• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 5 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Νέες αιχμές, αυτή τη φορά από τη Λάρισα, του Χρ. Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Θετικά μηνύματα από το «Ελ. Βενιζέλος» για το καλοκαίρι: Στο -6,8% η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο

    5 Ιουλίου, 2022
    Οι αρρυθμίες πλέον στον σιδηρόδρομο «βγαίνουν προς τα έξω»
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Στη Hellenic Train για 10+5 χρόνια

    5 Ιουλίου, 2022
    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

    5 Ιουλίου, 2022
    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα
    LOGISTICS

    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

    4 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

    4 Ιουλίου, 2022
    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο
    LOGISTICS

    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

    4 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Νέες αιχμές, αυτή τη φορά από τη Λάρισα, του Χρ. Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Θετικά μηνύματα από το «Ελ. Βενιζέλος» για το καλοκαίρι: Στο -6,8% η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο

    5 Ιουλίου, 2022
    Οι αρρυθμίες πλέον στον σιδηρόδρομο «βγαίνουν προς τα έξω»
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Στη Hellenic Train για 10+5 χρόνια

    5 Ιουλίου, 2022
    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

    5 Ιουλίου, 2022
    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα
    LOGISTICS

    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

    4 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

    4 Ιουλίου, 2022
    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο
    LOGISTICS

    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

    4 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τα δυνατά και αδύνατα σημεία των εγχώριων ακτοπλοϊκών εταιρειών

vvegiazi by vvegiazi
17 Αυγούστου, 2016
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αναμφισβήτητα η πορεία της εγχώριας ακτοπλοϊκής αγοράς είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτή της ελληνικής οικονομίας, γεγονός που διαπιστώνει κανείς, αν συγκρίνει τους σημερινούς δείκτες της αγοράς, με τους αντίστοιχους προ 10 ετών.

Η συρρίκνωση του κλάδου είναι εμφανής, τόσο σε επίπεδο κίνησης επιβατών, αυτοκινήτων, φορτηγών, όσο και στα συνολικά έσοδα από την εκμετάλλευση του στόλου.

Για παράδειγμα, ο κύκλος εργασιών τη χρονιά – ορόσημο του 2006 υπερέβαινε τα 900 εκατ. ευρώ, ενώ πλέον αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 22%, μέσα σε μια δεκαετία.

Παράλληλα, ο στόλος των μεγάλων εταιρειών που εξυπηρετούν όλες τις κύριες γραμμές συρρικνώθηκε περίπου κατά το ήμισυ, λόγω της σημαντικής μείωσης του εμπορίου που επηρέασε άμεσα την αγορά της Αδριατικής, αλλά και την κατακόρυφη πτώση σε όλες γραμμές του εσωτερικού, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της XRTC.

Συνοπτικά, τα δυνατά σημεία των εταιρειών είναι τα ακόλουθα:

-Ο νεότερος ακτοπλοϊκός στόλος στην Ε.Ε.,

-Εταιρείες ικανές και δοκιμασμένες στην κρίση διοικήσεων,

-Ομαλές σχέσεις με τις τράπεζες καθώς σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν ολοκληρώσει τις αναδιαρθρώσεις των δανείων τους,

-Τάσεις εκλογίκευσης του ανταγωνισμού,

-Αυξήσεις στο μετοχικό κεφάλαιο κάποιων εταιριών δημιουργεί δυναμική και για τις υπόλοιπες,

-Ικανοποιητική κλαδική εκπροσώπηση (ΕΕΑ),

-Δυνατότητα επέκτασης των εταιρειών στο εξωτερικό λόγω βελτίωσης της αγοράς,

-Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Στα αδύνατα σημεία εντοπίζονται τα εξής:

• Υψηλές τιμές ναύλων/εισιτηρίων,

• Απουσία ρευστότητας παρά την θεαματική βελτίωση της,

• Αδυναμία άντλησης κεφαλαίων,

• Έλλειψη δημοσίων επενδύσεων προς ανάπτυξη των υποδομών,

• Δυσκολία απορρόφησης πελατών από την αύξηση τουριστικής κίνησης.

Οι προοπτικές του κλάδου είναι συγκρατημένα αισιόδοξες. Το πλαίσιο λειτουργίας του είναι αρκετά εξορθολογισμένο, πλην όμως υπάρχουν πολλοί παράμετροι που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ανάπτυξή του. Μεταξύ αυτών είναι:

• Η συνεχιζόμενη πολιτική ανασφάλεια με την έναρξη συζητήσεων για εκλογές μπορεί να διακόψει εκ νέου την πορεία διόρθωσης των οικονομικών δεικτών της χώρας και να επιφέρει μια ακόμη γενναία οικονομική αστάθεια.

• Η εφαρμογή των νέων μεταρρυθμιστικών μέτρων προβλέπει την περαιτέρω αποδυνάμωση των νοικοκυριών, άρα και της αγοραστικής τους δύναμης που πιθανόν να περιορίσουν περαιτέρω την ακτοπλοϊκή κίνηση.

• Η υποσχόμενη σύντομη άρση των περιορισμών κίνησης κεφαλαίων δε φαίνεται να πραγματοποιείται και συνεπώς πρέπει να αναμένουμε ότι πέραν του τρέχοντος έτους και το 2017 θα διατηρηθεί, περιορίζοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

• Η τιμή του πετρελαίου δεν είναι βέβαιο ότι θα διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα.

• Οι γεωπολιτικές εξελίξεις δημιουργούν ένα ευάλωτο και ευμετάβλητο περιβάλλον.

• Δεν προβλέπεται βελτίωση του ευρωπαϊκού τραπεζικού τομέα και ειδικότερα η είσοδος ξένων τραπεζών στην ελληνική αγορά και δη στην ελληνική ακτοπλοΐα. Πρέπει να τονιστεί ότι η ελληνική ακτοπλοΐα για όλες τις ξένες τράπεζες αποτελεί ελληνικό κίνδυνο (Greek Risk) και συνεπώς είναι πολύ δύσκολο να χρηματοδοτηθεί, αν τα πλοία δραστηριοποιούνται εντός της ελληνικής επικράτειας.

Tags:ATTICABLUE STAR FERRIESHSWMINOAN LINESSUPERFAST FERRIESΑΚΤΟΠΛΟΙΑΑΝΕΚΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρα

Ολοκληρώθηκε η 3η Περιβαλλοντική απόΔραση της Attica Group
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Ολοκληρώθηκε η 3η Περιβαλλοντική απόΔραση της Attica Group

1 Ιουλίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κοινή πρωτοβουλία υπουργείων Ναυτιλίας και Παιδείας για εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά αναπληρωτών εκπαιδευτικών

29 Ιουνίου, 2022
Υπερηφάνια για τον ελληνόκτητο στόλο, αλλά… 6η – 7η η ελληνική σημαία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Συνεχίζεται ακάθεκτη η μείωση του ελληνικού στόλου», υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ

28 Ιουνίου, 2022
Καθυστερήσεις σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω των ελέγχων διαβατηρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μήνυμα του ΥΝΑΝΠ Γ. Πλακιωτάκη για την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτικού (video)

25 Ιουνίου, 2022
Καθυστερήσεις σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω των ελέγχων διαβατηρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Γ. Πλακιωτάκης: Σύντομα τα νέα για την εξαίρεση της ελληνικής ακτοπλοΐας από το ETS ως το 2031

24 Ιουνίου, 2022
Με catamaran στις Κυκλάδες οι Μινωικές Γραμμές (Santorini Palace)
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών, διεύρυνση ζημιών για τις Μινωικές Γραμμές το 2021 (18,68 εκατ.)

23 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Από τον εσωτερικό έλεγχο της Alpha Bank, στον έλεγχο μετρό, τραμ και ηλεκτρικού

Στην Cosco περνά ο ΟΛΠ, αισιοδοξία για επενδύσεις και «προστιθέμενη αξία»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Νέες αιχμές, αυτή τη φορά από τη Λάρισα, του Χρ. Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ

Θετικά μηνύματα από το «Ελ. Βενιζέλος» για το καλοκαίρι: Στο -6,8% η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο

5 Ιουλίου, 2022
Οι αρρυθμίες πλέον στον σιδηρόδρομο «βγαίνουν προς τα έξω»

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Στη Hellenic Train για 10+5 χρόνια

5 Ιουλίου, 2022
Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

5 Ιουλίου, 2022
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

4 Ιουλίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

4 Ιουλίου, 2022

ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

4 Ιουλίου, 2022
5 χρόνια από την έναρξη της εμβληματικής παραχώρησης των 14 αεροδρομίων

Στην έκδοση δυο ομολογιακών δανείων, συνολικού ύψους 960 εκατ. ευρώ, προχωρά η Fraport Greece

4 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ