Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η ΕΕ επιταχύνει την ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ εξορθολογίζοντας τις διαδικασίες του για αδειοδότηση. Οι νέοι κανόνες

vvegiazi by vvegiazi
15 Ιουνίου, 2021
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η ΕΕ επιταχύνει την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εξορθολογίζοντας τις διαδικασίες του για αδειοδότηση.

Στόχος είναι οι αποδοτικότερες διαδικασίες να επιταχύνουν την ανάπτυξή του και να εξασφαλίσουν ομαλότερη και πιο βιώσιμη κινητικότητα για ανθρώπους και επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Οι νέοι κανόνες «έξυπνου ΔΕΔ-Μ» που ενέκρινε το Συμβούλιο της ΕΕ αποσαφηνίζουν επίσης τις διαδικασίες τις οποίες πρέπει να ακολουθούν οι φορείς υλοποίησης έργων σε σχέση με την αδειοδότηση και τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων σε διασυνοριακά έργα. Θα ακολουθήσει η έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Οι νέοι κανόνες

Η οδηγία θα καλύπτει έργα που εντάσσονται σε προκαθορισμένα τμήματα του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ. Θα καλύπτει επίσης άλλα έργα στους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου, το συνολικό κόστος των οποίων υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ.

Τα έργα που αφορούν αποκλειστικά την τηλεματική και άλλες νέες τεχνολογίες δεν θα καλύπτονται από την οδηγία, καθώς η εγκατάστασή τους δεν περιορίζεται στο κεντρικό δίκτυο του ΔΕΔ-Μ.

Ωστόσο, τα κράτη-μέλη μπορούν να εφαρμόζουν την οδηγία και σε άλλα έργα στο κεντρικό και στο εκτεταμένο δίκτυο ΔΕΔ-Μ στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, πιο εναρμονισμένης προσέγγισης σε έργα μεταφορικών υποδομών.

Τα έργα που καλύπτει η οδηγία θα αντιμετωπίζονται κατά προτεραιότητα από τις αρχές των κρατών-μελών, εφόσον η μεταχείριση αυτή προβλέπεται στα εθνικά νομικά τους πλαίσια.

Για να γίνουν οι διαδικασίες πιο αποτελεσματικές και διαφανείς, τα κράτη-μέλη θα ορίσουν μια Αρχή που θα ενεργεί ως σημείο επαφής για κάθε φορέα υλοποίησης έργου. Η Αρχή θα παρέχει στον φορέα υλοποίησης του έργου οδηγίες σχετικά με την υποβολή εγγράφων και άλλες πληροφορίες.

Τα κράτη-μέλη μπορούν να επιλέξουν να ορίσουν την ίδια αρχή για όλα τα έργα ή διαφορετικές αρχές ως εντεταλμένη Αρχή ανάλογα με την κατηγορία έργων, τον τρόπο μεταφοράς ή τη γεωγραφική περιοχή.

Θα ισχύσει μέγιστη προθεσμία 4 ετών για την όλη διαδικασία αδειοδότησης, ενώ η προθεσμία αυτή θα μπορεί να παραταθεί δύο φορές σε δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις.

Όσον αφορά τη νομική μορφή του κειμένου, οι συννομοθέτες συμφώνησαν ότι θα πρέπει να είναι οδηγία, και όχι κανονισμός όπως πρότεινε η Επιτροπή.

Έτσι τα κράτη-μέλη θα έχουν την αναγκαία ευελιξία ώστε να αξιοποιήσουν τις ισχύουσες οικείες διαδικασίες αδειοδότησης.

Διαδικασία και επόμενα στάδια

Η οδηγία για το έξυπνο ΔΕΔ-Μ συμφωνήθηκε προσωρινά από την Προεδρία του Συμβουλίου και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 8 Ιουνίου 2020 και εγκρίθηκε από τους πρέσβεις των κρατών-μελών στις 17 Ιουνίου 2020.

Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατό να εγκριθεί πριν την έγκριση του προγράμματος του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΜΣΕ 2.0), δεδομένου ότι το παράρτημα της οδηγίας για το “έξυπνο ΔΕΔ-Μ” που απαριθμεί τα προκαθορισμένα τμήματα του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ συνδέεται με το αντίστοιχο παράρτημα του ΜΣΕ 2.0.

Η σημερινή ψηφοφορία επί της οδηγίας για το έξυπνο ΔΕΔ-Μ σημαίνει ότι το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του σε πρώτη ανάγνωση.

Η νομική πράξη μένει πλέον να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε δεύτερη ανάγνωση προκειμένου να δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Η οδηγία θα αρχίσει να ισχύει 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή της.

Τα κράτη μέλη θα έχουν περιθώριο δύο ετών από την έναρξη ισχύος της οδηγίας για να ενσωματώσουν τις διατάξεις της στο εθνικό τους δίκαιο.

Δομή και προθεσμίες

Το δίκτυο ΔΕΔ-Μ έχει δύο επίπεδα:

-εκτεταμένο δίκτυο, που εξασφαλίζει συνδεσιμότητα για όλες τις περιφέρειες της ΕΕ, και

-κεντρικό δίκτυο, που αποτελείται από όσα στοιχεία του εκτεταμένου δικτύου είναι ύψιστης στρατηγικής σημασίας για την ΕΕ.

Το κεντρικό δίκτυο πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030 και το εκτεταμένο δίκτυο έως το 2050.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΔΕΔ-ΜΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣMOBILITYTEN-T

Σχετικά Άρθρα

MMM

Ημερίδα από το Δίκτυο CIVINET στις 24 Μαΐου

3 Μαΐου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Οδική ασφάλεια, αυτοκινητόδρομοι και οι κοντόφθαλμες αντιδράσεις

28 Μαρτίου, 2023
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Η Kinsen – Europcar Greece κατέκτησε το βραβείο Network Development Award 2022

23 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Κ. Καραμανλής: Η Ελλάδα κόμβος εφοδιαστικής αλυσίδας μέσα από το αναθεωρημένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

14 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής σχολίων στον διαγωνισμό για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

14 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο εργοτάξιο της νέας Σήραγγας Κλεισούρας, στην Καστοριά, ο Κ. Μητσοτάκης (photos)

13 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Η πανδημία είναι παρένθεση, οι μεταφορές θα υπερδιπλασιαστούν μέχρι το 2050! Η έκθεση ITF Transport Outlook

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Mε απευθείας διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, η επαναφορά του ETCS σε 120 μονάδες τροχαίου υλικού

29 Μαΐου, 2023

Ιταλοί και Γάλλοι στα ελληνικά τρένα, Ιταλοί και Γάλλοι στο ελληνικό μετρό

30 Μαΐου, 2023

Έντονη αντίδραση εταιρειών 3PL και μεταφορικών εταιρειών για 2 αποφάσεις της AΑΔΕ για το διερχόμενο φορτίο

31 Μαΐου, 2023

Επικαιροποιείται το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΕΛΤΑ

29 Μαΐου, 2023

Υπογράφτηκε νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ΕΛΤΑ Courier, περιέχει μισθολογικές αυξήσεις

29 Μαΐου, 2023

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά το αεροδρόμιο της Αθήνας, στο Χρηματιστήριο οδεύει η SKY express

31 Μαΐου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

4 Ιουνίου, 2023

Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

4 Ιουνίου, 2023

Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

4 Ιουνίου, 2023

Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

2 Ιουνίου, 2023

Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

2 Ιουνίου, 2023

ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

2 Ιουνίου, 2023

Η Ολυμπία Οδός συμμετείχε στην Εβδομάδα Ασφάλειας των παραχωρήσεων VINCI

2 Ιουνίου, 2023

ITA Airways takes delivery of its first A330neo

2 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ