• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η θέση του Συμβουλίου της ΕΕ για όσα ορίζει το Fit for 55 για αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές, εναλλακτικά καύσιμα

vvegiazi by vvegiazi
8 Ιουνίου, 2022
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ, ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ, ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών ενέκριναν κοινή θέση («γενική προσέγγιση») για καθεμία από τις τρεις νομοθετικές προτάσεις της δέσμης «Προσαρμογή στον στόχο του 55%» (Fit for 55) όσον αφορά τον τομέα των μεταφορών (υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), FuelEU Maritime, ReFuelEU Aviation).

Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα στην εφαρμογή της νομοθετικής δέσμης Fit for 55. Η δέσμη αυτή αναμένεται να δώσει στην ΕΕ τη δυνατότητα να επιτύχει τους στόχους της για το κλίμα: μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030 και ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.

Όσον αφορά ειδικότερα τον τομέα των μεταφορών, στόχος είναι η μείωση κατά 90% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (που σήμερα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/4 των εκπομπών της ΕΕ).

Fit for 55: towards more sustainable transport

Υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR)

Το Συμβούλιο ενέκρινε γενική προσέγγιση σχετικά με το σχέδιο κανονισμού για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR).

Βασικός στόχος της πρότασης αυτής είναι να εξασφαλιστεί η ύπαρξη ικανού δικτύου υποδομών, προσβάσιμων στο κοινό, για την επαναφόρτιση ή τον ανεφοδιασμό οδικών οχημάτων ή πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα.

Η πρόταση αποσκοπεί επίσης στην παροχή εναλλακτικών λύσεων αντί της χρήσης κινητήρων από ελλιμενισμένα πλοία και σταθμευμένα αεροσκάφη.

Τέλος, στόχος είναι να εξασφαλιστεί ότι υπάρχει πλήρης διαλειτουργικότητα εντός της ΕΕ και ότι οι υποδομές αυτές είναι εύχρηστες.

Η παραπάνω πρόταση, λοιπόν, παίζει σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση της ανάπτυξης των υποδομών αυτών, προκειμένου να μην περιοριστεί η χρήση οχημάτων και πλοίων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών, απεναντίας να ξεκινήσει ένας ενάρετος κύκλος ώστε να μπορέσει να μειωθεί σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα του τομέα των μεταφορών.

Με τους αναθεωρημένους κανόνες, θα σταλεί σαφές μήνυμα στους πολίτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη ότι θα εγκατασταθούν επαρκείς και εργονομικές υποδομές επαναφόρτισης σε ολόκληρη την Ένωση.

Η γενική προσέγγιση του Συμβουλίου διατηρεί τις θεμελιώδεις πτυχές της πρότασης της Επιτροπής, δηλαδή τις βασικές παραμέτρους που θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο στο κλίμα, και συγκεκριμένα:

  • όσον αφορά την επαναφόρτιση ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων, τις απαιτήσεις σχετικά με την ισχύ που πρέπει να παρέχεται ανάλογα με το μέγεθος του ταξινομημένου στόλου και τις απαιτήσεις κάλυψης του ΔΕΔ-Μ το 2025 και το 2030,
  • όσον αφορά την επαναφόρτιση ηλεκτρικών βαρέων φορτηγών οχημάτων και τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο, τις απαιτήσεις για την κάλυψη του ΔΕΔ-Μ το 2030, αρχής γενομένης από το 2025 για τα ηλεκτρικά βαρέα οχήματα,
  • όσον αφορά την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε ελλιμενισμένα πλοία, τις απαιτήσεις που ισχύουν για το 2030.

Ωστόσο, η γενική προσέγγιση τροποποιεί ορισμένες πτυχές της πρότασης της Επιτροπής.

Προσαρμόζει το κείμενο της Επιτροπής στη συγκεκριμένη δυναμική της κατηγορίας των ηλεκτρικών βαρέων οχημάτων: Λόγω των εξελίξεων που αναμένονται κατά τα επόμενα έτη, ιδίως όσον αφορά τα πρότυπα επαναφόρτισης, και λόγω του επιπέδου ανάπτυξης της αγοράς, που είναι λιγότερο προηγμένο από ό,τι για τα ελαφρά οχήματα, εγκρίθηκε μια σταδιακή προσέγγιση όσον αφορά την ανάπτυξη των υποδομών, η οποία προκρίνει μια λογική διαδρόμου, αρχής γενομένης από το 2025, με σκοπό την κάλυψη ολόκληρου του ΔΕΔ-Μ το 2030.

Για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα των επενδύσεων στον ανεφοδιασμό με υδρογόνο και η προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις, οι απαιτήσεις στο κείμενο εστιάζουν στην ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού με αέριο υδρογόνο καθ’ όλο το μήκος του κεντρικού δικτύου του ΔΕΔ-Μ, με ιδιαίτερη έμφαση στους αστικούς κόμβους και τους πολυτροπικούς κόμβους. Οι εξελίξεις στον τομέα αυτόν θα αξιολογούνται τακτικά από την Επιτροπή για την αναπροσαρμογή και τη συμπλήρωση των απαιτήσεων ανάλογα με τις ανάγκες.

Το κείμενο προσαρμόστηκε επίσης με τρόπο που να εξασφαλίζει ότι οι απαιτήσεις ηλεκτρικής επαναφόρτισης συνάδουν με την ποικιλομορφία των επιτόπιων καταστάσεων και ότι οι επενδύσεις είναι ανάλογες προς τις ανάγκες, επιτρέποντας να προσαρμοστεί αναλόγως η συνολική ισχύς των σταθμών ηλεκτρικής επαναφόρτισης στα τμήματα χαμηλής κυκλοφορίας του ΔΕΔ-Μ ή ακόμη και να αυξηθεί η μέγιστη απόσταση μεταξύ των σταθμών επαναφόρτισης στα τμήματα πολύ χαμηλής κυκλοφορίας.

Σε ό,τι αφορά τη χρηστικότητα των υποδομών ηλεκτρικής επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο, οι ανάγκες των χρηστών όσον αφορά τις διάφορες επιλογές πληρωμής και αναγραφής των τιμών λήφθηκαν πλήρως υπόψη, ενώ παράλληλα αποφεύχθηκαν οι δυσανάλογες επενδύσεις, ιδίως στις υφιστάμενες υποδομές.

Σε ό,τι αφορά την από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας εντός των θαλάσσιων λιμένων, οι διατάξεις απέκτησαν πλήρη συνοχή με την πρόταση FuelEUMaritime.

Επίσης, το κείμενο αποσαφηνίστηκε και εξορθολογίστηκε προκειμένου να διατυπωθούν ακριβέστερα οι υποχρεώσεις κάθε παράγοντα, να εξασφαλιστεί η παρακολούθηση της προόδου και η κατάλληλη ενημέρωση των χρηστών, και να αποκτήσει ο κλάδος κοινά πρότυπα και κοινές τεχνικές προδιαγραφές.

Τέλος, για να ληφθούν πλήρως υπόψη οι αναμενόμενες σημαντικές εξελίξεις από πλευράς τεχνολογίας και αγοράς όσον αφορά τα βαρέα οχήματα, συμπεριλήφθηκε στη γενική προσέγγιση ειδική ρήτρα επανεξέτασης βραχυπρόθεσμα.

Προβλέφθηκε επίσης ενδιάμεση επανεξέταση ολόκληρου του κειμένου, και στη συνέχεια τακτική επανεξέταση.

Ανανεώσιμα καύσιμα και καύσιμα χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές

Το Συμβούλιο ενέκρινε επίσης τη γενική του προσέγγιση σχετικά με πρόταση για την προώθηση της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές (πρωτοβουλία FuelEU Maritime).

Στόχος της πρότασης είναι να αυξηθεί η ζήτηση και η συνεπής χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στον τομέα της ναυτιλίας, και παράλληλα να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της θαλάσσιας κυκλοφορίας και να αποφευχθούν οι στρεβλώσεις στην εσωτερική αγορά.

Όπως και με τις αεροπορικές μεταφορές, η πρόταση αυτή είναι σημαντική γιατί θέτει τις θαλάσσιες μεταφορές στην τροχιά των στόχων της ΕΕ για το κλίμα για το 2030 και το 2050. Η πρόταση βασίζεται στην αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας λόγω της ποικιλομορφίας των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στον τομέα της ναυτιλίας και, επομένως, επικεντρώνεται στη ζήτηση καυσίμων.

Η γενική προσέγγιση του Συμβουλίου διατηρεί τις θεμελιώδεις πτυχές της πρότασης της Επιτροπής, ιδίως το επίπεδο συμβολής της στους κλιματικούς στόχους, και ειδικότερα:

  • το πεδίο εφαρμογής όσον αφορά το μέγεθος των πλοίων που καλύπτονται από την πρόταση και το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής,
  • τους στόχους μείωσης της έντασης εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ενέργειας που χρησιμοποιείται επί των πλοίων,
  • το πεδίο εφαρμογής των απαιτήσεων για την από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας ή, όσον αφορά άλλες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών, για ελλιμενισμένα πλοία,
  • την πιστοποίηση των καυσίμων,
  • τη διακυβέρνηση σχετικά με τις νέες αυτές υποχρεώσεις, μεταξύ άλλων τις ποινές που πρέπει να επιβάλλονται στις εταιρείες σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των πλοίων τους και την κατανομή των εσόδων που προκύπτουν από τις ποινές αυτές στο Ταμείο Καινοτομίας.

Ωστόσο, η γενική προσέγγιση του Συμβουλίου τροποποιεί ορισμένες πτυχές της πρότασης της Επιτροπής, και ειδικότερα:

  • Το πεδίο εφαρμογής των απαιτήσεων όσον αφορά την ηλεκτρική τροφοδότηση από ξηράς αναθεωρήθηκε ώστε οι επιβαλλόμενες υποχρεώσεις να επικεντρωθούν στα ελλιμενισμένα πλοία, να ρυθμιστούν καλύτερα οι εξαιρέσεις, να διασφαλιστεί η συνοχή με την πρόταση AFIR και να παρασχεθεί στα κράτη μέλη η δυνατότητα να επεκτείνουν τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται ήδη στα ελλιμενισμένα πλοία και σε εκείνα που είναι αγκυροβολημένα στους λιμένες.
  • Οι διατάξεις σχετικά με τους ρόλους των εταιρειών, των ελεγκτών και των δημόσιων αρχών, καθώς και σχετικά με τις διαδικασίες παρακολούθησης, υποβολής εκθέσεων και επαλήθευσης αποσαφηνίστηκαν και ενισχύθηκαν με στόχο τη διασφάλιση ενός πιο στέρεου συστήματος διακυβέρνησης. Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζεται καλύτερα το έργο των ελεγκτών και οι δημόσιες αρχές μπορούν να διενεργούν συμπληρωματικούς ελέγχους.
  • Οι διατάξεις σχετικά με τους υπολογισμούς της έντασης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τις σχετικές ποινές και πρόστιμα αναθεωρήθηκαν και ενισχύθηκαν προκειμένου να αποσαφηνιστεί το πεδίο εφαρμογής τους και να αποφευχθεί η καταστρατήγηση του κανονισμού.
  • Προστέθηκαν ορισμένες διατάξεις, περιορισμένης χρονικής διάρκειας, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες των κρατών μελών όσον αφορά τα μικρότερα νησιά και τις απομονωμένες περιοχές που εξαρτώνται οικονομικά σε μεγάλο βαθμό από τη συνδεσιμότητά τους, καθώς και η πλοήγηση σε πάγο. Προστέθηκαν επίσης διατάξεις για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, δεδομένου του ειδικού καθεστώτος τους.
  • Για τον περιορισμό της διαρροής άνθρακα προστέθηκαν άλλες διατάξεις σχετικά με τους λιμένες μεταφόρτωσης για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες δεν εξετάζονταν στην πρόταση της Επιτροπής. Ορισμένα κράτη μέλη είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένα στον ανταγωνισμό από λιμένες μεταφόρτωσης τρίτων χωρών, ελλείψει παρόμοιου προτύπου σε διεθνές επίπεδο. Οι διατάξεις αυτές, οι οποίες διευρύνουν το φάσμα των εκπομπών που καλύπτονται από τον κανονισμό, θα έχουν θετικό αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών.
  • Τέλος, προστέθηκαν ορισμένες διατάξεις για την τόνωση της ζήτησης των πιο καθαρών βιώσιμων καυσίμων, συγκεκριμένα των καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης από ανανεώσιμες πηγές (RFNBO).

The infographic presents the goals and benefits of the proposed ReFuelEU aviation and FuelEU maritime regulation which aim to increase the uptake of more sustainable fuels in the two transport sectors.

Βιώσιμες αεροπορικές μεταφορές

Το Συμβούλιο κατέληξε σε γενική προσέγγιση σχετικά με την πρόταση που αποσκοπεί στη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για βιώσιμες αεροπορικές μεταφορές (πρωτοβουλία ReFuelEU Aviation).

Στόχος της πρότασης είναι να αυξηθούν τόσο η ζήτηση όσο και η προσφορά βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών (SAF), συμπεριλαμβανομένων των συνθετικών αεροπορικών καυσίμων, και παράλληλα να διασφαλίζονται ισότιμοι όροι ανταγωνισμού σε ολόκληρη την αγορά αερομεταφορών της ΕΕ.

Πρόκειται για μια σημαντική πρόταση με σκοπό να τεθούν οι αεροπορικές μεταφορές στην πορεία των στόχων της ΕΕ για το κλίμα έως το 2030 και το 2050, δεδομένου ότι τα SAF αποτελούν έναν από τους κύριους βραχυπρόθεσμους και μεσοπρόθεσμους παράγοντες απανθρακοποίησης των αερομεταφορών.

Χάρη στην πρόταση αυτή θα μπορέσουν να αντιμετωπιστούν οι παράγοντες που διαμορφώνουν μια επιζήμια για την ανάπτυξη των SAF κατάσταση, δηλ. η χαμηλή προσφορά, η χαμηλή ζήτηση και οι τιμές που παραμένουν πολύ υψηλότερες από εκείνες των ορυκτών καυσίμων.

Η γενική προσέγγιση του Συμβουλίου διατηρεί τις θεμελιώδεις πτυχές της πρότασης της Επιτροπής, ιδίως το επίπεδο συμβολής της στους κλιματικούς στόχους, και ειδικότερα:

  • Την υποχρέωση των προμηθευτών αεροπορικών καυσίμων να διασφαλίζουν ότι όλα τα καύσιμα που διατίθενται στους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών στους ενωσιακούς αερολιμένες θα περιέχουν ελάχιστο μερίδιο SAF από το 2025, και ελάχιστο μερίδιο συνθετικών καυσίμων από το 2030, με σταδιακή αύξηση των μεριδίων αυτών έως το 2050 («εντολή και επιμέρους εντολή ενσωμάτωσης»). Η γενική προσέγγιση προβλέπει επίσης αύξηση του ελάχιστου μεριδίου για το 2030 από 5 σε 6%.
  • Τον καθορισμό μεταβατικής περιόδου κατά την οποία οι προμηθευτές καυσίμων θα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν την εντολή ενσωμάτωσης των SAF ως σταθμισμένο μέσο όρο επί των καυσίμων που προμήθευσαν ανά την Ένωση, προκειμένου να διευκολυνθεί η οργάνωση της οδού κατά το στάδιο δημιουργίας της, χωρίς να επηρεάζεται το παγκόσμιο επίπεδο εκπομπών.
  • Την υποχρέωση των φορέων εκμετάλλευσης αεροσκαφών να διασφαλίζουν ότι η ετήσια ποσότητα αεροπορικών καυσίμων με την οποία ανεφοδιάζονται σε συγκεκριμένο ενωσιακό αερολιμένα ανέρχεται τουλάχιστον στο 90% των ετήσιων απαιτούμενων αεροπορικών καυσίμων με σκοπό την αντιμετώπιση του εφοδιασμού με πλεονάζοντα καύσιμα.
  • Την υποχρέωση υποβολής εκθέσεων για τους προμηθευτές καυσίμων και τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών.
  • Τους κανόνες σχετικά με τις αρμόδιες αρχές, που ορίζονται από τα κράτη μέλη για τη διασφάλιση της εφαρμογής του παρόντος κανονισμού, και τους κανόνες σχετικά με τα πρόστιμα.

Ωστόσο, η γενική προσέγγιση του Συμβουλίου τροποποιεί ορισμένες πτυχές της πρότασης της Επιτροπής, με σκοπό να διευκολυνθεί και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη των SAF. Οι τροποποιήσεις αυτές συνίστανται ειδικότερα στα εξής:

  • Τη δυνατότητα των κρατών μελών να εφαρμόζουν το σχέδιο κανονισμού σε αερολιμένες κάτω από ένα ορισμένο όριο κίνησης.
  • Την επέκταση του πεδίου εφαρμογής σε ό,τι αφορά τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών.
  • Την επέκταση του πεδίου εφαρμογής των επιλέξιμων βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών και των συνθετικών αεροπορικών καυσίμων. Όσον αφορά τα βιοκαύσιμα, το πεδίο εφαρμογής επεκτείνεται στα άλλα πιστοποιημένα βιοκαύσιμα που συμμορφώνονται με τα κριτήρια βιωσιμότητας και μείωσης εκπομπών της οδηγίας RED, με όριο το 3 % και με εξαίρεση τα βιοκαύσιμα που προέρχονται από καλλιέργειες τροφίμων και ζωοτροφών που εξαιρούνται.
  • Την εισαγωγή εθνικών δυνατοτήτων ευελιξίας χάρη στις οποίες τα κράτη μέλη μπορούν να αυξήσουν την επιμέρους εντολή τους για τα συνθετικά καύσιμα σε εθνικό επίπεδο, υπό ορισμένες προϋποθέσεις και για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
  • Την εισαγωγή της δυνατότητας των αρμόδιων αρχών των κρατών μελών να χορηγούν απαλλαγή από τις διατάξεις σχετικά με τον εφοδιασμό με πλεονάζοντα καύσιμα για ορισμένες πτήσεις σε περίπτωση σοβαρών και επαναλαμβανόμενων λειτουργικών δυσκολιών ή διαρθρωτικών δυσκολιών στον εφοδιασμό με καύσιμα σύμφωνα με καθορισμένα κριτήρια.
  • Την εισαγωγή υποχρεώσεων υποβολής εκθέσεων για τους προμηθευτές καυσίμων και τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας («ο Οργανισμός») σχετικά με τη χρήση ουσιών με επιπτώσεις πλην του CO2 στην αεροπορία.
  • Την τεκμηρίωση της συλλογής δεδομένων και των υποχρεώσεων υποβολής εκθέσεων με σκοπό να διασφαλιστεί η παρακολούθηση των επιπτώσεων του κανονισμού στην ανταγωνιστικότητα των φορέων εκμετάλλευσης και των πλατφορμών της ΕΕ, και να βελτιωθεί η γνώση σχετικά με τις επιπτώσεις των εκπομπών των αεροπορικών μεταφορών πλην του CO2.
  • Νέες εκτιμήσεις που θα πρέπει να συμπεριλάβει η Επιτροπή στην έκθεσή της το 2027, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων του κανονισμού στη συνδεσιμότητα, στη διαρροή άνθρακα και στις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, καθώς και στη μελλοντική χρήση του υδρογόνου και της ηλεκτρικής ενέργειας.
Tags:FIT FOR 55FuelEUΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΗΓΑΥΔΡΟΓΟΝΟSAFΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ

Σχετικά Άρθρα

Ανακάμπτει η ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου. Αύξηση 21,6% στο α’ τρίμηνο του 2021
LOGISTICS

Κανένας περιορισμός στην κατηγορία εκπομπών για την αρχική χορήγηση άδειας ΦΔΧ σε ελαφρά εμπορικά οχήματα

27 Ιανουαρίου, 2023
Commission approves Belgian tax measures for maritime transport
INTERNATIONAL

Shipping presses EU for future fuels clarity

23 Ιανουαρίου, 2023
Αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια της Air France, ελέω βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF)
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια της Air France, ελέω βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF)

17 Ιανουαρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα πρότυπα στα καύσιμα πλοίων, για τη μείωση των οξειδίων του θείου στη Μεσόγειο κατά 80%

19 Δεκεμβρίου, 2022
Αρχές του 2023, στους δρόμους του Λονδίνου τα 6 πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά της DHL Parcel UK
LOGISTICS

Αρχές του 2023, στους δρόμους του Λονδίνου τα 6 πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά της DHL Parcel UK

12 Δεκεμβρίου, 2022
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

European Green Deal: Νέοι κανόνες για την εφαρμογή του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ στις αερομεταφορές

12 Δεκεμβρίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Το πρώτο Α321 neo παρέλαβε η Aegean Airlines (φωτο). Η εξέλιξη του στόλου αεροσκαφών

Η AEGEAN μετέφερε περισσότερους από 1 εκατ. επιβάτες τον πρώτο μήνα της νέας καλοκαιρινής περιόδου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Το αεροδρόμιο της Αθήνας γίνεται πιο ψηφιακό: 5G Campus Network από την COSMOTE στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Όσο μεγαλώνει η AEGEAN και η SKY express, θα μεγαλώνει και το αεροδρόμιο της Αθήνας

23 Ιανουαρίου, 2023
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

Ενισχύει τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη η Hellenic Train που «βλέπει» και το εξωτερικό

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023

Μειώνεται κατά 9,60 ευρώ το κόστος του e-pass στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

24 Ιανουαρίου, 2023

Θα κάνει το μεγάλο come back o Δ. Κούτρας στην ΑΚΤΩΡ;

27 Ιανουαρίου, 2023

Συστήνεται Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού: Το αντικείμενό της, από ποιους θα απαρτίζεται

26 Ιανουαρίου, 2023

Με βάση το Θριάσιο ΙΙ, η Hellenic Train «ανασυγκροτεί» τα εμπορεύματά της, δημιουργώντας βαλκανικό δίκτυο

26 Ιανουαρίου, 2023
Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

25 Ιανουαρίου, 2023
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Σε «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα αεροδρόμια

1
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1
Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

27 Ιανουαρίου, 2023
Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»

Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

27 Ιανουαρίου, 2023
Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό

Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

27 Ιανουαρίου, 2023
DHL Global Trade Barometer increases

DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

27 Ιανουαρίου, 2023
Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ

Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

27 Ιανουαρίου, 2023
Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

27 Ιανουαρίου, 2023

Περισσότερους από 1 εκατομμύριο ταξιδιώτες και πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα θα φέρουν οι απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ

27 Ιανουαρίου, 2023
Το Skywards της Emirates απόκτησε 30 εκατομμύρια μέλη και προσφέρει 1 εκατομμύριο μίλια

Το Skywards της Emirates απόκτησε 30 εκατομμύρια μέλη και προσφέρει 1 εκατομμύριο μίλια

27 Ιανουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ