεται ο νησιωτικός χαρακτήρας της χώρας, όπως και ότι η Ήπειρος και γενικότερα η Δυτική Ελλάδα στερούνται σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Το επιχείρημα αυτό είναι μόνο μερικώς αληθές. Πράγματι, μόνο ό άξονας Αθήνας- Θεσσαλονίκης συγκεντρώνει περισσότερο από τα 2/3 του πληθυσμού της χώρας και περίπου το 70% του παραγόμενου στη χώρα ΑΕΠ.

Ο σιδηρόδρομος δεν αποτέλεσε πολιτική προτεραιότητα

Όπως αναφέρεται στο πόρισμα, έρευνες της κοινής γνώμης τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας αποκαλύπτουν ότι οι περισσότεροι Έλληνες θεωρούν το σιδηρόδρομο ως λιγότερο πολυτελές μέσο μεταφοράς, με αποτέλεσμα την περιφρόνηση και περιθωριοποίησή του στη συλλογική μας συνείδηση.

Πολλοί Έλληνες δεν έχουν μπει ποτέ στη ζωή τους σε τρένο, θεωρούν το ΙΧ ως πολυτελές μέσο μεταφοράς και μηχανισμό διεύρυνσης και επέκτασης της ιδιωτικής τους σφαίρας έξω από το χώρο κατοικίας ή εργασίας τους.

Αναπόφευκτα, στην αξιακή διάρθρωση του μέσου Έλληνα και την ατομικιστική του προσέγγιση ο σιδηρόδρομος συνιστά χαμηλή προτεραιότητα με πολύ λίγες ή καθόλου προσδοκίες για αυτόν.

Αυτό σε ένα μεγάλο βαθμό μπορεί να αποδοθεί και στο ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν παρείχε στους δυνητικούς του χρήστες ένα επίπεδο εξυπηρέτησης ανάλογο με αυτό που παρέχουν οι άλλες χώρες της Ευρώπης.

Το σύστημα διαμόρφωσης των επιλογών της χώρας με τη σειρά του αρθρώνεται στη μεγάλη του πλειοψηφία στην ιεράρχηση προτεραιοτήτων και προσδοκιών της ελληνικής κοινωνίας.

Ιεραρχεί ψηλά τις προτεραιότητες της κοινωνίας που εκτιμά ότι θα του αποφέρουν τη μεγαλύτερη εκλογική απόδοση. Και ο σιδηρόδρομος δεν αποτέλεσε ποτέ υψηλή προτεραιότητα για την εκάστοτε Κυβέρνηση, με εξαίρεση την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Καθώς λοιπόν το πολιτικό σύστημα δεν αποτελεί στην πλειοψηφία του καθοδηγητή της Ελληνικής κοινωνίας, δεν υπήρχε πιθανότητα να δοθεί μεγαλύτερη προτεραιότητα στους σιδηροδρόμους.

Πρέπει να επισημανθεί ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα βαρύ σύστημα, που απαιτεί υψηλές επενδύσεις, ενώ ταυτόχρονα έχει πολύ χαμηλές αποδόσεις των επενδυμένων κεφαλαίων, που είναι ανεπαρκείς για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα.

Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι από τους Οργανισμούς που διαχειρίζονται το σιδηροδρομικό αντικείμενο δεν στελεχώθηκαν με επιστήμονες με εξειδικευμένη γνώση στο αντικείμενο και ικανότητες στοχοθέτησης και έμπνευσης των εργαζομένων, που στην πλειοψηφία τους έχουν τεχνογνωσία και αφοσίωση στη σιδηροδρομική υπηρεσία.

Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό πρώτης γραμμής, που δεν επιλεγόταν πάντοτε με βάση τις απαιτήσεις της θέσης, που συνήθως προϋποθέτει διαρκή εργασιακή ένταση και εγρήγορση, ενώ το όποιο σφάλμα μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο.

Λειτουργώντας επομένως το πολιτικό σύστημα με κριτήρια πολιτικά, συντεχνιακά και συνήθως κομματικά , χωρίς στόχους, σχεδιασμό, συνέχεια και επιμονή, ανακύκλωνε τις παθογένειες.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΟΣΕHELLENIC TRAINΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΠΟΡΙΣΜΑ ΤΕΜΠΩΝ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Επανέρχονται, από σήμερα, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο Αθήνα – Λειανοκλάδι

22 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Hellenic Train: Ακυρώσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων στον Προαστιακό Αθήνας και Πάτρας, λόγω στάσης εργασίας

21 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Eρώτηση κατέθεσε η Έλενα Κουντουρά στην Κομισιόν για το πόρισμα του ERA για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

21 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Π. Τερεζάκης, ΟΣΕ: Τιτάνια προσπάθεια για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Ιω. Τσιαπαρίκου, ΡΑΣ: Ολικός ανασχεδιασμός και ανασύνταξη για την επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Μαθητές Δημοτικού βραβεύθηκαν για ρομποτικό σύστημα προστασίας διαβάσεων τρένων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Κωνσταντίνος Μπήτρος, Streem Global: Eξετάζουμε εξαγορές στο εξωτερικό

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Λ. Σιγάλας, Minoan Lines: Θα αναπτύξουμε τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1

Intrakat: Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στις εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (Κύπρος)

25 Σεπτεμβρίου, 2023

PostNL appoints Maurice Unck as Director of its Dutch mail business

25 Σεπτεμβρίου, 2023

SABO: Ανέλαβε την αναβάθμιση του εργοστασίου κεραμοποιίας της Cemacon στη Ρουμανία

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Πρωτογενές πλεόνασμα 5,6 δισ. στο 8μηνο για τον προϋπολογισμό

25 Σεπτεμβρίου, 2023

FREENOW και Johnnie Walker συμπράττουν για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Ρώμη Fiumicino και Ρίο ντε Τζανέιρο θα συνδέει, από 29 Οκτωβρίου, η ITA Airways

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Αττική Οδός: Κλειστή η έξοδος προς Λ. Φυλής στο ρεύμα προς Ελευσίνα από το βράδυ 25/9 ως το πρωί 26/9

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Νέος Managing Director της PCT ο Captain Wang Jihang

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ