Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Κίνδυνο μετατόπισης από τον σιδηρόδρομο στο οδικό δίκτυο επιφέρει η αναθεώρηση της Οδηγίας για τα βάρη και τις διαστάσεις. Τι αναφέρει η CER

vvegiazi by vvegiazi
15 Φεβρουαρίου, 2024
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Απογοητευμένη με την ψηφοφορία στην Επιτροπή TRAN για την αναθεώρηση της οδηγίας 96/53/ΕΚ για τα βάρη και τις διαστάσεις (WDD), και ειδικότερα με την αποσύνδεσή της από την τρέχουσα αναθεώρηση της οδηγίας για τις συνδυασμένες μεταφορές, δηλώνει η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER).

Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη

Υπενθυμίζεται ότι, η CER και αρκετοί Οργανισμοί του σιδηροδρόμου έχουν επανειλημμένα εξηγήσει ότι η αύξηση του μεγέθους και του βάρους των οχημάτων θα παρεμποδίσει τις intermodal λειτουργίες, θα προσφέρει πολύ κατώτερες επιδόσεις όσον αφορά στην ενεργειακή απόδοση και τις εκπομπές και θα προκαλέσει την στροφή από τις σιδηροδρομικές στις οδικές μεταφορές.

Όπως επισημαίνεται, «η οδηγία WDD δημιουργεί έναν πραγματικό και υποτιμημένο κίνδυνο μετατόπισης των μεταφορών από το σιδηρόδρομο στο οδικό δίκτυο. Ενώ η κυκλοφορία των εμπορευμάτων αναμένεται να αυξηθεί σταδιακά τις επόμενες δεκαετίες, η WDD δημιουργεί ένα άμεσο κίνητρο για μεγαλύτερα και βαρύτερα οδικά οχήματα σε διασυνοριακές επιχειρήσεις, γεγονός που θα δώσει αυξημένο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους αυτοκινητοδρόμους.

Ενώ οι σιδηρόδρομοι λειτουργούν σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ για τις εκπομπές για δεκαετίες (αντλώντας από τα ενεργειακά δίκτυα της ΕΕ και συμμετέχοντας στο κόστος της πολύ αναγκαίας ενεργειακής μετάβασης), αυτό δεν ισχύει για άλλους τρόπους μεταφοράς, οι οποίοι μόνο να υπόκεινται σταδιακά στα ίδια πρότυπα από το 2030 και μετά».

Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από το ερευνητικό ινστιτούτο D-fine, που ανατέθηκε από τις UIRR, CER, ERFA, UIP και UIC, έδειξε ξεκάθαρα ότι οι οδικές μεταφορές θα αυξήσουν την αποτελεσματικότητα και την ανταγωνιστικότητα κατακτώντας το μερίδιο αγοράς από τον πολύ πιο αποτελεσματικό και λιγότερο περιβαλλοντικά καταστροφικό σιδηρόδρομο.

Το αποτέλεσμα θα είναι μια συνολική αύξηση των εκπομπών ανά τόνο μεταφερόμενων εμπορευμάτων, η οποία είναι αντίθετη με τον ίδιο τον σκοπό της WDD και αντίκειται στους στόχους της ΕΕ για την απανθρακοποίηση των μεταφορών.

Η CER εκφράζει τη θλίψη της που το κίνητρο για διασυνοριακή λειτουργία οχημάτων 44 τόνων παρέμεινε αμετάβλητο, καθώς όπως υποστηρίζει «δεν συμπεριλήφθηκαν περιορισμοί που να στοχεύουν σε μια λύση για οχήματα μηδενικών εκπομπών ή να καθιερώσουν συντομότερη προθεσμία για τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης οχημάτων εσωτερικής καύσης».

Αναφορικά με τα οχήματα που χρησιμοποιούν συνδυασμό ευρωπαϊκών αρθρωτών συστημάτων (EMS) (μεγαλύτεροι και/ή βαρύτεροι συνδυασμοί συμβατικών οχημάτων), η CER σημειώνει ότι «έχουν γίνει κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση μέσω της εισαγωγής νέων διασφαλίσεων που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πριν από την ανάπτυξη αυτών των εξαιρετικά βαρέων και μεγάλων οχημάτων σε διασυνοριακές επιχειρήσεις».

Τέλος, η εσφαλμένη ιδέα ότι τα «μεγαλύτερα και βαρύτερα» εμπορευματοκιβώτια που χρησιμοποιούνται στις intermodal μεταφορές θα είχαν προστιθέμενη αξία, δυστυχώς παρέμεινε στα χαρτιά. Η CER υπογραμμίζει ότι η δημιουργία κινήτρου για τα «48άρια» εμπορευματοκιβώτια και τη χρήση τους στις intermodal μεταφορές θα παρεμποδίσει αποτελεσματικά το intramodality αποκλείοντας τη δυνατότητα χρήσης του σιδηροδρόμου, λόγω του υπερβολικού και ασυμβίβαστου μεγέθους, και πιθανώς του βάρους, των εμπορευματοκιβωτίων.

Αντί επιλόγου

Θέλοντας να τονίσει τα οφέλη του σιδηροδρόμου για το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις, η CER αναφέρει ότι:

-Ο σιδηρόδρομος είναι 9 φορές πιο αποδοτικός σε CO2 από τις οδικές μεταφορές.

-Ο σιδηρόδρομος είναι 7 φορές πιο ενεργειακά αποδοτικός από τις οδικές μεταφορές. Αυτό είναι κρίσιμης σημασίας σε μια εποχή που η Ευρώπη εξαρτάται από τον εξωτερικό εφοδιασμό για το 58% των ενεργειακών αναγκών της.

-Ένας μηχανοδηγός μπορεί να αντικαταστήσει έως και 40 οδηγούς φορτηγών, ένα σημαντικό πλεονέκτημα λαμβάνοντας υπόψη τη σοβαρή έλλειψη οδηγών φορτηγών στην Ευρώπη.

-Ο σιδηρόδρομος χρησιμοποιεί την ενέργεια χαμηλών εκπομπών άνθρακα που παράγεται στην ΕΕ και με αυξανόμενη συμβολή από ΑΠΕ και άλλες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών, παρέχοντας κινητικότητα μηδενικών εκπομπών για επιβάτες και εμπορεύματα σήμερα.

-Η ευρωπαϊκή σιδηροδρομική βιομηχανία αποτελεί σημείο αναφοράς παγκοσμίως και ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και τη στρατηγική αυτονομία της ΕΕ στην τεχνολογία.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:CERΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΦΟΡΤΗΓΑΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Αιτιολογημένη γνώμη στη Γαλλία για τους κανόνες πρόσβασης στις διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές

9 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Συνάντηση ΠΣΕ με τον αν. υπουργό Οικονομικών, στο επίκεντρο οι δασμοί των ΗΠΑ

3 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Θανάσιμος τραυματισμός γυναίκας ναυτικού στο λιμάνι Πάτρας, παρασύρθηκε από φορτηγό

25 Απριλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Δημιουργία υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ Μαδρίτης και Λισαβόνας

24 Απριλίου, 2025
ΓΝΩΜΗ

Οι έξι κορυφαίες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των φορτηγών

24 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Η ομιλία της Μαρίας Καρυστιανού στην εκδήλωση για τα Τέμπη στο Ευρωκοινοβούλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

12 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

12 Μαΐου, 2025

Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

12 Μαΐου, 2025

Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

12 Μαΐου, 2025

Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις το AI, κατά τον ΣΕΒ

12 Μαΐου, 2025

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr