• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 20 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα για ενίσχυση του αριθμού των καθ’ οδόν ελέγχων στις οδικές μεταφορές

    20 Μαΐου, 2022
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Παγκόσμιος ελάχιστος συντελεστής φορολογίας εταιρειών 15% για τις μεγάλες πολυεθνικές

    19 Μαΐου, 2022
    Περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα εξετάζει η Reggeborgh Invest B.V.
    LOGISTICS

    Την αποθήκευση και πανελλαδική διανομή των προϊόντων της LG Electronics Hellas ανέλαβε η SARMED

    19 Μαΐου, 2022
    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

    19 Μαΐου, 2022
    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

    19 Μαΐου, 2022
    Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Αυξήθηκε οριακά η δύναμη, αλλά μειώθηκε η χωρητικότητα τον Μάρτιο

    19 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα για ενίσχυση του αριθμού των καθ’ οδόν ελέγχων στις οδικές μεταφορές

    20 Μαΐου, 2022
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Παγκόσμιος ελάχιστος συντελεστής φορολογίας εταιρειών 15% για τις μεγάλες πολυεθνικές

    19 Μαΐου, 2022
    Περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα εξετάζει η Reggeborgh Invest B.V.
    LOGISTICS

    Την αποθήκευση και πανελλαδική διανομή των προϊόντων της LG Electronics Hellas ανέλαβε η SARMED

    19 Μαΐου, 2022
    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

    19 Μαΐου, 2022
    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

    19 Μαΐου, 2022
    Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Αυξήθηκε οριακά η δύναμη, αλλά μειώθηκε η χωρητικότητα τον Μάρτιο

    19 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μας στοίχισαν «χρυσάφι», αλλά… επιτέλους ολοκληρώνονται οι οδικοί άξονες

vvegiazi by vvegiazi
9 Σεπτεμβρίου, 2016
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Δεσμεύτηκαν 70,7 εκατ. για το τέταρτο τμήμα του Πάτρα – Πύργος
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Υπογράφτηκαν το 2007, θα ολοκληρωθούν το 2017. Συνεχίζοντας την «παράδοση» των δημοσίων έργων, όπου τα χρονοδιαγράμματα δεν… ακολουθούνται, οι πέντε οδικοί άξονες (Ολυμπία, Ιόνια, Ε65, Αιγαίου, Μορέας) μας στοίχισαν «χρυσάφι».

Ωστόσο, έχουν φτάσει στην τελική ευθεία υλοποίησης, έχοντας ως κεντρική επιδίωξη τηναναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και συνάμα, την ανάπτυξη των οδικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών.

Οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων κυρώθηκαν με νόμο, το 2007, στη Βουλή, έχοντας υψηλή συνταγματική προστασία. Συνεπώς, κάθε επαναδιαπραγμάτευση και αναθεώρησή τους χρειαζόταν τη συμφωνία όλων των πλευρών, δηλαδή τραπεζών και κατασκευαστικών εταιρειών.

Ως γνωστόν, τα έργα σταμάτησαν και επανεκκίνησαν αρκετές φορές. Tο κίνημα «Δεν Πληρώνω», η μείωση του κυκλοφοριακού όγκου και γενικότερα, η οικονομική ύφεση οδήγησαν τα έργα σε τέλμα και τις τράπεζες στην απεμπόληση της χρηματοδότησης.

Τελικά, το δημόσιο έβαλε «πλάτη», δηλαδή εγγυήθηκε τις απώλειες από τη μείωση των εσόδων από τα διόδια και τα εργοτάξια πήραν και πάλι μπροστά.

Για… ιστορικούς λόγους, υπογραμμίζεται ότι τα συνολικά έσοδα Δημοσίου και ιδιωτών από τους 5 οδικούς άξονες, σε βάθος 30ετίας, είχαν προϋπολογιστεί στα 60 δις. ευρώ.

Η πρόβλεψη των εσόδων έγινε το 2007, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές συνθήκες της περιόδου, οι οποίες έχουν διαψευσθεί. Σύμφωνα με τις παραδοχές του 2007, τα έσοδα του Δημοσίου από τις 30ετείς συμβάσεις παραχώρησης θα προσέγγιζαν τα 20 δις., ενώ των παραχωρησιούχων τα 40 δις.

Η κατασκευή των 5 αυτοκινητοδρόμων είχε υπολογιστεί, τότε, ότι θα κόστιζε συνολικά 8,7 δις. ευρώ, εκ των οποίων 2,3 δις. θα προέρχονταν από το δημόσιο και την ΕΕ, 3,3 δις. από τις τράπεζες (τα δάνεια αυτά έχουν χορηγηθεί στις κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες υποχρεούνται να τα αποπληρώσουν) και 800 εκατ. από τα ίδια κεφάλαια των κατασκευαστικών εταιρειών.

Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος των 5 έργων ανερχόταν στα 6,43 δις και το συνολικό στα 8,7 δις., συμπεριλαμβανομένου του κόστους συντήρησης και λειτουργίας των ολοκληρωμένων τμημάτων, καθώς και τα χρηματοοικονομικά κόστη.

Πόσο έφτασε ο τελικός λογαριασμός; Άγνωστο, αφού συμβάσεις «κόπηκαν», όπως το τμήμα Πάτρα – Πύργος της «Ολυμπίας Οδού» και η «αρχή» και το «τέλος» του Ε-65.

Παράλληλα, το ελληνικό δημόσιο και οι παραχωρησιούχοι προχώρησαν στην υπογραφή «Μνημονίων Συναντίληψης», οι οποίες επαναπροσδιόρισαν τις αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, την αρχαιολογία, κτλ.

Το υπουργείο Μεταφορών διατείνεται ότι εξοικονόμησε 764 εκατ., έναντι των διεκδικήσεων των παραχωρησιούχων, οι οποίες – όπως είναι λογικό – ήταν «στο Θεό».

Στα τέλη Ιουνίου, η Ιόνια Οδός (Αντίρριο – Ιωάννινα) βρισκόταν στο 81% και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) στο 80%. Αντίστοιχα, η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) στο 79,4%, ο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί) στο 92% και ο Μορέας (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) στο 97%.

Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣΜΟΡΕΑΣΝΕΑ ΟΔΟΣΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Σχετικά Άρθρα

Προσλαμβάνεται σύμβουλος για την μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους του ΒΟΑΚ
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Το καλοκαίρι παραδίδονται τα πρώτα 17 χλμ. της παράκαμψης Αμφιλοχίας

18 Μαΐου, 2022
Μειώσεις 5-10 λεπτών σε ορισμένους σταθμούς διοδίων, στο Μορέα, από 1/1/17
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, 17-18/5, μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Παραδεισίων και Τσακώνας

16 Μαΐου, 2022
Επίσημη πρώτη για το πρόγραμμα Moving Stars του Erasmus+ στο Φεστιβάλ Οδικής Ασφάλειας στη Λάρισα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Επίσημη πρώτη για το πρόγραμμα Moving Stars του Erasmus+ στο Φεστιβάλ Οδικής Ασφάλειας στη Λάρισα

16 Μαΐου, 2022
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο τμήμα Μεταμόρφωση – Μπογιάτι (Αγ. Στέφανος) έως τις 31/5

12 Μαΐου, 2022
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Φεστιβάλ οδικής ασφάλειας στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του δήμου Λαρισαίων
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Φεστιβάλ οδικής ασφάλειας στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του δήμου Λαρισαίων

5 Μαΐου, 2022
Προσλαμβάνεται σύμβουλος για την μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους του ΒΟΑΚ
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Άνοδο εσόδων 14,3% σημείωσαν οι παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2021. Στα 101,8 εκατ. τα λειτουργικά κέρδη

30 Απριλίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Παραβάτες 1 στους 6 οδηγούς. Οι περισσότερες παραβάσεις λόγω αλκοόλ και ταχύτητας

Η τρομοκρατία, η μεγαλύτερη απειλή (και) για την αεροπορική βιομηχανία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

16 Μαΐου, 2022

Εγκρίθηκε bonus 1,5 ευρώ επί των τελών διαδρομής στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

13 Μαΐου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

13 Μαΐου, 2022

Εγκρίθηκε η ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

17 Μαΐου, 2022
Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto

Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto

16 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

19 Μαΐου, 2022
Παραδόθηκαν από την Kosmocar τα πρώτα ηλεκτρικά Volkswagen ID σε ιδιώτες στην Αστυπάλαια

Καθορίστηκε το κόμιστρο για on demand επιβατικές μεταφορές με ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια

17 Μαΐου, 2022

Έφτασε το «τέλος» στην άνοδο των ακινήτων logistics; Οδηγούμαστε σε επιβράδυνση της ανάπτυξης;

13 Μαΐου, 2022
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα για ενίσχυση του αριθμού των καθ’ οδόν ελέγχων στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022

Παγκόσμιος ελάχιστος συντελεστής φορολογίας εταιρειών 15% για τις μεγάλες πολυεθνικές

19 Μαΐου, 2022
Περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα εξετάζει η Reggeborgh Invest B.V.

Την αποθήκευση και πανελλαδική διανομή των προϊόντων της LG Electronics Hellas ανέλαβε η SARMED

19 Μαΐου, 2022
Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

19 Μαΐου, 2022
Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

19 Μαΐου, 2022
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Αυξήθηκε οριακά η δύναμη, αλλά μειώθηκε η χωρητικότητα τον Μάρτιο

19 Μαΐου, 2022
Η SKY express «μεγαλώνει». Φωτογραφίες και video από την παραλαβή του πρώτου Airbus A320neo

Συνεργασία SKY express με την αμερικανική Delta Air Lines για κοινές πτήσεις

19 Μαΐου, 2022
Αυξάνονται τα δρομολόγια προς τις παραλίες του δήμου Θερμαϊκού με απόφαση ΟΣΕΘ

Επαφές ΟΣΕΘ με PTV Austria για την αξιοποίηση του λογισμικού κυκλοφοριακής προσομοίωσης

19 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ