Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καταδικάζουν απερίφραστα κάθε προσβλητική συμπεριφορά σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται τις αστικές συγκοινωνίες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καταδικάζουν απερίφραστα κάθε προσβλητική συμπεριφορά σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται τις αστικές συγκοινωνίες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Π. Πέρκα: «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: Αποσπασματικές δράσεις και φιέστες μια βδομάδα το χρόνο»

vvegiazi by vvegiazi
22 Σεπτεμβρίου, 2021
στο MMM, ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ανακοίνωση με θέμα «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας: Αποσπασματικές δράσεις και φιέστες μια βδομάδα το χρόνο» εξέδωσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτη Πέρκα.

Σημειώνεται ότι γύρω στις 3.000 πόλεις σε όλη την Ευρώπη συμμετέχουν στη φετινή Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, η οποία διαρκεί έως σήμερα, Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου.

Η εκστρατεία του 2021 που έχει θέμα «Ασφαλείς και υγιείς με βιώσιμη κινητικότητα», προωθεί τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών ως μιας ασφαλούς, αποτελεσματικής και οικονομικά προσιτής επιλογής κινητικότητας χαμηλών εκπομπών για όλους.

Φέτος επίσης συμπληρώνονται 20 χρόνια από την πρώτη ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, η οποία μετεξελίχθηκε στην Εβδομάδα Κινητικότητας.

Η ανακοίνωση της Πέτης Πέρκα

Διανύουμε την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (ΕΕΚ), θεσμός που συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ζωής. Ήδη από την έναρξη του συγκεκριμένου θεσμού, οι βιώσιμοι τρόποι μετακίνησης και ο οικολογικός τρόπος ζωής τέθηκαν στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών πολιτικών, ειδικά σήμερα όμως η έννοια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Όπως και την προηγούμενη χρονιά, η εν λόγω βδομάδα είναι και ιδιαίτερη, αφού οι εκδηλώσεις γίνονται για δεύτερη φορά εν μέσω κορωνοϊού κι ενώ στη χώρα μας έχουν περάσει μόλις λίγοι μήνες από την περίοδο των περιοριστικών μέτρων.

Γι’ αυτό και το κεντρικό της σύνθημα «Είμαστε Υγιείς και Ασφαλείς με τη Βιώσιμη Κινητικότητα», έχει ως στόχο η πανδημία να αποτελέσει αφορμή για να συνειδητοποιήσουμε ότι οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης είναι καταλύτης για τη δημιουργία φιλικών, προσβάσιμων και ανθρωποκεντρικών πόλεων.

Είμαι σίγουρη ότι η κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία θα περιοριστούν στη διοργάνωση εκδηλώσεων και εορτασμών, άλλωστε όλοι γνωρίζουμε ότι παίρνουν «άριστα» στην επικοινωνία. Δυστυχώς όμως, οι ικανότητες της ΝΔ όσον αφορά και στη βιώσιμη αστική κινητικότητα εξαντλούνται εκεί, σε αποσπασματικές δράσεις και φιέστες μια βδομάδα το χρόνο, οι οποίες δεν αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ή κάποιας στρατηγικής.

Αλλά και οι όποιες πολιτικές της κυβέρνησης φανερώνουν τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις της πολιτικής ηγεσίας και το πόσο απέχει η κουλτούρα τους από την κοινωνική βιωσιμότητα. Κι ενώ συζητάμε για μια Ευρώπη ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα το 2050, για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη, πολλά είναι τα παραδείγματα που υποδεικνύουν ότι η ΝΔ βρίσκεται σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση.

Τι να πρωτοαναφέρω, την Οδύσσεια με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Είναι επιλογή της κυβέρνησης ότι ακύρωσε το διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος σήμερα θα είχε ολοκληρωθεί και θα κυκλοφορούσαν στους δρόμους νέα, σύγχρονα οχήματα, με καθαρά καύσιμα και φιλικά τόσο προς το περιβάλλον όσο και προς το χρήστη.

Είναι επίσης επιλογή της κυβέρνησης ότι αντί για τα παραπάνω λεωφορεία, εδώ και μήνες κυκλοφορούν μεταχειρισμένα, παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνα οχήματα, ακατάλληλα (π.χ. χωρίς παράθυρα εν μέσω κορωνοϊού) και μάλιστα πανάκριβα – όσα κυκλοφορούν φυσικά, γιατί κάποια ακινητοποιήθηκαν πριν καν κυκλοφορήσουν. Όσο για το διαγωνισμό, έχουν περάσει πάνω από δυο χρόνια και έχουμε χορτάσει από εξαγγελίες. Οι τελευταίες αναφέρουν δημοπράτηση του έργου τις επόμενες μέρες, ακόμα κι αν ισχύει αυτό όμως, καινούρια λεωφορεία δε θα δούμε πριν το τέλος του 2023.

Περίπου τότε θα δούμε και ηλεκτρικά λεωφορεία, ελπίζοντας κάποια στιγμή σε διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στα ΜΜΜ, εκτός κι αν για την κυβέρνηση αυτό έχει επιτευχθεί με τα λιγοστά οχήματα που εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια στην Αθήνα – αν δεν κάνω λάθος ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών πρόσφατα εγκαινίασε με τυμπανοκρουσίες το 5ο.

Και στην ηλεκτροκίνηση, η ΝΔ, ελλείψει στρατηγικού σχεδιασμού, έχει να επιδείξει μόνο μεμονωμένα εγχειρήματα, όπως αυτό της Αστυπάλαιας και κατά τα άλλα περιορίζεται σε επιδοματικές πολιτικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόγραμμα ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, το οποίο, παρά τις ενθουσιώδεις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για το πόσο πετυχημένο είναι, δε φαίνεται μέχρι σήμερα να εξυπηρετεί το σκοπό του, λόγω λανθασμένου σχεδιασμού.

Η συντριπτική πλειοψηφία των αιτήσεων αφορά σε ηλεκτρικά ποδήλατα, τα αυτοκίνητα αφορούν λίγους και προνομιούχους, οι αιτήσεις για ταξί είναι ελάχιστες, ενώ και τα ποσοτικά στοιχεία είναι αποκαλυπτικά για τη χαμηλή απορρόφηση του προγράμματος.

Δεν ξεχνάμε και τον Μεγάλο Περίπατο, μια «μεγάλη» ιδέα που κατέληξε σε φιάσκο. Έγιναν παρεμβάσεις που δυσχεραίνουν την πρόσβαση του αυτοκινήτου στην πόλη, χωρίς όμως να προσφέρεται αξιόπιστη εναλλακτική στους χρήστες. Χωρίς να δίδεται χώρος σε πεζούς και ποδήλατα, χωρίς αναβάθμιση των ΜΜΜ, χωρίς δίκτυο ποδηλατοδρόμων, χωρίς πολιτική στάθμευσης. Και φυσικά χωρίς διαβούλευση, όπως έχουμε συνηθίσει να συμβαίνει τα τελευταία δυο χρόνια.

Ένα έργο με μεγάλη προχειρότητα, το οποίο μάλιστα κόστισε και 2 εκ. ευρώ για υποδομές που ξηλώθηκαν ή θα ξηλωθούν. Και το χειρότερο, έπειτα από αυτή την αποτυχία, οποιοδήποτε μελλοντικό εγχείρημα για ήπιες μορφές μετακίνησης κινδυνεύει να «καεί».

Ακόμα και η ψήφιση του νομοσχεδίου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) άργησε πολύ, τη στιγμή που ήδη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επεξεργαζόμασταν στο Υπουργείο Μεταφορών σχετικό σχέδιο νόμου. Έτσι είμαστε ακόμα πολύ μακριά από την ανάπτυξη και προώθηση των ΣΒΑΚ.

Ως αποτέλεσμα των άστοχων πολιτικών της κυβέρνησης, δυστυχώς η «στροφή» αυτή των πολιτών σε ήπιες μορφές μετακίνησης κατά την περίοδο του lockdown μοιάζει να ήταν απλά μια παρένθεση στην υπό κανονικές συνθήκες ζωής στην πόλη. Εδραιώθηκε και πάλι η απόλυτη κυριαρχία του Ι.Χ. στους δρόμους, αλλά και η διάκριση των πολιτών με ταξικούς όρους. Με την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ, όσοι εργαζόμενοι είναι σε θέση να κινηθούν με ΙΧ το επιλέγουν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, για την υγεία και την ασφάλειά τους. Οι μη «έχοντες» ρισκάρουν και συνωστίζονται στα ΜΜΜ…

Φαίνεται λοιπόν ότι ο σκοπός της ΕΕΚ για υγεία και ασφάλεια κατά την πανδημία μέσω των ήπιων μορφών μετακίνησης, θα περιοριστεί την τρέχουσα εβδομάδα και δεν επιτυγχάνεται στην πράξη. Δυστυχώς, οι επιλογές της ΝΔ μας απομακρύνουν από το στόχο της μετάβασης σε καθαρές, ανθρώπινες και βιώσιμες πόλεις. Για να πετύχουμε το στόχο αυτό, πρέπει να αλλάξουν πολλά, αν δεν αλλάξει όμως η κουλτούρα της κυβέρνησης ως προς την πολιτική των μεταφορών, δυστυχώς θα χάνεται κάθε «παράθυρο ευκαιρίας» για να αλλάξει και η κουλτούρα των πολιτών.

Εμείς από πλευράς μας θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε όλο το χρόνο και όχι μια εβδομάδα για πόλεις σύγχρονες, αειφόρες, προσβάσιμες, σχεδιασμένες για το ποδήλατο, το περπάτημα και την ποιοτική και αξιόπιστη συγκοινωνία.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΠΕΤΗ ΠΕΡΚΑΕυρωπαϊκή Εβδομάδα ΚινητικότηταςMOBILITY WEEKΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΒΙΩΣΙΜΗ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σχετικά Άρθρα

6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

22 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Γ. Βαλαβάνης, Hill International: Οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την αστική κινητικότητα

22 Σεπτεμβρίου, 2023
MMM

Στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

21 Σεπτεμβρίου, 2023
MMM

Live stream για την αστική κινητικότητα (11.00 – 12.00): Χ. Δαμάσκος (ΣΤΑΣΥ), Θ. Τσιάνος (ΣΕΣ), Κ. Λογοθέτης (Περιφέρεια Αττικής)

20 Σεπτεμβρίου, 2023
6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Οι επιβάτες επιστρέφουν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Τι είπαν γ.γ. Μεταφορών, ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, Ελληνικό Μετρό, Siemens Mobility, Hill International

20 Σεπτεμβρίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Η Ελλάδα πρωταθλήτρια με την υψηλότερη τιμή βενζίνης

7 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Επιχορήγηση 1,83 εκατ. ευρώ έλαβε η ΣΤΑΣΥ. Αφορά τον μήνα Σεπτέμβριο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

23 Σεπτεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καταδικάζουν απερίφραστα κάθε προσβλητική συμπεριφορά σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται τις αστικές συγκοινωνίες

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

23 Σεπτεμβρίου, 2023
Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.

Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

22 Σεπτεμβρίου, 2023

DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ