• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 31 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Υπογράφτηκε η πώληση της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat έναντι 214 εκατ. Τα οφέλη για τις δυο πλευρές

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τη Δευτέρα 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά, τα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

    30 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

    30 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Υπογράφτηκε η πώληση της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat έναντι 214 εκατ. Τα οφέλη για τις δυο πλευρές

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τη Δευτέρα 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά, τα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

    30 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

    30 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι 3 «συμμαχίες» στον ελληνικό σιδηρόδρομο: Hellenic Train – Κοπελούζος, Goldair και Cosco – Pearl

vvegiazi by vvegiazi
16 Δεκεμβρίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
DCIM100MEDIADJI_0024.JPG

DCIM100MEDIADJI_0024.JPG

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Λόγω των παθογενειών του (περιορισμένη χωρητικότητα, αρκετές βραδυπορίες), ο ελληνικός σιδηρόδρομος υπολείπεται σε μερίδιο αγοράς, τόσο στις επιβατικές, όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.

Είναι ενδεικτικό ότι, στην Ελλάδα, στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές δραστηριοποιούνται 2 εταιρείες (Hellenic Train, ΣΤΑΣΥ) έναντι 29 στην Τσεχία και 20 στην Ιταλία.

Αντίστοιχα, στις εμπορευματικές μεταφορές δραστηριοποιούνται 3 + 1 εταιρείες, η Hellenic Train (ανήκει στον ιταλικό σιδηροδρομικό όμιλο της FS), η Rail Cargo Logistics Goldair (ανήκει στην ελληνική Goldair και την αυστριακή OBB), η GFR Hellas (ανήκει στην ρουμανική GFR) και ως διαμεταφορέας η Pearl (μέτοχος πλειοψηφίας είναι η Ocean Rail Logistics της Cosco) έναντι 242 στη Γερμανία και 88 στην Πολωνία.

Μετά τη ψήφιση από τη Βουλή της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για το Θριάσιο Ι με αναδόχους το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, αλλά και της κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για το Θριάσιο ΙΙ από το σχήμα Hellenic Train – Damco του ομίλου Κοπελούζου αρχίζει να σχηματοποιείται το πάζλ στις εγχώριες σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Σε κάθε περίπτωση, διαμορφωτής των εξελίξεων είναι η ιταλική Hellenic Train, η οποία κατέχει τη συντριπτική πλειοψηφία των μηχανών και μηχανοδηγών.

Τα έσοδα της Hellenic Train από εμπορεύματα ανήλθαν το 2020 σε 13,9 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το 2019, ενώ το 2021 αυξήθηκαν κατά 9,7%, στα 15,3 εκατ. ευρώ.

Η Hellenic Train συνεργάζεται, τόσο με τις Cosco / Pearl, όσο και με τον ΟΛΘ, διεξάγοντας δρομολόγια από το Ικόνιο και τη Θεσσαλονίκη.

Εάν πλειοδοτήσει για το Θριάσιο ΙΙ, θα διαθέτει, εκτός από σιδηροδρομική εταιρεία μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και τεχνικές βάσεις τροχαίου υλικού, αποθήκες και σιδηροδρομικό terminal.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύμπραξη με τον όμιλο Κοπελούζου για το Θριάσιο ΙΙ. Ο όμιλος Κοπελούζου επεκτείνεται και στον σιδηρόδρομο, «βλέποντας» ίσως κάποια «υπεραξία» στο Θριάσιο ΙΙ ως μέτοχος μειοψηφίας ή και προοπτικές στις συνδέσεις του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια και τη μεταφορά καυσίμων και άλλων προϊόντων.

To Θριάσιο Ι και οι συνδέσεις με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη

Ο «αντίπαλος» της Hellenic Train στα εμπορεύματα είναι η Rail Cargo Logistics Goldair (ανήκει στην ελληνική Goldair και την αυστριακή OBB), η οποία το 2021 σημείωσε κύκλο εργασιών 7,9 εκατ.

Η RCLG, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί σημαντικά με τη λειτουργία του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, με αναδόχους τη μητρική εταιρεία, την Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

Το σύνολο των φορτηγών που θα εξυπηρετούνται ημερησίως, στην πλήρη λειτουργία του Θριασίου Ε/Κ, είναι 400 και των βαγονιών 50, ενώ θα δημιουργηθούν 250.000 παλετοθέσεις και 210.000 τ.μ. αποθηκών.

Τέλος, εάν και δεν διαθέτει δικές της μηχανές έλξης, ωστόσο τη πλειονότητα του εμπορευματικού έργου, λόγω της Cosco και του λιμένα Πειραιά, η κινεζο-ελληνική Pearl είναι εκείνη που, όπως όλα δείχνουν, θα «καθορίσει» τις μελλοντικές εξελίξεις στην εγχώρια αγορά.

Η Pearl, η οποία το 2021 σημείωσε έσοδα 49,1 εκατ., αποτελεί για την Cosco τον σιδηροδρομικό «βραχίονα» για την σταδιακή «κατάκτηση» των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης.

Γι’ αυτό το λόγο, η Pearl προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικών εταιρειών σε γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια) και στη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού εμπορευματικού διαδρόμου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας που εκτείνεται σε χώρες, όπως Ελλάδα, Σκόπια, Σερβία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Βουλγαρία και Τσεχία.

Έχοντας ως «βάση» τον Πειραιά και το λιμάνι του Ικονίου, η Cosco – δια μέσου της Pearl – επιδιώκει να αυξήσει το σιδηροδρομικό εμπορευματικό έργο, διαθέτοντας στις εταιρείες / πελάτες της μία εναλλακτική «οδό», με βασικό πλεονέκτημα την εξοικονόμηση χρόνου σε σχέση με τη θαλάσσια μεταφορά.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣHELLENIC TRAINRAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIRRCLGGFR HELLASPEARL

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τη Δευτέρα 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά, τα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα

31 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

30 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι νεότερες πληροφορίες για τη σταδιακή πύκνωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train

30 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Στον εφέτη ανακριτή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ

30 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Εστάλη η επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ, ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια

29 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, αποτελώντας “οδηγό” για τα επιβατικά. Επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ

28 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Στην τελική ευθεία τα 6 μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

28 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

27 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Παρατείνεται ως τα τέλη του έτους η προθεσμία για 35 θέσεις ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

27 Μαρτίου, 2023

Τα όσα υποστηρίζει το υπ. Μεταφορών για τη στελέχωση των αεροδρομίων. Δηλώσεις Μ. Παπαδόπουλου, έρχονται 174 προσλήψεις

29 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, αποτελώντας “οδηγό” για τα επιβατικά. Επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ

28 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

2

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

1

Υπογράφτηκε η πώληση της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat έναντι 214 εκατ. Τα οφέλη για τις δυο πλευρές

31 Μαρτίου, 2023

Τη Δευτέρα 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά, τα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα

31 Μαρτίου, 2023

Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

31 Μαρτίου, 2023

Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

30 Μαρτίου, 2023

Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

30 Μαρτίου, 2023

Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

30 Μαρτίου, 2023

Εκκινούν οι διαδικασίες για τα έργα ανάπλασης και διαπλάτυνσης της Λεωφ. Ηρακλείου

30 Μαρτίου, 2023

Ανακηρύχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου

30 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ