Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ???????????????????
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    AEGEAN: Επανέναρξη του δρομολογίου Θεσσαλονίκη ‑ Καλαμάτα από 1η Νοεμβρίου με 3 πτήσεις την εβδομάδα

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Ξεκίνησε το πρώτο επαγγελματικό μεταπτυχιακό από ΕΜΠ και όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα

    4 Οκτωβρίου, 2023
    Smart Shopping Trolley
    INTERNATIONAL

    First smart baggage trolleys introduced at Munich Airport

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Με εκπροσώπους της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων συναντήθηκε ο υφ. Ναυτιλίας Ιω. Παππάς

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Αττική Οδός: Κλειστή λόγω εργασιών η είσοδος Ασπροπύργου προς αεροδρόμιο στις 4/10

    4 Οκτωβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ???????????????????
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    AEGEAN: Επανέναρξη του δρομολογίου Θεσσαλονίκη ‑ Καλαμάτα από 1η Νοεμβρίου με 3 πτήσεις την εβδομάδα

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Ξεκίνησε το πρώτο επαγγελματικό μεταπτυχιακό από ΕΜΠ και όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα

    4 Οκτωβρίου, 2023
    Smart Shopping Trolley
    INTERNATIONAL

    First smart baggage trolleys introduced at Munich Airport

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Με εκπροσώπους της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων συναντήθηκε ο υφ. Ναυτιλίας Ιω. Παππάς

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Αττική Οδός: Κλειστή λόγω εργασιών η είσοδος Ασπροπύργου προς αεροδρόμιο στις 4/10

    4 Οκτωβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι 3 «συμμαχίες» στον ελληνικό σιδηρόδρομο: Hellenic Train – Κοπελούζος, Goldair και Cosco – Pearl

vvegiazi by vvegiazi
16 Δεκεμβρίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
DCIM100MEDIADJI_0024.JPG

DCIM100MEDIADJI_0024.JPG

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Λόγω των παθογενειών του (περιορισμένη χωρητικότητα, αρκετές βραδυπορίες), ο ελληνικός σιδηρόδρομος υπολείπεται σε μερίδιο αγοράς, τόσο στις επιβατικές, όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.

Είναι ενδεικτικό ότι, στην Ελλάδα, στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές δραστηριοποιούνται 2 εταιρείες (Hellenic Train, ΣΤΑΣΥ) έναντι 29 στην Τσεχία και 20 στην Ιταλία.

Αντίστοιχα, στις εμπορευματικές μεταφορές δραστηριοποιούνται 3 + 1 εταιρείες, η Hellenic Train (ανήκει στον ιταλικό σιδηροδρομικό όμιλο της FS), η Rail Cargo Logistics Goldair (ανήκει στην ελληνική Goldair και την αυστριακή OBB), η GFR Hellas (ανήκει στην ρουμανική GFR) και ως διαμεταφορέας η Pearl (μέτοχος πλειοψηφίας είναι η Ocean Rail Logistics της Cosco) έναντι 242 στη Γερμανία και 88 στην Πολωνία.

Μετά τη ψήφιση από τη Βουλή της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για το Θριάσιο Ι με αναδόχους το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, αλλά και της κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για το Θριάσιο ΙΙ από το σχήμα Hellenic Train – Damco του ομίλου Κοπελούζου αρχίζει να σχηματοποιείται το πάζλ στις εγχώριες σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Σε κάθε περίπτωση, διαμορφωτής των εξελίξεων είναι η ιταλική Hellenic Train, η οποία κατέχει τη συντριπτική πλειοψηφία των μηχανών και μηχανοδηγών.

Τα έσοδα της Hellenic Train από εμπορεύματα ανήλθαν το 2020 σε 13,9 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το 2019, ενώ το 2021 αυξήθηκαν κατά 9,7%, στα 15,3 εκατ. ευρώ.

Η Hellenic Train συνεργάζεται, τόσο με τις Cosco / Pearl, όσο και με τον ΟΛΘ, διεξάγοντας δρομολόγια από το Ικόνιο και τη Θεσσαλονίκη.

Εάν πλειοδοτήσει για το Θριάσιο ΙΙ, θα διαθέτει, εκτός από σιδηροδρομική εταιρεία μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και τεχνικές βάσεις τροχαίου υλικού, αποθήκες και σιδηροδρομικό terminal.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύμπραξη με τον όμιλο Κοπελούζου για το Θριάσιο ΙΙ. Ο όμιλος Κοπελούζου επεκτείνεται και στον σιδηρόδρομο, «βλέποντας» ίσως κάποια «υπεραξία» στο Θριάσιο ΙΙ ως μέτοχος μειοψηφίας ή και προοπτικές στις συνδέσεις του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια και τη μεταφορά καυσίμων και άλλων προϊόντων.

To Θριάσιο Ι και οι συνδέσεις με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη

Ο «αντίπαλος» της Hellenic Train στα εμπορεύματα είναι η Rail Cargo Logistics Goldair (ανήκει στην ελληνική Goldair και την αυστριακή OBB), η οποία το 2021 σημείωσε κύκλο εργασιών 7,9 εκατ.

Η RCLG, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί σημαντικά με τη λειτουργία του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, με αναδόχους τη μητρική εταιρεία, την Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

Το σύνολο των φορτηγών που θα εξυπηρετούνται ημερησίως, στην πλήρη λειτουργία του Θριασίου Ε/Κ, είναι 400 και των βαγονιών 50, ενώ θα δημιουργηθούν 250.000 παλετοθέσεις και 210.000 τ.μ. αποθηκών.

Τέλος, εάν και δεν διαθέτει δικές της μηχανές έλξης, ωστόσο τη πλειονότητα του εμπορευματικού έργου, λόγω της Cosco και του λιμένα Πειραιά, η κινεζο-ελληνική Pearl είναι εκείνη που, όπως όλα δείχνουν, θα «καθορίσει» τις μελλοντικές εξελίξεις στην εγχώρια αγορά.

Η Pearl, η οποία το 2021 σημείωσε έσοδα 49,1 εκατ., αποτελεί για την Cosco τον σιδηροδρομικό «βραχίονα» για την σταδιακή «κατάκτηση» των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης.

Γι’ αυτό το λόγο, η Pearl προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικών εταιρειών σε γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια) και στη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού εμπορευματικού διαδρόμου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας που εκτείνεται σε χώρες, όπως Ελλάδα, Σκόπια, Σερβία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Βουλγαρία και Τσεχία.

Έχοντας ως «βάση» τον Πειραιά και το λιμάνι του Ικονίου, η Cosco – δια μέσου της Pearl – επιδιώκει να αυξήσει το σιδηροδρομικό εμπορευματικό έργο, διαθέτοντας στις εταιρείες / πελάτες της μία εναλλακτική «οδό», με βασικό πλεονέκτημα την εξοικονόμηση χρόνου σε σχέση με τη θαλάσσια μεταφορά.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣHELLENIC TRAINRAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIRRCLGGFR HELLASPEARL

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Η επίδραση του COVID-19 στον σιδηρόδρομο: -46% στους επιβάτες, -7,6% στα εμπορεύματα το 2020

4 Οκτωβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Π. Πέρκα: Η κυβέρνηση επιλέγει ΣΔΙΤ αντί για ισχυρούς δημόσιους φορείς για τον σιδηρόδρομο

3 Οκτωβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Καθυστερήσεις και ακυρώσεις σιδηροδρομικών δρομολογίων, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων

27 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Επανέρχονται, από σήμερα, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο Αθήνα – Λειανοκλάδι

22 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Hellenic Train: Ακυρώσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων στον Προαστιακό Αθήνας και Πάτρας, λόγω στάσης εργασίας

21 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Στην τελική ευθεία τα 6 μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σε εξέλιξη το πλάνο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ. «Τέλος» η ΕΛΤΑ Energy, μεταφέρεται το Κέντρο Αεροπορικού Ταχυδρομείου

3 Οκτωβρίου, 2023

Με ενισχυμένο χειμερινό πρόγραμμα η AEGEAN: Προστίθενται 9 νέα δρομολόγια και 3 νέες χώρες

2 Οκτωβρίου, 2023

Συναντήσεις ΣΑΤΑ με κυβερνητικούς φορείς, τι συζητήθηκε

3 Οκτωβρίου, 2023

Προς επίτευξη του φετινού στόχου η SKY express: Κοντά στη διακίνηση 4,3 – 4,5 εκατ. επιβατών

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Προκηρύχθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις θέσεις διοικητή και υποδιοικητών της ΥΠΑ

4 Οκτωβρίου, 2023

Oι 5 πρωτοβουλίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (Όμιλος ΟΑΣΑ) επέστρεψαν σε κέρδη. Αύξηση 55,09% στα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες

2 Οκτωβρίου, 2023

O ΟΛΘ κινήθηκε «επιθετικά» για το λιμάνι του Βόλου, γιατί δεν γινόταν αλλιώς…

1 Οκτωβρίου, 2023

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1
???????????????????

AEGEAN: Επανέναρξη του δρομολογίου Θεσσαλονίκη ‑ Καλαμάτα από 1η Νοεμβρίου με 3 πτήσεις την εβδομάδα

4 Οκτωβρίου, 2023

Ξεκίνησε το πρώτο επαγγελματικό μεταπτυχιακό από ΕΜΠ και όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

4 Οκτωβρίου, 2023

Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα

4 Οκτωβρίου, 2023
Smart Shopping Trolley

First smart baggage trolleys introduced at Munich Airport

4 Οκτωβρίου, 2023

Με εκπροσώπους της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων συναντήθηκε ο υφ. Ναυτιλίας Ιω. Παππάς

4 Οκτωβρίου, 2023

Αττική Οδός: Κλειστή λόγω εργασιών η είσοδος Ασπροπύργου προς αεροδρόμιο στις 4/10

4 Οκτωβρίου, 2023

Ως τις 13 Οκτωβρίου οι αιτήσεις για δύο θέσεις Γενικών Διευθυντών στα ΕΛΤΑ

4 Οκτωβρίου, 2023

Επαναπροκηρύσσεται ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, με προϋπολογισμό 234 εκατ. ευρώ

4 Οκτωβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ