Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Έξυπνες και αειφόρες αστικές εμπορευματικές μεταφορές (city logistics) στην Ελλάδα

ffotinos by ffotinos
3 Δεκεμβρίου, 2023
στο LOGISTICS, ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

H διαΝΕΟσις δημοσίευσε ένα νέο κείμενο πολιτικής, με θέμα «Έξυπνες και αειφόρες αστικές εμπορευματικές μεταφορές (city logistics) στην Ελλάδα: Ευκαιρίες ανάπτυξης & προκλήσεις», το οποίο υπογράφεται από τον Βασίλη Ζεϊμπέκη, Πρόεδρο του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Επίκουρο Καθηγητή στο Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης του Πανεπιστήμιο Αιγαίου και μέλος στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.

Όπως αναφέρεται σε αυτό, οι αστικές εμπορευματικές μεταφορές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη σύγχρονη οικονομία, καθώς αποτελούν τον κρίκο της αλυσίδας εφοδιασμού που συνδέει τους παραγωγούς και τους προμηθευτές με τους λιανεμπόρους και τους καταναλωτές που δραστηριοποιούνται και ζουν σε ένα αστικό περιβάλλον.

Αυτό το περίπλοκο δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας εξασφαλίζει την αποτελεσματική μεταφορά (διανομή και συλλογή) των αγαθών και των εμπορευμάτων από αποθηκευτικούς χώρους και κέντρα διανομής στα σημεία λιανικής πώλησης και στις οικίες των καταναλωτών.

Τα δίκτυα των αστικών εμπορευματικών μεταφορών χαρακτηρίζονται από πολυπλοκότητα και ποικιλομορφία, λόγω της πολλαπλής φυσιογνωμίας των αγαθών που μεταφέρονται, των εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς που χρησιμοποιούνται και των διαφορετικών απαιτήσεων, με βάση το εκάστοτε πλάνο παράδοσης.

Ο σχεδιασμός των εμπορευματικών μεταφορών μέσα σε μια πόλη απαιτεί προσεκτικό συντονισμό για την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την ικανοποίηση της αυξανόμενης ζήτησης για έγκαιρες παραδόσεις από τους τελικούς πελάτες.

Αστικές εμπορευματικές μεταφορές: Υφιστάμενη κατάσταση

Στην Ελλάδα, δυστυχώς, είναι πολύ λίγες οι σύγχρονες πρακτικές των αστικών εμπορευματικών μεταφορών που έχουν εφαρμοστεί επιτυχώς και έχουν επιφέρει κάποιο σημαντικό αποτέλεσμα.

Προσπάθειες, βέβαια, δεν έχουν γίνει μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αλλά και σε μικρότερες πόλεις. Οι λόγοι του περιορισμένου φάσματος εφαρμογής είναι αρκετοί, με κυριότερο όλων τον δισταγμό από τις τοπικές αρχές να αλλάξουν τα δεδομένα στην κυκλοφορία των οχημάτων στις πόλεις.

Ένας άλλος επίσης σημαντικός λόγος είναι η επιφυλακτική στάση που διατηρούν οι μεταφορικές εταιρείες στο να αναπτύξουν συνέργειες (συμφορτώσεις) με άλλες εταιρείες που έχουν παρόμοια δρομολόγια, όπως επίσης και στο να προχωρήσουν στην ανανέωση του στόλου τους με υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα οχήματα για την εκτέλεση παραδόσεων στο τελευταίο μίλι.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει αναλάβει κατά καιρούς πρωτοβουλίες για την αναδιοργάνωση και βιώσιμη ανάπτυξη των αστικών εμπορευματικών μεταφορών της Περιφέρειας, προς όφελος των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων, χωρίς κατασπατάληση πόρων και με έμφαση στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Με βάση πρόσφατα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής,6 τα φορτηγά κινούνται άδεια στο 60% των ημερήσιων διαδρομών τους, ενώ και οι υποδομές του οδικού δικτύου είναι περιορισμένες και οι χώροι φορτοεκφόρτωσης ελάχιστοι.

Ως αποτέλεσμα, η αστική μεταφορά εμπορευμάτων δημιουργεί κοντά στο 15% της κίνησης στο αστικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής και ευθύνεται για το 30%-50% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και για το 25% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Κατευθύνσεις και προτάσεις

Τι μπορεί όμως να γίνει από εδώ και πέρα; Το κείμενο πολιτικής παρουσιάζει μερικές πιθανές κατευθύνσεις που μπορούν να πάρουν οι κρατικές πολιτικές για πιο αποτελεσματικό εφοδιασμό στις πόλεις, αλλά και ένα ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίησή τους.

Οι προτάσεις αυτές, πέρα από την πιο αποτελεσματική αναδιαμόρφωση των ωραρίων τροφοδοσίας, εν πολλοίς εναρμονίζονται με τις καλές διεθνείς πρακτικές που περιγράψαμε παραπάνω:

  • Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων στις παρυφές του κέντρου των πόλεων. Αναμένεται μάλιστα η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης που εξειδικεύει τον σχετικό νόμο 4302 του 2014 και θα ρυθμίζει επίσης τη λειτουργία και τη χωροθέτηση των ΑΚΕΕ.
  • Χρήση cargo bikes για τις παραδόσεις στα ιστορικά κέντρα πόλεων.
  • Δημιουργία Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών.
  • Δημιουργία λωρίδων κυκλοφορίας με πολλαπλές χρήσεις με παράλληλη χρήση εφαρμογής (app) για κράτηση θέσης φόρτωσης/εκφόρτωσης.

Η πιο αποτελεσματική οργάνωση και διαχείριση των αστικών logistics αποτελεί μια σημαντική πρόκληση με πολλές παραμέτρους.

Όμως, αν συμβεί, ειδικά σε πόλεις όπως η Αθήνα που αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, παρουσιάζει σημαντικά οφέλη -περιβαλλοντικά και οικονομικά- τα οποία βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και τη λειτουργία της οικονομίας.

Ταυτόχρονα, νέες τάσεις και τεχνολογίες προσφέρουν αξιόλογες επιλογές για τη διαχείριση των προβλημάτων.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΑΚΕΕCITY LOGISTICSΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΝΟΜΕΣΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣΒΑΣΙΛΗΣ ΖΕΙΜΠΕΚΗΣΔΙΑΝΕΟΣΙΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Η Speedex καινοτομεί με την νέα υπηρεσία IRIS payments της Eurobank

9 Ιουλίου, 2025
Ο κ. Δημήτρης Ανδριώτης
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Διοικητικές αλλαγές στη BOX NOW, με νέο CEO Ελλάδος και Group CEO για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Κροατία

26 Ιουνίου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Ως το 2030 οι αγορές μέσω social media θα αγγίξουν τα 8,5 τρισ. ευρώ, σύμφωνα με έκθεση της DHL

5 Ιουνίου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Αυξημένος ο κύκλος εργασιών της FedEx στην Ελλάδα (74,36 εκατ. ευρώ)

27 Μαΐου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Πως η συνεργασία DHL – Shopify θα επιταχύνει τις διασυνοριακές αποστολές παγκοσμίως

27 Μαΐου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Τον Οκτώβριο, τα νεότερα σχετικά με την τυχόν απόκτηση επιπλέον ποσοστού της GLS στην ACS

23 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Το Υπερταμείο διοργανώνει το 1ο Growthfund Summit στις 5/12

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ: Η αστική συγκοινωνία δεν είναι έργο που μπορεί να αναλάβει ο οποιοσδήποτε

7 Ιουλίου, 2025

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

1

Ορισμός της ΑΠΑ ως «τομεακού σημείου επαφής και συνεργασίας» (NSFP)

1

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

0

Fraport Greece: Άνοδος επιβατών 1% τον Μάιο και 2,4% στο 5μηνο (Ιανουάριος – Μάιος)

0

Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

14 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

14 Ιουλίου, 2025

Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

14 Ιουλίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

14 Ιουλίου, 2025

Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

14 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώθηκε η βαριά συντήρηση του Cessna Citation C750 της ΥΠΑ (pics)

14 Ιουλίου, 2025

Στην e-commerce γαλλική αγορά η bpostgroup μέσω των θυγατρικών της

14 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr