• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 4 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επαναλειτουργεί για 3 μήνες η διώρυγα της Κορίνθου

    4 Ιουλίου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

    4 Ιουλίου, 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

    4 Ιουλίου, 2022
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

    4 Ιουλίου, 2022
    Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

    4 Ιουλίου, 2022
    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Επαναλειτουργεί για 3 μήνες η διώρυγα της Κορίνθου

    4 Ιουλίου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

    4 Ιουλίου, 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

    4 Ιουλίου, 2022
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

    4 Ιουλίου, 2022
    Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

    4 Ιουλίου, 2022
    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι αυτοκινητόδρομοι γίνονται… ευφυείς. Οι νέες προκλήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Hellastron Β. Χαλκιά

ffotinos by ffotinos
21 Δεκεμβρίου, 2018
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
«Τσιμπάει» σε κυκλοφορία η Αττική Οδός. Άνοδος 4% στο εξάμηνο
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το μέλλον των αυτοκινητοδρόμων και της αυτοκίνησης και τα ζητήματα που άπτονται από την εφαρμογή των ευφυών συστημάτων μεταφορών παρουσίασε ο πρόεδρος της Hellastron και διευθύνων σύμβουλος των Αττικών Διαδρομών Βασίλης Χαλκιάς, στο πλαίσιο της 4ης Διημερίδας για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών που διεξήχθη στο υπουργείο Μεταφορών, με χορηγό επικοινωνίας το metaforespress.gr.

Της Βάσως Βεγιάζη

Προτού αναφερθεί στις προοπτικές των αυτοκινητοδρόμων και την αλληλεπίδραση της τεχνολογίας σε αυτούς, ο κ. Χαλκιάς σημείωσε ότι ο τομέας των μεταφορών απασχολεί 11 εκατ. άτομα, δηλ. το 5% του συνόλου των εργαζομένων της ΕΕ.

Μάλιστα, το 50% των διακινούμενων εμπορευμάτων γίνεται μέσω οδικών μεταφορών, με τις μετακινήσεις να κοστίζουν περίπου το 13% του εισοδήματος των νοικοκυριών.

Έως το 2050, υπολογίζεται ότι οι επιβατικές μεταφορές θα αυξηθούν κατά 42% και οι εμπορευματικές κατά 60%.

Όπως αναφέρθηκε, οι μεταφορές στην ΕΕ είναι εξαρτημένες κατά 94% από πετρέλαιο, το 84% του οποίου είναι εισαγόμενο, ενώ παράλληλα οι εισαγωγές πετρελαίου στην ΕΕ κοστίζουν 184 δισ. ευρώ ετησίως.

Ειδικότερα, ο τομέας των μεταφορών είναι υπεύθυνος για το 1/5 των εκπομπών CO2, άρα η μετάβαση στις καθαρές και βιώσιμες μεταφορές κρίνεται απαραίτητη για την βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης μαζί με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων αποτελούν πρώτη προτεραιότητα.

Όπως σχολίασε ο κ. Χαλκιάς, στην Ελλάδα δεν έχουν συντελεστεί πολλά για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών, ωστόσο παρατηρούνται σταθερά βήματα για την εισαγωγή τους σε όλο το πλέγμα των μεταφορών.

Αναφερόμενος στα οφέλη από την εφαρμογή των C-ITS, είπε ότι έως το 2030 προβλέπεται:

-Μείωση των εκπομπών CO2 κατά 1,2% το χρόνο,

-Εξοικονόμηση 2,6 δισ. χαμένων ωρών λόγω συμφόρησης,

-Μείωση του ανθρώπινου παράγοντα που ευθύνεται για τις τροχαίες συγκρούσεις κατά 90%.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και της καινοτομίας, κατά τον κ. Χαλκιά, συντελούν στον επαναπροσδιορισμό των μεταφορών, αλλάζοντας την καθημερινότητα προς το καλύτερο.

Προς αυτή την κατεύθυνση τόνισε τα εξής:

-Mobility as a Service (MaaS), με τη χρήση Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών,

-Διαλειτουργικότητα όλων των μέσων και τεχνολογιών,

-Σταθμοί Park & Ride σε ΜΜΜ και σε σημεία εξυπηρέτησης αυτοκινητόδρομων,

-Κοινόχρηστα οχήματα (carsharing),

-Κοινόχρηστα αυτόνομα οχήματα (SAV) ή ακόμη και ηλεκτρικά SAV (SAEV),

-Συνεπιβατισμός (car pooling).

Ο κ. Βασίλης Χαλκιάς

Όπως παρατήρησε ο πρόεδρος της Hellastron, το μέλλον έγκειται στα κοινόχρηστα αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα (SAEV), καθώς η εκτεταμένη χρήση τους αναμένεται να έχει τα εξής πλεονεκτήματα:

-βελτίωση οδηγικής συμπεριφοράς και επιπέδου οδικής ασφάλειας,

-μικρότερα κόστη κίνησης, συντήρησης, ασφάλισης οχημάτων και οδηγών,

-βελτιστοποίηση χρήσης των οχημάτων, χώρων στάθμευσης, χρήσης λωρίδων κυκλοφορίας,

-χαμηλότερες εκπομπές CO2 και μηδενικοί αέριοι ρύποι,

-βελτιστοποίηση «συνεργασίας» με ΜΜΜ (ακρίβεια δρομολογίων, μετεπιβιβάσεων, καλύτερη προσβασιμότητα).

Πως θα προετοιμαστούν οι αυτοκινητόδρομοι για τη νέα εποχή

Κάποια από τα παρακάτω βήματα θα έπρεπε να είχαν ήδη γίνει, αναφέρει ο κ. Χαλκιάς εν ήδη αυτοκριτικής, και συνέχισε, λέγοντας ότι τα επόμενα στάδια που πρέπει να πραγματοποιηθούν στο κομμάτι των αυτοκινητοδρόμων αφορούν τα εξής:

-Ηλεκτροκίνηση: σημεία φόρτισης ηλεκτρονικών οχημάτων

-Δημιουργία δικτύου για σύνδεση υποδομής και οχήματος (παροχή απευθείας πληροφόρησης από-προς οδηγό)

-Προετοιμασία για αυτόνομη οδήγηση (αλλαγές σε εξοπλισμό, δίκτυο, διαγραμμίσεις κ.λπ.)

-Μετάβαση σε αποκλειστική χρήσης Connected Autonomous Vehicles (CAV).

Αναφερόμενος στο ρόλο των αυτοκινητοδρόμων στη νέα εποχή, ο κ. Χαλκιάς τόνισε ότι το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων μελλοντικά θα αποτελεί τον «εγκέφαλο» και τα οχήματα θα συνδέονται στο δίκτυο.

Διαπίστωσε ότι η καινοτομία ξεκίνησε κυρίως από το όχημα οπότε οι αλλαγές και η εξέλιξη στην τεχνολογία του αυτοκινητοδρόμου πρέπει να ακολουθήσουν, προκειμένου να ξεκλειδώσουν πλήρως το δυναμικό των νέων οχημάτων.

Τέλος, παρατήρησε ότι οι αυτοκινητόδρομοι και τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα θα πρέπει να συνεργαστούν, τονίζοντας ότι η συγκέντρωση και ο διαμοιρασμός της πληροφορίας θα γίνει εξίσου σημαντικός με τη μελέτη και κατασκευή δρόμων και γεφυρών.

Σύμφωνα με τον κ. Χαλκιά, μελλοντικά η πληροφορία θα μετατραπεί σε «υποδομή» για το νέο σύστημα λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων.

Tags:C-ITSHELLASTRONΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΛΚΙΑΣΕΥΦΥΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Σχετικά Άρθρα

O διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Κ. Κουτσούκος νέος πρόεδρος της HELLASTRON
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ο πρόεδρος της HELLASTRON στη γέφυρα Γιαβούζ Σουλτάν Σελίμ της Κωνσταντινούπολης

28 Ιουνίου, 2022
Παραδόθηκε το “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ποτίδαια
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Προκηρύσσονται οι διαγωνισμοί για τους οδικούς άξονες Δράμα – Αμφίπολη και Μαυροβούνι – Έδεσσα

22 Ιουνίου, 2022
Έργα αναβάθμισης 7 γεφυρών της Αττικής. Εγκαθίστανται φωτιστικά LED
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Έργα αναβάθμισης 7 γεφυρών της Αττικής. Εγκαθίστανται φωτιστικά LED

20 Ιουνίου, 2022
Οδική ασφάλεια: Πάμε καλύτερα, αλλά δεν φτάνει
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ποια είναι τα 8 βήματα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα

8 Ιουνίου, 2022
Κων/νος Κουτσούκος: Στα προ-covid επίπεδα η κίνηση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κων/νος Κουτσούκος: Στα προ-covid επίπεδα η κίνηση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

1 Ιουνίου, 2022
O Σπύρος Πατέρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ, στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
LOGISTICS

Αεροδρόμιο Αθήνας, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Εγνατία Οδός, DHL Express και Parsons στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

31 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Έως τα τέλη Σεπτεμβρίου η παραχώρηση της Εγνατίας, ζημιές 67,1 εκατ. το 2015

Αναπροσαρμόζονται τα διόδια στην Εγνατία Οδό από την 1η Ιανουαρίου. Αναλυτικά το κόστος

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022
Αναμορφώνεται έως τα τέλη του έτους το θεσμικό πλαίσιο για την εφοδιαστική αλυσίδα

Θα καταφέρει η HIG Capital τη «μεγάλη συγκέντρωση» σε μεταφορές – logistics; To metaforespress.gr αποκαλύπτει

28 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1

Επαναλειτουργεί για 3 μήνες η διώρυγα της Κορίνθου

4 Ιουλίου, 2022
Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd

Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

4 Ιουλίου, 2022

Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2022

Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

4 Ιουλίου, 2022
Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας

Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

4 Ιουλίου, 2022
Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα

Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

3 Ιουλίου, 2022
Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

2 Ιουλίου, 2022
Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

1 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ