Παρασκευή, 9 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πλήρη επιθεώρηση υδατοδρομίου με την χρήση drone στο πλαίσιο του «5D-Αerosafe»

    9 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

    9 Ιουνίου, 2023
    MMM

    Αναθεωρήθηκαν οι κανόνες για την ενίσχυση των ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS)

    9 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Οι τελευταίες εξελίξεις και οι προκλήσεις στα logistics αναλύθηκαν στο 6ο International Logistics Forum

    9 Ιουνίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι προκλήσεις για τη βιομηχανία ημιαγωγών: Κατακερματισμός, έλλειψη ταλέντων, εμπλοκή τοπικών κοινωνιών

    9 Ιουνίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η M. Technology πιστοποιήθηκε ως Mobile Robotics Specialist της Zebra Fetch Robotics

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πλήρη επιθεώρηση υδατοδρομίου με την χρήση drone στο πλαίσιο του «5D-Αerosafe»

    9 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

    9 Ιουνίου, 2023
    MMM

    Αναθεωρήθηκαν οι κανόνες για την ενίσχυση των ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS)

    9 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Οι τελευταίες εξελίξεις και οι προκλήσεις στα logistics αναλύθηκαν στο 6ο International Logistics Forum

    9 Ιουνίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι προκλήσεις για τη βιομηχανία ημιαγωγών: Κατακερματισμός, έλλειψη ταλέντων, εμπλοκή τοπικών κοινωνιών

    9 Ιουνίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η M. Technology πιστοποιήθηκε ως Mobile Robotics Specialist της Zebra Fetch Robotics

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μετά από μια δεκαετία πτώσης και στασιμότητας, ούριος άνεμος στην ακτοπλοΐα

ffotinos by ffotinos
29 Ιουλίου, 2018
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Μετά από μια δεκαετία πτώσης και στασιμότητας, ούριος άνεμος πνέει στην ακτοπλοΐα. Αυτό φανερώνει η τελευταία έκθεση της XRTC για την εγχώρια ακτοπλοΐα, με τίτλο «Εκκίνηση νέου κύκλου με πολλά ισοδύναμα», η οποία στηρίζεται στα απολογιστικά μεγέθη του 2017.

Όπως αναφέρεται σε αυτή, η αύξηση της τουριστικής κίνησης, η υποχώρηση των διεθνών τιμών πετρελαίου σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν και οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές έδωσαν μία σημαντική ανάσα στα οικονομικά των εταιρειών.

«Τα στοιχεία της φετινής μελέτης εμφανίζουν έντονα σημάδια της έναρξης ενός νέου ανοδικού κύκλου της ακτοπλοϊκής αγοράς, μετά από μία δεκαετία πτώσης και στασιμότητας», υπογραμμίζεται στην έκθεση.

Ωστόσο, παρά την τάση που προδιαγράφεται, για μία ακόμα χρονιά, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δείχνουν να έχουν περιορισμένη αποτελεσματικότητα, αναφορικά με την αξιοποίηση της αυξημένης ζήτησης από το εξωτερικό, στηρίζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων τους στην κίνηση που προέρχεται από εμπορεύματα, καθώς επίσης και στον εσωτερικό τουρισμό.

Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η συνολική ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει ανοδική τάση, την οποία φαίνεται να εκμεταλλεύονται περισσότερο οι μικρότεροι «παίκτες» της αγοράς και λιγότεροι οι τέσσερις «παραδοσιακοί» (ANEK, Minoan, Attica, HSW).

Τα βασικά συμπεράσματα

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους (2017 και μέχρι τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους), οι σημαντικότερες εξελίξεις για τον κλάδο συνοψίζονται στην πώληση του 48,53% της Hellenic Seaways (HSW), που βρισκόταν υπό τον έλεγχο της Minoan Lines. Αγοραστής ήταν ο όμιλος Attica, ο οποίος πλέον ελέγχει το 98,83% της Hellenic Seaways.

Επίσης, σημαντική ήταν και η είσοδος της Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, μια αγορά που ήταν στον αποκλειστικό έλεγχο της κοινοπραξίας ANEK-Attica.

Μετά τις τελευταίες αυτές αγοραπωλησίες, ο όμιλος Attica αποτελεί το μεγαλύτερο σχήμα στην ελληνική ακτοπλοΐα, που καλύπτει το 30% της προσφοράς της χωρητικότητας και το 33% της ζήτησης σε επιβάτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης ήταν της τάξεως του 10%, ποσοστό όμως το οποίο κατά το μεγαλύτερο μέρος καρπώθηκαν οι υπόλοιπες εταιρείες (μη εισηγμένες), των οποίων η παρουσία αυξάνει συνεχώς, τόσο σε επίπεδο στόλου, όσο και σε επίπεδο κίνησης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση της XRTC, «οι εισηγμένες και η HSW έχοντας να αντιμετωπίσουν το βαρίδι των υψηλών επενδύσεών τους, άρα και των δανείων τους, έπρεπε να προχωρήσουν σε στρατηγικές απομόχλευσης.

Με σκοπό την αποφυγή της χρεοκοπίας συρρικνώθηκαν, διαθέτοντας προς πώληση πλοία και εξορθολογίζοντας ταυτόχρονα τόσο τις γραμμές όπου δραστηριοποιούνται όσο και τον αριθμό των δρομολογίων».

Ωστόσο, όπως τονίζεται, η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσής τους, καθώς και οι νέες συνθήκες ανταγωνισμού με τις υπόλοιπες εταιρείες ίσως αποτελέσει κίνητρο για μεγάλους επενδυτές να επενδύσουν στις εισηγμένες εταιρείες του κλάδου και στη HSW.

Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση είναι και η συμμετοχή των τραπεζών, αφού η έλλειψη της τραπεζικής χρηματοδότησης αποτελεί τροχοπέδη για οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση.

Εν μέσω αυτού του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, νέοι “παίκτες” αποφάσισαν να επενδύσουν στην ακτοπλοϊκή αγορά, αυξάνοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα, εισερχόμενοι σε γραμμές όπου οι εισηγμένες και η HSW αναγκάστηκαν να συρρικνωθούν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέχρι το 2013, οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου κατείχαν μερίδιο 64% της επιβατικής κίνησης. Από το 2014, το ποσοστό αυτό μειώνεται διαρκώς για να φτάσει το 2017 μόλις στο 43%.

Στις εταιρείες που έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς περιλαμβάνονται οι Seajets, Golden Star Ferries, Fast Ferries, Zante Ferries και Dodekanisos Seaways.

Η XRTC επισημαίνει πάντως την επιτακτική ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα εξασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών και συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.

Οι κίνδυνοι

Οι κυριότεροι κίνδυνοι που απασχολούν τον κλάδο εξακολουθούν και είναι η μεταβλητότητα των τιμών του πετρελαίου και η συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ / δολαρίου Αμερικής.

Το 2017, η απειλή του πετρελαίου έκανε και πάλι την εμφάνισή της, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το σημαντικό περιορισμό του περιθωρίου κέρδους των τεσσάρων παραδοσιακών «παικτών».

Ωστόσο, ο κίνδυνος της μειωμένης ζήτησης που προερχόταν από την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας φαίνεται να έχει απομακρυνθεί, μιας και η εμπιστοσύνη, τόσο της εσωτερικής, όσο και της εξωτερικής ζήτησης αποκαθίσταται και παρουσιάζει αισθητά σημάδια ανάκαμψης.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ATTICABLUE STAR FERRIESHELLENIC SEAWAYSHSWMINOAN LINESSUPERFAST FERRIESXRTCΑΚΤΟΠΛΟΙΑΑΝΕΚΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣΣΕΕΝ

Σχετικά Άρθρα

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Attica Group: Βράβευση του AERO 1 Highspeed

9 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμάνι Ηρακλείου: Στις 12 ή 15 Ιουνίου το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών

7 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, στα 92,88 εκατ. ευρώ, πέτυχαν οι Μινωικές Γραμμές το 2022. Μετέφεραν 906 χιλ. επιβάτες

7 Ιουνίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Πρωταθλήτρια των κλάδων μεταφορών στον «αγώνα» απαλλαγής από τις εκπομπές CO2 είναι η ναυτιλία

7 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση ΥΝΑΝΠ Θ. Κλιάρη με Υπουργό Τουρισμού Ιωάννα Δρέττα

6 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Από την 1η Ιουνίου η Minoan Lines θα συνδέει τα νησιά των Κυκλάδων με Πειραιά και Ηράκλειο με catamaran

29 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Σε πτώση η κρουαζιέρα στην Ελλάδα, αλλά πιο «ελεγχόμενη»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

6 Ιουνίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας των ταξί, από σήμερα (17.00 – 18.00), στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

8 Ιουνίου, 2023

Ένα νέο σύγχρονο κέντρο αποθήκευσης και διανομής αποκτά η Seagull στη Μάνδρα Αττικής

8 Ιουνίου, 2023

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη απευθείας πτήση Αθήνα – Ισλανδία από την Play

6 Ιουνίου, 2023

Κοντά – κοντά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για Φυλή και Γκόνο

6 Ιουνίου, 2023
Woman with parcel at home

Ολοκληρώθηκε η νέα Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, ύψους 2,15 εκατ., της Courier Center

7 Ιουνίου, 2023

Η παρούσα κατάσταση και οι εξελίξεις στην αεροπορική βιομηχανία στο 6o συνέδριο της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης

6 Ιουνίου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

1

Πλήρη επιθεώρηση υδατοδρομίου με την χρήση drone στο πλαίσιο του «5D-Αerosafe»

9 Ιουνίου, 2023

Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

9 Ιουνίου, 2023

Αναθεωρήθηκαν οι κανόνες για την ενίσχυση των ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS)

9 Ιουνίου, 2023

Οι τελευταίες εξελίξεις και οι προκλήσεις στα logistics αναλύθηκαν στο 6ο International Logistics Forum

9 Ιουνίου, 2023

Οι προκλήσεις για τη βιομηχανία ημιαγωγών: Κατακερματισμός, έλλειψη ταλέντων, εμπλοκή τοπικών κοινωνιών

9 Ιουνίου, 2023

Η M. Technology πιστοποιήθηκε ως Mobile Robotics Specialist της Zebra Fetch Robotics

9 Ιουνίου, 2023

Attica Group: Βράβευση του AERO 1 Highspeed

9 Ιουνίου, 2023

Συνάντηση εργασίας μεταξύ εκπροσώπων της TUI και της ΥΠΑ

9 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ