Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Emirates παρουσίασε τη νέα εμφάνιση του A380 για την υπηρεσία Courier Express

    21 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    48ωρη απεργία στα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία στις 3-4 Ιουνίου

    21 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    Royal Mail welcomes its first electric trucks in collaboration with Magtec

    21 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Νέο υπερσύγχρονο hub για τον Κωτσόβολο στη Σίνδο Θεσσαλονίκης (video)

    21 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    FIAT Grande Panda 4×4 concept: Το πρωτότυπο που αναβιώνει ένα θρύλο

    21 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    3.267 σημεία φόρτισης σε Ελλάδα και Ρουμανία διαθέτει η ΔΕΗ

    21 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η Emirates παρουσίασε τη νέα εμφάνιση του A380 για την υπηρεσία Courier Express

    21 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    48ωρη απεργία στα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία στις 3-4 Ιουνίου

    21 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    Royal Mail welcomes its first electric trucks in collaboration with Magtec

    21 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Νέο υπερσύγχρονο hub για τον Κωτσόβολο στη Σίνδο Θεσσαλονίκης (video)

    21 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    FIAT Grande Panda 4×4 concept: Το πρωτότυπο που αναβιώνει ένα θρύλο

    21 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    3.267 σημεία φόρτισης σε Ελλάδα και Ρουμανία διαθέτει η ΔΕΗ

    21 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αυστηρότερα όρια για διάφορους ρύπους για το 2035, με στόχο τη μηδενική ρύπανση το 2050

vvegiazi by vvegiazi
13 Σεπτεμβρίου, 2023
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του αναφορικά με την αναθεώρηση της νομοθεσίας για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, με γνώμονα ένα καθαρό και υγιές περιβάλλον για τους Ευρωπαίους.

Συνολικά 363 ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της έκθεσης που ορίζει τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, 226 κατά και 46 απείχαν.

Η έκθεση θέτει αυστηρότερες οριακές τιμές για το 2035 και τιμές – στόχους για διάφορους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των αιωρούμενων σωματιδίων (ΑΣ2,5, ΑΣ10), του διοξειδίου του αζώτου NO2, του διοξειδίου του θείου SO2 και του όζοντος O3, ώστε να διασφαλιστεί ότι η ποιότητα του αέρα στην ΕΕ δεν είναι επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία, τα φυσικά οικοσυστήματα και τη βιοποικιλότητα.

Η αναθεώρηση της οδηγίας θα πρέπει να διασφαλίσει την πλήρη ευθυγράμμισή της με τις πλέον πρόσφατες κατευθυντήριες γραμμές της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ) για την ποιότητα του αέρα.

Οι ευρωβουλευτές τονίζουν ακόμη ότι τα ποιοτικά πρότυπα για τον αέρα που πρότεινε η Επιτροπή θα πρέπει να αποτελέσουν μόνο ενδιάμεσο στόχο, ο οποίος θα πρέπει να επιτευχθεί το συντομότερο και σε κάθε περίπτωση πριν το 2030.

Περισσότερα σημεία δειγματοληψίας για την ποιότητα του αέρα

Το κείμενο υπογραμμίζει την ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των σημείων δειγματοληψίας. Στις αστικές περιοχές, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας χώρος παρακολούθησης ανά 2 εκατομμύρια κατοίκους που αντιπροσωπεύει την έκθεση του γενικού αστικού πληθυσμού, βελτιώνοντας την πρόταση της Επιτροπής για έναν χώρο ανά 10 εκατομμύρια κατοίκους.

Σε περιοχές όπου είναι πιθανό να σημειωθούν υψηλές συγκεντρώσεις υπέρλεπτων σωματιδίων (UFP), αιθάλης, υδραργύρου και αμμωνίας (NH3), θα πρέπει να υπάρχει ένα σημείο δειγματοληψίας για κάθε 1 εκατομμύριο κατοίκους, σε αντίθεση με την αρχική πρόταση της Επιτροπής (ένας χώρος ανά 5 εκατομμύρια κατοίκους και μόνο UFP).

Καλύτερη προστασία των πολιτών

Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν να εναρμονίσουν τους επί του παρόντος κατακερματισμένους και δυσνόητους δείκτες ποιότητας του αέρα σε ολόκληρη την ΕΕ.

Οι δείκτες πρέπει να είναι συγκρίσιμοι, σαφείς και διαθέσιμοι στο κοινό, με ωριαίες επικαιροποιήσεις, ώστε οι πολίτες να μπορούν να προστατεύονται κατά τη διάρκεια υψηλών επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης και πριν φτάσουν στα υποχρεωτικά όρια για να σημάνει συναγερμός.

Θα πρέπει να συνοδεύονται από πληροφορίες σχετικά με τα συμπτώματα που συνδέονται με τις κορυφές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τους σχετικούς κινδύνους για την υγεία για κάθε ρύπο, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών προσαρμοσμένων στις ευάλωτες ομάδες.

Το Κοινοβούλιο επιθυμεί επίσης οι πολίτες των οποίων η υγεία έχει υποστεί βλάβη να έχουν ισχυρότερο δικαίωμα αποζημίωσης όταν παραβιάζονται οι νέοι κανόνες.

Σχέδια και χάρτες πορείας για την ποιότητα του αέρα

Οι ευρωβουλευτές προτείνουν ότι εκτός από τα σχέδια για την ποιότητα του αέρα, τα οποία απαιτούνται για περιπτώσεις όπου σε χώρες της ΕΕ υπερβαίνονται τα όρια, όλα τα κράτη μέλη θα πρέπει επίσης να δημιουργήσουν χάρτες πορείας για την ποιότητα του αέρα που θα καθορίζουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα προκειμένου να συμμορφωθούν με τις νέες οριακές τιμές.

Απαιτείται άμεση δράση

Μετά την ψηφοφορία, ο εισηγητής Javi López (Σοσιαλιστές, Ισπανία) δήλωσε: «Η αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Ευρώπη απαιτεί άμεση δράση. Αυτή η πανδημία σε αργή κίνηση έχει καταστροφικό αντίκτυπο στην κοινωνία μας, οδηγώντας σε πρόωρους θανάτους και σε πλήθος καρδιαγγειακών και αναπνευστικών ασθενειών.

Πρέπει να ακολουθήσουμε την επιστήμη, να ευθυγραμμίσουμε τα πρότυπα ποιότητας του αέρα με τις κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ και να ενισχύσουμε ορισμένες από τις διατάξεις αυτής της οδηγίας. Πρέπει να είμαστε φιλόδοξοι για να διαφυλάξουμε την ευημερία των πολιτών μας και να δημιουργήσουμε ένα καθαρότερο και υγιέστερο περιβάλλον».

Πλέον, το Κοινοβούλιο είναι έτοιμο να αρχίσει διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο σχετικά με την τελική μορφή του νόμου.

No1 περιβαλλοντική αιτία πρόωρου θανάτου

Η ατμοσφαιρική ρύπανση εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη περιβαλλοντική αιτία πρόωρου θανάτου στην ΕΕ με περίπου 300.000 πρόωρους θανάτους ετησίως (πόσο καθαρός είναι ο αέρας στην πόλη σας;) με τα πλέον επιβλαβή να είναι τα μικροσωματίδια (PM2.5, PM10), το διοξείδιο του αζώτου NO2, το διοξείδιο του θείου SO2 και το όζον O3, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.

Τον Οκτώβριο του 2022, η Επιτροπή πρότεινε αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα με πιο φιλόδοξους στόχους για το 2030, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος μηδενικής ρύπανσης έως το 2050, σύμφωνα με το σχέδιο δράσης για μηδενική ρύπανση.

Η νομοθεσία ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών σχετικά με τη ρύπανση και τις «πράσινες» πόλεις με χαμηλότερες εκπομπές, καθώς και την ευαισθητοποίηση μέσω της παροχής τακτικά επικαιροποιημένων πληροφοριών σχετικά με τη ρύπανση, όπως εκφράζονται στις προτάσεις 2(2), 4(6) και 6(6) στις προτάσεις της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΡΥΠΟΙΡΥΠΑΝΣΗΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η ΕΕ κινητοποιεί 422 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της ανάπτυξης υποδομών εναλλακτικών καυσίμων σε οδικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές

6 Φεβρουαρίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Στη διεθνή συμμαχία «Move to -15°C» συμμετέχει η Emirates

5 Δεκεμβρίου, 2024
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι εθνικές προτεραιότητες και δράσεις για την “πράσινη” ναυτιλία από τον υφ. Ναυτιλίας στην COP 29

11 Νοεμβρίου, 2024
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Τα ταχυδρομεία μείωσαν τις συνολικές ετήσιες εκπομπές CO2 κατά σχεδόν 40% από το 2008

24 Σεπτεμβρίου, 2024
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Ο όμιλος Σαρακάκη στηρίζει τους εθελοντές Πολιτικής Προστασίας ΒΑ Υμηττού

5 Ιουλίου, 2024
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Οι εκπομπές ρύπων των μοντέλων Suzuki σε πραγματικές συνθήκες

22 Απριλίου, 2024
Επόμενο άρθρο

Χωρίς διόδια έως τις 16/9 η διέλευση από Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, Ιόνια Οδό, Ε65 και στο τμήμα Νίκαια - Πελασγία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη θέση του Διοικητή της ΑΠΑ, μέχρι τις 28 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων

16 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Που βρίσκονται οι δυο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

0

Άνοδος 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο

0

H «ακτινογραφία» του ΟΛΘ στα εμπορεύματα και οι προοπτικές του 2025

0

H εξέλιξη των δικαστικών αντιδικιών του αεροδρομίου της Αθήνας με το ελληνικό δημόσιο

0

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

0

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

0

Η Emirates παρουσίασε τη νέα εμφάνιση του A380 για την υπηρεσία Courier Express

21 Μαΐου, 2025

48ωρη απεργία στα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία στις 3-4 Ιουνίου

21 Μαΐου, 2025

Royal Mail welcomes its first electric trucks in collaboration with Magtec

21 Μαΐου, 2025

Νέο υπερσύγχρονο hub για τον Κωτσόβολο στη Σίνδο Θεσσαλονίκης (video)

21 Μαΐου, 2025

FIAT Grande Panda 4×4 concept: Το πρωτότυπο που αναβιώνει ένα θρύλο

21 Μαΐου, 2025

3.267 σημεία φόρτισης σε Ελλάδα και Ρουμανία διαθέτει η ΔΕΗ

21 Μαΐου, 2025

Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για την πρόσληψη διευθυντή διαχείρισης τροχαίου υλικού στην ΓΑΙΑΟΣΕ

21 Μαΐου, 2025

Πρόθεση χρηματοδότησης της κατασκευής της 2ης οδικής γέφυρας στην περιοχή Κήποι – Ύψαλα

21 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr