• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 16 Αυγούστου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

    16 Αυγούστου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η MSC δείχνει να «παγιώνει» την 1η θέση στους Liners. Ακολουθεί η MAERSK, σε απόσταση CMA CGM και Cosco

    16 Αυγούστου, 2022
    Συνάντηση υφυπουργού Ναυτιλίας με τον πρόεδρο του σωματείου Σημειωτών Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μείωση 9,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο 7μηνο

    16 Αυγούστου, 2022
    Γιώργος Γοβατζιδάκης, AEGEAN AIRLINES: Οι ενέργειες της AEGEAN για πιο «πράσινες» αερομεταφορές
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διευρυμένη συμφωνία πτήσεων κοινού κωδικού μεταξύ AEGEAN και Emirates

    16 Αυγούστου, 2022
    Νέες πινακίδες σήμανσης στον ΚΟΚ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    «Μονόδρομος» η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα

    16 Αυγούστου, 2022
    Οι προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οι προοπτικές της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα συμπεράσματα της μελέτης της XRTC Business Consultants

    16 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

    16 Αυγούστου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η MSC δείχνει να «παγιώνει» την 1η θέση στους Liners. Ακολουθεί η MAERSK, σε απόσταση CMA CGM και Cosco

    16 Αυγούστου, 2022
    Συνάντηση υφυπουργού Ναυτιλίας με τον πρόεδρο του σωματείου Σημειωτών Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μείωση 9,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο 7μηνο

    16 Αυγούστου, 2022
    Γιώργος Γοβατζιδάκης, AEGEAN AIRLINES: Οι ενέργειες της AEGEAN για πιο «πράσινες» αερομεταφορές
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Διευρυμένη συμφωνία πτήσεων κοινού κωδικού μεταξύ AEGEAN και Emirates

    16 Αυγούστου, 2022
    Νέες πινακίδες σήμανσης στον ΚΟΚ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    «Μονόδρομος» η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα

    16 Αυγούστου, 2022
    Οι προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οι προοπτικές της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα συμπεράσματα της μελέτης της XRTC Business Consultants

    16 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η ΕΕ επιταχύνει την ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ εξορθολογίζοντας τις διαδικασίες του για αδειοδότηση. Οι νέοι κανόνες

vvegiazi by vvegiazi
15 Ιουνίου, 2021
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Η κρίσιμη ευκαιρία για την Ελλάδα στο νέο τοπίο των μεταφορών στην Ευρώπη
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η ΕΕ επιταχύνει την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εξορθολογίζοντας τις διαδικασίες του για αδειοδότηση.

Στόχος είναι οι αποδοτικότερες διαδικασίες να επιταχύνουν την ανάπτυξή του και να εξασφαλίσουν ομαλότερη και πιο βιώσιμη κινητικότητα για ανθρώπους και επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Οι νέοι κανόνες «έξυπνου ΔΕΔ-Μ» που ενέκρινε το Συμβούλιο της ΕΕ αποσαφηνίζουν επίσης τις διαδικασίες τις οποίες πρέπει να ακολουθούν οι φορείς υλοποίησης έργων σε σχέση με την αδειοδότηση και τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων σε διασυνοριακά έργα. Θα ακολουθήσει η έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Οι νέοι κανόνες

Η οδηγία θα καλύπτει έργα που εντάσσονται σε προκαθορισμένα τμήματα του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ. Θα καλύπτει επίσης άλλα έργα στους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου, το συνολικό κόστος των οποίων υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ.

Τα έργα που αφορούν αποκλειστικά την τηλεματική και άλλες νέες τεχνολογίες δεν θα καλύπτονται από την οδηγία, καθώς η εγκατάστασή τους δεν περιορίζεται στο κεντρικό δίκτυο του ΔΕΔ-Μ.

Ωστόσο, τα κράτη-μέλη μπορούν να εφαρμόζουν την οδηγία και σε άλλα έργα στο κεντρικό και στο εκτεταμένο δίκτυο ΔΕΔ-Μ στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, πιο εναρμονισμένης προσέγγισης σε έργα μεταφορικών υποδομών.

Τα έργα που καλύπτει η οδηγία θα αντιμετωπίζονται κατά προτεραιότητα από τις αρχές των κρατών-μελών, εφόσον η μεταχείριση αυτή προβλέπεται στα εθνικά νομικά τους πλαίσια.

Για να γίνουν οι διαδικασίες πιο αποτελεσματικές και διαφανείς, τα κράτη-μέλη θα ορίσουν μια Αρχή που θα ενεργεί ως σημείο επαφής για κάθε φορέα υλοποίησης έργου. Η Αρχή θα παρέχει στον φορέα υλοποίησης του έργου οδηγίες σχετικά με την υποβολή εγγράφων και άλλες πληροφορίες.

Τα κράτη-μέλη μπορούν να επιλέξουν να ορίσουν την ίδια αρχή για όλα τα έργα ή διαφορετικές αρχές ως εντεταλμένη Αρχή ανάλογα με την κατηγορία έργων, τον τρόπο μεταφοράς ή τη γεωγραφική περιοχή.

Θα ισχύσει μέγιστη προθεσμία 4 ετών για την όλη διαδικασία αδειοδότησης, ενώ η προθεσμία αυτή θα μπορεί να παραταθεί δύο φορές σε δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις.

Όσον αφορά τη νομική μορφή του κειμένου, οι συννομοθέτες συμφώνησαν ότι θα πρέπει να είναι οδηγία, και όχι κανονισμός όπως πρότεινε η Επιτροπή.

Έτσι τα κράτη-μέλη θα έχουν την αναγκαία ευελιξία ώστε να αξιοποιήσουν τις ισχύουσες οικείες διαδικασίες αδειοδότησης.

Διαδικασία και επόμενα στάδια

Η οδηγία για το έξυπνο ΔΕΔ-Μ συμφωνήθηκε προσωρινά από την Προεδρία του Συμβουλίου και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 8 Ιουνίου 2020 και εγκρίθηκε από τους πρέσβεις των κρατών-μελών στις 17 Ιουνίου 2020.

Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατό να εγκριθεί πριν την έγκριση του προγράμματος του Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΜΣΕ 2.0), δεδομένου ότι το παράρτημα της οδηγίας για το “έξυπνο ΔΕΔ-Μ” που απαριθμεί τα προκαθορισμένα τμήματα του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ συνδέεται με το αντίστοιχο παράρτημα του ΜΣΕ 2.0.

Η σημερινή ψηφοφορία επί της οδηγίας για το έξυπνο ΔΕΔ-Μ σημαίνει ότι το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του σε πρώτη ανάγνωση.

Η νομική πράξη μένει πλέον να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε δεύτερη ανάγνωση προκειμένου να δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Η οδηγία θα αρχίσει να ισχύει 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή της.

Τα κράτη μέλη θα έχουν περιθώριο δύο ετών από την έναρξη ισχύος της οδηγίας για να ενσωματώσουν τις διατάξεις της στο εθνικό τους δίκαιο.

Δομή και προθεσμίες

Το δίκτυο ΔΕΔ-Μ έχει δύο επίπεδα:

-εκτεταμένο δίκτυο, που εξασφαλίζει συνδεσιμότητα για όλες τις περιφέρειες της ΕΕ, και

-κεντρικό δίκτυο, που αποτελείται από όσα στοιχεία του εκτεταμένου δικτύου είναι ύψιστης στρατηγικής σημασίας για την ΕΕ.

Το κεντρικό δίκτυο πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030 και το εκτεταμένο δίκτυο έως το 2050.

Tags:ΔΕΔ-ΜΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣMOBILITYTEN-T

Σχετικά Άρθρα

Καθορίστηκε ο μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του τέλους κυκλοφοριακών συνδέσεων. Το ΦΕΚ
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κάλεσμα σε Ελλάδα και 5 χώρες για συμμόρφωση με την αναθεωρημένη Οδηγία για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών

15 Ιουλίου, 2022
Η nrg δημιουργεί ένα μεγάλο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

nrg: Εξαγοράζει το 60% της Automotive Solutions, εδραιώνοντας τη θέση της στο e-mobility

12 Ιουλίου, 2022
ΕΕ: Επενδύει 5,4 δισ. για βιώσιμες και αποτελεσματικές υποδομές μεταφορών. Η λίστα με τα ελληνικά έργα
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

ΕΕ: Επενδύει 5,4 δισ. για βιώσιμες και αποτελεσματικές υποδομές μεταφορών. Η λίστα με τα ελληνικά έργα

30 Ιουνίου, 2022
Τρία νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην Ευρώπη, το 2023, από τη HONDA
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Η Sony και η Honda ιδρύουν εταιρεία κινητικότητας: Την Sony Honda Mobility

17 Ιουνίου, 2022
Ένας πορτοκαλί πεζόδρομος γεφυρώνει στέγες κτηρίων στο Ρότερνταμ (video)
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ένας πορτοκαλί πεζόδρομος γεφυρώνει στέγες κτηρίων στο Ρότερνταμ (video)

14 Ιουνίου, 2022
LOGISTICS

Οι θέσεις της Ελλάδας στη σύνοδο των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ στο Λουξεμβούργο

3 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Οι μεταφορές γίνονται πιο ευφυείς! Εκπρόσωποι της πολιτείας, φορέων και της αγοράς μιλούν στο metaforespress.gr

Η πανδημία είναι παρένθεση, οι μεταφορές θα υπερδιπλασιαστούν μέχρι το 2050! Η έκθεση ITF Transport Outlook

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης

Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

12 Αυγούστου, 2022

Άλλαξε (και τυπικά) έδρα η AEGEAN στο κτίριο Β57 του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

10 Αυγούστου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

12 Αυγούστου, 2022

«Απογειώθηκαν» τον Ιούλιο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport: Άνοδος επιβατών 11,1% σε σχέση με το 2019

11 Αυγούστου, 2022
Στην ανανέωση των ιστοσελίδων των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προχώρησε η Fraport Greece

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου

10 Αυγούστου, 2022
Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα

Θα αναβιώσει το Rail T-K-A-B-V-R Project, με τη δημιουργία ελληνο-βουλγαρικής εταιρείας; Προσλαμβάνεται νομικός σύμβουλος

12 Αυγούστου, 2022
Τα εμπορεύματα ανέβηκαν 4,8%, ενώ οι επιβάτες μειώθηκαν 8,9%, το β’ τρίμηνο, στα λιμάνια

Όλο και πιο ακριβά τα εισιτήρια αεροπλάνων (+62,3%) και πλοίων (+25,4%) σε σχέση με πέρσι

9 Αυγούστου, 2022
Αποζημίωση ειδικού σκοπού και το μήνα Μάιο θα λάβουν οι ναυτικοί

Δημοσιεύτηκε η ετήσια μελέτη της XRTC για την ελληνική ακτοπλοΐα

10 Αυγούστου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

11
«Επίθεση» ΟΣΥΠΑ εναντίον ΤΑΙΠΕΔ και Fraport. Τα ερωτήματα που θέτει η ομοσπονδία

Έσοδα ρεκόρ ο τουρισμός, αλλά «δεν είναι όλοι Μύκονος και Σαντορίνη»

1
Άκτωρ και Vinci δεν «καταθέτουν τα όπλα» για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Προσλήψεις μηχανικών, σταθμαρχών και κλειδούχων στον ΟΣΕ. Η προκήρυξη

1
Στα Χανιά επεκτείνεται η Wolt, η 5η πόλη εντός του 2021

Ι.Ο.ΑΣ. και Wolt ενώνουν δυνάμεις για την οδική ασφάλεια των διανομέων

1
«Τσιμπάει» σε κυκλοφορία η Αττική Οδός. Άνοδος 4% στο εξάμηνο

Αλλάζουν όλα στην Αττική Οδό: Έρχονται διόδια ανάλογα με τις ώρες αιχμής / κίνηση

1

«Πάνω από 2 εκατ. αφίξεις στα 5 διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού

1
To Καστελόριζο “γέμισε” αεροπλάνα (pics). Υποδοχή 11 αεροσκαφών

Διυπουργική ομάδα για τον αεροπορικό τουρισμό από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού

16 Αυγούστου, 2022
Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd

Η MSC δείχνει να «παγιώνει» την 1η θέση στους Liners. Ακολουθεί η MAERSK, σε απόσταση CMA CGM και Cosco

16 Αυγούστου, 2022
Συνάντηση υφυπουργού Ναυτιλίας με τον πρόεδρο του σωματείου Σημειωτών Πειραιά

Μείωση 9,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο 7μηνο

16 Αυγούστου, 2022
Γιώργος Γοβατζιδάκης, AEGEAN AIRLINES: Οι ενέργειες της AEGEAN για πιο «πράσινες» αερομεταφορές

Διευρυμένη συμφωνία πτήσεων κοινού κωδικού μεταξύ AEGEAN και Emirates

16 Αυγούστου, 2022
Νέες πινακίδες σήμανσης στον ΚΟΚ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα

«Μονόδρομος» η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα

16 Αυγούστου, 2022
Οι προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο

Οι προοπτικές της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα συμπεράσματα της μελέτης της XRTC Business Consultants

16 Αυγούστου, 2022

«Ναυμαχίες» Ελλάδας (ATTICA) και Ιταλίας (Grimaldi) σε θάλασσες και λιμάνια

15 Αυγούστου, 2022
Autobahn: Ένας αυτοκινητόδρομος 9.000 χλμ. χωρίς διασταυρώσεις και όριο ταχύτητας

Autobahn: Ένας αυτοκινητόδρομος 9.000 χλμ. χωρίς διασταυρώσεις και όριο ταχύτητας

15 Αυγούστου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ