Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Θ. Βούρδας: Τα βήματα που θα καταστήσουν την Ελλάδα διαμετακομιστικό hub της ΝΑ Ευρώπης

vvegiazi by vvegiazi
7 Νοεμβρίου, 2018
στο LOGISTICS
0
OLP, TEKAL, 2OCT2017

OLP, TEKAL, 2OCT2017

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τα βήματα που υλοποιούνται για την εδραίωση της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης περιέγραψε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, στην ημερίδα «New Global Routes: One Belt One Road Initiative & TEN-T».

Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, επιδίωξη αποτελεί η εκμετάλλευση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας, χτίζοντας συνεργασίες με τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.

Στους στόχους του υπουργείου, όπως τόνισε ο κ. Βούρδας, εντάσσονται η ολοκλήρωση, ως το τέλος του 2018, της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και Αθήνα – Αίγιο, καθώς και, ως το 2022, της σύνδεσης του νέου εμπορικού λιμένα της Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Στιγμιότυπο από την ομιλία του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών στην ημερίδα «New Global Routes: One Belt One Road Initiative & TEN-T»

Αναλυτικά, η ομιλία του κ. Βούρδα έχει ως εξής:

Το Μάιο του 2017, ο πρωθυπουργός μας Αλέξης Τσίπρας, κατά την ομιλία του σε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας των αρχηγών 28 κρατών, δήλωσε ότι  η πρωτοβουλία One Belt One Road  της κυβέρνησης της Κίνας, μπορεί να αποτελέσει τον ζωντανό Δρόμο του Μεταξιού του 21ου αιώνα, με την Ελλάδα να έχει στρατηγικό ρόλο.

Ενάμιση χρόνο πολλά κομβικά βήματα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση και την εδραίωση της χώρας μας ως διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Την άνοιξη θα έχουμε ολοκληρώσει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που ξεκίνησε πέρυσι. Πρόκειται για ένα μεγαλόπνοο έργο που αναμένεται να συντελέσει καθοριστικά στον προσδιορισμό της μελλοντικής στρατηγικής στον τομέα των μεταφορών και την υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Το Masterplan αυτό, με τελικό ορίζοντα το έτος 2037 και ενδιάμεσο χρονικό ορίζοντα το έτος 2027, θα διευκολύνει τον εντοπισμό και την αιτιολόγηση των μελλοντικών απαιτούμενων πολιτικών και επενδύσεων για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών (οδικών, σιδηροδρομικών, εναέριων, θαλάσσιων). Για την αειφόρο ανάπτυξη, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και της εδαφικής συνοχής της χώρας.

Σε αυτό το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο εντάσσονται το σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, οι ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, οι σιδηροδρομικές υποδομές, οι διεθνείς συνδέσεις, οι οδικές μεταφορές.

Το όραμά μας για τη χώρα μας, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, περιλαμβάνει κρίσιμες υποδομές μεταφορών που στηρίζουν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών.

Τηρώντας τις δεσμεύσεις μας συγχρόνως με την ολοκλήρωση του βασικού οδικού δικτύου της χώρας προχωρούμε με ταχύτατο ρυθμό στην αναβάθμιση και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αποτελεί βασικό στρατηγικό στόχο η ανατροπή του σημερινού ισοζυγίου ανάμεσα σε σιδηροδρομικά και οδικά έργα προς όφελος των πολιτών, της επιχειρηματικότητας και του περιβάλλοντος και η διασφάλιση της ορθής αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών πόρων.

Το όραμα του πρωθυπουργού και η σύμφωνη άποψη των ηγετών των βαλκανικών χωρών για έναν δακτύλιο συνδυασμένων πολυτροπικών μεταφορών, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, που θα περιλαμβάνει, εκτός από τα λιμάνια της Βουλγαρίας, τη Ρουμανία, τη Σερβία και την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, ωριμάζει και προχωρά προς συμφωνία και υλοποίηση.

Και όλα αυτά, με ένα διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον να αποδέχεται και να στηρίζει την υλοποίηση και τον εθνικό σχεδιασμό μας και έχει εκφραστεί αυτό τόσο από τον Πρόεδρο Γιουνκέρ όσο και από τις αρμόδιες Επιτρόπους, την Επίτροπο Bulc και την Επίτροπο Cretu.

Σε αυτή την κατεύθυνση, κομβικά σημεία είναι η ολοκλήρωση της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Αθήνα –Αίγιο με χρόνο ολοκλήρωσης το τέλος του έτους, καθώς και να φθάσει η νέα γραμμή στο νέο εμπορικό λιμάνι της Πάτρας το 2022.

Και από εκεί περνάμε στο νέο διατροπικό Διάδρομο πανευρωπαϊκής σημασίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας. Ο εν λόγω Διάδρομος θα βασίζεται στη σιδηροδρομική σύνδεση των κομβικών λιμένων των δύο χωρών: Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε (Rail T–K–A–B–V–R project) και στην αξιοποίηση της δυναμικής που μπορούν να αναπτύξουν.

Η μελέτη βιωσιμότητας  ολοκληρώθηκε (με θετικό αποτέλεσμα) και ολοκληρώνουμε άμεσα τις νομικές επεξεργασίες που θα οδηγήσουν στην ίδρυση της διακρατικής εταιρείας.  Αναμφισβήτητα, υφίσταται κορεσμός των στενών του Βοσπόρου και παρατηρείται τάση στη διεθνή αγορά για αναζήτηση εναλλακτικού διαύλου. Αυτό το κενό ερχόμαστε λοιπόν να καλύψουμε με αυτό το σημαντικό έργο.

Ένα ακόμη βήμα προς την αντιμετώπιση των σημείων συμφόρησης στα σύνορα με τις γείτονες βαλκανικές χώρες είναι ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων αδιάλειπτης ροής. Η α’ φάση του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε και προχωράμε σύντομα στη β’ φάση για την ανάδειξη του αναδόχου που θα εγκαταστήσει το σύστημα.

Στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, εκτός από τα σημαντικά έργα αναβάθμισης και επέκτασης των δικτύων, τα Εμπορευματικά Κέντρα, ως κρίσιμες υποδομές, αποτελούν μία σημαντική προϋπόθεση για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών και δράσεων της μεταφορικής αλυσίδας. Εξάλλου Η ίδρυση και λειτουργία  Εμπορευματικών Κέντρων αποτελούν προτεραιότητα για εμάς, καθώς η ύπαρξη εμπορευματικών κέντρων σε όλα τα λιμάνια της χώρας και σε κάθε παραγωγική περιοχή, θα προσελκύσουν παραγωγικές δομές πρόσθετες από τις θετικές συνέπειες που έχουν οι μεταφορές.

Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, του οποίου η σύμβαση παραχώρησης  κυρώθηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, αποτελεί το πρώτο ενιαίο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στη χώρα, με επαρκείς συνδέσεις με το σιδηροδρομικό δίκτυο και με τους οδικούς άξονες. Ακολουθεί το Εμπορευματικό Κέντρο του Γκόνου.

Με τις υποδομές αποκτούμε, λοιπόν, μια στέρεα βάση για να αναπτύξουμε τις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Καθώς όμως, όταν μιλάμε για logistics μιλάμε για μια αλυσίδα που συνδέει πολλούς τομείς της αγοράς και πολλούς φορείς, αναδείχθηκε ως επιτακτική η ανάγκη για εθνική στρατηγική. Εδώ και ένα χρόνο περίπου υλοποιούμε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, προχωρώντας σε κρίσιμες δράσεις όπως ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου, η απλοποίηση τελωνειακών διαδικασιών, η ανανέωση του στόλου των φορτηγών, η προώθηση της τυποποίησης στην ελληνική αγορά logistics, η προώθηση δράσεων έρευνας και καινοτομίας.

Στο πλαίσιο αυτό, και σε επίπεδο σχεδιασμού πολιτικών για την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και της βελτίωσης του επιπέδου ζωής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής προχωρά σε μελέτη για τη Βιώσιμη Αναδιοργάνωση των αστικών εμπορευματικών μεταφορών στην Αττική (Log-Attica). Η αναδιοργάνωση των αστικών εμπορευματικών μεταφορών της Αττικής αποτελεί ένα έργο εξαιρετικά σύνθετο, ιδιαίτερα απαιτητικό και μακρόπνοο, αλλά με προφανή οφέλη για την κοινωνία, το περιβάλλον, την αγορά και την ελκυστικότητα των πόλεων της Αττικής.

Η Ελλάδα έρχεται, επιτέλους, να αξιοποιήσει τη θέση της ως διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Αναβαθμίζουμε τη γεωπολιτική μας θέση, προσελκύουμε νέες παραγωγικές και μεταποιητικές δομές, οικοδομούμε σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίων παραγωγικών δραστηριοτήτων με τις βαλκανικές χώρες.

Απαραίτητο στοιχείο, όμως, υλοποίησης του σχεδιασμού μας είναι ο συντονισμός δυνάμεων. Συντονισμός δυνάμεων τόσο στην Ελλάδα σε εθνικό επίπεδο όσο και στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:Rail T-K-A-B-V-R ΡrojectΓΚΟΝΟΣΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑΘΑΝΟΣ ΒΟΥΡΔΑΣΘΡΙΑΣΙΟΟΛΘ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

4 Ιουνίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Σκέψεις για την ηλεκτροκίνηση

2 Ιουνίου, 2023
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Στην Ελλάδα τα λεωφορεία μηδενικών ρύπων της King Long από την Α. Νίκας ΑΕ

1 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δύο κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα θα υποδεχτεί για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη

1 Ιουνίου, 2023
LOGISTICS

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

31 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ρομπότ αυτόματης φόρτισης (ACR) για ηλεκτρικά οχήματα από τον όμιλο Hyundai (video, pics)

23 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Απαραίτητη για τη βιωσιμότητα των εμπορευματικών κέντρων η σύνδεση με λιμένες. Η ευρωπαϊκή και ελληνική εμπειρία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Mε απευθείας διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, η επαναφορά του ETCS σε 120 μονάδες τροχαίου υλικού

29 Μαΐου, 2023

Ιταλοί και Γάλλοι στα ελληνικά τρένα, Ιταλοί και Γάλλοι στο ελληνικό μετρό

30 Μαΐου, 2023

Έντονη αντίδραση εταιρειών 3PL και μεταφορικών εταιρειών για 2 αποφάσεις της AΑΔΕ για το διερχόμενο φορτίο

31 Μαΐου, 2023

Επικαιροποιείται το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΕΛΤΑ

29 Μαΐου, 2023

Υπογράφτηκε νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ΕΛΤΑ Courier, περιέχει μισθολογικές αυξήσεις

29 Μαΐου, 2023

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά το αεροδρόμιο της Αθήνας, στο Χρηματιστήριο οδεύει η SKY express

31 Μαΐου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

4 Ιουνίου, 2023

Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

4 Ιουνίου, 2023

Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

4 Ιουνίου, 2023

Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

2 Ιουνίου, 2023

Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

2 Ιουνίου, 2023

ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

2 Ιουνίου, 2023

Η Ολυμπία Οδός συμμετείχε στην Εβδομάδα Ασφάλειας των παραχωρήσεων VINCI

2 Ιουνίου, 2023

ITA Airways takes delivery of its first A330neo

2 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ