• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 20 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ: Με επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. τη διετία 2024-2025, αναβαθμίζονται οι υποδομές 14 Βιομηχανικών Πάρκων

    20 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος εξετάσεων Πιστοποίησης ELA από το ILME

    20 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ευοίωνες οι προοπτικές στην ναυλαγορά πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων το 2023

    20 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν «συγκρούσεις», εξώδικα από πελάτες για το service

    20 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    Εξαιρετικά λεπτές, high-tech ετικέτες παρακολούθησης αποστολών από τη DB Schenker

    20 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Σε ανοδική τροχιά ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ: Αύξηση φορτίων 5,4%, στα 40 εκατ. τα έσοδα

    20 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ: Με επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. τη διετία 2024-2025, αναβαθμίζονται οι υποδομές 14 Βιομηχανικών Πάρκων

    20 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος εξετάσεων Πιστοποίησης ELA από το ILME

    20 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ευοίωνες οι προοπτικές στην ναυλαγορά πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων το 2023

    20 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν «συγκρούσεις», εξώδικα από πελάτες για το service

    20 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    Εξαιρετικά λεπτές, high-tech ετικέτες παρακολούθησης αποστολών από τη DB Schenker

    20 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Σε ανοδική τροχιά ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ: Αύξηση φορτίων 5,4%, στα 40 εκατ. τα έσοδα

    20 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ελεύθεροι με εγγύηση οι 18 συλληφθέντες για την υπόθεση διαφθοράς στην πλοηγική υπηρεσία της Θεσσαλονίκης

ffotinos by ffotinos
7 Οκτωβρίου, 2019
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ελεύθεροι υπό τον όρο της καταβολής χρηματικής εγγύησης αφέθηκαν, μετά τις απολογίες τους στην α’ ειδική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης, ο κεντρικός λιμενάρχης της πόλης και οι έξι πλοηγοί που κατηγορούνται ότι χρηματίζονταν, προκειμένου να εξυπηρετούν τα συμφέροντα συγκεκριμένων εταιρειών με ρυμουλκά σκάφη έναντι άλλης ανταγωνίστριας εταιρείας, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.

Το ποσό της εγγύησης ορίστηκε σε 20.000 ευρώ για τον λιμενάρχη και σε 15.000 ευρώ για τους πλοηγούς, με σύμφωνη απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέως γνωμοδοτήσεων.

Κατά τη μαραθώνια σημερινή διαδικασία (κράτησε περίπου δέκα ώρες) ο κεντρικός λιμενάρχης Θεσσαλονίκης απολογήθηκε μέσω υπομνήματος και αρνήθηκε το σύνολο των κατηγοριών.

Φέρεται να ισχυρίστηκε ότι ο ίδιος, προ διετίας, είχε διατάξει ΕΔΕ, μετά από καταγγελία για χρηματισμό του πληρώματος της πλοηγίδος από ναυτικούς πράκτορες, αλλά το πόρισμα της έρευνας βγήκε απαλλακτικό.

Υποστήριξε, ακόμη, ότι διαβίβασε την καταγγελία στον αρμόδιο εισαγγελέα, ενώ έπραξε το ίδιο και με άλλη καταγγελία που έκανε η φερόμενη ως θιγόμενη εταιρεία, στην παρούσα υπόθεση.

Κατά τους ισχυρισμούς του λιμενάρχη, η δεύτερη αυτή καταγγελία «κατέληξε στο αρχείο».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κατηγορούμενος αποποιήθηκε τα περί συγκάλυψης των συγκατηγορούμενων πλοηγών, λέγοντας ότι είναι «αμέτοχος και αναρμόδιος» στις αποδιδόμενες σε εκείνους ενέργειες, ενώ σε ό,τι αφορά χρηματικό ποσό ύψους 5.000 ευρώ που κατηγορείται ότι εισέπραξε από υπάλληλο εταιρείας ρυμουλκών, φέρεται να απολογήθηκε ότι αφορούσε δωρεά για εγκατάσταση προκατασκευασμένου οικίσκου (kibo) στο χώρο όπου επρόκειτο να μεταφερθεί το λιμεναρχείο προκειμένου να εγκατασταθεί εκεί η υπηρεσία πλωτών και χερσαίων μέσων.

«Δεν σκόπευα να αποκρύψω την συναλλαγή και γι’ αυτό επέλεξα να γίνει στο γραφείο μου» είπε, κατά πληροφορίες, προσθέτοντας ότι προσωπικοί λόγοι και φόρτος εργασίας δεν επέτρεψαν την ολοκλήρωση της δωρεάς.

Συμπλήρωσε δε, ότι ως λιμενάρχης εξασφάλισε αρκετές δωρεές από επιχειρήσεις και οργανισμούς για το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης (όπως επισκευές πλωτών σκαφών, δύο τζιπ, πιστώσεις για συντήρηση σκαφών κ.ά.).

Σε αντίστοιχη γραμμή και οι έξι πλοηγοί του λιμανιού, οι οποίοι αρνήθηκαν το σύνολο των βαρύτατων καταγγελιών που τους απαγγέλθηκαν.

Όσον αφορά την κατηγορία της δωροληψίας, είπαν ότι επρόκειτο για «φιλοδωρήματα», μικρής κλίμακας, κάτι, που όπως σημείωσαν, συνηθίζεται σ’ όλα τα λιμάνια του κόσμου.

Για το αδίκημα της εκβίασης υποστηρίχθηκε ότι από πουθενά δεν προκύπτει οικονομική ζημιά εις βάρος της εταιρείας που φέρεται να εθίγη από την αποδιδόμενη εγκληματική δράση των κατηγορουμένων.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν οι απολογίες και των τεσσάρων πλοιοκτητών που κατονόμασαν την καταγγέλλουσα εταιρεία ως υπαίτια για την εμπλοκή τους στην υπόθεση «λόγω του ανταγωνισμού που υπάρχει στην αγορά».

Δια υπομνημάτων απολογήθηκαν ότι δεν τεκμηριώνεται οικονομική ζημιά, ενώ κατά πληροφορίες, μίλησαν με τη σειρά τους για «φιλοδωρήματα» που συνιστούν «έθιμο», αναφερόμενοι στα χρηματικά ποσά που κατηγορούνται ότι λάμβαναν, οι πλοηγοί. Για εντολές που εκτελούσαν, έκαναν λόγο, κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι υπάλληλοι των τεσσάρων εμπλεκόμενων εταιρειών.

Θυμίζουμε ότι προχθές αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση 50.000 ευρώ ο καθένας οι τέσσερις εφοπλιστές που φέρονται ως εγκέφαλοι της οργάνωσης που λυμαινόταν τουλάχιστον ένα χρόνο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ανακρίτρια και εισαγγελέας έκριναν ότι ως ισχυροί επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε πολλές περιοχές της χώρας δεν είναι ύποπτοι για φυγή στο εξωτερικό, αλλά ούτε και για τέλεση νέων αξιόποινων πράξεων.

Ελεύθεροι, υπό τον όρο της χρηματικής εγγυοδοσίας από 2.000 έως 10.000 ευρώ κατά περίπτωση, αφέθηκαν και οι υπάλληλοι-συνεργάτες τους στις ιδιωτικές εταιρείες ρυμουλκών που διατηρούν οι τέσσερις εφοπλιστές και οι οποίοι κατηγορούνταν ότι δρούσαν κατ’ εντολήν τους.

Σε βάρος των συνολικά 18 συλληφθέντων πάντως η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης έχει απαγγείλει κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για κατά περίπτωση τα αδικήματα της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, εκβίασης κατ’ εξακολούθηση και κατά συνήθεια από κοινού, δωροληψίας υπαλλήλου κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση, δωροδοκίας υπαλλήλου κατ’ εξακολούθηση από κοινού και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.

Το κύκλωμα, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, υποχρέωνε τα πλοία που προσέγγιζαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιούν περισσότερα ρυμουλκά από αυτά που χρειάζονταν, με αποτέλεσμα να αυξάνουν το κόστος ελλιμενισμού, ενώ εξυπηρετούσαν κατά προτεραιότητα τα καράβια που πλήρωναν.

Την έρευνα, που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2018, διενήργησε η Ενιαία Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας υπό την εποπτεία του εισαγγελέα Εφετών Θεσσαλονίκης Χαράλαμπου Παπαγεωργίου.

Μετά την ολοκλήρωση των απολογιών, η ειδική ανακρίτρια θα συνεχίσει το έργο της κι όταν αυτό περατωθεί, η υπόθεση θα εισαχθεί στο αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο το οποίο θα αποφανθεί για την παραπομπή ή μη των εμπλεκόμενων προσώπων σε δίκη.

Tags:ΠΛΟΗΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΠΛΟΗΓΟΙ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ψηφιακές πλοηγικές υπηρεσίες σε όλα τα λιμάνια

11 Φεβρουαρίου, 2022
????????????????????????????????????
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πανελλαδική απεργία των πλοηγών από τις 27 έως τις 29 Ιανουαρίου

27 Ιανουαρίου, 2021
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ποια μέτρα περιλαμβάνει η ΠΝΠ για τη στήριξη της ακτοπλοΐας και των ναυτικών εν μέσω κορωνοϊού

1 Απριλίου, 2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έκκληση ΣΕΒΕ για την άμεση ενίσχυση του αριθμού των πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

3 Οκτωβρίου, 2019
????????????????????????????????????
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Τριγμοί» στην πλοηγική υπηρεσία. Σε διαθεσιμότητα λιμενικά στελέχη σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά

3 Οκτωβρίου, 2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ερευνάται υπόθεση δωροδοκίας στον πλοηγικό σταθμό στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

30 Σεπτεμβρίου, 2019
Επόμενο άρθρο

Ευκαιρίες στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου «βλέπει» ο Ιταλός ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

Είναι οριστικό: Ξεκινούν την άλλη εβδομάδα τα πρώτα σιδηροδρομικά δρομολόγια

14 Μαρτίου, 2023

“Ανοίγει” τις πύλες του το υδατοδρόμιο Πάτρας, πτήσεις προς Αθήνα, Κέρκυρα, Σπέτσες, Πύλο και Κεφαλονιά

16 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Τι συνέβη με την RCLG και το εμπορευματικό δρομολόγιο που δεν πραγματοποιήθηκε

14 Μαρτίου, 2023

Ακυρώνονται οι πτήσεις (εσωτερικού, εξωτερικού) AEGEAN και Olympic Air στις 16 Μαρτίου

14 Μαρτίου, 2023
????????????????????????????????????

Απεργούν στις 16 Μαρτίου οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

14 Μαρτίου, 2023

Επιβεβαίωση metaforespress.gr: Στις 22 Μαρτίου επανεκκινούν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Αναλυτικές πληροφορίες

14 Μαρτίου, 2023

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Η Hellenic Train «έσπασε τη σιωπή της», η συνέντευξη του Δ.Σ. της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο

1

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

ΔΑΑ και Printec ανανέωσαν τη συνεργασία τους με 5ετές συμβόλαιο στις υπηρεσίες ΙΤ&Τ

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ: Με επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. τη διετία 2024-2025, αναβαθμίζονται οι υποδομές 14 Βιομηχανικών Πάρκων

20 Μαρτίου, 2023

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος εξετάσεων Πιστοποίησης ELA από το ILME

20 Μαρτίου, 2023

Ευοίωνες οι προοπτικές στην ναυλαγορά πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων το 2023

20 Μαρτίου, 2023

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν «συγκρούσεις», εξώδικα από πελάτες για το service

20 Μαρτίου, 2023

Εξαιρετικά λεπτές, high-tech ετικέτες παρακολούθησης αποστολών από τη DB Schenker

20 Μαρτίου, 2023

Σε ανοδική τροχιά ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ: Αύξηση φορτίων 5,4%, στα 40 εκατ. τα έσοδα

20 Μαρτίου, 2023

Ukraine and Latvia will develop new logistics routes

20 Μαρτίου, 2023

Παρατείνεται για 1 ακόμη χρόνο η συμφωνία οδικών μεταφορών ΕΕ – Ουκρανίας

20 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ