ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣTo 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του ομίλου FSI, στον οποίο ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Προβληματισμός για το 2020

To 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του ομίλου FSI, στον οποίο ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Προβληματισμός για το 2020

«Το 2019 ήταν το καλύτερο έτος στην ιστορία του ομίλου Ferrovie dello Stato, με έσοδα πάνω από 12 δισ. και 584 εκατ. καθαρά κέρδη, χωρίς έκτακτες συναλλαγές.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, βελτιώσαμε όλους τους οικονομικούς στόχους», ανέφερε χθες ο Gianfranco Battisti, διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της FS Italiane, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019.

«Σε αυτή τη δύσκολη αρχή του 2020, ο όμιλος FS Italiane ξεκίνησε διάφορες πρωτοβουλίες για να στηρίξει τη χώρα και να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, ενώ είναι έτοιμος να ξεκινήσει, εκ νέου, ένα σχέδιο για την επιτάχυνση των επενδύσεων στη σιδηροδρομική και οδική υποδομή με περισσότερα από 20 δισ. ευρώ το 2020», συμπλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Στα 12,4 δις τα έσοδα και στα 584 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2019

Αμιγώς στα οικονομικά μεγέθη, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 12,4 δισ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 363 εκατ. από το 2018 (αύξηση 3,0%), ενώ αύξηση παρουσίασαν και τα λειτουργικά έξοδα (9,8 δισ.).

Θετική ήταν η επίδοση των επιχειρήσεων Μεταφορών στα έσοδα, η οποία ανήλθε στα 7,6 δισ. Το 2019 αυξήθηκε κατά 230 εκατ., συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη του ομίλου της FS.Ειδικότερα, όλα τα τμήματα της επιχείρησης Μεταφορών αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια του περσινού έτους.

O διευθύνων σύμβουλος της FSI, Gianfranco Battisti

Τα έσοδα από επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και Short Haul αυξήθηκαν συνολικά κατά 150 εκατ. ευρώ, καθώς και τα έσοδα από τις οδικές μεταφορές επιβατών (έως 62 εκατ. ευρώ) και τα έσοδα από σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές (αύξηση κατά 17 εκατ. ευρώ).

Επίσης, η ικανοποίηση του πελάτη και όλοι οι άλλοι δείκτες εμπειρίας ταξιδιού βελτιώθηκαν (93,4% άνεση, 90,8% καθαρισμός των μέσων / μακρινών αμαξοστοιχιών, 97,1% ποιότητα σταθμού, 91% ακρίβεια των περιφερειακών υπηρεσιών).

 

H FSI συνεισέφερε το 1,4% του ιταλικού ΑΕΠ, αποτελώντας τον μεγαλύτερο εγχώριο επενδυτικό όμιλο

 

Αντίστοιχα, το EBITDA του ομίλου βελτιώθηκε κατά 5,4% από το 2018 σε 2,6 δισ. ευρώ, με περιθώριο EBITDA 21,0%.

Το EBIT αυξήθηκε στα 829 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 16,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος), με περιθώριο EBIT 6,7%. Τέλος, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 584 εκατ. και αυξήθηκαν κατά 25 εκατ. (αύξηση 4,5% το 2018).

Προβληματισμός για το 2020

Για το 2020, αναφέρεται ότι «ο Όμιλος FS γνωρίζει τον βασικό κοινωνικό και υπηρεσιακό ρόλο του για τη χώρα και παρακολουθεί συνεχώς τον αντίκτυπο της υγειονομικής έκτακτης ανάγκης COVID-19, προκειμένου να ακολουθήσει τις σταθερές μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές του.

Η FS εφαρμόζει περαιτέρω προσεκτική και υπεύθυνη διαχείριση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς στη δύσκολη κοινωνικο-περιβαλλοντική κατάσταση που αντιμετωπίζει η χώρα κατά τους πρώτους μήνες του 2020 με την εξάπλωση του κορωνοϊού (COVID-19).

Η FS Italiane δεσμεύεται να ξαναρχίσει τις βιομηχανικές της δραστηριότητες, περιλαμβανομένων και των στοχοθετημένων δράσεων ανάκαμψης που μπορεί επίσης να προκύψουν από μη τακτικές συμφωνίες με εθνικούς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς».

Σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, το lock down που έχει επιβληθεί στην Ιταλία, λόγω των μεγάλων επιπτώσεων της επιδημίας, έχει επηρεάσει (έχουν επιβληθεί περιορισμοί στις μετακινήσεις, έχουν ανασταλεί δρομολόγια) τον όμιλο της FS.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο