Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μετά από μια δεκαετία πτώσης και στασιμότητας, ούριος άνεμος στην ακτοπλοΐα

ffotinos by ffotinos
29 Ιουλίου, 2018
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Μετά από μια δεκαετία πτώσης και στασιμότητας, ούριος άνεμος πνέει στην ακτοπλοΐα. Αυτό φανερώνει η τελευταία έκθεση της XRTC για την εγχώρια ακτοπλοΐα, με τίτλο «Εκκίνηση νέου κύκλου με πολλά ισοδύναμα», η οποία στηρίζεται στα απολογιστικά μεγέθη του 2017.

Όπως αναφέρεται σε αυτή, η αύξηση της τουριστικής κίνησης, η υποχώρηση των διεθνών τιμών πετρελαίου σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν και οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές έδωσαν μία σημαντική ανάσα στα οικονομικά των εταιρειών.

«Τα στοιχεία της φετινής μελέτης εμφανίζουν έντονα σημάδια της έναρξης ενός νέου ανοδικού κύκλου της ακτοπλοϊκής αγοράς, μετά από μία δεκαετία πτώσης και στασιμότητας», υπογραμμίζεται στην έκθεση.

Ωστόσο, παρά την τάση που προδιαγράφεται, για μία ακόμα χρονιά, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δείχνουν να έχουν περιορισμένη αποτελεσματικότητα, αναφορικά με την αξιοποίηση της αυξημένης ζήτησης από το εξωτερικό, στηρίζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων τους στην κίνηση που προέρχεται από εμπορεύματα, καθώς επίσης και στον εσωτερικό τουρισμό.

Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η συνολική ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει ανοδική τάση, την οποία φαίνεται να εκμεταλλεύονται περισσότερο οι μικρότεροι «παίκτες» της αγοράς και λιγότεροι οι τέσσερις «παραδοσιακοί» (ANEK, Minoan, Attica, HSW).

Τα βασικά συμπεράσματα

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους (2017 και μέχρι τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους), οι σημαντικότερες εξελίξεις για τον κλάδο συνοψίζονται στην πώληση του 48,53% της Hellenic Seaways (HSW), που βρισκόταν υπό τον έλεγχο της Minoan Lines. Αγοραστής ήταν ο όμιλος Attica, ο οποίος πλέον ελέγχει το 98,83% της Hellenic Seaways.

Επίσης, σημαντική ήταν και η είσοδος της Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, μια αγορά που ήταν στον αποκλειστικό έλεγχο της κοινοπραξίας ANEK-Attica.

Μετά τις τελευταίες αυτές αγοραπωλησίες, ο όμιλος Attica αποτελεί το μεγαλύτερο σχήμα στην ελληνική ακτοπλοΐα, που καλύπτει το 30% της προσφοράς της χωρητικότητας και το 33% της ζήτησης σε επιβάτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης ήταν της τάξεως του 10%, ποσοστό όμως το οποίο κατά το μεγαλύτερο μέρος καρπώθηκαν οι υπόλοιπες εταιρείες (μη εισηγμένες), των οποίων η παρουσία αυξάνει συνεχώς, τόσο σε επίπεδο στόλου, όσο και σε επίπεδο κίνησης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση της XRTC, «οι εισηγμένες και η HSW έχοντας να αντιμετωπίσουν το βαρίδι των υψηλών επενδύσεών τους, άρα και των δανείων τους, έπρεπε να προχωρήσουν σε στρατηγικές απομόχλευσης.

Με σκοπό την αποφυγή της χρεοκοπίας συρρικνώθηκαν, διαθέτοντας προς πώληση πλοία και εξορθολογίζοντας ταυτόχρονα τόσο τις γραμμές όπου δραστηριοποιούνται όσο και τον αριθμό των δρομολογίων».

Ωστόσο, όπως τονίζεται, η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσής τους, καθώς και οι νέες συνθήκες ανταγωνισμού με τις υπόλοιπες εταιρείες ίσως αποτελέσει κίνητρο για μεγάλους επενδυτές να επενδύσουν στις εισηγμένες εταιρείες του κλάδου και στη HSW.

Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση είναι και η συμμετοχή των τραπεζών, αφού η έλλειψη της τραπεζικής χρηματοδότησης αποτελεί τροχοπέδη για οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση.

Εν μέσω αυτού του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, νέοι “παίκτες” αποφάσισαν να επενδύσουν στην ακτοπλοϊκή αγορά, αυξάνοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα, εισερχόμενοι σε γραμμές όπου οι εισηγμένες και η HSW αναγκάστηκαν να συρρικνωθούν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέχρι το 2013, οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου κατείχαν μερίδιο 64% της επιβατικής κίνησης. Από το 2014, το ποσοστό αυτό μειώνεται διαρκώς για να φτάσει το 2017 μόλις στο 43%.

Στις εταιρείες που έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς περιλαμβάνονται οι Seajets, Golden Star Ferries, Fast Ferries, Zante Ferries και Dodekanisos Seaways.

Η XRTC επισημαίνει πάντως την επιτακτική ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα εξασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών και συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.

Οι κίνδυνοι

Οι κυριότεροι κίνδυνοι που απασχολούν τον κλάδο εξακολουθούν και είναι η μεταβλητότητα των τιμών του πετρελαίου και η συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ / δολαρίου Αμερικής.

Το 2017, η απειλή του πετρελαίου έκανε και πάλι την εμφάνισή της, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το σημαντικό περιορισμό του περιθωρίου κέρδους των τεσσάρων παραδοσιακών «παικτών».

Ωστόσο, ο κίνδυνος της μειωμένης ζήτησης που προερχόταν από την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας φαίνεται να έχει απομακρυνθεί, μιας και η εμπιστοσύνη, τόσο της εσωτερικής, όσο και της εξωτερικής ζήτησης αποκαθίσταται και παρουσιάζει αισθητά σημάδια ανάκαμψης.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ATTICABLUE STAR FERRIESHELLENIC SEAWAYSHSWMINOAN LINESSUPERFAST FERRIESXRTCΑΚΤΟΠΛΟΙΑΑΝΕΚΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣΣΕΕΝ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Ο εκσυγχρονισμός του ακτοπλοϊκού στόλου και των λιμανιών είναι εθνική προτεραιότητα

7 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΠΕΝΕΝ: Αυτή είναι η συμφωνία με Attica και Minoan Lines για τα πλοία της Αδριατικής

6 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στ. Γκίκας: Να εφαρμοστεί η “Προγραμματική Ρήτρα Νησιωτικότητας” στις πολιτικές της ΕΕ

3 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Minoan Lines: Εκπαιδεύει το προσωπικό της για την εξυπηρέτηση ΑμεΑ

2 Ιουλίου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Επιμόρφωση του πληρώματος του ομίλου Attica για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις

30 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κανονικά τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο

30 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Σε πτώση η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, αλλά πιο «ελεγχόμενη»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Εγκρίθηκε η περιτοίχιση του σιδηροδρομικού διαδρόμου σε επιλεγμένα σημεία σε Θήβα, Θριάσιο, Ζευγολατιό

1 Ιουλίου, 2025

H «ισχυρή Ελλάδα» και οι πρώτες αναφορές του Κ. Κυρανάκη στη «στρατιωτική κινητικότητα»

1 Ιουλίου, 2025

Δημοσιεύτηκε το νέο ΦΕΚ για την απασχόληση του μόνιμου προσωπικού της ΥΠΑ

1 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Συμμετοχή του σωματείου εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε συναντήσεις στην Αθήνα για εργασιακά θέματα

0

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

7 Ιουλίου, 2025

O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

7 Ιουλίου, 2025

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

7 Ιουλίου, 2025

Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

7 Ιουλίου, 2025

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

7 Ιουλίου, 2025

Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

7 Ιουλίου, 2025

Το DS3 Hybrid με 1 μήνα δώρο σε παλιούς και νέους συνδρομητές του instacar

7 Ιουλίου, 2025

Οικονομικά αποτελέσματα AVIS Greece το 2024: Έσοδα 364,64 εκατ. (+18,26%) και κέρδη 42,5 εκατ. (+14,17%)

7 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr