Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Άνοδος 1,3% του τζίρου των επιχειρήσεων στο γ’ τρίμηνο του έτους

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το λιμάνι της ONEX στα ναυπηγεία της Ελευσίνας μετατρέπεται σε ενεργειακό, εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΔΕΗ: 3.752 σημεία φόρτισης (+28%) σε Ελλάδα και Ρουμανία στο 9μήνο του 2025

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κύθνου

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επίσημα στο πρόγραμμα Green Award ως Incentive Provider

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Toyota Aygo X Hybrid Electric

    18 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Άνοδος 1,3% του τζίρου των επιχειρήσεων στο γ’ τρίμηνο του έτους

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το λιμάνι της ONEX στα ναυπηγεία της Ελευσίνας μετατρέπεται σε ενεργειακό, εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΔΕΗ: 3.752 σημεία φόρτισης (+28%) σε Ελλάδα και Ρουμανία στο 9μήνο του 2025

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κύθνου

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επίσημα στο πρόγραμμα Green Award ως Incentive Provider

    18 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Toyota Aygo X Hybrid Electric

    18 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

ACEA: Για να επιτευχθούν οι «πράσινοι» στόχοι του 2030, η Ευρώπη θα χρειαστεί περίπου 400.000 φορτηγά μηδενικών εκπομπών

ffotinos by ffotinos
9 Οκτωβρίου, 2025
στο LOGISTICS, ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων «πρωταγωνιστούν» στην «πράσινη» μετάβαση της Ηπείρου, προσφέροντας πλέον μια ευρεία και συνεχώς διευρυνόμενη γκάμα οχημάτων μηδενικών εκπομπών — από την αστική διανομή έως τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, όπως υποστηρίζει η ACEA, σε νέα έκθεσή της.

Ωστόσο, η διείσδυση αυτών των οχημάτων στην αγορά παραμένει περιορισμένη, ανομοιόμορφη και επικεντρωμένη σε λίγα κράτη-μέλη, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO₂ της ΕΕ για το 2030.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) για τις συνθήκες που επιτρέπουν την απανθρακοποίηση των βαρέων οχημάτων, τα βασικά «προαπαιτούμενα» — όπως οι κατάλληλες υποδομές φόρτισης, η πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο και η ισοτιμία κόστους με τα συμβατικά φορτηγά — εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικά εμπόδια.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα φορτηγά μεσαίου και μεγάλου βάρους μηδενικών εκπομπών αντιστοιχούσαν μόλις στο 3,6% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, από 2,1% το 2024.

Η μεγάλη πλειονότητα — σχεδόν τέσσερα στα πέντε — καταγράφηκε μόνο σε πέντε χώρες: Σουηδία, Κάτω Χώρες, Αυστρία, Δανία και Γαλλία. Εντυπωσιακά, η Ελβετία και η Νορβηγία, αν και εκτός ΕΕ, ξεπερνούν τις επιδόσεις των περισσότερων ευρωπαϊκών κρατών χάρη σε πιο ευνοϊκές πολιτικές και υποδομές.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2030, η Ευρώπη θα χρειαστεί περίπου 400.000 φορτηγά μηδενικών εκπομπών στους δρόμους μέχρι το τέλος της δεκαετίας — πράγμα που σημαίνει ότι ένα στα τρία νέα φορτηγά που θα ταξινομούνται κάθε χρόνο θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.

Ωστόσο, οι υποδομές απέχουν πολύ από το να καλύπτουν τις ανάγκες. Σήμερα υπάρχουν μόλις 1.100 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (ισχύος άνω των 350 kW) κατάλληλοι για βαρέα φορτηγά σε όλη την Ευρώπη — ένα ελάχιστο ποσοστό του απαιτούμενου αριθμού.

Για να υποστηριχθεί ο αναμενόμενος στόλος έως το 2030, θα χρειαστούν περίπου 50.000 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης, εκ των οποίων 35.000 τύπου Megawatt Charging System (MCS), καθώς και τουλάχιστον 700 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου με ημερήσια δυνατότητα έξι τόνων.

Αν και σήμερα η φόρτιση γίνεται κυρίως σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις και αποθήκες, η ανάπτυξη δημόσιων και ημι-δημόσιων σταθμών θεωρείται κρίσιμη για την ταχεία εξάπλωση των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων.

Ένα ακόμη σημαντικό εμπόδιο είναι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO), που παραμένει υψηλότερο για τα ηλεκτρικά φορτηγά σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα. Μεταφορείς που λειτουργούν με εξαιρετικά μικρά περιθώρια κέρδους δυσκολεύονται να επενδύσουν, ελλείψει ισχυρών οικονομικών κινήτρων.

Μέτρα όπως τα διοδίων διαφοροποιημένα με βάση τις εκπομπές CO₂ (Eurovignette), οι φορολογικές ελαφρύνσεις και το επερχόμενο ETS2 μπορούν να βελτιώσουν τις συνθήκες, ωστόσο η εφαρμογή τους καθυστερεί ή παραμένει αποσπασματική. Η έλλειψη προόδου σε κρίσιμα νομοθετικά αρχεία, όπως η Οδηγία για τα βάρη και τις διαστάσεις και η Οδηγία για τη φορολόγηση της ενέργειας, επιδεινώνει την κατάσταση.

Η ACEA υπογραμμίζει ότι η επιτυχία της Ευρώπης στην απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα εξαρτάται από συντονισμένες και αποφασιστικές ενέργειες σε επίπεδο πολιτικής, υποδομών και κινήτρων. Οι κατασκευαστές εκπληρώνουν τις δεσμεύσεις τους, παραδίδοντας τεχνολογικά ώριμα οχήματα μηδενικών εκπομπών, αλλά οι υπόλοιποι κρίκοι της αλυσίδας παραμένουν πίσω.

Εάν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα οι ελλείψεις — από την ετοιμότητα του δικτύου έως την εφαρμογή κινήτρων και την ανάπτυξη υποδομών — η Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει να χάσει τους στόχους του 2030. Η απανθρακοποίηση των βαρέων οχημάτων, τονίζει η ACEA, προϋποθέτει να υιοθετήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι την ίδια φιλοδοξία που ήδη επιδεικνύουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ACEAΑΓΟΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥΦΟΡΤΗΓΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΠΡΑΣΙΝΑ ΦΟΡΤΗΓΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Αίτημα ΟΦΑΕ για ανάκληση του μέτρου περιορισμού στάθμευσης φορτηγών στο οδικό δίκτυο ΠΑΘΕ

18 Νοεμβρίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

17 Νοεμβρίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις νέων φορτηγών (2,5%) και λεωφορείων (4%) στο 10μήνο του έτους

14 Νοεμβρίου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

ACEA: Ανάγκη για ρεαλιστικότερη προσέγγιση στους κλιματικούς στόχους για αυτοκίνητα και van

11 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Κατά 4,3% αυξήθηκαν τα έσοδα της Delatolas, στα 0,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2024

10 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Άνοδος 3,5% των ελληνικών εξαγωγών, χωρίς τα πετρελαιοειδή, στο 8μηνο του 2025

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Στις 4 Δεκεμβρίου παραδίδονται σε κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα – Πύργος

17 Νοεμβρίου, 2025

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Άνοδος 1,3% του τζίρου των επιχειρήσεων στο γ’ τρίμηνο του έτους

18 Νοεμβρίου, 2025

Το λιμάνι της ONEX στα ναυπηγεία της Ελευσίνας μετατρέπεται σε ενεργειακό, εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο

18 Νοεμβρίου, 2025

ΔΕΗ: 3.752 σημεία φόρτισης (+28%) σε Ελλάδα και Ρουμανία στο 9μήνο του 2025

18 Νοεμβρίου, 2025

Β. Κικίλιας: Επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κύθνου

18 Νοεμβρίου, 2025

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επίσημα στο πρόγραμμα Green Award ως Incentive Provider

18 Νοεμβρίου, 2025

Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Toyota Aygo X Hybrid Electric

18 Νοεμβρίου, 2025

Νέα λεωφορειακή γραμμή από τον ΟΣΕΘ, σε λειτουργία από τις 19/11

18 Νοεμβρίου, 2025

Θ. Λουλούδης, Επιμελητήριο Αχαΐας: Η Πελοπόννησος χρειάζεται ξανά το δικό της τρένο

18 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.