ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΔ. Δημητριάδης, ΔΕΠΑ: Το φυσικό αέριο έχει εισέλθει δυναμικά στις Μεταφορές. Τα οφέλη σε ιδιώτες – επαγγελματίες

Δ. Δημητριάδης, ΔΕΠΑ: Το φυσικό αέριο έχει εισέλθει δυναμικά στις Μεταφορές. Τα οφέλη σε ιδιώτες – επαγγελματίες

Τα οφέλη από τη χρήση φυσικού αερίου, τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε επαγγελματίες, παραθέτει – σε συνέντευξη στο metaforespress.gr – o αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ, Δημήτρης Δημητριάδης.

Ο κ. Δημητριάδης περιγράφει το πρόγραμμα κινήτρων και το επενδυτικό πλάνο της ΔΕΠΑ, υποστηρίζοντας ότι , την προσεχή 10ετία, η εταιρεία θα απαριθμεί 30 – 35 πρατήρια φυσικού αερίου Fisikon.

Tέλος, ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ επισημαίνει ότι η ΔΕΠΑ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εταιρείες που ενδιαφέρονται να μετατρέψουν το στόλο τους σε φυσικού αερίου, όπως και με τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ.

Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό 

-Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση φυσικού αερίου; Αντίστοιχα, τα κίνητρα που παρέχει η ΔΕΠΑ σε ιδιώτες και επιχειρήσεις;

-Το φυσικό αέριο έχει διαδοθεί πλέον ως η νέα μορφή ενέργειας για οικιακή, εμπορική και βιομηχανική χρήση. Εδώ και λίγα χρόνια, έχει εισέλθει δυναμικά και στον κλάδο των μεταφορών.

Η ΔΕΠΑ έχει αναπτύξει σειρά δράσεων για την περαιτέρω διείσδυσή του, με την κατασκευή πρατηρίων φυσικού αερίου και τη παροχή κινήτρων σε επαγγελματίες και ιδιώτες για την αγορά ή μετατροπή αυτοκινήτων σε φυσικού αερίου.

Γενικότερα, οι μετακινήσεις δεν είναι μόνο θέμα των ιδιωτών, αλλά και των επιχειρήσεων, το οποίο αφορά και προγράμματα διαχείρισης επιχειρηματικών στόλων.

Σε σύγκριση με αυτούς της βενζίνης, οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου.

Κατά την καύση του φυσικού αερίου δεν εκπέμπονται θειούχες ενώσεις, σωματίδια, ίχνη μετάλλων και κυκλικοί υδρογονάνθρακες που είναι ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες. .

-Ποια τα σημερινά αποτελέσματα από τη διείσδυση του φυσικού αερίου;

-Έχουμε εισπράξει θετική ανταπόκριση, ωστόσο οι προοπτικές είναι μεγαλύτερες. Πιστεύουμε ότι, σε βάθος 20ετίας, θα διαθέτουμε ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά καυσίμων.

Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΠΑ υλοποιεί μεγάλο αριθμό επενδύσεων και ευελπιστούμε ότι, σε 2-3 χρόνια, θα μπορέσει να καρπωθεί την προσπάθεια αυτή.

Στο σημείο αυτό, επισημαίνω ότι η ΔΕΠΑ με τις κινήσεις αυτές, όπως και με την εισαγωγή φυσικού αερίου πριν από αρκετά χρόνια, πρωτοπορεί και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νέες εφαρμογές και ενεργειακά προϊόντα.

 

Στο εγγύς μέλλον, στόχος είναι τα πρατήρια να αυξηθούν, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη περιφέρεια. Προσβλέπουμε, την προσεχή 10ετία, να έχουμε φτάσει συνολικά τα 30 – 35 πρατήρια φυσικού αερίου.

 

Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν περίπου 2.000 οχήματα φυσικού αερίου, καθώς εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τη μετατροπή οχημάτων σε φυσικού αερίου.

Σημειωτέον, το κόστος μετατροπής ενός οχήματος αγγίζει τα 1.500 ευρώ και η απόσβεσή του γίνεται σε λιγότερο από 1 χρόνο.

Παράλληλα, προωθούμε προγράμματα χρηματοδότησης της μετατροπής ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων, είτε μέσω των συνεργείων, είτε μέσω των ίδιων των επαγγελματιών.

Υπάρχουν απτά αποτελέσματα και αυτό φαίνεται στις καταναλώσεις στα πρατήρια που διαθέτει η ΔΕΠΑ.

-Γιατί να επιλέξει κάποιος όχημα κίνησης με φυσικό αέριο;

-Καταρχήν, οδηγώντας ένα όχημα τέτοιας τεχνολογίας επιτυγχάνει σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο.

Σύμφωνα με μετρήσεις, έχει παρατηρηθεί ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 60%, σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση γύρω στο 40%, σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο ή υγραέριο.

Επίσης, σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι 1 κιλό φυσικό αέριο περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια, σε σχέση με 1 λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Συγκεκριμένα, 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,6λίτρο βενζίνης, 1,3 λίτρο πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

Από την πλευρά τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν όλο και περισσότερα μοντέλα χαμηλών ρύπων, όπως είναι τα Ι.Χ. φυσικού αερίου και τα ηλεκτροκίνητα. Βασικοί παράγοντες που καθορίζουν τους όρους των μεταφορών πλέον είναι η βιώσιμη κινητικότητα, όπως αυτή υπαγορεύεται από την κλιματική αλλαγή, η μείωση των ρύπων και οι υψηλές επιδόσεις των Ι.Χ.

Η ΔΕΠΑ επενδύει σε υποδομές και δημιουργεί ένα διευρυμένο δίκτυο πρατηρίων FISIKON στις μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις, προκειμένου να εξασφαλίσει την αυτόνομη και οικονομική μετακίνηση για όλο και μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν μοντέλα φυσικού αερίου, προκειμένου να δώσουν μια «πράσινη» επιλογή στους οδηγούς.

Στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν Ι.Χ. και επαγγελματικά CNG μοντέλα από όλες τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες,

Αυτή τη στιγμή γίνονται επαφές με όλες τις εταιρείες που ενδιαφέρονται να αλλάξουν το στόλο τους, σε φυσικού αερίου.

Επίσης, επαφές γίνονται με τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ. Σας θυμίζω το παράδειγμα των Ιωαννίνων, όπου το αστικό ΚΤΕΛ της πόλης θα τροφοδοτεί, τόσο το στόλο των λεωφορείων που θα ανανεωθεί σταδιακά με λεωφορεία CNG, όσο και άλλα οχήματα με καύσιμο το φυσικό αέριο.

-Ποιος ο σχεδιασμός για τα επόμενα πρατήρια;

 -Η ΔΕΠΑ διαθέτει, στην Αθήνα, πέντε πρατήρια σε Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Άνω Λιόσια και Ανθούσα, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται άλλα δύο σε Κορωπί και Ηλιούπολη.

Στο εγγύς μέλλον, στόχος είναι τα πρατήρια να αυξηθούν, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη περιφέρεια. Προσβλέπουμε, την προσεχή 10ετία, να έχουμε φτάσει συνολικά τα 30 – 35 πρατήρια φυσικού αερίου.

O σχεδιασμός της ΔΕΠΑ προβλέπει, επίσης, τη δημιουργία πρατηρίων κατά μήκος των εθνικών αυτοκινητοδρόμων (ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό), καθώς και στην Πελοπόννησο.

Τα πρατήρια που έχουν ήδη κατασκευαστεί είναι συνδεδεμένα με το δίκτυο φυσικού αερίου, ενώ ορισμένα από τα επόμενα, τα οποία είναι απομακρυσμένα από το δίκτυο, θα τροφοδοτηθούν με μεταφορά CNG.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο