• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 26 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022
    «Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς
    MMM

    Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019
    MMM

    Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

    26 Μαΐου, 2022
    Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς
    INTERNATIONAL

    CLIA unveils #LoveCruise initiatives

    26 Μαΐου, 2022
    Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

    26 Μαΐου, 2022
    LOGISTICS

    Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

    26 Μαΐου, 2022
    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

    26 Μαΐου, 2022
    «Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς
    MMM

    Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

    26 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας: Στο 85,34% το Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το νότιο και βόρειο τμήμα υπό διαπραγματεύσεις

vvegiazi by vvegiazi
11 Νοεμβρίου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας: Στο 85,34% το Ξυνιάδα – Τρίκαλα, το νότιο και βόρειο τμήμα υπό διαπραγματεύσεις
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αποτελεί έναν «κουτσό» αυτοκινητόδρομο, τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Ο «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος» ή αλλιώς, Ε – 65 είχε την «ατυχία» στις διαπραγματεύσεις ελληνικού δημοσίου – κατασκευαστών, το 2013, να περικοπεί… η αρχή και το τέλος του.

Του Φώτη Φωτεινού

Έτσι, η συμφωνία επανεκκίνησης προβλέπει την κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χλμ., ο οποίος θα ολοκληρωθεί «λειτουργικά» το Μάρτιο του 2017 και πλήρως τον Αύγουστο του 2017, με δυο σταθμούς διοδίων. Σήμερα, η πρόοδος κατασκευής βρίσκεται στο 85,34%.

Αντίστοιχα, το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) και το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός) χαρακτηρίστηκαν «αναβαλλόμενα». Για το νότιο τμήμα, το υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται διατεθειμένο να επεκτείνει την υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης με την «Κεντρική Οδό», ενώ για το βόρειο εξετάζονται εναλλακτικές.

Αρχικά, το έργο παραχώρησης του «Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος» – Ε65 αφορούσε την κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με ΠΑΘΕ, στο ύψος των Θερμοπυλών, έως τον ανισόπεδο κόμβο με την Εγνατία οδό (συνολικό μήκος περίπου 190,05 χλμ., με βάση την πρόσφατα κατατεθειμένη μελέτη που κατέθεσε η «Κεντρική Οδός»), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος της ΑΘΕ από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό, το 2ο κομμάτι έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ. και είναι ήδη σε λειτουργία.

Τμήμα 32χλμ. έως 111χλμ. (Ξυνιάδα – Τρίκαλα)

Το τμήμα αυτό βρίσκεται υπό κατασκευή και στα τέλη Σεπτεμβρίου η πρόοδός του ανέρχονταν στο 85,34%. Το συνολικό κόστος κατασκευής αγγίζει τα 420 εκατ. ευρώ. Σε αυτή τη φάση, οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις αγγίζουν το 12,2%.

Ο κατασκευαστής, με στόχο τη λειτουργική ολοκλήρωση τον Μάρτιο του 2017, έχει προχωρήσει στην ενοικίαση 800 στρεμμάτων από τις εκκρεμείς εκτάσεις, οι οποίες αντιστοιχούν στην κατασκευή περίπου 16 χλμ. αυτοκινητοδρόμου.

Το ζήτημα με τις απαλλοτριώσεις εντοπίζεται στα αρχικά χιλιόμετρα και ειδικότερα, στα πρώτα 5 χλμ. Στόχος αποτελεί η λειτουργική ολοκλήρωση τον Μάρτιο 2017, αλλά ως εναλλακτική λύση, αν δεν έχουν ολοκληρωθεί έως τότε τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, θα δωθούν, σε αυτά τα 5 χλμ., μόνο ο ένας κλάδος σε διπλή κυκλοφορία.

Τμήμα 0χλμ. έως 32 χλμ.: Νότιο αναβαλλόμενο

Το κόστος κατασκευής του υπολειπόμενου αντικειμένου φτάνει τα 310 εκατ. ευρώ περίπου.

Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Ο φάκελος του, ως «φάκελος μεγάλου έργου», έχει κατατεθεί από το υπουργείο Υποδομών στην Ε.Ε. και αναμένεται η σχετική έγκριση.

Από 0 χλμ. έως και 14 χλμ. η πρόοδος κατασκευής ανέρχεται στο 55%.  Από 14χλμ. έως 26χλμ. έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις σε κάποια τμήματα και αναμένονται οι εξελίξεις για τα υπολειπόμενα. Σε αυτό το τμήμα, υπάρχει η σήραγγα Τ2, μήκους 3 χλμ. ανά κλάδο, στην οποία έχει ολοκληρωθεί διάνοιξη 500.μ εκατέρωθεν.

Συνολικά, υπάρχουν ζητήματα απαλλοτριώσεων σε σημεία που δυσχεραίνουν την κατασκευή 14 χλμ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, το σύνολο του τμήματος θα ολοκληρωθεί σε δυο χρόνια.

Τμήμα 111χλμ. έως 190 χλμ.: Βόρειο αναβαλλόμενο

Το κόστος κατασκευής του υπολειπόμενου αντικείμενου είναι κοντά στα 400 εκατ. ευρώ περίπου (το σημείο συνάντησης με την Εγνατία Οδό βρίσκεται 10 χλμ. δυτικά των Γρεβενών), σύμφωνα με την σχετική πρόταση που κατέθεσε η «Κεντρική Οδός». Η χρηματοδότησή του είναι θέμα διαχείρισης του υπουργείου Υποδομών και θα πραγματοποιηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Από το 111χλμ. έως το 136χλμ., η πρόοδος κατασκευής είναι στο 40%. Σε αυτό το υποτμήμα, οι απαλλοτριώσεις είναι σχεδόν ολοκληρωμένες. Από το 136χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας προτεινόμενης χάραξης, δεν έχουν γίνει σχετικές ενέργειες.

«Εμείς έχουμε παραδώσει μελέτη, προτεινόμενη νέα χάραξη, περιβαλλοντική αδειοδότηση και αναμένουμε τις ενέργειες του αρμόδιου υπουργείου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής που έχουμε καταθέσει, το σύνολο του τμήματος θα ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια», αναφέρουν στελέχη της «Κεντρικής Οδού».

Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣΓΕΚ ΤΕΡΝΑΕ65ΝΕΑ ΟΔΟΣ

Σχετικά Άρθρα

Η μείωση της κυκλοφορίας φέρνει και μείωση τροχαίων ατυχημάτων: -37,2% τον Φεβρουάριο
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ποια η συμπεριφορά των Ευρωπαίων στο τιμόνι, σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο του Fondation Vinci Autoroutes

25 Μαΐου, 2022
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Αφίδνες, Καπανδρίτι και Αγ. Στέφανο στις 21 Μαΐου

20 Μαΐου, 2022
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο τμήμα Μεταμόρφωση – Μπογιάτι (Αγ. Στέφανος) έως τις 31/5

12 Μαΐου, 2022
Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Η Motor Oil επιβεβαίωσε την “αλλαγή” του DNA των κατασκευαστικών εταιρειών

7 Μαΐου, 2022
Συνάντηση Δ.Σ. του λιμένα Καβάλας με τον υφυπουργό Μεταφορών για τη δημιουργία υδατοδρομίου
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το λιμάνι της Καβάλας (Φίλιππος Β’) για 40 χρόνια

6 Μαΐου, 2022
Προσλαμβάνεται σύμβουλος για την μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους του ΒΟΑΚ
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Άνοδο εσόδων 14,3% σημείωσαν οι παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2021. Στα 101,8 εκατ. τα λειτουργικά κέρδη

30 Απριλίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Πιο… χάλια δεν γίνεται. Η Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις στις Μεταφορές στην ΕΕ

Πιο… χάλια δεν γίνεται. Η Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις στις Μεταφορές στην ΕΕ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Σημαντική εξέλιξη στην αγορά ταχυμεταφορών: Διαδικτυακές αγορές χωρίς γεωγραφικούς αποκλεισμούς αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο

Οδηγούμαστε σε «καραμπόλα» στις τεχνικές βάσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας;

22 Μαΐου, 2022

Αυτά είναι τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τις θέσεις που προκήρυξε ο ΟΣΕ

20 Μαΐου, 2022
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Η Κομισιόν ζητά από την Ελλάδα να ενισχύσει τους καθ’ οδόν ελέγχους στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022

Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ, στις 26 Μαΐου, από τις 10 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι

25 Μαΐου, 2022
Η ΕΥΔΑΠ ανοίγει την «Κερκόπορτα» για τα ΕΛΤΑ;

Εθελούσια έξοδος, ΑΜΚ και Καθολική Υπηρεσία βελτίωσαν (αξιοσημείωτα) τις οικονομικές επιδόσεις των ΕΛΤΑ. Προς EBITDA 25 εκατ.

24 Μαΐου, 2022

Πρόγραμμα επιβράβευσης για τους συνεργαζόμενους οδηγούς ταξί της BEAT

20 Μαΐου, 2022
To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

«Συνεπιβάτης» στις αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα Mikel

23 Μαΐου, 2022

260.000 teu εξαγώγιμου φορτίου από τη Σαγκάη θα «πνίξουν» την αγορά το καλοκαίρι. Οι εκτιμήσεις της Drewry

20 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

1
Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

Πιο κοντά στις “πράσινες μεταφορές” η Ελλάδα: Εγκαινιάστηκε ο 1ος πιλοτικός σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου

1
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Στα 48,19 εκατ. η επιδότηση του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο του 2019

Καμία απεργιακή κινητοποίηση στη διάρκεια των Πανελλαδικών, διαβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

26 Μαΐου, 2022
Κρουαζιέρες από 259 ευρώ ανά άτομo από την Celestyal Cruises. Οι πληροφορίες της προσφοράς

CLIA unveils #LoveCruise initiatives

26 Μαΐου, 2022
Ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό το 2030

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

26 Μαΐου, 2022

Περιβαλλοντικό τέλος σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά. Το τέλος ανά κατηγορία

26 Μαΐου, 2022
O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

O Δήμος Σαπίδης, διευθύνων σύμβουλος Siemens Mobility Greece στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022

26 Μαΐου, 2022
«Η αδράνεια επιτείνει τα προβλήματα σε οικονομία και καθημερινότητα, όπως οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ», σχολίασε ο Ν. Παππάς

Αποζημίωση 40,4 εκατ. θα λάβει ο ΟΑΣΑ για τα μειωμένα εισιτήρια

26 Μαΐου, 2022

Στην EnableGood η Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των ΕΛΤΑ

26 Μαΐου, 2022
H αύξηση του ΕΦΚ επηρεάζει τις βενζίνες 3,7 λεπτά, το πετρέλαιο 10 λεπτά και το υγραέριο 7 λεπτά

ΠΟΠΕΚ: Συρρικνώνονται τα κέρδη των πρατηρίων βενζίνης, άδικη η επιβολή πλαφόν

26 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ