• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τσάμπα πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Άλλα λέει το ΤΑΙΠΕΔ, άλλα ο δ.σ. της εταιρείας

ffotinos by ffotinos
31 Ιουλίου, 2016
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στο «τσάμπα» πήραν οι Ιταλοί της FS την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Είναι δυνατόν ο εθνικός σιδηροδρομικός πάροχος να κοστίζει όσο ένα F16 ή όσο το ΥΓΕΙΑ;

Για το ΤΑΙΠΕΔ, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. αποτελεί «επιτυχία». Αντίθετα, για τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Φίλιππο Τσαλίδη, το τίμημα είναι πάρα πολύ χαμηλό. Ποιος λέει την αλήθεια; Ίσως και οι δυο…

Τα επιχειρήματα του ΤΑΙΠΕΔ

Το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε την εταιρεία, βάσει των ανεξάρτητων αποτιμήσεων. Αυτές προσδιόριζαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοντά στα 40 εκατ.

Το νούμερο αυτό προέκυπτε, με βασικό σενάριο τα λειτουργικά κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη βελτίωση των αποτελεσμάτων σε επιβάτες και εμπορεύματα και με προϋπόθεση ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο θα ολοκληρωθεί το 2018.

Αναλυτικότερα, σε διεθνείς διαγωνισμούς το εφάπαξ τίμημα σχετίζεται με τα EBITDA, τα οποία πολλαπλασιάζονται 10 – 12 φορές. Με δεδομένο ότι τα λειτουργικά κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2015, έφτασαν τα 2,7 εκατ. και το 2014 τα 1,4 εκατ., μια προσφορά της τάξης των 30 εκατ.αποτελούσε «ισχυρή βάση διαπραγμάτευσης».

Ωστόσο, οι Ιταλοί πρόσφεραν, με την πρώτη, 45 εκατ., με αποτέλεσμα να μην ζητηθεί καν, από το ΤΑΙΠΕΔ, βελτιωμένη προσφορά.

Μάλιστα, σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Ταμείου Στ. Πιτσιόρλας είχε σημειώσει ότι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο, δεν πουλήσαμε ακίνητα, ούτε τροχαίο υλικό, πουλήσαμε απλά τη δυνατότητα που έχει να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο», ενώ σε παλαιότερη τοποθέτησή του είχε υποστηρίξει ότι το κυρίαρχο asset είναι οι εργαζόμενοι.

Τα επιχειρήματα του Φίλιππου Τσαλίδη

Από την άλλη πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Φ. Τσαλίδης, σε συνέντευξή του στο ΑΜΠΕ, σημείωσε ότι το τίμημα είναι πολύ χαμηλό.

«Σε ό,τι αφορά στο τίμημα, σημειώνεται ότι 75 εκατ. ευρώ (25 εκατ. ευρώ κεφάλαιο κίνησης + 50 εκατ. ευρώ από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών) θα είναι διαθέσιμα στον αγοραστή, κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της επιχείρησης.

Ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται στη διάθεση ποσοστού 100%, με το δημόσιο να μην διατηρεί ούτε το… 1% του μετοχικού κεφαλαίου, ούτε το δικαίωμα βέτο σε στρατηγικές αποφάσεις.

Πέραν αυτών, 200 εκατ. ευρώ θα δοθούν ακόμη από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών (2017-2020). Κατά συνέπεια, το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ κρίνεται πάρα πολύ χαμηλό. Ουσιαστικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλήρωσε “αμαρτήματα” που σχετίζονται με τρίτους και όχι δικά της», υπογράμμισε ο κ. Τσαλίδης.

Η πίκρα των σιδηροδρομικών

Εάν μη τι άλλο, σε απόλυτο νούμερο, τα 45 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον εθνικό σιδηροδρομικό πάροχο φαντάζουν «ψίχουλα». Στην «ψυχρή γλώσσα» των χρηματοοικονομικών, όχι.

Δυστυχώς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ο ΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ «πληρώνουν» την «σαλαμοποίηση» του σιδηροδρόμου, που επέλεξαν ως μοντέλο για τον σιδηρόδρομο διάφορες κυβερνήσεις.

Το μοντέλο αυτό, όχι μόνο δεν λειτούργησε, αφού οι σχέσεις ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ αποδείχτηκαν περισσότερο εχθρικές, παρά φιλικές, αλλά οδήγησε σε περαιτέρω μαρασμό τις σιδηροδρομικές εταιρείες και συνάμα, υπηρεσίες.

Επίσης, οι ευθύνες είναι τεράστιες, εάν αναλογιστεί κανείς, ότι ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται στη διάθεση ποσοστού 100%, με το δημόσιο να μην διατηρεί ούτε το… 1% του μετοχικού κεφαλαίου, ούτε το δικαίωμα βέτο σε στρατηγικές αποφάσεις.

Αναφορικά με τις παράνομες κρατικές επιδοτήσεις, ίσως να «βγάλαμε μόνοι τα μάτια μας», αφού διάφορα εγχώρια κέντρα παρουσίαζαν μονόδρομο την αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ για το κλείσιμο της σχετικής έρευνας της ΕΕ.

Όπως και να έχει, η Ελλάδα θα αποτελέσει ίσως την μοναδική ευρωπαϊκή χώρα, χωρίς εθνικό σιδηροδρομικό πάροχο! Εάν οι Ιταλοί κινηθούν «τεχνοκρατικά και λογικά», τα 45 εκατ. θα αποσβεστούν σε ελάχιστα χρόνια.

Tags:Ferrovie dello Stato ItalianeΕΕΣΣΤΥΟΣΕΤΡΑΙΝΟΣΕΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αυστηρότερες οι ποινές για την κλοπή – κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Με ισόβια, αν η πράξη έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου

24 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Στην ανάκληση του πιστοποιητικού «Υπεύθυνου για τη Συντήρηση Φορέα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε η ΡΑΣ

24 Μαρτίου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα μέτρα στήριξης συγγενών θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος

24 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σε νέα διαδικτυακή ανάρτηση προχώρησε η πρόεδρος της ΡΑΣ. Τι υποστηρίζει για τον ρόλο της Αρχής

23 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Χαμηλώνουν οι προσδοκίες σε αερομεταφορές – τουρισμό

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Αποχώρησε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Η δήλωσή του

1

Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023

Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

24 Μαρτίου, 2023

Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ