ΑρχικήLOGISTICSΑπ. Κενανίδης, ΟΦΑΕ: Όποιος κλάδος δεν συμμετάσχει στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής, θα πάψει να αναπτύσσεται

Απ. Κενανίδης, ΟΦΑΕ: Όποιος κλάδος δεν συμμετάσχει στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής, θα πάψει να αναπτύσσεται

Tα οφέλη από την πιλοτική εφαρμογή του e-CMR (ψηφιακή φορτωτική) σε ελληνικές επιχειρήσεις αναδείχτηκαν στην εσπερίδα που διοργάνωσε η ΟΦΑΕ, με τίτλο «e-CMR: Οι οδικές μεταφορές στην ψηφιακή εποχή».

Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός

To πιλοτικό πρόγραμμα διενεργήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος AEOLIX, αποτελώντας τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ψηφιοποίηση των εγγράφων των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ως εργαλείο για την διευκόλυνση του εμπορίου και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας και της μείωσης του διοικητικού κόστους.

Όπως επισημάνθηκε στην εσπερίδα, η εφαρμογή της ψηφιακής φορτωτικής δύναται να επιφέρει τα εξής αποτελέσματα:

-Μείωση χρόνου αναμονή οδηγών 95%, από 15 λεπτά σε 48’’.

-Μείωση χρόνου διαδικασίας υπογραφής 89%, από 9 λεπτά σε 1 λεπτό.

-Μείωση χρόνου διαχείρισης εγγράφων 87% από 14 λεπτά σε 1,8 λεπτά.

Όπως υπογραμμίστηκε, το e-CMR οδηγεί σε εμφάνιση ακριβούς σημείου φόρτωσης και εκφόρτωσης, αποδοχή χρήσης από προμηθευτές και πελάτες, διαλειτουργικότητα με άλλα συστήματα πληροφορικής, Real –time επικαιροποίηση των διαδικασιών φορτοεκφόρτωσης και γρήγορη τιμολόγηση.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης σχολίασε ότι «η είσοδος των εργαλείων της ψηφιακής τεχνολογίας  στον κλάδο μας δεν είναι απλά θέμα επιλογής.  Είναι θέμα επιβίωσης, είναι θέμα ανάπτυξης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των  οδικών μεταφορών, και κατ’ επέκταση ολόκληρου του τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας».

Παραδείγματα εφαρμογής

Μια μεγάλη γερμανική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των logistics, η BLG Automotive Logistics, χρησιμοποιεί 2 εκατ. έντυπα για τα 1 εκατ. οχήματα που διακινεί ετησίως.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, αυτό σημαίνει ότι 16,5 εκατ. οχήματα διακινούνται και 33 εκατ. φύλλα χαρτιού καταναλώνονται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αντιπροσωπεύοντας 135 τόνους ξυλείας κάθε έτος. Αυτός ο πόρος θα μπορούσε να διασωθεί με την χρήση των ψηφιακών εγγράφων φόρτωσης.

Στην Ολλανδία, έρευνες έχουν δείξει πως υπάρχει εξοικονόμηση σε διοικητικά κόστη της τάξης των 4,50 ευρώ για κάθε έντυπο φορτωτικής, το οποίο αντικαθίσταται από ψηφιακό CMR1.

Σύμφωνα με την οργάνωση Μεταφορών και Logistics της Ολλανδίας (Transport en Logistiek Nederland/TLN), 40 εκατ. εντύπων CMR χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο στην Ολλανδία για διασυνοριακές οδικές μεταφορές.

Ως εκ τούτου, με το e-CMR η μείωση του διοικητικού κόστους και μόνο θα μπορούσε να αγγίξει τα 180 εκατ. ευρώ ετησίως.

H ομιλία του προέδρου της ΟΦΑΕ

Σας ευχαριστώ θερμά που βρίσκεστε σήμερα μαζί μας, σε μια εκδήλωση που έχει ιδιαίτερη σημασία για την ΟΦΑΕ, καθώς κλείνει τον κύκλο μιας διαδρομής που ξεκίνησε πριν από δύο  χρόνια περίπου, όταν η ΟΦΑΕ πήρε την πρωτοβουλία να κάνει ένα μεγάλο βήμα ανοίγοντας στις οδικές μεταφορές ένα παράθυρο προς το μέλλον, συμμετέχοντας στο πιλοτικό πρόγραμμα ψηφιοποίησης των συνοδευτικών εγγράφων των μεταφορών, και συγκεκριμένα ξεκινώντας με τις δοκιμές στο ηλεκτρονικό CMR, με τη βοήθεια της διεθνούς Ένωσης μας, της IRU και με την αμέριστη στήριξη και την ενεργό συμμετοχή του υπουργείου Υποδομών και  Μεταφορών.

Οι οδικές μεταφορές είναι τομέας στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία και όχι μόνο. Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές θεωρούνται σήμερα η κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας, δεδομένου ότι μεταφέρουν πάνω από το 75% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών δια ξηράς και κοντά στο 90% της αξίας του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών.

Δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστούμε πως ο παγκόσμιος καταλύτης για την αειφόρο ανάπτυξη είναι και η διασφάλιση της ετοιμότητας του κλάδου των οδικών μεταφορών!

Παράλληλα, η ψηφιακή εποχή είναι εδώ και αλλάζει ταχύτατα τα πάντα… την οικονομία, τις συνθήκες εργασίας, τις συναλλαγές, τις διαδικασίες. Δημιουργεί, νέα επιχειρηματικά μοντέλα που στηρίζονται στις συνεργασίες, σε νέα κανάλια διανομής σε καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα.

Αυτές οι σαρωτικές αλλαγές, παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες τις οποίες πρέπει να αδράξουμε. Αντιθέτως, εάν δεν εκμεταλλευτούμε αυτές τις ευκαιρίες και δεν προσαρμοστούμε στην νέα τάξη πραγμάτων, θα έρθουμε αντιμέτωποι με πολλαπλές προκλήσεις και την απειλή αποκλεισμού από την άκρως ανταγωνιστική διεθνή αγορά.

Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί επιλογή, ο κλάδος των οδικών μεταφορών είναι ανάγκη να εκσυγχρονιστεί!

Θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς γιατί η ψηφιοποίηση της φορτωτικής αποτελεί βασική προτεραιότητα για μια αγορά που βρίσκεται σε πολυετή ύφεση και που πλέον έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει κρίσιμα προβλήματα βιωσιμότητας.

Κι όμως αγαπητοί, η είσοδος των εργαλείων της ψηφιακής τεχνολογίας  στον κλάδο μας δεν είναι απλά θέμα επιλογής.  Είναι θέμα επιβίωσης, είναι θέμα ανάπτυξης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των εθνικών και διεθνών οδικών μεταφορών, και κατ’ επέκταση ολόκληρου του τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

Όποιος κλάδος δεν συμμετάσχει ενεργά στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής θα πάψει να αναπτύσσεται. Θα χάσει την ανταγωνιστικότητα του και τελικά θα μείνει εκτός αγοράς. Πρέπει να κοιτάμε μπροστά, πρέπει να ακολουθούμε τις εξελίξεις της εποχής και της τεχνολογίας προς το σκοπό της επιτυχούς ένταξής μας στην ψηφιακή εποχή!

Αυτές οι σαρωτικές αλλαγές, παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες τις οποίες πρέπει να αδράξουμε προκειμένου να αποκομίσουμε πολλαπλά οφέλη ως κλάδος Αντιθέτως, εάν δεν εκμεταλλευτούμε αυτές τις ευκαιρίες και δεν προσαρμοστούμε στην νέα τάξη πραγμάτων, θα έρθουμε αντιμέτωποι με πολλαπλές προκλήσεις και την απειλή αποκλεισμού από την άκρως ανταγωνιστική διεθνή αγορά.

Η ψηφιοποίηση της φορτωτικής CMR, θα βελτιώσει  και θα απλοποιήσει την ροή των εργασιών μας, μειώνοντας σημαντικά το διοικητικό κόστος και επιταχύνοντας τις διαδικασίες.

Θα ενισχύσει την διαφάνεια και την ασφάλεια της μεταφοράς εμπορευμάτων, δεδομένου ότι όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με την μεταφορά εμπορευμάτων θα είναι διαθέσιμα σε πραγματικό χρόνο προς όλους τους συμβαλλόμενους και θα τηρούνται με ασφάλεια και ευκολία, μειώνοντας σημαντικά το χάος που αντιμετωπίζουμε όλοι στα γραφεία μας από την αρχειοθέτηση και διατήρηση μεγάλου όγκου έντυπων.

Κατ’ επέκταση όλα αυτά θα οδηγήσουν στην ικανοποίηση των πελατών μας, που είναι το μεγάλο ζητούμενο για τις επιχειρήσεις μας., καθώς η διατήρηση του πελατολογίου μας και η προσέλκυση νέων πελατών θα οδηγήσουν σε αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων μας.

Με πολύ απλά λόγια η υιοθέτηση της  ψηφιακής φορτωτικής CMR θα μειώσει άμεσα το λειτουργικό κόστος και άμεσα  θα οδηγήσει και σε αύξηση των εσόδων. Μπορεί να ακούγεται ιδανικό αλλά είναι όμως εφικτό. Χρειάζεται να το πιστέψουμε και να στοχεύσουμε στην αλλαγή.

Πέραν όμως των ευεργετημάτων που θα έχουν οι επαγγελματίες του κλάδου από τη μείωση του διοικητικού κόστους των παρεχόμενων εκ μέρους τους υπηρεσιών, η χρησιμοποίηση της διεθνούς ψηφιακής φορτωτικής CMR θα έχει πολύ θετικά αποτελέσματα και σε ένα άλλο μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε οι Έλληνες αυτοκινητιστές εδώ και πολλά χρόνια και που τελικά έχει αντίκτυπο και στην εθνική μας οικονομία.

Αναφέρομαι στην παράνομη μεταφορά και στους τρόπους αντιμετώπισης της.  Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι συνάδελφοι μου που βρίσκονται σήμερα εδώ αντιλαμβάνονται και συμμερίζονται απόλυτα την επιτακτική ανάγκη εύρεσης αποτελεσματικών εργαλείων αντιμετώπισης της παράνομης μεταφοράς.

Κυρίες και Κύριοι,

Η ψηφιακή φορτωτική CMR μπορεί να αποτελέσει όχι μόνον ένα καινοτόμο επιχειρηματικό εργαλείο, αλλά να χρησιμοποιηθεί και  ως μέσο διασφάλισης της νομιμότητας της μεταφοράς, καθώς θα μπει ένα τέλος στη δυνατότητα  παραποίησης των εντύπων της φορτωτικής.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου γνωρίζουμε πολύ καλά πως έχουν γεμίσει οι κάδοι των απορριμμάτων με παραποιημένα και πλαστά CMR, τα οποία χρησιμοποιούν αποκλειστικά οι αλλοδαποί μεταφορείς για την παραπλάνηση των ελεγκτικών οργάνων.

Η ψηφιακή φορτωτική θα έχει μοναδικότητα και δεν θα μπορεί ούτε να παραποιηθεί ούτε να αντιγραφεί.

Γνωρίζω επίσης πολύ καλά πως η αντιμετώπιση της παράνομης μεταφοράς και περισσότερο της παράνομης διενέργειας καμποτάζ δεν αποτελεί προτεραιότητα μόνο για εμάς τους Έλληνες αυτοκινητιστές που πιεζόμαστε ασφυκτικά από τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που επικρατούν στην αγορά, αλλά αποτελεί προτεραιότητα και της Ελληνικής Πολιτείας καθώς η παράνομη μεταφορά συνεπάγεται απώλεια δημοσίων εσόδων.

Πρόκειται λοιπόν για ζήτημα επιβίωσης των επιχειρήσεων του κλάδου μας και πρέπει να δράσουμε άμεσα και αποτελεσματικά, για να πετύχουμε την ένταξη μας στην ψηφιακή εποχή. Φυσικά η ένταξη αυτή και η αλλαγή δεν μπορούν να έρθουν από την μία ημέρα στην άλλη, καθώς δεν συντρέχουν ακόμα οι βασικές προϋποθέσεις.

Τις προϋποθέσεις όμως τις δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι θέτοντας τον στόχο. Θα πρέπει να επενδύσουμε σε νέες τεχνολογίες που θα διευκολύνουν την επαγγελματική δραστηριότητα μας, που θα μας εκσυγχρονίσουν και θα μας κάνουν πιο ανταγωνιστικούς.

Η ΟΦΑΕ δεσμεύεται να επενδύσει στην ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων , αναπτύσσοντας νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, μέσα στα πλαίσια λειτουργίας των επαγγελματικών Σχολών της, τα οποία θα σχετίζονται με την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Πέρα από την ιδιωτική πρωτοβουλία, χρειάζεται παράλληλα η αρωγή της Πολιτείας καθώς εν προκειμένω αποτελεί τον κομβικό αν και όχι τον μόνο παράγοντα για την επιτυχή ένταξη στην ψηφιακή εποχή. Κάθε χώρα που έχει προοδεύσει στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών το έχει πετύχει μέσα από τη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Σε ένα πλαίσιο κοινά αποδεκτών εθνικών στόχων.

Ο ρόλος της Πολιτείας είναι να δημιουργήσει ένα ευνοϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για ιδιωτικές επενδύσεις σε δίκτυα επόμενης γενιάς, με έμφαση στην επιτάχυνση και απλούστευση των διαδικασιών. Ο ρόλος ο δικός μας είναι να έχουμε διορατική ματιά στο μέλλον, να υιοθετούμε και να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές και να θέτουμε υψηλούς στόχους.

Ολοκληρώνοντας την εισαγωγική μου ομιλία και λίγο πριν δώσω τον λόγο σε όλους όσους συμμετείχαν στο πιλοτικό αυτό έργο να μας παρουσιάσουν οι ίδιοι τα αποτελέσματα των δοκιμαστικών εφαρμογών του e-CMR μέσα από την δική τους πραγματική εμπειρία, θα ήθελα να σας πω πως το μεγαλύτερο όφελος που αποκομίσαμε από την συμμετοχή μας σε αυτό το πανευρωπαϊκό έργο ήταν η συνεργασία με τις δυναμικότερες επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς, καθώς και η ενδυνάμωση της συνεργασίας μας με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών!

Ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας είναι ευθύνη όλων των φορέων της.

Για να την πετύχουμε, πρέπει συντεταγμένα, να αναλάβει ο καθένας, την ευθύνη που του αναλογεί.

Τέλος, θα ήθελα να σας καλέσω να παρακολουθήσουμε όλοι μαζί ένα βίντεο για την δραστηριότητα της ΟΦΑΕ, και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες της εσπερίδας μας! Σας ευχαριστώ!

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο