Πιο ήπια ανάπτυξη αναμένει τα επόμενα χρόνια το αεροδρόμιο της Αθήνας, σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν στη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση μετόχων.
Το 2024, χρονιά – ρεκόρ για το αεροδρόμιο, έκλεισε με επιβατική κίνηση 31,9 εκατομμυρίων, από 28,2 εκατομμύρια το 2023, σημειώνοντας άνοδο 13,1%.
Και το 2025 θα κινηθεί ανοδικά (+11,4% στο πρώτο τρίμηνο), πιθανότατα με μονοψήφιο ποσοστό αύξησης, τάση η οποία θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Όπως υπογραμμίστηκε χθες, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατατάχθηκε ως ο 9ος πιο διασυνδεδεμένος κόμβος στην Ευρώπη, σύμφωνα με την OAG Rankings, εξυπηρετώντας 157 προορισμούς, σε 55 χώρες, μέσω 68 αερομεταφορέων, αλλά και το 8ο αεροδρόμιο σε αριθμό πτήσεων στην Ευρώπη.
Σε εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα των 1,28 δις ευρώ
Στη χθεσινή γενική συνέλευση έγινε εκτενής αναφορά στο επενδυτικό πλάνο του αεροδρομίου, τη χρηματοδότηση και τα οφέλη του.
Όπως τονίστηκε, με στόχο την εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του αεροδρομίου, η διοίκηση του ΔΑΑ προχώρησε πρόσφατα στην ενοποίηση των δύο αρχικών φάσεων (33 MAP και 40 MAP) του επενδυτικού σχεδίου για την επέκταση του αεροδρομίου.
Το αναθεωρημένο Master Plan προβλέπει επενδύσεις, ύψους 1,28 δισ. ευρώ έως το 2032.
Η επέκταση του αεροδρομίου θα αυξήσει κατά 68% τη συνολική επιφάνεια του αεροσταθμού, προσθέτοντας 148.000 τετραγωνικά μέτρα.
Έως το πρώτο εξάμηνο του 2028 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 50% των επενδύσεων, ανεβάζοντας τη δυναμικότητα στους 33 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Ο συνολικός στόχος είναι η επίτευξη δυναμικότητας 40 εκατ. επιβατών μέχρι το 2032, με τη δυνατότητα σταδιακής αναβάθμισης έως και 50 εκατ. στο μέλλον.
Τα άλλα μέρη του «Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου», που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας και τον νέο πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων, συνεχίζονται, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται εντός του β’ τριμήνου του 2027.
Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση του προγράμματος του 1,28 δισ. ευρώ, τα 800 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τραπεζικό δανεισμό, ενώ 240 εκατ. ευρώ έχουν προβλεφθεί μέσω της διαδικασίας του scrip dividend (έως 100 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2025 και έως 140 εκατ. ευρώ επιπλέον μέσα στα επόμενα τρία έτη έως το 2028).
Τα οικονομικά και επιχειρησιακά μεγέθη
Το 2024 έκλεισε με συνολική επιβατική κίνηση 31,9 εκατομμυρίων, από 28,2 εκατομμύρια το 2023, σημειώνοντας αύξηση 13,1%.
Το 70% της κίνησης προήλθε από το εξωτερικό, ενώ το 86% των επιβατών ταξίδεψαν για λόγους αναψυχής.
Η αύξηση των επιβατών από το εξωτερικό άγγιξε το 15,7% σε σύγκριση με το 2023, ενώ και η εσωτερική κίνηση αυξήθηκε κατά 7,3%.
Το 2024, ο ΔΑΑ παρουσίασε έσοδα 665,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 10,2% σε σχέση με τα 603,7 εκατ. ευρώ του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το 2024 ανήλθε στα 424,8 εκατ. ευρώ, έναντι 367,2 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 235,9 εκατ. ευρώ, έναντι 231,5 εκατ. το 2023.