Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

vvegiazi by vvegiazi
17 Ιουνίου, 2025
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η αξία του μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων της Ελλάδας δεν έχει ακόμη αναδειχθεί, σημειώνει η Mediobanca σε πρόσφατη έκθεση, με την οποία ξεκινάει την κάλυψη της μετοχής (Initiation of Coverage) της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η ιταλική επενδυτική τράπεζα θέτει τιμή στόχο τα 28,8 ευρώ ανά μετοχή και διακρίνει περιθώριο ανόδου 45%.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η τρέχουσα τιμή της μετοχής αποτυπώνει, ως επί το πλείστον, το όφελος από την επιτυχημένη συναλλαγή πώλησης της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ εντός του 2024. Δεν ενσωματώνει, ωστόσο, την αξία του χαρτοφυλακίου αυτοκινητοδρόμων που έχει αναπτύξει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, επικρατώντας έναντι τόσο ξένων όσο και εγχώριων ανταγωνιστών.

Όπως σημειώνει η Mediobanca, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει επιτυχώς εξελιχθεί σε ένα καθετοποιημένο όμιλο παραχωρήσεων και κατασκευών, με δυνατότητα να ενισχύει σημαντικά τις αποδόσεις (IRR) των έργων παραχωρήσεων που αναλαμβάνει, σε διψήφια επίπεδα (mid-to-high teens). Το στοιχείο αυτό αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Ο όμιλος ελέγχει σήμερα σημαντικό μέρος του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας, μεγάλο τμήμα του οποίου βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης. Επωφελείται από έργα παραχώρησης, τα οποία είναι θωρακισμένα έναντι του πληθωρισμού, καταγράφουν υψηλά επίπεδα κυκλοφορίας και συνοδεύονται από χαμηλά επιτόκια. Το καθετοποιημένο μοντέλο λειτουργίας, το ισχυρό ιστορικό επιδόσεων (track record) και η μεγάλη υπολειπόμενη διάρκεια ζωής των έργων παραχωρήσεων -που φτάνει τα 28 χρόνια- περιορίζουν σημαντικά το επενδυτικό ρίσκο.

Τα έσοδα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπεται, σύμφωνα με τη Mediobanca, να αυξηθούν στα 3,9 δισ. ευρώ το 2025 από 3,2 δισ. το 2024 και να φτάσουν τα 4 δισ. το 2026, με ώθηση τόσο από τον τομέα των παραχωρήσεων όσο και από τον τομέα της κατασκευής.

Σε αντίστοιχη πορεία, τα EBITDA του ομίλου προβλέπεται να αυξηθούν από 404 εκατ. ευρώ το 2024, σε 599,1 εκατ. το 2025 και 694,6 εκατ. το 2026, με τον τομέα των παραχωρήσεων να συνεισφέρει σχεδόν το 70% της συνολικής λειτουργικής κερδοφορίας.

Σε επίπεδο αποτίμησης, σύμφωνα με τη μέθοδο Sum-Of-The-Parts, περίπου το 80% της αξίας προέρχεται από τα μακράς διάρκειας συμβόλαια παραχωρήσεων, εκ των οποίων οι αυτοκινητόδρομοι αντιστοιχούν στο 62%.

Το προβλεπόμενο περιθώριο ανόδου 45% αιτιολογείται από τη φάση ανάπτυξης στην οποία βρίσκεται σήμερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, γεγονός που τη διαφοροποιεί από άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου των υποδομών.

Στον “χάρτη” των κορυφαίων ευρωπαϊκών παραχωρησιούχων

Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Mediobanca -μία από τις μεγαλύτερες και πλέον εξειδικευμένες επενδυτικές τράπεζες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη- καλύπτει ελληνική μετοχή πέραν των συστημικών τραπεζών, τοποθετώντας τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον χάρτη των κορυφαίων ευρωπαϊκών παραχωρησιούχων.

Ενδεικτικό της εξειδίκευσής της στον τομέα των υποδομών είναι ότι την έκθεση για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπογράφει η ίδια ομάδα αναλυτών που καλύπτει διεθνώς και άλλες ομοειδείς εταιρείες, όπως οι γαλλικές Vinci και Eiffage, η ισπανική Ferrovial κ.ά.

Η έκθεση της Mediobanca αποτελεί, παράλληλα, την πρώτη κάλυψη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από δυτικoευρωπαϊκή επενδυτική τράπεζα ή broker.

Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει το ενισχυμένο ενδιαφέρον που καταγράφεται αυτή την περίοδο από το διεθνές επενδυτικό κοινό για την εταιρεία. Το ενδιαφέρον αυτό αποτυπώνεται σταθερά, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόσφατο placement, αλλά και τη συνεχή άνοδο του τζίρου της μετοχής.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΜΕΤΟΧΗ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

14 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Στρατηγική σύμπραξη Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ηλεκτρισμό / φυσικό αέριο, nrg και ΗΡΩΝ συνενώνονται

10 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 5,9 δισ. ευρώ η συνεισφορά του στο ΑΕΠ της Ελλάδας το 2024

19 Ιουνίου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

15 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Προσωρινός μειοδότης σε δύο νέα σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία, ύψους 1 δισ., η ΤΕΡΝΑ

11 Ιουνίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Γ. Περιστέρης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τέλη του 2025 ολοκληρώνεται η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, άνω του 55% η πρόοδος στο Καστέλι

11 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

CEF Transport: 95 έργα υποδομών εφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων ζητούν χρηματοδότηση άνω από 1 δισ. ευρώ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

1

Ορισμός της ΑΠΑ ως «τομεακού σημείου επαφής και συνεργασίας» (NSFP)

1

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

0

Fraport Greece: Άνοδος επιβατών 1% τον Μάιο και 2,4% στο 5μηνο (Ιανουάριος – Μάιος)

0

Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

14 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

14 Ιουλίου, 2025

Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

14 Ιουλίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

14 Ιουλίου, 2025

Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

14 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώθηκε η βαριά συντήρηση του Cessna Citation C750 της ΥΠΑ (pics)

14 Ιουλίου, 2025

Στην e-commerce γαλλική αγορά η bpostgroup μέσω των θυγατρικών της

14 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr