Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αιχμές του Συλλόγου Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού κατά του υφυπουργού Υποδομών και του ΤΑΙΠΕΔ

ffotinos by ffotinos
19 Δεκεμβρίου, 2024
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Την ακόλουθη ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Εργαζομένων Εγνατίας Οδού, έπειτα από δημόσια τοποθέτηση του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου στα Γρεβενά.

Η ανακοίνωση του ΣΕΤΕΟ

Σε συνέχεια των δηλώσεων του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ν. Ταχιάου στα Γρεβενά «Η Εγνατία ήταν ένα απόκτημα, (με την παραχώρησή της) θα γίνει ένα κόσμημα» (δείτε το link) οφείλουμε να τοποθετηθούμε στα όσα διατυπώθηκαν για τη δημόσια διαχείριση του παγίου από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών.

Πράγματι, τα παλαιότερα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου έχουν «αρχίσει να γηράσκουν» και απαιτείται ο «εκσυγχρονισμός» τους (δηλαδή η αποκαλούμενη βαριά συντήρηση). Πρέπει όμως να συμπληρώσουμε σε αυτά που είπε  ο Υφυπουργός Υποδομών τα εξής:

Το 2006 η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε υποχρεωθεί να συνάψει δάνειο 250 εκ. € από την Τράπεζα Πειραιώς για να καλυφθεί μέρος της εθνικής συμμετοχής έργων κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, χρηματοδότηση που δεν εξασφάλισε τότε η κυβέρνηση μέσω των Υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών.

Το δάνειο λήφθηκε από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με εγγύηση των εσόδων διοδίων της Εγνατίας Οδού.

Με ευθύνη των ίδιων υπουργείων τα διόδια της Εγνατίας Οδού ξεκίνησαν σταδιακά μετά το 2011, γεγονός που έδωσε δικαίωμα στην Τράπεζα να καταγγείλει τη δανειακή σύμβαση.

Λόγω της καταγγελίας της σύμβασης, από το 2014 έως και το 2020 η Τράπεζα Πειραιώς παρακρατεί σχεδόν όλα τα έσοδα διοδίων τα οποία κανονικά προορίζονται για τη συντήρηση της οδού.

Η Τράπεζα Πειραιώς δέσμευσε έσοδα διοδίων όχι μόνο για την αποπληρωμή των 250 εκ. € και των προβλεπόμενων τόκων αλλά πολύ μεγαλύτερα ποσά τα οποία με καθυστέρηση διεκδικεί σήμερα δικαστικά η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Το 2012 ο αυτοκινητόδρομος πέρασε στην κατοχή του ΤΑΙΠΕΔ για να τον παραχωρήσει σε ιδιώτες. Ταυτόχρονα πέρασε στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ και η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» μέσω του δικαιώματος ψήφου της μοναδικής της μετοχής.

Το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο Υποδομών δεν έκαναν έγκαιρα ενέργειες για να αποτρέψουν τη δέσμευση των εσόδων διοδίων παρότι γνώριζαν ότι τα χρήματα αυτά κανονικά αφορούν τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.

Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έκανε ενέργειες διότι με τη συγκεκριμένη τακτική το δάνειο θα αποπληρώνονταν νωρίτερα και έτσι θα εξασφάλιζε ότι η Εγνατία Οδός θα παραδίδονταν «ελεύθερη βαρών» στον ιδιώτη παραχωρησιούχο και θα αποσύρονταν από την Τράπεζα τα προσκόμματα στη διαδικασία παραχώρησης.

Από το 2012 (13 έτη!) που το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να πουλήσει την Εγνατία Οδό, ουσιαστικά απαγορεύει στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να προβεί σε έργα αναβάθμισης (π.χ. ΣΕΑ).

Ακόμα και τώρα που η Εγνατία Οδός Α.Ε. πλέον εισπράττει μέσω διοδίων ικανοποιητικά ποσά που θα μπορούσαν να διατεθούν και για επιμέρους εργασίες «βαριάς» συντήρησης, δεν αντιλαμβανόμαστε να ιεραρχούνται οι προτεραιότητες στα πλέον επείγοντα ζητήματα – αντιθέτως βλέπουμε ότι σημαντικό μέρος των εσόδων διοδίων που πρέπει να διατίθενται για τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού χρηματοδοτεί άλλα έργα εκτός Εγνατίας Οδού όπως π.χ. η λειτουργία της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης.

Συνολικά θεωρούμε ότι όλα τα παραπάνω που επέφεραν την υποβάθμιση του αυτοκινητόδρομου Εγνατίας Οδού εμφανίζουν σήμερα  ως δικαιολογημένη και επιβεβλημένη την ιδιωτικοποίησή της και τον υπερδιπλασιασμό του κόστους διοδίων.

Να τονίσουμε ότι παρά την οικονομική δυσπραγία της εταιρείας και την αδυναμία της να χρηματοδοτήσει και να εκτελέσει άμεσα όλα τα απαιτούμενα έργα βαρειάς συντήρησης (σε χρονικό ορίζοντα λίγων ετών με τα εκτιμώμενα έσοδα των διοδίων θα μπορεί και σε αυτό το ζήτημα να ανταποκριθεί πλήρως), κυρίως για τα οδικά τμήματα που κληρονόμησε από το ΤΕΟ και δεν κατασκεύασε η ίδια (Α/Κ Κλεδιού – Καλοχώρι και Α1), λειτουργεί επιτυχώς  και συντηρεί το οδικό δίκτυο (σήραγγες, αποχέτευση, ηλεκτροφωτισμός, καταστρώματα γεφυρών, κ.α.), κρατά ανοικτό το χειμώνα ένα οδικό δίκτυο που διασχίζει την Πίνδο (6μημη περίοδος αποχιονισμού) όταν οι ιδωτικοποιημένοι δρόμοι κλείνουν με το πρώτο χιόνι, επανδρώνει σε 24ωρη βάση την επιτήρηση της ασφάλειας της οδού.

Υπενθυμίζουμε και πάλι ότι ο σύλλογος μας έχει συντάξει και κοινοποιήσει  στην κυβέρνηση και την εταιρεία, ολοκληρωμένη μελέτη με τίτλο «Το δημόσιο συμφέρον απέναντι στην Παραχώρηση» των οικονομολόγων Γρ. Ζαρωτιάδη και Λ. Βατικιώτη όπου αποτυπώνεται με στοιχεία:

Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης της οδού υπό δημόσιο έλεγχο θα μπορούσε να γίνει και με μικρότερο αντίτιμο από το 0,03€/χλμ

Με το αντίτιμο των διοδίων όπως το περιγράφει η σύμβαση παραχώρησης το δημόσιο σε βάθος 35ετίας θα μπορούσε να είχε έσοδα 6 δις €.

Εκτιμήσαμε ότι το τίμημα θα είναι κάτω από 1,5δις€ και τα υπόλοιπα θα είναι κέρδη του παραχωρησιούχου και των τραπεζών του. Ήταν πραγματικές οι προβλέψεις μας αφού το τίμημα ήταν χαμηλότερο από αυτές, ενώ επιπλέον  το ΤΑΙΠΕΔ εις βάρος του δημοσίου το μείωσε κατά 170 εκ € για να υπάρξει μικρότερο ρίσκο στην «επένδυση».. Επιπροσθέτως μείωσε ακόμη 7,5% τον ετήσιο τζίρο, μετά την υποβολή των προσφορών, λίγο πριν σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο εις βάρος και πάλι του δημόσιου συμφέροντος.

Εδώ θα επαναλάβουμε αυτό που έχουμε διατυπώσει σε πολλές ανακοινώσεις θέσεις μας, ότι η εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», μπορεί πλέον να είναι οικονομικά απόλυτα βιώσιμη από τα έσοδα των διοδίων «χαμηλής» χρέωσης (0,03 ευρώ/χλμ), καλύπτοντας εξολοκλήρου και τις απαιτούμενες ανάγκες ελαφριάς και βαριάς συντήρησης σε βάθος χρόνου εφόσον βέβαια τα έργα γίνονται σε συνθήκες κανονικού ανταγωνισμού.

Το πραγματικό  δίλημμα που πρέπει να απαντηθεί από τους πολίτες είναι:

Αύξηση διοδίων  από 0,03€/χλμ σε 0,075 €/χλμ (αύξηση κατά 150% άρα και των κερδών των ιδιωτών) και κατάργηση όλων των απαλλαγών ανέργων και τοπικών μετακινήσεων στην Θράκη και Ήπειρο

Ή

Διατήρηση χαμηλού κόστους διοδίων με δημόσια διαχείριση των υποδομών.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣΣΕΤΕΟΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥΤΑΙΠΕΔ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Γκόνος, ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδός στο επίκεντρο της συνάντησης Κ. Γιουτίκα με στελέχη του Υπερταμείου

20 Ιουνίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Αναζητείται Σύμβουλος για να “τρέξει” τις διαδικασίες παράδοσης της Εγνατίας Οδού στον παραχωρησιούχο

19 Ιουνίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

13 Ιουνίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Γ. Περιστέρης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τέλη του 2025 ολοκληρώνεται η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, άνω του 55% η πρόοδος στο Καστέλι

11 Ιουνίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μεγάλων οδικών έργων

9 Ιουνίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Εγνατία Οδός: Σε λειτουργία, από τις 5/6, ο σταθμός διοδίων Πολυμύλου, με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα

4 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Οδεύουν προς συγχώνευση Honda και Nissan, τα πιθανά σενάρια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Ειδική εκδήλωση βράβευσης οδηγών της ΟΣΥ διοργανώνει η YUTONG

0

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

8 Ιουλίου, 2025

Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

8 Ιουλίου, 2025

Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

8 Ιουλίου, 2025

Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

8 Ιουλίου, 2025

GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

8 Ιουλίου, 2025

Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

8 Ιουλίου, 2025

ΣΥΝΔΔΕ&L: Ενημερωτική συνάντηση για ασφαλιστικά θέματα διαμεταφορικών και 3PL επιχειρήσεων

8 Ιουλίου, 2025

Ανάμεσα στις αεροπορικές με τις χαμηλότερες εκπομπές η Wizz Air το 2025

8 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr